skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Pravidelná údržba
18:27:25
06.12.2007
06.12.2007

Syny
-> Jarda: Tyvoe olej po 30ti tis a filtr po dvou vymenach... To je dobrej master... Ze ten filtr a olej je strasne drahej...
14:50:53
06.12.2007
06.12.2007

Reeaper
-> Syny: jj jasně.. tak já se právě snažím pozjišťovat, na co ´všechno´ tak kouknout.. pže jsou a ještě dlouho budou věci, který by mě prostě ani nenapadly
holt neštěstí beginera 


12:44:55
06.12.2007
06.12.2007

Jarda - zrušená registrace
filtr olejovej pri druhem oleji, ten vzduchovej pry nemenil vubec... 

12:42:46
06.12.2007
06.12.2007

Jarda - zrušená registrace
-> Syny: no znamej prijel s feldou, ze mu blbe chyta... ale pry do toho nechce nic vrazet, takze svicky, filtr ventily, no a vysledek svicky mezi elektrodama 4mm, vule ventilu byla kupodivu spis vetsi a filtr uplne zaplnenej sajrajtem no a olej pry meni po 30tis. km a filtr po dvou olejich
vyresili jsme to tak, ze filtr jsem mu dal z roadstera, kterej jsem preventivne menil po koupi, nastavil jsem mu ventily a u svicek jen nastavil elektrodovou vzdalenost a felda pry beha jak fik, ze pry zas po 100tis. km prijede na serizeni...
no pry 300tis. km se na nic nechmatlo, jen na ten olej....
clovek se o auto stara a furt se mu neco sere a takovyhlemu to funguje



vyresili jsme to tak, ze filtr jsem mu dal z roadstera, kterej jsem preventivne menil po koupi, nastavil jsem mu ventily a u svicek jen nastavil elektrodovou vzdalenost a felda pry beha jak fik, ze pry zas po 100tis. km prijede na serizeni...




11:46:03
06.12.2007
06.12.2007

Syny
-> Reeaper: Mno a taky zkouknout tu vuli na loziskach - popripade dotahnout... Tam se mi zda interval 50000km docela dost. Zkratka bych kontroloval vsechno podle citu...
Treba pred zimou a po zime vsecko prolezt a zkouknout... Takhle to delam ja a zatim mi to nikde nenachalo - pokud nepocitam chyby zavineny mnou (prozizla hadice sponkou, spatne nasazeny konektory na altiku, strhavani zavitu ktery mam moc rad apod.) nebo nekym jinym (vypustenej benzin...). Ja se v aute rocham porad, takze vlaste vsechno porad kontroluju a nastavuju
Karbec, ventili a vse co s motorem souvisi nechavam delat 2x do roka (pred a po zime). A to je asi vse...
-> Jarda: Svicky ktery maj 150tis jo? Tak to mi je prosimte vyfot


-> Jarda: Svicky ktery maj 150tis jo? Tak to mi je prosimte vyfot

07:58:11
06.12.2007
06.12.2007

Reeaper
-> Syny: tuk v nábách.. to je třeba o, co by mě prostě nenapadlo, pže se o tom tak nějak moc nemluví
Tak já svíčky měnil v květnu, olej tkak průběžně dolívám a byl taky měněnej v květnu.. ještě teď dám nový zapalovací kabely..
Takže výměna tohodle všeho (svíčky, olej, filtry) mě čeká před příští zimou, to jde ne?
no a zbytek asi po zimě a pak pravidelně..ale ještě musím vykoumat pořádně, co je ten ´zbytek´ 

Tak já svíčky měnil v květnu, olej tkak průběžně dolívám a byl taky měněnej v květnu.. ještě teď dám nový zapalovací kabely..
Takže výměna tohodle všeho (svíčky, olej, filtry) mě čeká před příští zimou, to jde ne?


05:42:00
06.12.2007
06.12.2007

Jarda - zrušená registrace
-> Syny: no ja ten vzduchac tak menim, ale pokud se jezdi po prasnych cestach, tak je dobre jej menit po 10tis. ono tky zalezi jestli 20tis. najedes za pul roku nebo za 5 let... jinak ja svislaky pred zimou a po zime mazal, to je idealni... a svicky
mam tam origos co byly v te hlave z fabky z vyroby, takze ted maji asi 150tis. km
samo je tak po 20tis. km nastavuji, vule ventilu delam po 15ti tis. km, vzhledem k LPG, jinak 30 tis. km je bez problemu, ale samo jen u tvrzenych sedel, u litinove hlavy na lpg je nekdy i po 5 tis. km pozde


23:46:06
05.12.2007
05.12.2007

Syny
-> Gryzly: vzduchovej fitr po 20 000km
Tyvoe to uz skrz nej ten vzduch nejde ne
Nevim, ale dle me je teda neco slusnej haluz... Treba tuk v nabojich bych zkouknul zadsi castejc nez jednou za 50 000km... A naopak treba odkalovac paliva sem cistil jednou za celejch 30 000km a jastli tam byli 2 mikrosmitka tak to je hodne...
Ja bych proste kontroloval to co se uzna za vhodny a nejak bych to nehrotil... Az se neco podela tak opravit... Svicky, olej a vzduchovej filtr menim jednou za rok - coz je cca 10 000km... V brzdach se neustale hrabu takze brzdovka ja furt nova :) a vodu budu menit ted po 30000tis, pac se mi nejak nezda... Jo a olej v prevodovce taky budu menit - pac ho budu ted kvuli vymene napravy vypoustet
Mazani vaodni pumpy se mze temer vypustit pokud se pouzije kvalitni tuk do 140°C... A svislaky promazavam tak jednou za 1,5 roku... Vic mi nenapada :)


Ja bych proste kontroloval to co se uzna za vhodny a nejak bych to nehrotil... Az se neco podela tak opravit... Svicky, olej a vzduchovej filtr menim jednou za rok - coz je cca 10 000km... V brzdach se neustale hrabu takze brzdovka ja furt nova :) a vodu budu menit ted po 30000tis, pac se mi nejak nezda... Jo a olej v prevodovce taky budu menit - pac ho budu ted kvuli vymene napravy vypoustet

21:09:59
05.12.2007
05.12.2007

Gryzly
já měním olej po 10 000km, jednou ročně svíčky a dvakrát ročně vzduchový filtr. jinak čekám až si auto o udržbu řekne samo.
21:08:56
05.12.2007
05.12.2007

Gryzly
14:50:55
05.12.2007
05.12.2007

Reeaper
-> minno: super, děkuju 
-> Pedros: oki, kouknu teda do náký trochu hlouběji..

-> Pedros: oki, kouknu teda do náký trochu hlouběji..
14:31:01
05.12.2007
05.12.2007

Pedros
-> Reeaper: sežen si knížku od Andrta a tam je servisní interval rozepsanej detailně..
14:09:37
05.12.2007
05.12.2007

minno
-> Reeaper: zvislé čapy sa mažú mazničkami...to sú také akoby ventilčeky na tých čapoch....tam sa vlastne len vymení starý tuk (vazelína) za nový, na to treba ale špeciálnu mazaciu pákovú "pištoľ", aby to dokázalo tu vazelínu pretlačiť...
Riadenie je uzavreté v trvalej náplni...z fabriky tam bol olej, ale niekto to mení za vazelínu....olej je podľa mňa lepší, len teda treba dbať na neporušenosť manžiet a aby tam vždy bola správna náplň.
v spodok vôbec nemusíš natierať každé dva roky, to je blbosť....proste ked zistíš poškodenie náteru, alebo chceš náter vylepšiť....to skôr dutiny častejšie vystriekať...
medzi vypínacou tyčkou spojky a spojkou má byť vždy vôľa myslím cca 3-5 mm, aby sa pri zapnutej spojke (pustený pedál) nedralo spojkové ložisko

Riadenie je uzavreté v trvalej náplni...z fabriky tam bol olej, ale niekto to mení za vazelínu....olej je podľa mňa lepší, len teda treba dbať na neporušenosť manžiet a aby tam vždy bola správna náplň.
v spodok vôbec nemusíš natierať každé dva roky, to je blbosť....proste ked zistíš poškodenie náteru, alebo chceš náter vylepšiť....to skôr dutiny častejšie vystriekať...
medzi vypínacou tyčkou spojky a spojkou má byť vždy vôľa myslím cca 3-5 mm, aby sa pri zapnutej spojke (pustený pedál) nedralo spojkové ložisko

13:40:10
05.12.2007
05.12.2007

Reeaper
-> minno: mno něco tkaovýho sem myslel
tak spodek by se měl natírat co dva roky, co jsem zatím vyčetl 
Mno čím mazat třeba ty čepy a jak často?
kouknout na vůli pracovního válce spojky? Přesněji?
Řízení je třeba taky občas namazat, ne?
prsotě pro ty méně zkušené trochu podrobněji
a nebo alespoň kde to najít.. v knížkách je jen něco..


Mno čím mazat třeba ty čepy a jak často?
kouknout na vůli pracovního válce spojky? Přesněji?

Řízení je třeba taky občas namazat, ne?
prsotě pro ty méně zkušené trochu podrobněji

13:30:19
05.12.2007
05.12.2007

minno
a zvyšok "menej" známej údržby spočíva asi v tom, že z času na čas treba kuknúť spodok, zatrieť nejaké tie oškreninky na nápravách a podvozku, premazať zvislé čapy, skontrolovať zavesenie kolies (vôle), rozhýbať zatuhnuté piestiky v brzdičoch, neporušenosť manžiet riadenia....občas kuknúť vôľu pracovného valčeka spojky, zhodiť zadné bubny, očistiť...
13:01:02
05.12.2007
05.12.2007

Reeaper
Chci si začít psát, co jsem kdy na autě vyměnil, abych věděl, kdy to mám měnit znova a měl v tom přehled.. jenže co měnit, kontrolovat..
Já osobně vím, kdy byla měněna brzdovka, olej+filtr, svíčky.. chystám se měnit hadičky brzd.. atd.. ale co třeba mazání řízení, kuláků, svisláků, zadních poloos atd atd

Já osobně vím, kdy byla měněna brzdovka, olej+filtr, svíčky.. chystám se měnit hadičky brzd.. atd.. ale co třeba mazání řízení, kuláků, svisláků, zadních poloos atd atd


12:51:44
05.12.2007
05.12.2007

Reeaper
Při přemýšlení, co bych mohl na svým autíčku vykutit mě napadla pravidelná údržba - vlastně ani nevím, kdo kdy na tom co dělal, v jakým je co stavu..A abych se přiznal, začalo mi z toho být celkem úzko, protože mnohdy se jedná o věci dost důležité, jejichž zanedbání autíčku rozhodně nepřidá 
Ač to může znít trapně, myslím si, že některým začátečníkům (včetně mě) se tyhle rady mohou opravdu hodit, takže CO je vhodné čas od času vyměnit, promazat, zkontrolovat a JAK často? Svíčky, kabely, olej, brzdovka..to jsou známý věci, ale co ty méně známý?
Něco se dá najít na netu, v manuálech, ale myslím, že by bylo fajn, mít co nejvíce rozumů pohromadě.. rpsotě co vás napadne, co je třeba právě vy pravidelně kontrolujete?

Ač to může znít trapně, myslím si, že některým začátečníkům (včetně mě) se tyhle rady mohou opravdu hodit, takže CO je vhodné čas od času vyměnit, promazat, zkontrolovat a JAK často? Svíčky, kabely, olej, brzdovka..to jsou známý věci, ale co ty méně známý?
Něco se dá najít na netu, v manuálech, ale myslím, že by bylo fajn, mít co nejvíce rozumů pohromadě.. rpsotě co vás napadne, co je třeba právě vy pravidelně kontrolujete?
