
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
jak spravne nastavit sroub bohatosti???
14:34:17
06.11.2007
06.11.2007

Syny
-> Labros: jo tak to jo

12:36:47
06.11.2007
06.11.2007

Labros
-> Syny: od odpojovače volnoběhu, sice to pojede, ale blbě - tak do 3 tisíc. Pak už to skoro nebude poznat.
11:08:01
06.11.2007
06.11.2007

Syny
-> Labros: jakej kablik od ventilu?
10:59:41
06.11.2007
06.11.2007

FORM - zlomená ojnice
-> Syny:

09:49:17
06.11.2007
06.11.2007

Nepér
-> Labros: Já myslim, že ta čtvrtina nebude zase tak rapidní změna. Ta poznámka s ventilem byla jako důkaz, že ve zvýšenejch otáčkách se volnoběžnej systém tolik neuplatní.
08:51:09
06.11.2007
06.11.2007

Labros
-> Nepér: Nevim, jestli čtvrtina navíc je dost. Ale pokud si odpojíš kablík od ventilu, tak to sice ve zvýšených otáčkách pojede, ale na chudou směs (a to krutě.)
-> Syny:
-> Syny:


23:52:22
05.11.2007
05.11.2007

Syny
-> Labros: Jo a ja splnuju s autem emisni normy EURO 4
Do ty doby nez ho nastartuju


23:51:18
05.11.2007
05.11.2007

Syny
-> Labros: To si mi rek vec
Vono kdyby ten motor v haji nebyl tak by asi nebral 0,5 l oleje na 1000km
Ale motor se bude resit casem taky :)


23:20:28
05.11.2007
05.11.2007

Nepér
-> Labros: ále simtě...
Po emisích to nechcípalo nic, jen byl volnoběh nízkej a nepravidelnej. Myslíš, že ta čtvrtina otáčky je dost?
Po emisích to nechcípalo nic, jen byl volnoběh nízkej a nepravidelnej. Myslíš, že ta čtvrtina otáčky je dost?
16:22:47
05.11.2007
05.11.2007

Labros
-> Syny: -> Nepér: Ale jestli máte po emisích volnoběh v háji, tak to znamená, že máte motor KO, kterej má tak vysoký COčko, že mechanik musí ochudit směs (čímž zase zvýší NOx), aby to vůbec prošlo. Já mám po emisích CO 0,25% (splňuje EURO2 *1) a volnoběh krásnej.
10:35:05
03.11.2007
03.11.2007

Nepér
-> King: Naprosto souhlasím.
09:35:48
03.11.2007
03.11.2007

King
-> Nepér: To je pravda jenom částečně, protože bohatost směsi volnoběhu "kecá" částečně do bohatosti směsi v režimech malýho zatížení motoru - klasicky piánko jízda s lechtáním plynu někde po městě. Na druhou stranu se zas dělá zbytečná věda z toho nastavování šroubu bohatosti
Funguje to velice podobně jako u lpg - při lambda=1 jsou otáčky volnoběhu nejvyšší a při utahování (ochuzování) nebo polovování (obohacení) můžou jenom klesnout. Osobně jsem to šteloval na maximum otáček a pak
malinko utáhnul (do chuda), ale jen tak, aby motor šel ještě pravidelně. Za 4 stovky si radši koupím kredit na Rapidshare :)

malinko utáhnul (do chuda), ale jen tak, aby motor šel ještě pravidelně. Za 4 stovky si radši koupím kredit na Rapidshare :)
20:36:36
02.11.2007
02.11.2007

Nepér
No, uvidíme, jak se to teď bude chovat, ale říkam, podle mě to seřídil akorát, aby mu ten analyzátor ukázal OK s nějakou rezervou, která bude tak ta čtvrtina otáčky, myslím, že tak to bude správně. Navíc je to hlavně volnoběžná bohatost, když si odpojíš napájení k elmag. ventilu volnoběhu, taky to pojede, ale jen vy zvýšenejch otáčkách, kde už se právě volnoběžnej systém moc neuplatní. Takže tímhle šroubkem toho nic moc víc, než emise na volnoběh neovlivníme...
20:31:53
02.11.2007
02.11.2007

CERHY - zrušená registrace
->Nepér:Sorry,špatně sem se vyjadřil.Aby to šlo za plynam a drželo hlavně volnoběch.byl sem s tímhle karbecem taky jednou na emisícha to bylo pak šílenej ten volnoběch..
20:28:16
02.11.2007
02.11.2007

Nepér
No, aby to táhlo nevim... šteluje se tím jen bohatost volnoběhu, od 1/4 sešlápnutí plynu už to nemá moc vliv. Jak jsi to šteloval, měřil sis zrychlení, nebo co?
20:21:47
02.11.2007
02.11.2007

CERHY - zrušená registrace
A já to nastavoval sám aby to táhlo a na emise sem nekoukal

20:11:11
02.11.2007
02.11.2007

Nepér
Jo a měl jsem to u p. Kratochvíla a na emisích mi pak musel ubrat asi 3 otáčky
. Ale zase to má lepší emise ve zvýšenejch, než dřív...

20:10:06
02.11.2007
02.11.2007

Syny
-> Nepér: Po emisich je to na pytel... Ty te to seridi na co nejmensi CO (bo co to je v tech splodinach) a pak to jede na prd...
20:08:53
02.11.2007
02.11.2007

Nepér
Já jsem si musel po emisích přidat 1/4 otáčky, volnoběh už byl nepravidelnej a poblafávalo to, ale 1/4 otáčky, to nic neni
. Takže moje rada: Nastavit doraz tak nějak okolo 900rpm, šroub bohatosti povolit tak na ty 3-4 otáčky a ubírat, dokud nezačne rapidně klesat volnoběh. Tam to nechat, o5 doštelovat doraz na 900 rpm a zase ubírat, dokud to nezačne mít nepravidelnej běh. (U mě to bylo kolísání +-100 rpm, asi tak 1 Hz).

20:01:51
02.11.2007
02.11.2007

abio
bohuzel jsem az z PŘEROVA z moravy......
19:46:14
02.11.2007
02.11.2007

Syny
-> petr s: Och diky
-> abio: A pokud jsi z Plzne nebo okoli tak te muzu doporucit jednoho moooc sikovnyho pana

-> abio: A pokud jsi z Plzne nebo okoli tak te muzu doporucit jednoho moooc sikovnyho pana

19:38:32
02.11.2007
02.11.2007

petr s
-> Syny: Správně
19:37:02
02.11.2007
02.11.2007

Syny
ja nevim proc si vsichni mysli ze kdyz smes pridusi tak ze to bude zrat min
Kazdopadne pokud to mas nejak serizeny, tak bych se v tom nevrtal, pac to muzes taky pekne rozladit
Doporucuju zajet k nejakymu garaznikovi a nechat karbec kompletne seridit na pristrojich... Tam te i zkoukne ten sytic co resis jinde... A je to otazka 400 vcetne serizeni ventilu a rozdelovace atd atd... Coz si myslim ze je v dnesni dobe temer nic



19:22:02
02.11.2007
02.11.2007

abio
jo ale aspon trochu at vim bo mi to hodne zralo tak jsem to tosku vratil na 3 otacky co kdyz to jeste vice přiškrtim tu smes co to udela
19:09:59
02.11.2007
02.11.2007

Milan 136
To je hrubé základní nastavení. Musíš na emisní analyzátor...
19:09:06
02.11.2007
02.11.2007

abio
jak spravne nastavit sroub bohatosti??? u FAVA nekdo mi psal ze otocit na 3otacky to jako mam ten sroub utahnout a pak povolit o tři otačky??? dik!!!!