skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Teploměr oleje u Š 100
20:18:07
15.11.2007
15.11.2007

Radar
Tak jsem dneska koupil tlakovou hadici v Agrovestu. Vzal jsem tu nejdelší, 2 m, což je stejně málo, musím ji ještě nějak nastavit. Ale hlavně, že má to šroubení na budík. Ale ta cena... 325,- Kč.
22:17:32
13.11.2007
13.11.2007

petr s
-> Radar: avia traktory atd ven si takoměr a jdi tam kde prodávají ND na nákladní auta a myslím že tam je 12x1,5 závit
22:08:03
13.11.2007
13.11.2007

jate-line
-> Radar: Liaz řady 100-110, 300ky už měly elektrický tlakoměr..
21:54:37
13.11.2007
13.11.2007

Radar
-> petr s: No jo, ale z kterého konkrétně to mám shánět bys mně neporadil?
21:21:29
13.11.2007
13.11.2007

petr s
-> Radar: na nákladních autech je
20:52:03
13.11.2007
13.11.2007

Radar
Znovu se vracím k tomuto tématu. Nemohu nikde sehnat vhodnou tlakovou hadici s převlečnou maticí nebo se zakončením se závitem uvnitř, kterou bych našrouboval na budík z erka. Myslím , že je tam běžný závit M10. Jakou hadici nebo z čeho ji tam máte vy?
12:30:46
30.10.2007
30.10.2007

Risan
Dobře, přesvědčili jste mne. Asi to bylo tím, že věci jako sportovní jízda nebo upravené motory neberu dostatečně vážně.
Osobně jsem přikládal význam budíku ukazujícímu teplotu oleje ve vaně jen ve dvou typech motorů, které jsem řídil. Oba byly vduchem chlazené, takže teplota oleje v motoru byla hlavním údajem o tom, jestli je motor tak nějak studený nebo tak nějak ohřátý. Jeden z nich byl motor automobilní a tam to informování o teplotě oleje šlo kolikrát tak daleko, že to říkalo i hlasově abych ubral (tedy teoreticky, nikdy jsem to nedostal do stavu, abych měl olej přes 120), druhý byl motor letecký a tam se naopak muselo chlazení regulovat ručně otevíráním či zavíráním žaluzie při sledování teploměru oleje a teploměrů hlav.
A jsme u dalšího nápadu, u dalšího zlepšováčku - co takhle teploměry hlav do cockpitu hundrtky? To je teprv důležitý údaj! Zvlášť při sportovní jízdě s upraveným motorem a nekvalitním olejem.
Osobně jsem přikládal význam budíku ukazujícímu teplotu oleje ve vaně jen ve dvou typech motorů, které jsem řídil. Oba byly vduchem chlazené, takže teplota oleje v motoru byla hlavním údajem o tom, jestli je motor tak nějak studený nebo tak nějak ohřátý. Jeden z nich byl motor automobilní a tam to informování o teplotě oleje šlo kolikrát tak daleko, že to říkalo i hlasově abych ubral (tedy teoreticky, nikdy jsem to nedostal do stavu, abych měl olej přes 120), druhý byl motor letecký a tam se naopak muselo chlazení regulovat ručně otevíráním či zavíráním žaluzie při sledování teploměru oleje a teploměrů hlav.
A jsme u dalšího nápadu, u dalšího zlepšováčku - co takhle teploměry hlav do cockpitu hundrtky? To je teprv důležitý údaj! Zvlášť při sportovní jízdě s upraveným motorem a nekvalitním olejem.
10:33:16
30.10.2007
30.10.2007

Radar
-> Jakub M.: Moc tumu tvému obrázku nerorumím. To tam máš udělanou nějakou odbočku nebo "téčko"?
07:30:11
30.10.2007
30.10.2007

U-Geen
-> Risan: ja mam treba meric teploty oleje u TDi seriove a v manualu je napsany ze je dobry na to obcas kouknout, takze k nicemu je to asi jenom u tebe, nebo jsou vyrobci aut uplne blby. Btw, seriove to bylo u vic aut...
22:21:12
29.10.2007
29.10.2007

Bagrr- máma mele Emu
-> Risan: Např u upraveného motoru bych považoval za základ sledovat teplotu oleje, púakliže ho nechceš odrovnat... Dále pak ohledně jednoho budíky na dvě teploty prostě to ve mně nevzbuzuje důvěru.. Např. budeš chtít vědět jakou máš teplotu oleje a mezitim se ti sekne termostat a máš zaděláno na problém, porotože nebudeš vědět že ti motor mezitím co sleduješ teplotu oleje vaří.....
22:17:58
29.10.2007
29.10.2007

Jakub M.
-> Risan:
jo, u sériového motoru je to zcela zbytečný údaj... ale sám mám zkušenost, že při delší sportovní jízdě dochází k nadměrnému zvýšení teploty oleje (až 140°C - pokud jde o minerální olej, je to hodně). Já mám čidlo teploty oleje společné s čidlem tlaku oleje v místě umístění čidla pro sériový barostat a to následovně - viz obr
jo, u sériového motoru je to zcela zbytečný údaj... ale sám mám zkušenost, že při delší sportovní jízdě dochází k nadměrnému zvýšení teploty oleje (až 140°C - pokud jde o minerální olej, je to hodně). Já mám čidlo teploty oleje společné s čidlem tlaku oleje v místě umístění čidla pro sériový barostat a to následovně - viz obr
18:55:13
28.10.2007
28.10.2007

Risan
Jo tak to já vím proč - protože ani tak nejde o měření teploty oleje (k čemu by vám asi tak ten údaj, stejně plus/mínus deset stupňů, byl?), ale čistě o to, aby bylo v cockpitu hodně budíků s hodně ručičkama. Třeba jako to má MiG-29.
12:04:53
28.10.2007
28.10.2007

Bagrr- máma mele Emu
-> 12MOLS: Nevim proč ale tohle řešení jeden budík na dvě teploty se mi nelíbí.....
08:57:48
28.10.2007
28.10.2007

MOLSO
Prosím pekne veeeľmi pekný nápad bol v USS knihe z nejakého 82-ho. Do oleja sa dalo čidlo z chladiacej quapaliny a natiahol sa ďalší drôt po zväzku káblov. a teraz !!!! do palubky sa namontuje PREPÍNAČ ktorý bude prepínať VODA-OLEJ a zostane pôvodný budík vody v paneli prístrojov, ktorý po prepnutí ukáže teplotu vody/oleja.
16:13:31
27.10.2007
27.10.2007

zidlik
jo nalisovaný...byl sem línej dělat závit...ale drží to jak prase a neteče to
16:10:16
27.10.2007
27.10.2007

Radar
-> rolls: Jo, to jsem četl, i jsem ti na toto téma psal do ID, ale ty to asi nemáš ještě vyzkoušený,co? Teď jde ještě o to, aby ten olejový kanál nebyl moc mělký nebo celkově malý a aby se tím čidlem neuzavřel.
15:26:04
27.10.2007
27.10.2007

stepan
-> suri: tak to už bych se bál, že to urazim
14:49:46
27.10.2007
27.10.2007

suri
ta krabicka sa zaskrutkovala namiesto vypustnej zatky oleja na vani
14:28:37
27.10.2007
27.10.2007

rolls
14:17:16
27.10.2007
27.10.2007

Gryzly
-> Radar: na teploměr pak mužeš třeba vyšroubit nějakou ucpávku z boku bloku a udělat do toho díru na čidlo teploty. nebude to taknízko jako u té vany.
13:41:59
27.10.2007
27.10.2007

Radar
-> suri: Moc tomu nerozumím. Ta krabička byla kde nemontovaná? A přívod oleje do krabičky si bral odkud?
13:12:55
27.10.2007
27.10.2007

suri
to je ona
13:09:53
27.10.2007
27.10.2007

suri
no bola to taka zvarena krabicka na jednej strane bol zavit M22x,15 co ide do vane nadruhej strane zavit na cidlo teplomeru zo š 120. je to onieco presnejsie ako dat to cidlo rovno do vane.
13:01:52
27.10.2007
27.10.2007

suri
erko nema teplomer oleja skusim ti nakreslit ako som to mal ja a dat sem
12:44:22
27.10.2007
27.10.2007

Radar
Nemáte to někdo udělaný jinak, než na ten vypouštěcí šroub? A jak to mají zapojený erka?
12:02:06
27.10.2007
27.10.2007

stepan
nalisovaný? já tam mám vyříznutej závit a našroubovaný
11:53:11
27.10.2007
27.10.2007

zidlik
jo takhle to mám udělaný taky...čidlo na teplotu vody mám nalisovaný ve vypoštěcim šroubu a funguje to
11:02:10
27.10.2007
27.10.2007

stepan
ani ne

10:59:51
27.10.2007
27.10.2007

Radar
-> stepan: To se mi moc nezdá, nemáš strach, že to někde urveš?
10:44:55
27.10.2007
27.10.2007

Gryzly
Jen tak mimo bych chtěl říct že jsem před měsícem zjistil že výpoušták oleje má stejný závit jako thermospínač na vodním chladiči. M22x1,5
10:40:03
27.10.2007
27.10.2007

stepan
je to čidlo 120, a šroub na vypouštění oleje
10:37:44
27.10.2007
27.10.2007

Radar
-> stepan: A, sorry, nevšimnul jsem si, že je to v nějakém šroubu. A kam to přijde na motor?
10:36:04
27.10.2007
27.10.2007

Radar
-> stepan: Z čeho je to čidlo? Já mám nové ze 120 a má ti část, co je v oleji jednou tak dlouhou. A kam to dáš na motor?
10:17:09
27.10.2007
27.10.2007

stepan
já to mám takhle, ale eště to nemám na autě
08:20:17
27.10.2007
27.10.2007

Radar
Tak, tlakoměr jsme vyřešili a teď ještě teploměr oleje. Kam s čidlem pro měření teploty oleje? Chci použít budík i čidlo na teplotu vody Š 120. Poradíte?