
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 720
22:52:27
14.11.2007
14.11.2007

Motomaniak
-> Risan: jj máš právdu fotka je dost čerstvá

22:45:27
14.11.2007
14.11.2007

Baghira
-> Sušenka: Nezapomeň, že by se prodávalo na začátku 70let, kdy byl průměrnej plat někde kolem 1000-1200 kčs, takže si myslim, že by cena toho auta nebyla moc nad 50 tisíci...což by ovšem znamenalo co nejméň dovezenejch dílů a co nejmíň licencí.
22:01:41
14.11.2007
14.11.2007

Sušenka
Taky se trochu zapomina na duvody financni - pokud se 100vka prodavala nekde kolem 35-40 tis. a 120tka kolem 60, pak takovyhle kocar byt bez ABS, klimatizace a automatiky by zakonite musel stat kolem 90 tisic - tedy podobne, jako obdobna auta ze zapadu. A vyrabet ve velkem lidove auto, na ktere lid nebude mit, to je nad sily i vselidoveho zrizeni 

20:48:10
14.11.2007
14.11.2007

Skoda RBK - zrušená registrace
Podla mna je vsetko dobre tak ako je a bolo, do velkej miery sa stotoznujem s Risanovym nazorom. A basnit ze keby keby............boli by sme davno vsetci v nebi...................72
0 je na svoju dobu by som povedal velmi podarene auto ale zese keby
sa presadila tak by nebolo nic co pozname a podla mna ani tento server.................bu
dme radi co mame


16:29:57
14.11.2007
14.11.2007

Luukkyy
-> Zazaa: No to sice jo, ale taky potřebovali nějaké auto na doma.
Tater bylo omezené množství, navíc ne každý chce domu V8 a v neposlední řadě Tatrovky hnily jako brambory.
Vůz kapitalistické provenience byl pro bolševické papaláše tabu - soudruzi mezi sebou nepřetržitě hráli "Nejslabší, máte padáka" a třeba Mercedes by znamenal hodně trestných bodů. (Pro hnidopichy, vyjímku tvořil například ministr vnitra Štrougal, který měl nějaký japonský tereňák a kdovíco ještě)
Auta pro komunistického pohlavára byla de facto tři Škoda 110R/Rapid, Lada 1500/1600 a Volha. Což bylo, vzhledem k tomu čím jezdili třeba zelináři, poněkud k nasrání
Tater bylo omezené množství, navíc ne každý chce domu V8 a v neposlední řadě Tatrovky hnily jako brambory.
Vůz kapitalistické provenience byl pro bolševické papaláše tabu - soudruzi mezi sebou nepřetržitě hráli "Nejslabší, máte padáka" a třeba Mercedes by znamenal hodně trestných bodů. (Pro hnidopichy, vyjímku tvořil například ministr vnitra Štrougal, který měl nějaký japonský tereňák a kdovíco ještě)
Auta pro komunistického pohlavára byla de facto tři Škoda 110R/Rapid, Lada 1500/1600 a Volha. Což bylo, vzhledem k tomu čím jezdili třeba zelináři, poněkud k nasrání

13:44:06
14.11.2007
14.11.2007

Risan
Jojo Pavle, to jsem myslel.
13:02:32
14.11.2007
14.11.2007

Syny
-> Pavel P.: Ten predek je wartburg jak vysitej 

13:00:46
14.11.2007
14.11.2007

Pavel P..
12:55:11
14.11.2007
14.11.2007

Pavel P..
-> Risan: hmmm no ale je to zajimavý že už i plakety si dělali s návrhem novýho vozu... a nakonec z toho nic nebylo.

12:53:04
14.11.2007
14.11.2007

Risan
No jo, Pavle, tohle ale vypadá na 720 s karoserií kupé od Jaroslava Kindla, na rozdíl 720 s karoserií kupé od Giugiara, která je v TM Brno (a na obrázku od Motomaniaka).
11:19:10
14.11.2007
14.11.2007

Pavel P..
co vám připomíná tenhle relief na této plaketě? podlě mě to je ta 720 kupé.

10:45:57
14.11.2007
14.11.2007

Zazaa
Luukkyy 13.11.07 16:59:01 napsal: Strana a vláda s tím neměla nic společného, kvalitní výkonný pohodlný automobil socialistické provenience nejvíce postrádali právě soudruzi s ÚV KSČ. Hádejte proč
vozili si prdele v Tatrach ?? :)
vozili si prdele v Tatrach ?? :)
08:45:45
14.11.2007
14.11.2007

Risan
Motomaniak 13.11.07 16:18:09 napsal: V Brně
Koukám docela čerstvá fotka, nevypadá starší než dva měsíce. Jinak všimněte si na tom kupé, jak je řešený bok od dveří dozadu. A už budete vědět, kde se vzala silueta Garde.
Syny, nepanikař pořád s těma dílama. Znám dost lidí, kteří dávají dohromady auta tohoto ražení a vím, že se to dá. Myslíš, že fabrika, když ty prototypy stavěla, chodila ty díly podle katalogu kupovat do Mototechny? A co šlo vyrobit tehdy, většinou jde vyrobit dneska ještě snadněji. Jasně, že to je trochu něco jinýho než opravovat stopětku, ale o tom je právě zábava s takovýma autama.
Koukám docela čerstvá fotka, nevypadá starší než dva měsíce. Jinak všimněte si na tom kupé, jak je řešený bok od dveří dozadu. A už budete vědět, kde se vzala silueta Garde.
Syny, nepanikař pořád s těma dílama. Znám dost lidí, kteří dávají dohromady auta tohoto ražení a vím, že se to dá. Myslíš, že fabrika, když ty prototypy stavěla, chodila ty díly podle katalogu kupovat do Mototechny? A co šlo vyrobit tehdy, většinou jde vyrobit dneska ještě snadněji. Jasně, že to je trochu něco jinýho než opravovat stopětku, ale o tom je právě zábava s takovýma autama.
18:48:22
13.11.2007
13.11.2007

Syny
-> Luukkyy: a ja nekde tvrdil ze to najede hodne kilometru a neni to pojisteny?
18:17:22
13.11.2007
13.11.2007

Kloggie
-> Syny: hehe, tak když bych to koupil, tak bych asi měl i na to abych si to někde něchal poskládat
To je stejný, jako když někdo řekne: "hm, ten Cadillac 74' by se mi líbil" a druhej na to: "no, chlape ale to neuživíš!!" - jenže, když už člověk má na to auto za půl mega, tak má většinou i na ten benál.
-> Luukkyy: jinak si myslim, že potenciální majitel by to spíš bral jako uložení peněz a měl to někde v showroomu, za pár let to bude opravdová raritka za hodně peněz.

-> Luukkyy: jinak si myslim, že potenciální majitel by to spíš bral jako uložení peněz a měl to někde v showroomu, za pár let to bude opravdová raritka za hodně peněz.
16:59:01
13.11.2007
13.11.2007

Luukkyy
Jinak jedna věc byla vyrobit několikakusovou sérii a druhá, naprosto odlišná, pak byla zamýšlená velkosériová výroba.
V MB tehdy panovala obava (podle mě velmi opodstatněná), že nebudou schopni garantovat ani minimální kvalitu 720ky. Továrně navíc tehdy citelně chyběli odborníci - zrovna totiž probíhaly tzv. prověrky, díky kterým řada z nich přišla o místo.
Výroba 720 prostě představovala pro automobilku větší sousto, než byla schopná strávit.
Strana a vláda s tím neměla nic společného, kvalitní výkonný pohodlný automobil socialistické provenience nejvíce postrádali právě soudruzi s ÚV KSČ. Hádejte proč
V MB tehdy panovala obava (podle mě velmi opodstatněná), že nebudou schopni garantovat ani minimální kvalitu 720ky. Továrně navíc tehdy citelně chyběli odborníci - zrovna totiž probíhaly tzv. prověrky, díky kterým řada z nich přišla o místo.
Výroba 720 prostě představovala pro automobilku větší sousto, než byla schopná strávit.
Strana a vláda s tím neměla nic společného, kvalitní výkonný pohodlný automobil socialistické provenience nejvíce postrádali právě soudruzi s ÚV KSČ. Hádejte proč

16:48:22
13.11.2007
13.11.2007

Luukkyy
-> Syny: Milej pane, takovéhle auto najede max 150 km za rok na veteránských akcích a má obvykle uzavřenou pojistku jak hovado.
Nějaké díly na to mimochodem budou, řada prvků pak přesla do řady 105/120.
Jako mít chechtáky, tak bych..... tak bych měl doma brzo autosalon
Nějaké díly na to mimochodem budou, řada prvků pak přesla do řady 105/120.
Jako mít chechtáky, tak bych..... tak bych měl doma brzo autosalon

16:42:51
13.11.2007
13.11.2007

Syny
-> Kloggie: Horsi je, ze nevis jak to vypada vubec vsechno celkove
Ty bys to poskladal dohromady? Nehlede na to, ze na to vsude bude asi plno dilu 


16:22:40
13.11.2007
13.11.2007

Kloggie
tak nastříkanej posilovač brzd neni až takovej problém ne? ten stačí vyměnit, horší je, že nevíš jak to vypadá pod lakem...
16:18:09
13.11.2007
13.11.2007

Motomaniak
V Brně
15:31:38
13.11.2007
13.11.2007

havlik
-> Luky.: jo to je ten pěknej bastl jak už tu fotky proběhly a byl nastříkanej i posilovač atd:) bejt tak o 150tis levnější možná bych i o tom uvažoval
15:31:35
13.11.2007
13.11.2007

Syny
-> Luky.: na to se budou dobre shanet dily co 

15:29:58
13.11.2007
13.11.2007

Luky
13:00:30
13.11.2007
13.11.2007

Labros
přesně jak říká Risan..
12:53:12
13.11.2007
13.11.2007

Risan
Když už jsme u toho pláče nad rozlitým mlékem, že se 720 nevyráběla, dovedete se představit, co by bylo se Škodovkou dnes, kdyby se podařilo 720 dotáhnout do výroby?
Všechno zlé je k něčemu dobré. Já si myslím, že dnes by už Škoda byla zapadlá v dějinách jako všechny ostatní automobilky z východního bloku. Kdyby se 720 vyráběla, k další přelomové inovaci by se už AZNP nikdy nedostaly. Ke konci 80. let by se stále oprašovala a modernizovala sedmsetdvacítka, jejíž potenciál coby konkurenceschopného auta by se v té době už blížil vrcholu. Pak by přišla revoluce, Škodu by koupil VW a co by udělal? Utnul by to neperspektivní auto a udělal by ze Škody jen montážní závod, protože by se mu nechtělo po investici do vlastní fabriky ještě investovat do vývoje úplně nového auta.
Ve skutečnosti to ale bylo jinak - radikální řez a nový typ přišel díky neudržitelnosti koncepce MBčka ještě před revolucí - vznikl Favorit, tehdy zcela nové a perspektivní auto s dobrým potenciálem do budoucna (však se i v tržním prostředí jako Felicia udržel ve výrobě dalších deset let) a v této situaci si VW nemohl dovolit slibný typ zlikvidovat (a s ním značku) a naopak pro něj bylo výhodné ve Škodě Favority dál vyrábět, prodávat a vyvíjet a držet si Škodu jako prosperující samostatnou automobilku s vlastním vývojem.
Všechno zlé je k něčemu dobré. Já si myslím, že dnes by už Škoda byla zapadlá v dějinách jako všechny ostatní automobilky z východního bloku. Kdyby se 720 vyráběla, k další přelomové inovaci by se už AZNP nikdy nedostaly. Ke konci 80. let by se stále oprašovala a modernizovala sedmsetdvacítka, jejíž potenciál coby konkurenceschopného auta by se v té době už blížil vrcholu. Pak by přišla revoluce, Škodu by koupil VW a co by udělal? Utnul by to neperspektivní auto a udělal by ze Škody jen montážní závod, protože by se mu nechtělo po investici do vlastní fabriky ještě investovat do vývoje úplně nového auta.
Ve skutečnosti to ale bylo jinak - radikální řez a nový typ přišel díky neudržitelnosti koncepce MBčka ještě před revolucí - vznikl Favorit, tehdy zcela nové a perspektivní auto s dobrým potenciálem do budoucna (však se i v tržním prostředí jako Felicia udržel ve výrobě dalších deset let) a v této situaci si VW nemohl dovolit slibný typ zlikvidovat (a s ním značku) a naopak pro něj bylo výhodné ve Škodě Favority dál vyrábět, prodávat a vyvíjet a držet si Škodu jako prosperující samostatnou automobilku s vlastním vývojem.
12:42:35
13.11.2007
13.11.2007

Risan
Davidem29, myslím, že Ti splynula léta sedmdesátá, osmdesátá a devadesátá do jednoho. Na začátku 70. let, kdy projekt Š720 běžel, rozhodně nebylo běžné vstřikování benzínu a ani ABS ani klimatizace. To už Ti řekl Havlík. A já musím znova opakovat, že Kčs sice byly, ale za Kčs Ti nikdo ze západu nic neprodal. Ani licenci, ani stroje, ani komponenty. Nakupovat za Kčs jsi mohl tak maximálně v zemích RVHP a tam toho taky moc nebylo. Jak to bylo s korunama a tvrdou měnou Ti připomněl Baghira, dneska se už na to dost zapomíná, že nešlo jen o to, mít prachy, ale taky o to, mít ty správný prachy, ty, který celý svět považuje za prachy.
Nevím, čemu říkáš "metoda sříkaček", ale v 70. letech bylo vstřikování pro běžné osobní vozy s atmosférickým motorem celkem zbytečné, výkon bys tím oproti karburátoru moc nenahnal, zato by to bylo podstatně dražší. A zbytečně. Důvodem masového rozšíření elektronicky řízeného vstřikování pro zážehové atmosférické motory na přelomu 80. a 90. let byly zpřísněné emisní limity. V té době by byl vývoj mechanického vstřikování opravdu zbytečné vyhazování peněz. Pro pár sporťáků se to mohlo v kusovém množství nakoupit, pro konfekci do obchodů šlo dělat karburátory. Musely by se nakoupit mašiny z ciziny, sehnat lidi, kteří by s tím museli dělat. Ale proč?
Nevím, čemu říkáš "metoda sříkaček", ale v 70. letech bylo vstřikování pro běžné osobní vozy s atmosférickým motorem celkem zbytečné, výkon bys tím oproti karburátoru moc nenahnal, zato by to bylo podstatně dražší. A zbytečně. Důvodem masového rozšíření elektronicky řízeného vstřikování pro zážehové atmosférické motory na přelomu 80. a 90. let byly zpřísněné emisní limity. V té době by byl vývoj mechanického vstřikování opravdu zbytečné vyhazování peněz. Pro pár sporťáků se to mohlo v kusovém množství nakoupit, pro konfekci do obchodů šlo dělat karburátory. Musely by se nakoupit mašiny z ciziny, sehnat lidi, kteří by s tím museli dělat. Ale proč?
21:32:37
12.11.2007
12.11.2007

Luky
Tohle je krásný autíčko. Jen jsem vždycky myslel že by to bylo bývalo bylo (Bože, miluju češtinu
) místo stodvacítek, a né po litru, čili místo kila? 


20:54:20
12.11.2007
12.11.2007

Baghira
Myslim, že v 70 letech bylo ABS v plenkách a možná max u nějakejch luxusnějších vozů, stejně jako airbag. Ale co si budem povídat, do začátku 80 let jsme nebyli schopni vyrobit ani homokinetickej kloub a jedině nákup licence zapříčinil, že se na rapidy už nemuseli dovážet, ale byla zakoupena licence. A tak to bylo se spoooustou jiných věcí, protože většina ústrojí pro auta už byla někým vynalezena, ovšem někdo musel zaplatit licence a na to prostě nebyli valuty...proč myslíte, že každýmu kdo dělal venku byli v dost nevýhodném kurzu vyměněny veškerý valuty za bony a bez devizového příslibu bylo držení valut trestné.
18:09:06
12.11.2007
12.11.2007

havlik
no tak jelikož typ 720 měl přijít po litru tak nevim kolik aut v roce 70 mělo abs atd
15:57:28
12.11.2007
12.11.2007

Syny
-> davidm29: Tak GLi a RiC strikacky maj, ale sou z renaultu no...
15:23:40
12.11.2007
12.11.2007

davidm29 - zrušená registrace
-> Syny: Problém tkvěl v tom, že sme byly z východu..v tý době byly na západě běžný stříkačky, ABS, posilovače řízení, klimatizace (třeba BMW). Musel by někdo přijít a tu licenci na výrobu koupit..a na to sme prostě neměli. Vem si, že třeba čtyřpísty (který tady byly hitem), byly v německu na Wartburgheh, maticové řízení byly všude jinde minulostí...prostě nebyly Kčs
A bůh ví, jestli u nás metoda sříkaček byla známá...protože by se mohli pokusit alespoň o mechanicou stříkačku...

A bůh ví, jestli u nás metoda sříkaček byla známá...protože by se mohli pokusit alespoň o mechanicou stříkačku...
12:39:54
12.11.2007
12.11.2007

Risan
Syny, předpokládám, že si nemyslíš, že "nedávat ABS a klimatizaci" do stodvacítek byl vrtoch nějakého komouše, že ne? Uvědom si, že v ČSSR nic takového nikdo nevyráběl a vyrábět neuměl. Buď by se to muselo kupovat zvenku za devizy (které prostě nebyly, na to naše ekonomika prostě neměla a koruna nebyla volně směnitelná) nebo by se to muselo složitě vyvíjet (což by trvalo dlouho a minimálně některé součástky by se stejně musely kupovat za devizy).
Myslím, že je to prostě špatný výklad představ nějakého konstruktéra, který by jistě dokázal navrhnout 720 s ABS a klimatizací, kdyby mu to někdo dal za úkol. Sériová výroba aut s klimatizací a ABS prodávaných za ty papírky, kterým se tehdy říkalo "koruny" v Mototechně v té době však určitě možná nebyla. Ani řady Š720, ani řady Š742.
Myslím, že je to prostě špatný výklad představ nějakého konstruktéra, který by jistě dokázal navrhnout 720 s ABS a klimatizací, kdyby mu to někdo dal za úkol. Sériová výroba aut s klimatizací a ABS prodávaných za ty papírky, kterým se tehdy říkalo "koruny" v Mototechně v té době však určitě možná nebyla. Ani řady Š720, ani řady Š742.
09:29:21
11.11.2007
11.11.2007

Motomaniak
-> adam.125: Ještě jí mají v Brně v technickym muzeu.
00:46:15
11.11.2007
11.11.2007

Syny
Me se to auto moc libi a je skoda ze se nevyrabelo... A tak je skoda ze uz tenkrat chteli davat ABS, klimatizaci atd... A toho se pak dockala az filcka... Takze nechapu proc to treba uz nedavali na 120tky a podobne... Mohlo to bejt, chteli to tam davat, ale zacalo se to davat az o 30let dyl... nevim proc... Komousi byli kokoti...
19:39:12
10.11.2007
10.11.2007

zdenekz
Jak jsem se o tý Škodě dočetl,tak soudruzi to nepustili dál do výroby a tak ty tvary převzala Alfa Romeo,kterou navrhoval ten samý designer.To bysme tady neblbli se shadema ale 720kou.Škoda tý Škody

19:07:35
10.11.2007
10.11.2007

adam.125
-> suri: To sem viděl, ale mně se jedna spiš o to jesli to někdo viděl na vlastni oči
A nenašel to někdo v inzerci??
A nenašel to někdo v inzerci??
18:37:45
10.11.2007
10.11.2007

Nwkt
-> vhml: Asi si udělam výlet do Domažlic 

18:05:19
10.11.2007
10.11.2007

suri
skoda-virt.cz/cz/.../4079
-skoda-720-5 pozti si to
17:23:28
10.11.2007
10.11.2007

vhml
Videl, jeden exemplar stojí v Domažlicích v showroomu Krčma Auto....
17:19:21
10.11.2007
10.11.2007

petr s
-> adam.125: Někteří to mají doma
17:13:34
10.11.2007
10.11.2007

adam.125
Kolik se jich vubec vyrobilo? A viděliste to vubec někde jinde než v muzeum škoda?