Skoda Pickup

prohledat
39 příspěvků (zobrazeno 1 až 39) od 26.09.2007 do 02.10.2007, založil/a RadstaR
řadit dle data
14:23:55
02.10.2007
Max
-> Risan: to je jak fávo pikap...
09:24:40
01.10.2007
Risan
Užitečná hmotnost 480 kg.

09:10:54
01.10.2007
Max
-> Risan: zajímavý auto,někdy bych si ho rád prohlídnul na vlastní oči. Dal jsi ho do velice pěkného stavu.

Kolik to má nosnost ?
20:37:21
30.09.2007
Risan
Jak je rozšířena zadní náprava, to jsem přesně nezkoumal - nesrovnával jsem to s běžnou užovkou či emkem a ani to nemám v oku. Ani 1203. Hlava kola je zvlášť a buben je taky zvlášť. To bych řekl je hlavní rozdíl?



Pokud jde o počet vyrobených aut, závěrečná zpráva z října 1983 popisuje zkoušky tří aut (velmi dobře specifikovaných), to jsou právě ty tři na společné fotografii. Pak ještě znám fotografii, na které je (pravděpodobně) čtvrtý vůz. Vozidla byla prodávána na přelomu roku 1983 a 1984. Pro zajímavost, technická způsobilost vozu Škoda 105 Furgonet byla schválena 28. 12. 1983 (!).



Pro úplnost odcituji závěr zprávy:



Vzhľadom na rozhodnutie GŘ ČAZ o zastavení vývoje vozidla Š 742 Furgonet prebiehali v danom období skúšky prototypov bez zpätnej väzby na následné konštrukčné úpravy. Etapa úprav konštrukčného riešenia bola k 30.6.1983 celkom zastavená a na úlohe sa pokračovalo len dokončením stavby 3. prototypu a podnikovými a povinnými skúškami. Je opodstatnený predpoklad, konštrukčné zámery a výsledky skúšok tomu nasvedčujú, že parametre hodnotené ako nevyhovujúce by boli v priebehu ďalšieho vývoja doriešené.



Zde nalézáte odpověď na to, proč nebyly řešeny např. problémy s chlazením - nebylo to proto, že by byli neschopní, ale protože se dále nepokračovalo v odstraňování nedostatků.



Také nalézáme, alespoň částečně, odpověď na počet vyrobených vozů. Protože první byl vyroben jeden funkční vzorek (čtyřoko, podle v.č. šlo o karoserii ze série z 1979, tedy na funční vzorek padla buď uskladněná karoserie nebo dokonce již hotový sedan GLS) a dále se zkoušely dva prototypy, přičemž zpráva připouští dokončení stavby třetího po ukončení vývoje, dostáváme se na celkem 4 vozy. To by odpovídalo dochovaným fotografiím.



Nechci popírat existenci dalších vozů, ale zatím pracuji s doloženými fakty. Mám od lidí z bývalých BAZ kontakty na lidi, kteří tehdy na projektu přímo pracovali (konstruktéři, šéf klempířů), jen jsem se zatím z časových důvodů nedostal k tomu, abych si s nimi dohodnul schůzku a probral to s nimi. Očekávám, že pak budu mít definitivně jasno.



Pokud jde o cenu, kterou jsem za vůz zaplatil předchozímu majiteli, bylo to přesně 20 000,-. Nevím, komu k čemu tato informace může sloužit, cena takových vozů je vždy určena jen ochotou majitele prodat a ochotou zájemce zaplatit. Kdybych kupoval další Furgonet, neočekávám, že cena za něj bude mít k ceně mého červeného Furgonetu jakýkoliv vztah.
21:11:29
29.09.2007
gabo000000 - zrušená registrace
to su awta3 s tym 4 okom to vyzera fajn3
19:34:29
29.09.2007
davidm29 - zrušená registrace
Honza "Bobr" 27.09.07 14:32:04 napsal:




Jen mi nejde do hlavy, proč když to neuchladilo motor ze 120 tak proč tam prostě nedali výkonnější chladič, více-lopatkovou vrtuli na větrák nebo termostat s teplotou otvírání už 75°C . . . asi tenkrát nebyly možnosti.


Protože to byly lemplové.... 40 3



-> Risan: Autíčko pěkné, přeji hodně šťastných km. A na kolik tě to přišlo? Nemusíš přesný číslo, ale jen tak oblast 20 000 - 30000?
16:10:40
27.09.2007
petr s
-> Gryzly: 1982-1983 doprovodná vozidla BAZ
15:50:05
27.09.2007
Gryzly
-> Risan: A jak je ta náprav rozšířena, to tam jsou poloosy z emka, nebo něco spešl? Ty náboje z 1203, myslíš jako bubny? Nevím jakou má troska zadní nápravu.



A Juraj ten to tu má na virtu hnědým navrch už delší dobu.

kdysi tady machroval s videama kde se po centru Bratislavy proháněl se škodovkou na které byli značky z jinýho auta rychlostí kolem 130km/h a to mu ještě nebylo ani šestnáct.

Když jsem mu řekl že jsem ho bonznul na policii tak se mu začla klepat prdelka a začal vyhrožovat. Docela jsem se bavil. Jezdit přestal až když jednou na křižovatce potkal svojí máti a ta mu zabavila klíče od auta.
15:42:36
27.09.2007
Gryzly
-> petr s: řekni v kterých letech? Jestli má Risan podrobné záznamy o poškození vozů, tak asi i ví kdy se auto prodalo do JZD, atd.
14:56:43
27.09.2007
petr s
-> Risan: Já si myslím že těch aut bylo vyrobeno víc Nebo jsem měl štěstí že jsem viděl všechny pohromadě jako doprovodná vozidla na soutěžích
14:32:04
27.09.2007
Honza "Bobr"
Tak to je náhoudou zajímavá věc, tenhle furgonek, v pěknym stavu. Ani jsem netušil že ho někdo zachránil. Myslím, že v tom JZD si pořádně máknul . . .



Jen mi nejde do hlavy, proč když to neuchladilo motor ze 120 tak proč tam prostě nedali výkonnější chladič, více-lopatkovou vrtuli na větrák nebo termostat s teplotou otvírání už 75°C . . . asi tenkrát nebyly možnosti.
08:37:35
27.09.2007
Risan
sliwowitz - na zadní nápravě jsou použity náboje kol ze Š1203, to je hlavní úprava, jinak žádné zásadní změny koncepce tam nejsou, na první pohled je to klasická kyvadlová náprava. Pokud jde o plastový přední nárazník, nezvolil jsem jej, ale s ním jsem vůz už koupil. Na dobových fotografiích červeného vozu je plechový černý nárazník, to je pravda. Sehnal jsem si tedy plechový nárazník a taky konzoly a chystal jsem se jej vyměnit, ale pak jsem zjisitil, že ty konzoly, co mám, jsou ze stovky. Strodvacítkové zatím nemám. Když už jsme u těch nárazníků, je také možnost, že k výměně nárazníku došlo ještě během zkoušek v BAZ při nějakém poškození. Záznamy o poruchách a opravách mého vozu během zkoušek o tom sice nehovoří, ale v BAZ byl plastový nárazník patrně o něco dostupnější než plechový, protože tam probíhala v té době už "sériová" výroba modelu Garde. Za povšimnutí stojí, že vůz, který byl vystavován na veletrhu v Brně má také plastový nárazník, zatímco na "skupinovém" snímku trojice Furgonetů má plechový. U záznamů o jeho provozu se ale poškození nárazníku zmiňuje (při najetých km 39030).



A co zde vlastně napsal ještě juraj? Vidím zde jen jeden jeho příspěvek, ale některé reakce hovoří o více příspěvcích? Dopustil se snad juraj té neetické věci, že smazal svůj příspěvek, na který už někdo reagoval a tím rozbil konzistenci diskuse?
21:33:11
26.09.2007
Gryzly
-> Risan: sorry, já si ted četl ten článek na cck-brno.com

už vím proč to tovje auto vychází z Š120 a né z Š105 S.
21:14:57
26.09.2007
Borin - Král tuzerů
-> juraj: Koukám že jako debil ses tu uvedl a vesele v tom pokračuješ...co příspěvek to kravina...
19:17:25
26.09.2007
Gryzly
-> Risan: Jen bych doplnil že když je ten furgonet 105, tak vycházel z Škody 105 S, která měla stejnou výbavu jako Š120 ( bez L) ale s motorem 105.



-> juraj: A ty zas projevuješ svoji nevyzrálost. Myslím že Forďáci nepotřebovali nic kopírovat od zaostalých čechoslováků. Spíš oba konstruktérské týmy vycházeli s požadavků trhu a praktičnosti.

A to s tím že to není pěkný kousek jsi jistě nemyslel vážně. jednak to vypadá historicky autenticky, bez koroze, pěkný lak, prostě leštěnka a na druhé stránce, podívej se jaké auta dělají a dělali ostatní výrobci v tomto segmentu.

vzali předchozí model udělali vzadu batoh a tradá.

Jako vzory si vem třeba Renault Rapid, který má přední část z Renaultu 5 v a vyráběl se v době prvních Clií,

Nebo takový Seat Inca, který používá celý předek z předchozího modelu Ibizy, favorit pick up s nádstavbou,

Opel Combo s předkem z Corsy, Citroën C15 který se dělal ještě snad před třema rokama, Fiat Fiorino s předkem z Una, Ford Courier s předkem z Fiesty a jistě bych jich pár dalších našel. Vidíš snad nějaký zásadní designerský rozdíl mezi Furgonetem a třeba tímhle Expresem z roku 1995 ?

zvětšit Skoda Pickup - obrázek od Gryzly vložen 26.09.2007 19:17:25
16:14:40
26.09.2007
sliwowitz
-> Risan: pekny odkaz, zasa som si trocha doplnil vedomosti...

nemas aj nejake blizsie informacie k tej uprave zadnej napravy???

co sa tyka predneho naraznika, na dobovych fotkach som videl prototyp bez presklenej nastavby len s kovovym naraznikom... preco si zvolil prepreg???

zajtra idem do brna, snad mi vyjde cas a stihnem sa zastavit aj v TM... nebol som tam roky :)))
15:07:55
26.09.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Risan: OK beru to, je to stejně jen na tobě, zda sem auto někdy dáš a nebo ne.



-> U-Geen: 1
14:59:32
26.09.2007
U-Geen
-> Tuner#2: a jeste platis nekrestansky poplatky.
14:49:21
26.09.2007
Risan
Tuner#2 - snad jsem nikde nenapsal, že by měli ostatní svoje auta nebo "auta" vymazat, protože se mně nelíbí, ne? Jen jsem chtěl říct, že svoje auto zde nemusím prezentovat za každou cenu, tj. třeba za 250,- Kč. Já osobně po tomto druhu slávy nijak netoužím. A než mi na to odpoví někdo, že těch 250,- by bylo na prospěšnou věc, na provoz tohoto webu, napíšu raději rovnou, že to vím. Jen jsem dal do kontrastu, že jeden se sem vnutí s nějakým neestetickým tuningem a druhý (to jako já) by sem dal auto ne prot, že chce sám, ale proto, že byste to chtěli vy a ještě za to má platit. Nedělám si nárok na to, aby se zde na webu cokoli měnilo, jen jsem zdůvodnil, proč tohle auto ještě není ve speciálech.



Juraj - díváš se na to podle mne špatně, nevidíš tehdejší situaci (a to nemyslím možná ani tak politickou, jejíž nepochopení jsi vyjádřil slovním spojením "komouši zatrhli"). Tohle auto možná má z hlediska současné estetiky automobilových karoserií sporný design a čistě technicky vzato lze udělat (a i tehdy šlo) praktičtější pick-up. Ale v případě tohoto auta šlo o to, zkusit udělat malou dodávku pro určité relativně specifické poslání s tím, že trh nebyl dost velký na to, aby se vyplatilo konstruovat celé nové auto včetně řešení pohonu a riskovat, že při předpokládaném počtu vyrobených kusů (do statisíců by to předpokládám nešlo) se investice do tak drahého vývoje nevrátí. V BAZ VMV myslím ten úkol vyřešili dle tohoto zadání a v daných podmínkách velice slušně. To auto plnilo svůj účel. Že se do toho dá naložit vana nebo lednička + pračka jsem už psal. Můžu Ti to ukázat, jestli nevěříš. Při zkouškách bylo například zjištěno, že dovnitř lze naložit 39 klasických zelinářských přepravek.



Pokud jde o "neohrabanost", nechám hovořit naměřené hodnoty ze zkoušek:

Slalom na 270m projel Furgonet rychlostí 91,5 km/h, Garde rychlostí 84,8 km/h (bohužel začalo pršet), Š1203 rychlostí 67,4 km/h

Vyhýbací manévr VSED (něco jako losí test): Furgonet 54,6 km/h, klasická stodvacítka 51,2 km/h, Garde 61,3 kh/h, Š1203 49,3 km/h.

Předjížděcí manévr ISO 3888:

Furgonet 109,2 km/h, Garde 103,7 km/h, Š1203 85,8 km/h. Všechny zkoušky dělali na letišti Senica. Závěr byl, že vůz je velmi dobře ovladatelný a stabilní, připisovali to hlavně o 35cm většímu rozvoru.

V automagazíně vědí evidentně kulové. Kupé Favorit bych do toho nepletl, to bylo řešení snad ještě Bertoneho. "Nová Š1203" - ve VMV BAZ navrhl tým pod vedením Ing. Mičíka a s designem převážně pana Biroše řadu zajímavých dodávek, ovšem to bylo až v době kolem revoluce, kdy vazby na TAZ přestaly být řízeny generálním ředitelstvím ČAZ a situace byla velmi nestabilní.



14:33:46
26.09.2007
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> juraj: Nic osobne, ale asi nevies, v akej dobe to auto vynikalo a ako sa vtedy pristupovalo k trhovemu mysleniu.... Bolo to v dobe planovaneho hospodarstva a nove koncepcie bolo velmi tazke presadit, ak vobec..... To ze niekto o tom povie, ze je to pekny kusok, nemusi byt myslene len z estetickeho hladiska, ale z hladiska jeho unikatnosti a stavu, v akom ho majitel udrziava...



Inak, k tej 1000 MB kombi, motor bol vzadu, ale pootoceny - vlastne bol nejako prerobeny na lezato.... Dokonca sa kedysi robili exoerimenty aj s 1000 MB s motorom 600 ccm Wankel - tento motor zaberal ovela menej miesta a to auto malo batozinovy priestor aj vzadu....
13:58:50
26.09.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Risan: Je to Tvoje volba, já Ti jí nevyvrátím. Já mám taky auto v emkách, kde je většinou samý tuzing až na pár vyjímek a přesto jsem rád, že můžu mít tak pěknou galerii na těchdle stránkách a nikdy jsem po nikom nechtěl aby smazal auto, jen z důvodu toho, že já mám "unikát" a on "papírový modýlek"... myšleno obecně4
13:58:16
26.09.2007
cobra11
tak ze by to bol pekny kusok sa neda povedat, zadne dvere aj cela ta korba vyzera fakt ostrasne...

nevidim to prvy krat, uz otom pisali v automagazine, ako o projektoch, ktore komousi zatrhli

o tomto furgonete pisali ze mal stale motor vzadu, cize ulozny pristor na korbe bol velmi zle spristupneny a auto malo strasne tazisko, tak bolo neohrabane ze hruza.



chcelo to len trovhy popremyslat a umiestnit motor vpredu.

bolo tam este kopu dalsich zaujimavych prototypov, tie povedene boli skoda favorit cupe, nova skoda 1203. ktoru neskor dokonale okopirovat ford transit, dalej skoda 1000 combi, ale nikde nepisali kde ma ulozeny motor
13:57:48
26.09.2007
Tuxik
-> Risan: diky za nakopnuti :) delam poradek ve specialech, vsechny specialy ktere byly vyrobeny primo fabrikou nebo nejakym upravcem a jsou tudiz dobove necham v originalni specialy, vse ostatni - tj. soucasne prestavby presunu do neoriginalni specialy
13:24:48
26.09.2007
U-Geen
-> Pavel P.: ajo von uz jedno ma... tak to je blby :)
13:00:35
26.09.2007
Pavel P..
-> U-Geen: aby mohl přidal druhý auto.1
12:58:20
26.09.2007
U-Geen
-> Risan: jak to, ze bys musel zaplatit 250Kc?
12:51:58
26.09.2007
Risan
myl@s 26.09.07 11:51:48 napsal: -> Risan: a co přidat auto do speciálu sem na virt?



Už jsem taky Majklovi odpovídal. Ve "speciálech" tady na virtu je tuna sraček a mezi tím se schovává pár aut, která jsou skutečně zajímavá, tak na prstech by se to dalo spočítat. A jako velmi pikantní se jeví ten fakt, že abych mohl tohle svoje auto prezentovat ve speciálech, musel bych zaplatit 250,- Kč na provoz tohoto webu, přičemž zahnojení rubriky "speicály" různými kreacemi po houbičkách a trávě, papírovými modýlky a projevy vesnického folklórního tuningu proběhlo zcela zdarma. Tak sorry, ale za těchto podmínek ne. Vyhověl jsem Majklovi a poslal jsem mu na mail podklady, aby mohl vytvořit článek o Furgonetu a umístit jej sem na web.



Maca - OK, rozumím, no když do mě někdo ťukne, tak to snad půjde opravit, je to přece jen stopětka s trochu netradičním klempířským zpracováním druhé půlky. Ostatně klempíř už teď ledaskterou část karoserie vyráběl prakticky znova, tak by to mohl zvládnout zase. No a nakonec - je to jenom auto. Sice je zvláštní, ale lidi určitě můžou žít i bez něj.

12:16:58
26.09.2007
maca
3 kusy,přečti si ten článek4
12:04:18
26.09.2007
Majkí-110R - zrušená registrace
krása kolik toho bylo vyrobenýho
11:59:12
26.09.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> myl@s: Už ho přesvědčoval i Majkl, ale nechce, je to škoda...
11:51:48
26.09.2007
myl@s
-> Risan: a co přidat auto do speciálu sem na virt?4
10:45:36
26.09.2007
maca
Risan 26.09.07 10:34:05 napsal: maca 26.09.07 09:34:56 napsal: supr,to je škoda s tím jezdit už

Naopak, za ty prachy, který jsem do toho vrazil, si s tím chci užít taky nějakou legraci. Byl jsem s tím na několika akcích od Liberce přes Mladou Boleslav až po Piešťany a všude se auto líbilo. No ale pokud mi někdo přispěje pár desítek tisíc na renovaci, tak se budu pochopitelně jeho radami řídit.


já jsem to nemyslel zle,bál bych se spíš toho aby do mě někdo netuk a tak4
10:34:05
26.09.2007
Risan
maca 26.09.07 09:34:56 napsal: supr,to je škoda s tím jezdit už



Naopak, za ty prachy, který jsem do toho vrazil, si s tím chci užít taky nějakou legraci. Byl jsem s tím na několika akcích od Liberce přes Mladou Boleslav až po Piešťany a všude se auto líbilo. No ale pokud mi někdo přispěje pár desítek tisíc na renovaci, tak se budu pochopitelně jeho radami řídit.

09:56:13
26.09.2007
RadstaR
-> Risan 26.09.07 09:12:25: Dik moc za informace. Je to fakt nadhera a je fajn videt, ze se o to nekdo stara.
09:34:56
26.09.2007
maca
supr,to je škoda s tím jezdit už
09:12:25
26.09.2007
Risan
Tak na ten škoda techweb mi nejde přidat komentář, tak mají smůlu, nedozví se nic.



Ašak když člověk zadá do googlu "furgonet" a "Stránky pouze česky", tak už taky pár odkazů k věci vypadne. Auto je už celkem profláklé. Podrobnosti jsem před časem shrnul třeba sem:



www.cck-brno.com/newsite/ .../furgonet.php



Aktualizovaná verze článku snad brzy zase vyjde.

Komentáře k článku:

- Auto se jmenuje Škoda 105 Furgonet, alespoň takové pojmenování dostalo do Technického průkazu. Název článku je tedy zavádějící.

- VMV je "Vývoj motorových vozidiel", cedulka není originální, ale jednoduchá replika podle originálu dochovaného v bratislavském muzeu dopravy.

- Lehat na zem si klidně můžete, že si auto fotí všude, kam přijede, jsem si už zvykl. Horší jsou lidi, kteří si auto fotí za jízdy a vytváří tak mnohdy dost nebezpečné situace. Taky mne pobaví lidi, kteří na mne mávají, abych zastavil, že si to chtějí vyfotit. Jasně, nemám obyčejně nic lepšího na práci.

- Auto má motor vzadu, uložení zadní nápravy a hnací agregát včetně pohonu je zcela beze změny převzat ze sériového sedanu, zde bratislavští vývojáři schválně nedělali žádné změny, cílem bylo vytvořit auto, které se bude dát dělat z už vyráběného sedanu s minimálními a co nejlevnějšími změnami. Přitom překonstruování pohonu s dotažením nové koncepce do sériové výroby by bylo asi dost náročné a drahé a jen kvůli pickupům by určitě neprošlo ani základní oponenturou. Výsledek je tedy kompromis mezi cenou a užitnou hodnotou. Dlouhé předměty se nakládají zezadu nad motorem (vanu jsem takto bez problémů naložil), předmět spíše na výšku se nakládají bočními dveřmi (dostatečně širokými a otvíratelnými o téměř 180 stupňů). Chladničku s pračkou vedle sebe jsem tam bočními dveřmi naložil také bez problémů. Podotýkám, že vůz má oproti sedadu o 35 cm prodloužený rozvor.

- Hranatý tachometr v interiéru odpovídá tomu, jak bylo auto vyrobeno. Snažím se, aby odpovídalo co nejvíce původnímu stavu. Tento konkrétní kus vycházel z modelu Š120 (bez písmenka za "120") a tachometr tomu také odpovídá. Vlastně tohle měl být prototyp nejchudší verze. Ostatní prototypy vycházely z L nebo LS a proto mají přístrojové štíty s kulatými budíky.

- Snažím se, aby auto vypadalo slušně, ale s tou SPZ to zrovna není důkaz mého přístupu - vůz jsem koupil v dost ubohém stavu s otřesným lakem, karoserií na mnoha místech skrz, uhnilým pravým zadním podélným nosníkem atd, ale již s touto (pečlivě přidělanou) SPZ.



Auto je momentálně k vidění v Technickém muzeu v Brně (a bude nejspíš celou zimu), tak kdo je chce vidět naživo, má šanci.

08:23:08
26.09.2007
maca
zajímavé,vidim poprvé9
07:43:19
26.09.2007
Matsoft
jj Rišanův Furgonet1
06:48:57
26.09.2007
RadstaR
Teda musim rict, ze opravdu peknej kousek :

skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=474
Extreme Tyres