zimni starty

prohledat
93 příspěvků (zobrazeno 51 až 93) od 16.10.2007 do 23.10.2007, založil/a aDAm
řadit dle data
09:19:10
17.10.2007
Reeaper
-> VeTëV: 9 tywoe tak to je parádní cena 99 to byla náká akce?
09:12:38
17.10.2007
VeTeV
-> aDAm: no jasne za 299,- :-)))



no facha dotedka a to ho mam asi 2 roky - alke pozil se vsehovsudy asi 10x :-)



kvuli teto cetnosti jsem o drazsi variante ani nejak neuvazoval
09:10:40
17.10.2007
aDAm
-> VeTëV: v plusu meli momentak?
09:09:43
17.10.2007
VeTeV
-> aDAm: ja tam taky jel jen pro rohliky :-)) ale neodolal sem :-))



to mas jako sme jel do PLusu pro rohliky a koupil si momentak 3
09:09:02
17.10.2007
aDAm
-> VeTëV:

inu velky vyber je velky vyber :-)



inu cerstve je cerstve ;)
09:08:30
17.10.2007
aDAm
-> VeTëV: kurna globus tu neni :(
09:07:17
17.10.2007
VeTeV
-> TTomas: presne tak ja davam 15w40 gx pro tusim - ted bylo v globusu 4l za 299,- 4
09:04:36
17.10.2007
aDAm
-> TTomas: takze 15w40 jo? kua jeste ze sem nevzal ten z makra, to byl 15w10
09:03:47
17.10.2007
aDAm
-> VeTëV: no taky reseni, a nejlepsi to je zkusit v -50 na sklo ;)
09:01:57
17.10.2007
TTomas
-> Bobesh: Je celkem jedno kolik nalitas...motor pri zimnich (studenych) startech trpi jasne nejvic, proto je nutne ho chranit vhodnym novym a kvalitnim olejem. Pro stare Skoda motory bych (nejen ja) doporucil Mogul GX 15W40...4L kolem 300Kc. Kvalita za rozumnu cenu.
08:31:02
17.10.2007
VeTeV
-> aDAm: tak to polej secko rano tou varici vodou a treba to pomuze 3
00:47:51
17.10.2007
PeterP136
-> aDAm: Mimochodom starter novy nie je zly, alebo aspon repasovany aby sa ti nestalo to co mne, ce sa proste bud nedostal do zaberu alebo naopak nechcel prestat tocit. Ale ak s tymto v mrazoch nemas problem tak je podla mna lepsia investicia do poriadnej baterky nez do startera. 136tku na lpg s 0.66kW starterom pri -26stC s aku 64Ah 680A EN nie je vobec problem nastartovat aj menej skusenemu uzivatelovi ako je otec. Ten aku bol zatial za 3 alebo 4 roky nabijany len 3krat. Raz po kupe ked som ho blbostou vycucal na 6V. A potom dvakrat za posledny rok ked uz skodovka jazdila len 5km trasy.

Predtym po tyzdni statia auta som len prisiel, sadol, nastartoval a odfrcal. Ked som si dal kvoli vydychovanym param sal cez usta a kvoli studenemu volantu rukavice na rukach tak nebol ziaden problem. Ked som presiel 3.5km od intraku do prace tak uz skodovka normalne kurila, predne sklo odmrazene, len zvysok interieru este nebol zohriaty. Dokonca bola skodovka spolahlivejsia nez espero, ktore ked mu zacne strajkovat malo pouzivany benzin (neviem ale preco) tak proste nenastartujem, lebo neviem ako prepnut na plynostart.
00:40:03
17.10.2007
PeterP136
-> Dušan: Z toho som nerobil pocas zimy co som jazdil skodovkou nic a jazdil som bez problemov. Rekord bolo -26 na prvy pokus start. Teda poslednu zimu som uz mal favo zapalko ale predtym nie.

-> zdenekz: TO co si popisal mozem len potvrdit, len som to nepovazoval zap otrebne napisat kedze sa aDAm pytal len na startovanie. Mimochodom kym nepadne hmla a nezmrzne na pancier na aute tak ani -25 ma pod holym nebom neprekvapilo. AKurat ta hmla mi raz primrazila dvere na vodicovej strane, takze som ich musel vykopnut od spolujazdca. Skodovacke zimne "radovanky" som si uzil len prvu zimu pretoze skodovku som si kupil koncom jesene a proste tu prvu zimu to po predoslom uzivatelovi bolo dost krute.
00:31:31
17.10.2007
PeterP136
-> zdenekz: Jedina odpoved: nezavisle kurenie ;).
23:23:52
16.10.2007
aDAm
-> zdenekz: tak to si s nicim novym neprisel, ale tohle sem tady resit nechtel, proto se i to tema jmenuje starty a ne dobyvani do shade
23:17:13
16.10.2007
zdenekz
-> aDAm: no a když ten zámek neodemkneš a dveře neotevřeš,tak můžeš jít akorát na autobus.
22:37:01
16.10.2007
aDAm
a zrovna volnych 10tycek na repas vseho a vymenu pred zimou nemam ;)
22:36:17
16.10.2007
aDAm
-> Dušan: no tak to mas tak kdyz nejsou volne finance na dalsi veci, preci jen nove gumy neni zrovna levna zalezitost...
22:29:49
16.10.2007
Dušan
-> aDAm: olej tam dej nějakou klasickou 15W40, to tomu bude normálně stačit a jinak proč se ptáš co pro dobré starty, když se bojíš pustit korunu do autíčka aby se mělo dobře 3
22:28:44
16.10.2007
aDAm
-> minno: no hej to je fakt ;) predtim sem mel shades sedan a v zime to chytalo celkem noproblemo. tuhle snehulku sem v zime zatim neprohanel protoze to co bylo loni nebyla zima ;) i kdyz tu jednu chvili kdy slusne mrzlo a snezilo to bylo ok, ale to byla jeste baterka fpoho, ted to vypada ze uz pomalu odchazi.
22:26:34
16.10.2007
aDAm
-> zdenekz: mno treba zamky a dvere moc se startem spolecneho nemaji...



-> U-Geen: jo to vim, ze je to znat vim taky, ale je to palba a zrovna se mi nechce do toho investovat, to radeji new zimake a aku.



jinak na pumpovani AC pumpou lenivy nejsem, kazde rano pred startem otviram kapotu a pumpuju;)



svice asi teda vymenim a checknu ty old jak vypadaji. puvodne ty new sice meli jit do cabra ale to je pres zimu potrebovat nebude.



nemrzka samozrejme ze je z lonskeho roku.



olej, no byl v planu, ale kua v makru kdyz byla akce byl hned fuc :( btw jaky olej doporucite? 130ka, s pomerne dost kilometry na krku.



zapalovani, starter, altik...holt to bude muset stacit puvodni.



ad garaz...trosku unreal na parkovisti postavit garaz...
22:19:14
16.10.2007
minno
no a rady čo spraviť, aby to v zime štartovalo dobre? Všetko mať v čo najlepšom stave...4 V zime sa pozná, kto je macher3 V lete to chytí hocikomu, v zime poznáš v akom to máš stave... A každé príslušenstvo zapaľovania / motora v horšom stave sa prejaví na zimné štarty....či už horšia baterka, ťažko idúci štartér, blbé sviečky, netesný kurburátor alebo vyrachtaný motor....
22:13:44
16.10.2007
minno
nuž ja som teda fakt veľmi zvedavý ako to cez zimu bude štartovať teraz mne....myslím cez riadnu zimu....už teraz býva vonku okolo 0 stupňov a štartuje to na brnk...Uvidíme, keď bude -20...Minulú zimu mi to už štartovalo horšie, ale to už zahadzovalo jednu sviečku olejom, takže nebolo sa čo čudovať.
21:49:50
16.10.2007
Bobesh
-> Dušan: Přijde na to,kolik za zimu hodláš odlítat,pokud je to každej den pravidelně tak tam nějakou novou řidinu naleju ale pokud se auto vezme jen občas,tak nemá význam,stejnak dostane motor díky zimě a delšímu žraní přes sytič svůj díl,na start moc velkej rozdíl nebude,to je spíš do špajzky PP80 na zejmu holý nezbytí.
21:40:39
16.10.2007
Dušan
-> Bobesh: on takovej novej kvalitní olej při -10°C taky pomhá motoru se protáčet bez velkýho odporu. Vzhledem k tomu, že ten motor po startu při té teplotě skoro nemaže. Než olej získá svoje vlastnosti tak to chvíli trvá.



Však kdo maže ten jede 3
21:28:45
16.10.2007
Bobesh
-> TTomas: To spíš na novou sezónu.
21:26:17
16.10.2007
TTomas
Ja bych doporucil hlavne novej a kvalitni olej4
21:21:44
16.10.2007
Dušan
-> aDAm: mejlepší co můžeš udělat pro dobrý starty je:

1. fakt nový svíčky a nejlépe aby je motor nezasíral olejem 8

2. Kvalitní startér kterej nemá špatný vinutí nebo ojetý uhlíky

3. Kvalitní zapalování - osobně preferuju bezkontakt, protože to fakt chytá na brnk

4. Před každým ranním startem nebýt líný a jít napumpovat benzín pumpou na max - většinou ta hladina padne ( takto se dá ušetřit i jedno chytnutí a následné zdechnutí, kvúli nedostatku benzínu v komorách )

5. Alternátor, kterej dobíjí pořád okolo 14V, dle mě je dobrý nasadit i řemenici z novýho FAVA - je menšího průměru a tudíž to líp v nízkých otáčkách dobíjí což je lepší v zimě když někde stojíš v kolonách, máš puštěný topení, světla a stěrače - to vše dohromady vcelku pěkně žere a pak se baterka nedobíjí na ranní starty tak jak by měla.

6. Je vhodné jednou za nějaou dobu baterku vzít a dobít ji, ikdyž startuje dobře, dobije se třeba z 90% na 100%



Jinak kabely atd jsou samozřejmost
21:20:44
16.10.2007
Bobesh
-> aDAm: No teď koukám na počet lidí a málokoho poznám podle nicku,přitom dobrou radu aby pohledal. Jinak pokud nemáš jó starej akumulátor,kterej by neudržel po týdnu energii,tak postačí zkontrolovat elektrolyt a dobít na nabíječce do plna.Pak napři snahu spíš na stav zapalovací soustavy a startéru,kontrola svíček (čistota a vzdálenost elektrod),seřídit kladívka přerušovače popř. vyměnit,pokud stojej za draka,nastav správnej předstih a namaž rozdělovač,ať vydrží do jara,v zimě do toho asi nepolezeš,omrkni koncovky VN kabelů aby nebyly vyhřátý (při zatřesení chrastí odpor) a do plný nádrže nalej litřík lihu ať absorbuje vlhkost.
21:17:14
16.10.2007
U-Geen
-> aDAm: tak rychlobezku muzes koupit i primo na skodovku ze... rek bych ze to bude dost znat
21:16:37
16.10.2007
zdenekz
-> aDAm: a co chceš slyšet nebo číst.Na zimu si dej do pořádku baterku,nech seřídit karburátor,nalej fridex,promaž zámky proti zamrznutí,nastříkni těsnící gumy dveří silikonem aby nepřimrzli,nalej velfobin do benzínu a nic tě nemůže překvapit.Když bude -25 a víc,tak jedině garáž.
21:10:34
16.10.2007
aDAm
kua to sou rady....nic aspon je videt ze to de fakt nekam...
21:01:15
16.10.2007
zdenekz
-> aDAm: parkuj na kopci3
21:00:12
16.10.2007
aDAm
tak se skrabanim mam nejmensi problemy, bud oskrabu ale do zimy planuju plachtu aspon pres cast se skly a pak skrabani nehrozi. soused to resi tak ze pribehne s kyblem a teplou vodou a auto umyje a jede ;)





ale me trapi starty, tudiz toceni motoru starterem, tudiz sem tam to zpomaluje. a rady typu to roztlacis mi sou k hovnu, v 6-7 hodin rano fakt tezko nekoho sezenu kdo do me zduchne aby to chytlo.
20:20:41
16.10.2007
Honza "Bobr"
To nemáte éterový sprej??? Vim že je to na naftu, ale na benzíny to taky funguje . . . někdy i s efektama1
20:20:03
16.10.2007
zdenekz
Nejde o to startování,ale o to škrábání oken a než se to zahřeje a ofoukne tak průzor jak v tanku a každejch 300m zase oškrabování skla vevnitř(742.xx)
20:16:52
16.10.2007
Shade Nouf
v garáži se to pěkně stojí, ale docházet se mi nechce a ke všemu auto který okupuje garáž, je krapet nepojízdný a garáž narvaná k prasknutí viz skoda-virt.cz/cz/.../7421 3 takže stojím venku, ráno škrabu okna, ale díky provozu na LPG nemám se studenými starty problém, to vysoké oktanové číslo dělá zázraky 1
19:58:12
16.10.2007
Ad@m
není nad to mít autíčko v garáži kde je okolo 10 stupňů 1
19:50:59
16.10.2007
minno
čo nenaštartuješ, to roztlačíš :-)
19:49:41
16.10.2007
PeterP136
Co su to zimne starty? No ved pridem, sadnem, nastartujem a odfrcim, nie? :)

Inac finta ktoru asi poznate, ked sa vam nechce este kupovat novu baterku, a radi posilujete tak si berte kazdy vecer domov do izbicky (hoci aj do postielky :) ) a rano nebudete mat problem so startovanim ;).
10:23:11
16.10.2007
aDAm
-> Reeaper: heh tak to radsi v tom pokojicku budu ja ;)
09:57:53
16.10.2007
Reeaper
tak rozhodně bych zkotroloval svíčky.. já na nic nenalítal asi ani 2tkm, tka to je fphoo.. chystám se v rámci údržby vyměnit kabely ke svíčkám.. a taky zapojit sytič, pže už mě to běhání k motoru pěkně štve 3 i když to po chvilce běží i bez sytiče, ale to je neseštelovaným karbem8

A jinak prej nejlepší na zimní starty je nastěhovat autíčko do pokojíčku, sebe vystěhovat ven a celou zimu tak přečkat 47
09:07:02
16.10.2007
aDAm
mno vim ze se to tu resilo nescetnekrat a pred kazdou zimu tak proc to neprobrat i letos ze :)



otazka je jak nejlip pripravit auti na zimni starty? V dnesnich dnech kdy uz se ranni teploty zacinaji pohybovat pod bodem mrazu zacina auti mit trosku problemy se starty. Sice naskoci hned na prvni otoceni klickem, ale uz je citit ze starter netoci tak rychle jako pres leto.



takze bych to videl asi na novou baterku, ktera ten starter bude dostatecne krmit. A co dal? new svice? mam doma sadu novych, ty co mam v aute uz za me najeli tak 7-8tkm a kdovi kolik tkm predemnou, pomuze se starty jejich vymena? Co dal? Vim ze by bodla rychlobezka ale momentalne neni cas se drbat s nejakou prestavbou feldy na shade.



nejake dalsi tipy?
Extreme Tyres