skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Gli na prodej
17:45:27
09.12.2007
09.12.2007

havlik
-> dial K for Karlos: tuxik měl(má) červenou linku i na tý 136GL evidetně export německo
11:20:54
09.12.2007
09.12.2007

Gryzly
-> dial K for Karlos: Nwkt a ještě kdo si. Možná Dale Estelle
19:35:59
08.12.2007
08.12.2007

dial K for Karlos
-> Gryzly: To nevím, ty máš německého ?
18:01:59
08.12.2007
08.12.2007

Robi135GLi-HU
-> dial K for Karlos:
next week-more info
next week-more info

16:33:13
08.12.2007
08.12.2007

krup
-> Robi135GLi-HU: I have same question like Karlos, it is for sale ? .. 

14:49:30
08.12.2007
08.12.2007

Gryzly
-> dial K for Karlos: Takže anglický jsou s dvojitou zelenou linkou a německý s jednuchou červenou? ;-)
12:26:19
08.12.2007
08.12.2007

dial K for Karlos
.
11:49:08
08.12.2007
08.12.2007

dial K for Karlos
-> Robi135GLi-HU: Also my has the sunroof and Meteor wheels. Could You put here link or more informations about this car ? I am interested in it. 

11:47:09
08.12.2007
08.12.2007

dial K for Karlos
-> Robi135GLi-HU: Is it for sale ? I have the same one - white coloured with green doubbled link in the side.

22:47:10
07.12.2007
07.12.2007

Pavel P..
chudák zarostlej v zahradě

22:22:39
07.12.2007
07.12.2007

Robi135GLi-HU
135RiC England 2007.12.07.
19:35:57
06.12.2007
06.12.2007

myl@s
-> MATTESS: aha,ja na ni ted narazil

19:25:22
06.12.2007
06.12.2007

MATTESS
-> myl@s: ta už tu byla asi 3x

19:09:52
06.12.2007
06.12.2007

dial K for Karlos
-> myl@s: No myslím, že za tuhle cenu jí asi neprodá. I když najdou se blázni.. Ale nevim no.
19:04:16
06.12.2007
06.12.2007

Pavel P..
-> myl@s:
prototip...vysokohorský převod, nj odborník to se hned pozná




19:01:24
06.12.2007
06.12.2007

myl@s
tady jsem našel jednu GLi na prodej www.yauto.cz/skoda/skoda-
135-gli-29402.html
13:28:57
02.12.2007
02.12.2007

Marra - zrušená registrace
nemyslím, že by Pierburg byl lepší než Bendix...
09:52:39
02.12.2007
02.12.2007

petr s
-> Gryzly: To mohlo být o ceně a normu splnily
09:37:00
02.12.2007
02.12.2007

Gryzly
Ale asi měl Bendix nějakou nevýhodu když pak do Fáček použili Pierburg 2EE Ecotronic. Možná šlo jen o to že už měli s Pierburegem rozběhlou spolupráci.
09:12:59
01.12.2007
01.12.2007

Robi135GLi-HU
135Li
23:04:24
30.11.2007
30.11.2007

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> dial K for Karlos:
lekr a pierburg:nevim co je na tom k nepochopeni,jikov koupil licenci a ta licencni smlouva obsahovala i urcite odebrane mnoustvi nemeckych karburatoru....to je bezna praxe jako treba ruskej ozon v licenci solex
to ze by tady o favorita s bendixem nebyl zajem,tak tomu neverim,ten system ma plno vyhod.duvod proc to neslo k nam byl v devizich,dodavatel musel byt z CSSR nebo z RVHP.kdyz se to montovalo tak zase jen na export aby se to vratilo...jinak ty dodavatele ze zapadu a jejich spolehlivost,asi takhle to co je v GLi bylo vyrabeno po milionech,nic atypickeho to nebylo a kdyz by jim to nekdo zaplatil tak to sem budou vozit po vagonech..
to ze GLi nemontovali v boleslavi urcite neni tim ze by nesvedli vyvrtat tech par sroubku ale tim ze v kvasinach meli lepsi kvalitu prace,montovali se tam verze z GL vybavou,tak pro to to tam zavedli a to ze Kvasiny mely vyvoj na striky tak tomu vubec neverim,meli vyvoj jen na karoserie,maximalne meli nejaky kolektiv co delal diagnostiku u vystupnich vozu.veskere vykresy co jsem mel moznost videt byly pod vyvojem Cesana MB.
Jinak cenu s rapidem jsi srovnaval Ty,ja to prevedl na 136GL
Pri poctu vyrobenych strikacek jde tezko mluvit o zachrane prodeje 742,ten duvod proc to vzniklo muze bejt i treba tim ze rozhodnuti prislo nekdy v pulce 80 let a melo to tim padem dobeh ke konci 80 let a ta realizace se delala protoze uz to neco stalo tak to nevzdame.s favoritem to takhle mohlo casove vyjit,jinak ty 4t prodanych aut v kanade je nekde ve clancich od pavla P.do usa se neprodala jedina skodovka,jediny vychodni auto co tam slo bylo Yugo...
no pokusim se jeste par informaci zjistit,zabehnu i do muzea tu slozku GLi jsem tam nekdy v 2005 videl,ale maj v tom gulas,kazdej list nekde jinde.
hadat se uz nebudu,vse jsem stejne uz rekl..uvidime treba se jeste neco nekde obevi nebo v nejaky budouci knizce poodhali jak to vsechno vlastne bylo
lekr a pierburg:nevim co je na tom k nepochopeni,jikov koupil licenci a ta licencni smlouva obsahovala i urcite odebrane mnoustvi nemeckych karburatoru....to je bezna praxe jako treba ruskej ozon v licenci solex
to ze by tady o favorita s bendixem nebyl zajem,tak tomu neverim,ten system ma plno vyhod.duvod proc to neslo k nam byl v devizich,dodavatel musel byt z CSSR nebo z RVHP.kdyz se to montovalo tak zase jen na export aby se to vratilo...jinak ty dodavatele ze zapadu a jejich spolehlivost,asi takhle to co je v GLi bylo vyrabeno po milionech,nic atypickeho to nebylo a kdyz by jim to nekdo zaplatil tak to sem budou vozit po vagonech..
to ze GLi nemontovali v boleslavi urcite neni tim ze by nesvedli vyvrtat tech par sroubku ale tim ze v kvasinach meli lepsi kvalitu prace,montovali se tam verze z GL vybavou,tak pro to to tam zavedli a to ze Kvasiny mely vyvoj na striky tak tomu vubec neverim,meli vyvoj jen na karoserie,maximalne meli nejaky kolektiv co delal diagnostiku u vystupnich vozu.veskere vykresy co jsem mel moznost videt byly pod vyvojem Cesana MB.
Jinak cenu s rapidem jsi srovnaval Ty,ja to prevedl na 136GL
Pri poctu vyrobenych strikacek jde tezko mluvit o zachrane prodeje 742,ten duvod proc to vzniklo muze bejt i treba tim ze rozhodnuti prislo nekdy v pulce 80 let a melo to tim padem dobeh ke konci 80 let a ta realizace se delala protoze uz to neco stalo tak to nevzdame.s favoritem to takhle mohlo casove vyjit,jinak ty 4t prodanych aut v kanade je nekde ve clancich od pavla P.do usa se neprodala jedina skodovka,jediny vychodni auto co tam slo bylo Yugo...
no pokusim se jeste par informaci zjistit,zabehnu i do muzea tu slozku GLi jsem tam nekdy v 2005 videl,ale maj v tom gulas,kazdej list nekde jinde.
hadat se uz nebudu,vse jsem stejne uz rekl..uvidime treba se jeste neco nekde obevi nebo v nejaky budouci knizce poodhali jak to vsechno vlastne bylo
21:24:09
30.11.2007
30.11.2007

dial K for Karlos
Tady pro srovnání:
vlevo - Bendix
vpravo Pierburg ecotronic
vlevo - Bendix
vpravo Pierburg ecotronic
21:15:26
30.11.2007
30.11.2007

dial K for Karlos
-> Petr105l: 135 LSe Ekotronic je tohle :
21:03:28
30.11.2007
30.11.2007

myl@s
-> Petr105l: tady to je ono,foceno přímo v muzeu
21:02:15
30.11.2007
30.11.2007

dial K for Karlos
Tady máš fotku motoráku, aneb důkaz místo slipů : 

20:49:03
30.11.2007
30.11.2007

dial K for Karlos
-> Petr105l: Topolově zelenej je právě ten se systémem Bendix - jednobod. Koukal jsi někdy pod kapotu ? Ekotronik je elektronicky řízenej karburátor Pierburg, ty byli až později a vypadají uplně jinak.
20:46:21
30.11.2007
30.11.2007

Petr105l
Kde ste vzali toho Favorita s Bendixem v muzeu?
V muzeu na place maj Fava dve. Jeden je topolove zelenej Ekotronik se starou maskou a druhej je ten Forman 1.6.
To jako stoji nekde v depozitu? Nikdy sem o nicem takovym jako Favo se strikackou Bendix cosi neslysel myslel sem ze prvni byl as Motronic.
Nejake foto nebo link by nebyl?
V muzeu na place maj Fava dve. Jeden je topolove zelenej Ekotronik se starou maskou a druhej je ten Forman 1.6.
To jako stoji nekde v depozitu? Nikdy sem o nicem takovym jako Favo se strikackou Bendix cosi neslysel myslel sem ze prvni byl as Motronic.
Nejake foto nebo link by nebyl?
20:17:43
30.11.2007
30.11.2007

dial K for Karlos
-> kubina: A jéje, mě asi odvezou - viz tvé tvrzení, že píšu nesmysly: Tady máš mou reakci:
Pierburgy se do Fáček montovaly zpočátku, LEKR až později (v nějakém poměru souběžně s Pierburgem), prostě JIKOV to dělal v licenci, že ale evidentně výroba nestačila pokrýt hlad trhu, tudíž to brali z Němec, proč by to jinak dělali, kdyby dokázali vyrobit svůj vlastní karburátor, nemuseli by se přece upisovat Němcovi. Tím jsi mi nic nového neřekl, ani nevyvrátil.
Dále nikde jsem netvrdil, že měly být všechny Fáva se stříkačkou, to máš taky připepřené jen podle sebe.Já jsem tu jen upřesnil vaše bludy, co jsete tu níže psali s Dalem, že do fáčka Bendix nevyvinuli.. Prostě na verzi se vstřikováním nedošlo, protože tady o to nebyl zájem a nebyl v podstatě jediný důvod to tam montovat, jak už jsem ti jednou jinými slovy napsal níže.
Když srovnáme Fávo se 742.136 GL pak byla levnější, to jsem nikde nevyvracel a tvé tvrzení mohu potvrdit. Byl by nesmysl aby to bylo naopak konkurovat sám sobě dvouma "rodinnejma povozama" a tím udělat 742.136 neprodejnou.
Určitě je holý nesmysl tvrdit, že stříkačka se do favorita nedávala proto, že jel v Boleslavi, kde nedělali GL výbavy.. Prostě GL výbavy byly třeba ve také Vrchlabí a taky odtamtud jediné auto se vstřikováním nevyjelo. Navíc ukaž mi jedinou 135 Li (podle dokumentace mohla být), která vyjela odjinud než z Kvasin. V Kvasinách byl totiž onen tým vývojářů celého systému, což mám taky potvrzeno.
Celý projekt vstřikování do sedmčtyřidvojek byl dle mého jedinou možnou záchranou toho, aby se po nástupu Favoritu byť byl jen karburátorový, prodaly právě na zahraničních trzích šáde 742. Tím, že to byl PŮVODNÍ ZÁMĚR exportovat GLi/RiC do USA, či Kanady zase není tvrzení, že se tam kdy nějaká prodala.. Netvrdím tím, že Škodovka pronikla na trh do USA, nebo že se tam prodávaly. A rád bych viděl těch 4 tisíce aut ročně v Kanadě po lednu 1990, o čemž já jsem se nebavil a možná nedostatečně pro tebe jsem označil za "škodovky" řadu 742. Po roce 1990 se auto bez katalyzátoru stávalo pro Ameriku nezajímavým hlavně kvůli emisní normě US 83 (doporučuji vygooglovat) Takže možná neumím psát, nebo ty číst, ale zatím jsi mi nevyvrátil z mého tvrzení nic, co by byla dle tvého tvrzení "hovadina, co už jsi dlouho nečetl"
Ano to, že šly ty auta do Rakouska, či Anglie bylo tím, že se z nich v těhle zemích platily menší daně a byl to tak jediný možný způsob, jak výbehovou řadu ještě něčím okořenit. 
Pierburgy se do Fáček montovaly zpočátku, LEKR až později (v nějakém poměru souběžně s Pierburgem), prostě JIKOV to dělal v licenci, že ale evidentně výroba nestačila pokrýt hlad trhu, tudíž to brali z Němec, proč by to jinak dělali, kdyby dokázali vyrobit svůj vlastní karburátor, nemuseli by se přece upisovat Němcovi. Tím jsi mi nic nového neřekl, ani nevyvrátil.
Dále nikde jsem netvrdil, že měly být všechny Fáva se stříkačkou, to máš taky připepřené jen podle sebe.Já jsem tu jen upřesnil vaše bludy, co jsete tu níže psali s Dalem, že do fáčka Bendix nevyvinuli.. Prostě na verzi se vstřikováním nedošlo, protože tady o to nebyl zájem a nebyl v podstatě jediný důvod to tam montovat, jak už jsem ti jednou jinými slovy napsal níže.
Když srovnáme Fávo se 742.136 GL pak byla levnější, to jsem nikde nevyvracel a tvé tvrzení mohu potvrdit. Byl by nesmysl aby to bylo naopak konkurovat sám sobě dvouma "rodinnejma povozama" a tím udělat 742.136 neprodejnou.

Určitě je holý nesmysl tvrdit, že stříkačka se do favorita nedávala proto, že jel v Boleslavi, kde nedělali GL výbavy.. Prostě GL výbavy byly třeba ve také Vrchlabí a taky odtamtud jediné auto se vstřikováním nevyjelo. Navíc ukaž mi jedinou 135 Li (podle dokumentace mohla být), která vyjela odjinud než z Kvasin. V Kvasinách byl totiž onen tým vývojářů celého systému, což mám taky potvrzeno.

Celý projekt vstřikování do sedmčtyřidvojek byl dle mého jedinou možnou záchranou toho, aby se po nástupu Favoritu byť byl jen karburátorový, prodaly právě na zahraničních trzích šáde 742. Tím, že to byl PŮVODNÍ ZÁMĚR exportovat GLi/RiC do USA, či Kanady zase není tvrzení, že se tam kdy nějaká prodala.. Netvrdím tím, že Škodovka pronikla na trh do USA, nebo že se tam prodávaly. A rád bych viděl těch 4 tisíce aut ročně v Kanadě po lednu 1990, o čemž já jsem se nebavil a možná nedostatečně pro tebe jsem označil za "škodovky" řadu 742. Po roce 1990 se auto bez katalyzátoru stávalo pro Ameriku nezajímavým hlavně kvůli emisní normě US 83 (doporučuji vygooglovat) Takže možná neumím psát, nebo ty číst, ale zatím jsi mi nevyvrátil z mého tvrzení nic, co by byla dle tvého tvrzení "hovadina, co už jsi dlouho nečetl"


18:41:23
30.11.2007
30.11.2007

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
kubina 30.11.07 18:40:03 napsal: dial K for Karlos 30.11.07 14:12:39 napsal: -> kubina: -> Dale_Estelle: Hoši filozofujete tady o nepodstatných faktech.
1) Favorit se systémem Bendix/Renix jednobod, totožným jako se dával do GLi a RiC byl vyvinut, dokonce v muzeu v MB je tento exemplář z roku 1988 vystaven.
2) Do sériové výroby se Favorit - Bendix nedostal z několika hledisek a to že v letech 87/88 kdy najížděla výroba už s tak dost velkým skluzem a automobilka nestíhala vyrábět ani karburátory (tedy konkrétně závod JIKOV), které musela kupovat od německé firmy Pierburg hovoří za všeLEKR JE LICENCNI PIERBURG A BYLO VE SMLOUVE ZE BUDOU ODEBIRAT CAST NEMECKE PRODUKCE. Jelikož poptávka po vozu s novou koncepcí tu byla obrovská, Škodovka si nemohla dovolit toto montovat do Fáva a to pro to, že dodávky dílů ze zahraničí (převážně Francie a USA) byly zdlouhavé, složité a i finančně nákladné, což by se podstatně projevilo do výsledné ceny vozu, na což automobilka sázela.KDYZ KOUPIM 1000 BENDIXU TAK MUZU MIT 1000 FAVORITU S KATEM,KDE MAS PSANO ZE VSECHNY FAVORITI MELY MIT STRIKACKU..TAK JAKO VSECHNY 742.135 STRIKACKU NEMELY Vždyť první Favorit byl levnější, než soudobý výběhový Rapid.RAPID BYL BRAN JAKO SPORTOVNI AUTO KDE BYLA NATAZENA CENA SROVNAVEJ TO TREBA SE 136GL TY BYLA ASI O 10T LEVNEJSI I KDYZ TO BYLA GL Navíc Favorita montovali v Boleslavi, kde linka nebyla na montáž vstřikování vůbec vybavená. Vstřikování bylo výhradně záležitostí závodu v Kvasinách, kde si mohli dovolit toto dávat do modelové řady 742(STRIKACKA SE DAVALA DO VYBAV GL KTEROU BOLESLAV NEDELALA,TO BY TAM MUSELY VOZIT SEDACKY,KOBERCE ATD.) o kterou v těch letech kvůli novému Favoritu nebyl už takový zájem, navíc se to do těch pár kusů GLi/RiC montovalo ručně, tudíž to bylo časově náročnější. Byl to také poslední krok k záchraně prodejnosti sedmčtyřidvojek, které se díky přísným emisním limitům mohly prodat do zahraničí jen díky přítomnosti katalyzátoru.NA VSECH TEHL TRHACH SE PRODAVAL I KARBURATOROVY FAVORIT,DIVNY NE?742 NEMOHLA A FOVO JO? Bohužel události podzimu 1989 a nová Škoda Favorit podepsali nad řadou 742 ortel. Po tomto roce se snad například do Kanady, či USA, kam byly původně GLi/RiC určeny, neprodala ani jedna škodovka.DO USA ZADNA SKODAVKA NIKDY NESLA,DO KANADY SE ROCNE PRODAVALO KOLEM 4T AUT.KONEC UDELAL AZ VW KVULI ZNICENI KONKURENCE Ono s prodejností do zámoří to vůbec nebylo slavné, tudíž ve výsledku šla většina aut, vybavených vstřikováním do Rakouska, či Velké Británie, že.JA BYCH REKL ZE CELE TO BYLO TIM ZE KDYZ JSI MEL AUTO S KATEM TAK JSI PLATIL MENSI DANECAPSLOKEM NAPSANA REAKCE
1) Favorit se systémem Bendix/Renix jednobod, totožným jako se dával do GLi a RiC byl vyvinut, dokonce v muzeu v MB je tento exemplář z roku 1988 vystaven.
2) Do sériové výroby se Favorit - Bendix nedostal z několika hledisek a to že v letech 87/88 kdy najížděla výroba už s tak dost velkým skluzem a automobilka nestíhala vyrábět ani karburátory (tedy konkrétně závod JIKOV), které musela kupovat od německé firmy Pierburg hovoří za všeLEKR JE LICENCNI PIERBURG A BYLO VE SMLOUVE ZE BUDOU ODEBIRAT CAST NEMECKE PRODUKCE. Jelikož poptávka po vozu s novou koncepcí tu byla obrovská, Škodovka si nemohla dovolit toto montovat do Fáva a to pro to, že dodávky dílů ze zahraničí (převážně Francie a USA) byly zdlouhavé, složité a i finančně nákladné, což by se podstatně projevilo do výsledné ceny vozu, na což automobilka sázela.KDYZ KOUPIM 1000 BENDIXU TAK MUZU MIT 1000 FAVORITU S KATEM,KDE MAS PSANO ZE VSECHNY FAVORITI MELY MIT STRIKACKU..TAK JAKO VSECHNY 742.135 STRIKACKU NEMELY Vždyť první Favorit byl levnější, než soudobý výběhový Rapid.RAPID BYL BRAN JAKO SPORTOVNI AUTO KDE BYLA NATAZENA CENA SROVNAVEJ TO TREBA SE 136GL TY BYLA ASI O 10T LEVNEJSI I KDYZ TO BYLA GL Navíc Favorita montovali v Boleslavi, kde linka nebyla na montáž vstřikování vůbec vybavená. Vstřikování bylo výhradně záležitostí závodu v Kvasinách, kde si mohli dovolit toto dávat do modelové řady 742(STRIKACKA SE DAVALA DO VYBAV GL KTEROU BOLESLAV NEDELALA,TO BY TAM MUSELY VOZIT SEDACKY,KOBERCE ATD.) o kterou v těch letech kvůli novému Favoritu nebyl už takový zájem, navíc se to do těch pár kusů GLi/RiC montovalo ručně, tudíž to bylo časově náročnější. Byl to také poslední krok k záchraně prodejnosti sedmčtyřidvojek, které se díky přísným emisním limitům mohly prodat do zahraničí jen díky přítomnosti katalyzátoru.NA VSECH TEHL TRHACH SE PRODAVAL I KARBURATOROVY FAVORIT,DIVNY NE?742 NEMOHLA A FOVO JO? Bohužel události podzimu 1989 a nová Škoda Favorit podepsali nad řadou 742 ortel. Po tomto roce se snad například do Kanady, či USA, kam byly původně GLi/RiC určeny, neprodala ani jedna škodovka.DO USA ZADNA SKODAVKA NIKDY NESLA,DO KANADY SE ROCNE PRODAVALO KOLEM 4T AUT.KONEC UDELAL AZ VW KVULI ZNICENI KONKURENCE Ono s prodejností do zámoří to vůbec nebylo slavné, tudíž ve výsledku šla většina aut, vybavených vstřikováním do Rakouska, či Velké Británie, že.JA BYCH REKL ZE CELE TO BYLO TIM ZE KDYZ JSI MEL AUTO S KATEM TAK JSI PLATIL MENSI DANECAPSLOKEM NAPSANA REAKCE
17:03:57
30.11.2007
30.11.2007

Mantrabeach
-> dial K for Karlos: hezký povídání musím říct.o něčem jsem ani nevěděl
14:16:39
30.11.2007
30.11.2007

dial K for Karlos
Aneb stotožňuju se s tímto : -> kubina 29.11.07 22:58:32:
14:12:39
30.11.2007
30.11.2007

dial K for Karlos
-> kubina: -> Dale_Estelle: Hoši filozofujete tady o nepodstatných faktech.
1) Favorit se systémem Bendix/Renix jednobod, totožným jako se dával do GLi a RiC byl vyvinut, dokonce v muzeu v MB je tento exemplář z roku 1988 vystaven.
2) Do sériové výroby se Favorit - Bendix nedostal z několika hledisek a to že v letech 87/88 kdy najížděla výroba už s tak dost velkým skluzem a automobilka nestíhala vyrábět ani karburátory (tedy konkrétně závod JIKOV), které musela kupovat od německé firmy Pierburg hovoří za vše. Jelikož poptávka po vozu s novou koncepcí tu byla obrovská, Škodovka si nemohla dovolit toto montovat do Fáva a to pro to, že dodávky dílů ze zahraničí (převážně Francie a USA) byly zdlouhavé, složité a i finančně nákladné, což by se podstatně projevilo do výsledné ceny vozu, na což automobilka sázela. Vždyť první Favorit byl levnější, než soudobý výběhový Rapid. Navíc Favorita montovali v Boleslavi, kde linka nebyla na montáž vstřikování vůbec vybavená. Vstřikování bylo výhradně záležitostí závodu v Kvasinách, kde si mohli dovolit toto dávat do modelové řady 742 o kterou v těch letech kvůli novému Favoritu nebyl už takový zájem, navíc se to do těch pár kusů GLi/RiC montovalo ručně, tudíž to bylo časově náročnější. Byl to také poslední krok k záchraně prodejnosti sedmčtyřidvojek, které se díky přísným emisním limitům mohly prodat do zahraničí jen díky přítomnosti katalyzátoru. Bohužel události podzimu 1989 a nová Škoda Favorit podepsali nad řadou 742 ortel. Po tomto roce se snad například do Kanady, či USA, kam byly původně GLi/RiC určeny, neprodala ani jedna škodovka. Ono s prodejností do zámoří to vůbec nebylo slavné, tudíž ve výsledku šla většina aut, vybavených vstřikováním do Rakouska, či Velké Británie, že.
1) Favorit se systémem Bendix/Renix jednobod, totožným jako se dával do GLi a RiC byl vyvinut, dokonce v muzeu v MB je tento exemplář z roku 1988 vystaven.
2) Do sériové výroby se Favorit - Bendix nedostal z několika hledisek a to že v letech 87/88 kdy najížděla výroba už s tak dost velkým skluzem a automobilka nestíhala vyrábět ani karburátory (tedy konkrétně závod JIKOV), které musela kupovat od německé firmy Pierburg hovoří za vše. Jelikož poptávka po vozu s novou koncepcí tu byla obrovská, Škodovka si nemohla dovolit toto montovat do Fáva a to pro to, že dodávky dílů ze zahraničí (převážně Francie a USA) byly zdlouhavé, složité a i finančně nákladné, což by se podstatně projevilo do výsledné ceny vozu, na což automobilka sázela. Vždyť první Favorit byl levnější, než soudobý výběhový Rapid. Navíc Favorita montovali v Boleslavi, kde linka nebyla na montáž vstřikování vůbec vybavená. Vstřikování bylo výhradně záležitostí závodu v Kvasinách, kde si mohli dovolit toto dávat do modelové řady 742 o kterou v těch letech kvůli novému Favoritu nebyl už takový zájem, navíc se to do těch pár kusů GLi/RiC montovalo ručně, tudíž to bylo časově náročnější. Byl to také poslední krok k záchraně prodejnosti sedmčtyřidvojek, které se díky přísným emisním limitům mohly prodat do zahraničí jen díky přítomnosti katalyzátoru. Bohužel události podzimu 1989 a nová Škoda Favorit podepsali nad řadou 742 ortel. Po tomto roce se snad například do Kanady, či USA, kam byly původně GLi/RiC určeny, neprodala ani jedna škodovka. Ono s prodejností do zámoří to vůbec nebylo slavné, tudíž ve výsledku šla většina aut, vybavených vstřikováním do Rakouska, či Velké Británie, že.

04:47:12
30.11.2007
30.11.2007

krup
-> ondie - zrusena registrace: Tušim to bylo až přelom 91/92 - do "nástupu koncernu" .. a tedy i modernizace a bmm ..
23:57:55
29.11.2007
29.11.2007

ondie
a od kterýho roku vlastně začaly jet ještě ty starý favorití stříkačky,co šly taky jen ven..myslim 135LSe.. (ještě 98rozteč) ? ..hned zkraje,nebo o trochu později ?
23:14:01
29.11.2007
29.11.2007

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Dale_Estelle: ale green mohl byt i favorit,navic 135GL stala asi 77t a favo 84,coz bylo porad levny auto....
jsem si rikal ze bych mohl vysondovat pres znameho co delav kvasinach nejaky kontakt na pametnika...me by to zajimalo to pozadi
jsem si rikal ze bych mohl vysondovat pres znameho co delav kvasinach nejaky kontakt na pametnika...me by to zajimalo to pozadi
23:03:12
29.11.2007
29.11.2007

Dale_Estelle
-> kubina: tak to GLi nebude o tom zlepšit prodejnost, ale neříkám že je to jen pokusnej králík, to jen reaguju na to co ti poslal ten chlapík, proč tohle v době favorita. já si stojím spíš za tím, že tyhle auta byly "na objednávku" jak jsme napsal zezačátku, do zemí kde byly jiné exhalační limity. ke všemu škodule v zahrinčí byly více než levné, proto bylo lákavé mít tzv "car which is green" tzn valstně ekologické auto za tyto peníze......
22:58:32
29.11.2007
29.11.2007

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
Dale_Estelle: mohlo to bejt taky tim.jednoduse receno:
favorit je novinka je po tom hlad a je jedno ze je to karbec,nestacime vyrabet.
udelame jeste posledni tah se 742.135 kvuli zlepseni prodejnosti,je to teda vstrik ze zapadu za devize ale stejne to budem prodavat jen na zapade tak ty devize dostaneme z5...
treba na tom neco je...
favorit je novinka je po tom hlad a je jedno ze je to karbec,nestacime vyrabet.
udelame jeste posledni tah se 742.135 kvuli zlepseni prodejnosti,je to teda vstrik ze zapadu za devize ale stejne to budem prodavat jen na zapade tak ty devize dostaneme z5...
treba na tom neco je...
22:51:06
29.11.2007
29.11.2007

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Dale_Estelle: ver tomu ze GLi nez slo do ciziny tak to tady u nas najelo treba 1/2 mil km a vedeli ze driv oddelas prevodovku s motorem(po mechanicke strance) nez vstrikovani.
opravdu se me nechce verit ze gli byl vylozene pokusnej kralik ve smyslu nechame to tam 2roky a kdyz to bude OK zacnem to od 1990 montovat do favoritu...ale zase jiny vysvetleni nemam,mozna jen to ze v ere CSSR mohly vzniknout projekty,ktere by dneska nevznikly a to nemyslim nijak v negativnim smyslu
opravdu se me nechce verit ze gli byl vylozene pokusnej kralik ve smyslu nechame to tam 2roky a kdyz to bude OK zacnem to od 1990 montovat do favoritu...ale zase jiny vysvetleni nemam,mozna jen to ze v ere CSSR mohly vzniknout projekty,ktere by dneska nevznikly a to nemyslim nijak v negativnim smyslu
22:31:42
29.11.2007
29.11.2007

Dale_Estelle
-> kubina: to ano je to systém převzatej z renaultu o to se nehrdlim, ale nidko nevěděl jak se to bude chovat na škodovce.
a právě proto šlo ot o prodat favorita, ale fungujícího favorita, který teprve začínal, zabít ho hned ze začátku případnou negativní reklamou ohledně nefungující elektroniky - velmi špatný tah, proto se laborovalo se starší modelovou, bylo jasné, že tam už další modernizace a tím pádem i výroba nebude.
a právě proto šlo ot o prodat favorita, ale fungujícího favorita, který teprve začínal, zabít ho hned ze začátku případnou negativní reklamou ohledně nefungující elektroniky - velmi špatný tah, proto se laborovalo se starší modelovou, bylo jasné, že tam už další modernizace a tím pádem i výroba nebude.
22:26:09
29.11.2007
29.11.2007

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Dale_Estelle: dovolim si oponovat,technika klasicky 742.135 je defakto identicka s 781.135 je tady jasny ze system bendix bude stejne dobre fungovat i ufavorita.navic je to uz osvedcenej system prevzatej z renaultu,takze si myslim ze vedeli ze to bude slapat a bude spolehlive...protoze to hned prali do zahranici,kdyby to chteli testovat a ladit tak to spis pusti na trh u nas.
kdyz to vemes kolem dokola tak ridi jednotka je za sedackama,k motoru pomalu ani nestrcis ruku a vse je vzadu,takze doslo k jeste vetsimu zatizeni zadni napravy....u favorita je misto,ja byt konstrukterem taxi vyberu urcite favorita jako vhodnejsi objekt...proste me to to pride jako velky paradox,ze vybehovy model je prospikovan modernejsi technologii nez jeho novejsi nastupce.Z dnesniho pohledu je to ale prave tim zajimavejsi...vzdyt az mpi nekdy z 97 bylo dal
kdyz to vemes kolem dokola tak ridi jednotka je za sedackama,k motoru pomalu ani nestrcis ruku a vse je vzadu,takze doslo k jeste vetsimu zatizeni zadni napravy....u favorita je misto,ja byt konstrukterem taxi vyberu urcite favorita jako vhodnejsi objekt...proste me to to pride jako velky paradox,ze vybehovy model je prospikovan modernejsi technologii nez jeho novejsi nastupce.Z dnesniho pohledu je to ale prave tim zajimavejsi...vzdyt az mpi nekdy z 97 bylo dal
22:03:38
29.11.2007
29.11.2007

Dale_Estelle
-> Honza M: řekl bych že jsi doceal uhodil hřebíček an halvičku - favorit v té dobyl, to ano, a byla to tenkrát vlajková lod celé továrny, ale jelikož už takhle přišel favorit pozdě, tak je zcela jasné že nebylo možné čekat ještě na vývoj a testy vstřikovacího systému, favorit byl na trhu horečně očekáván a tak tam musel, a osadili ho něčím, o čem se vědělo že funguje, taková řekněme sázka na jistotu, a v těchto modelech GLi a RiC se nenápadně vyzkoušelo, že je to poměrně dobře realizovatelné a má to své výhody, a proč tedy kazit si reference na favorita nějakými pokusy, když tu máme onu výběhovou modelovou řadu, na které to mužeme klidně vyzkoušet, té už to neublíží.
21:58:21
29.11.2007
29.11.2007

Dale_Estelle
-> kubina: to co píše je blbost. Souhlasím s maxem, že šlo zhruba o to, vyzkoušet něco o čem se uvažuje v budoucnu, druhá věc je ta, že tyhle vozy šly vyloženě "na objednávku" do zemí, kde byly mnohem přísnější emisní normy, takže za nelogické to vubec nepovažuju.
21:55:06
29.11.2007
29.11.2007

Honza M
-> Max: jo jenže fáčka začínaly jako karbec a tohle byla stříkačka :))
21:40:37
29.11.2007
29.11.2007

Max
-> kubina: no většina lidí neví že to vůbec někdy existovalo. I pár mechaniků se se mnou hádalo že si vymejšlim,proč by to dělali :-)
Já bychto viděl spíš jako experiment....chtěli si vyzkoušet něco co pak dávali do fáček
Já bychto viděl spíš jako experiment....chtěli si vyzkoušet něco co pak dávali do fáček

21:38:31
29.11.2007
29.11.2007

krup
-> kubina: jasně 

21:37:11
29.11.2007
29.11.2007

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
jinak dnes mi prisel zajimavy nazor od gardeckare Ferina ze slovenska.neco ve smyslu:
GLi je uplne nelogicky pocin,bylo to v dobe kdy uz byl favorit a davat tenhle system v te dobe do zastaraleho auta o kterem se uz vedelo ze je ve vybehu...
v podstate ma pravdu a nikdy jsem si to do tehle roviny nedal
GLi je uplne nelogicky pocin,bylo to v dobe kdy uz byl favorit a davat tenhle system v te dobe do zastaraleho auta o kterem se uz vedelo ze je ve vybehu...
v podstate ma pravdu a nikdy jsem si to do tehle roviny nedal
21:23:29
29.11.2007
29.11.2007

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> krup: tak to dohodnem pak po icq.
21:17:52
29.11.2007
29.11.2007

krup
-> kubina: právě bych rád taky nejakou takovou "vzácnost" .. ale když já spíš ty favority
.. s tema kolama, můj zájeme stále trvá, ale přiznám se, byly mi nabýdnuty jendy K&Nka.. ( zatím to nemám potvrzeno, ale jestli budou nakonec k dispozici, tak to budeš vědět jako provni, abys ty své mohl nabýdnout dál .. každopádně tak či tak, stále čekám na véplatu
.. ale ty páty dveře - pokaď sou ok, nebo ty věci z nich, s radostí převezmu
)

.. s tema kolama, můj zájeme stále trvá, ale přiznám se, byly mi nabýdnuty jendy K&Nka.. ( zatím to nemám potvrzeno, ale jestli budou nakonec k dispozici, tak to budeš vědět jako provni, abys ty své mohl nabýdnout dál .. každopádně tak či tak, stále čekám na véplatu


21:12:02
29.11.2007
29.11.2007

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Pavel P.: -> havlik: vy kurvy

21:06:30
29.11.2007
29.11.2007

Pavel P..
-> havlik: někdo mu to říct musel...


