skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Felicia 1.9d - informace
-> Martin33: Právě tady se do těch aut tyhle motory dávaly tak by to snad mělo jít ale bohužel u Feldy bylo jen 1.9D no
-> Mrazak: Ale u toleda o kterým mluví, to třeba půjde
-> El_Burro: No to nevim, silně pochybuju o tom že by na Felicii povolili přestavbu na 1.9TD...
Jo a pořád to žere málo odhadem tak 5 l/100 km
Posledních pár měsíců jezdím se Seatem Toledo co má tento motor,auto znám už dlouho bylo rodičů přítelkyně.Je to po taxikáři a má najeto 450 000 km,motor pořád běží dobře,chytá i v zimě v pohodě a to tam je utrhlá ta páčka na předsuvník vstřiku.Stačí nažhavit a čapne no jinak těsnění už jsou na pochodu kápne z něj občas olej a koukal sem i sání je už od oleje.Ono se o to auto moc nepečovalo jenom se měnil olej a to bůhví po jakých intervalech.Jo a je tam přesně to pískání řemenice teda nejspíš prostě za studena to kvikotá chvilku tak cca 1-2 min a potom už ne ale abych kupoval za 5tis řemenici tak to radši koupim rovnou 1.9TD motor a přehodim papírově by to mělo jít v pohodě je to nárůst výkonu jen 5 kW
Já teda musím zaklepat, táta má 1.9D už cca 6 let a jelikož kovářova kobyla chodí bosa, tak olej se dělá po 10tkm, na cestě je denně, vezme si tak 5,5-7litrů podle toho jestli za sebou mám 1200kg, protože je to jediný auto v rodině co má kouli.. a jinak za těch bezmála 180tkm co má s náma za sebou musim zaklepat.. ani mondeo takový zacházení nevydrželo a pak jsme měli krátce ještě jednu najeto 400tkm, a krom kasle to bylo hodně dobrý auto.. a ani s rou řemenicí jsme neměli problém.. já bych do ní šel taky.. a po dálnici 160km udělá.
-> Mrazak: kup diamantovy vraníky a budes kralem sumavy
-> Stepan FUN: Tak s tím se počítá, hlavně ty řetězy nandat na přední kola, ne na zadní jak místní policie
Citlivý rozjezdy problém nejsou, asi do toho auta fakt půjdu.

-> Mrazak: Nevím jak 1.9D, ale když porovnám 1,6 (FUN) a 1,3 (FA), tak 1,6 na sněhu byla úplně o něčem jiným = daleko lepší... Gumy byly srovnatelný, jednou jsem dokonce zkusil přehodit i stejný gumy, protože se mi to první zimu prostě nezdálo. Tam kde jsem s FUNem jel bez problémů, tam jsem se na stejnejch gumách s FA nemohl rozjet. Přičítám to tomu litinovýmu ingotu nad přední nápravou a tudíž jejímu většímu zatížení.
U 1,9 budou vzhledem k většímu krouťáku problematičtější na sněhu potřebný citlivý rozjezdy, ale myslím, že by to neměl bejt až zase takovej problém... Každopádně lopatu a řetězy bych na horách viděl jako nutnost. :-)
U 1,9 budou vzhledem k většímu krouťáku problematičtější na sněhu potřebný citlivý rozjezdy, ale myslím, že by to neměl bejt až zase takovej problém... Každopádně lopatu a řetězy bych na horách viděl jako nutnost. :-)
Ještě otázečka... Jízdní vlastnosti v zimě? Ve sněhu? (u nás na šumavě se neuklízí a když jo, tak pozdě, to už musím bejt pryč) Nerad bych stál věčně někde zahrabanej nebo se nemohl ani rozjet...
-> ALL: Díky všem za info.
-> RomanT: mě se líbí jak ti tam kouká ten cooler.. to je fakt dobrý. Akorát aby nepřišel brzo k uhoně...

-> Max: jj vomrknul sem hodne moc chladicu, to mas recht

-> Vici: napsal jsi to moc hezky :-)
vim že teplotní čidlo s benzínáka doporučili i v autorizovaném servisu !!!!!! Ale je to blbost.
Olej měnim taky po 10tis
vim že teplotní čidlo s benzínáka doporučili i v autorizovaném servisu !!!!!! Ale je to blbost.
Olej měnim taky po 10tis
nase to delala take. do vymeny remenice :-)
piskajuce feldy jedna deviny boli snad vsetky co som kedy videl pri rannom startovani :)
- mame najeto pres 300, ted v lete popojizdky po meste stylem plny knedlik jezdi za 6,5
- piskani po startu - remenice jako u vetsiny dieselu je ze tri dilu. stred je samostatny, obvodova cast kde jsou drazky pro remen je take samostatna a mezi temi dve ma dily je guma. ta guma se casem utrhne a jak je to studene se ten obvod protaci na gume a proto to piska. moc dobre to neni, remenice se toci stejnyma otackama jako motor a nebylo by hezke kdyby se rozletela za jizdy. treba na HDickach je rozpadla remenice casta zavada
- zhaveni - pokud je ok cidlo teploty a zhavice tak v zime nou problem
- start tepleho motorou cca 70 stupnu - pokud to pri teto teplote blbe startuje vetsinou pomuze nove cidlo teploty ale original pro diesel
- pokud startuje spatne zahraty i vic, je to starter - teply diesel se musi starterem roztocit na celkem vysoke otacky aby naskocil a pokud je starter unaveny tak to nezvlada prestoze ale jako ze toci. vymenit za novy z benzinaka za 2600 a je klid. utahne to
- olej 10W40 se meni po 10 000km
- rozvodovy remen + kladku + drazkovany remen co 90 000km.
- pokud nekdo problemy se startem resi teplot. cidlem z benzinaka je to vul ono ma jinou charakteristiku a tudiz zhavi pro vyssich teplotach ale taky vypiona sytic nekde pri 100 stupnich cili to pak zere jako krava a motor ma moc nafty a to mu taky nedela dobre. to same plati o dalsi kokotine - strihani dratu od cidla teploty
- piskani po startu - remenice jako u vetsiny dieselu je ze tri dilu. stred je samostatny, obvodova cast kde jsou drazky pro remen je take samostatna a mezi temi dve ma dily je guma. ta guma se casem utrhne a jak je to studene se ten obvod protaci na gume a proto to piska. moc dobre to neni, remenice se toci stejnyma otackama jako motor a nebylo by hezke kdyby se rozletela za jizdy. treba na HDickach je rozpadla remenice casta zavada
- zhaveni - pokud je ok cidlo teploty a zhavice tak v zime nou problem
- start tepleho motorou cca 70 stupnu - pokud to pri teto teplote blbe startuje vetsinou pomuze nove cidlo teploty ale original pro diesel
- pokud startuje spatne zahraty i vic, je to starter - teply diesel se musi starterem roztocit na celkem vysoke otacky aby naskocil a pokud je starter unaveny tak to nezvlada prestoze ale jako ze toci. vymenit za novy z benzinaka za 2600 a je klid. utahne to
- olej 10W40 se meni po 10 000km
- rozvodovy remen + kladku + drazkovany remen co 90 000km.
- pokud nekdo problemy se startem resi teplot. cidlem z benzinaka je to vul ono ma jinou charakteristiku a tudiz zhavi pro vyssich teplotach ale taky vypiona sytic nekde pri 100 stupnich cili to pak zere jako krava a motor ma moc nafty a to mu taky nedela dobre. to same plati o dalsi kokotine - strihani dratu od cidla teploty
jenom dotaz ta řemenice je to co píská v zimě na každým druhým autě na parkovišti při ranním vyjíždění? takový to hlasitý skřípání a pískání při zvýšení otáček... Dneska už jsem to zase z nějakýho auta slyšel :)
-> RomanT: s větrákama to vim...
no vidiš jakej jsi vzdělanej :-) to asi když jsi sháněl co se ti tam vejde,vid ?
no vidiš jakej jsi vzdělanej :-) to asi když jsi sháněl co se ti tam vejde,vid ?

-> Max:
Fa/Fe 1,3 485 x 285 x 34
Fe 1,6 590 x 285 x 32
Fe 1,9 590 x 322 x 32
pak se delaly jeste nejaky spesl do tropickejch zemi - 1,6 a 1,9 maj navic dvoustupnove spinany a jinaky vykonny vetraky
Fa/Fe 1,3 485 x 285 x 34
Fe 1,6 590 x 285 x 32
Fe 1,9 590 x 322 x 32
pak se delaly jeste nejaky spesl do tropickejch zemi - 1,6 a 1,9 maj navic dvoustupnove spinany a jinaky vykonny vetraky

-> RomanT: asi máš pravdu,já to nikdy neměřil. Vici by to věděl,ten si tam dával chladiš z diesla myslim
no měli by to jezdit i za mín než 6litru...to když feldu honíš :-) jinak by měla jezdit kolem 5. Kolem 6tis jezdím já s 1,6TD
-> Max: dieslová felda ma chladic jeste vetsi nezli 1,6ka - mam ten dojem ze je vyssi - ale rozmery uz presne nevim

-> Max: Da sa repasovat pokial tam dakdo pred tebou nedal 0,66kw hovno s mensim ozubenim.... nas pripad....

bere to asi šest litrů nafty a mimo rozvodů do toho brácha nedal nic (jo jednou prorazil vanu)
-> pex: no,má to brácha už pár let a v podstatě na běžné ježdění je to bez problému,je pravda,že je potřeba měnit silentbloky spodních ramen a ta rozpěrná tyč mezi podběhama je taky lepší.Motor potřebuje výměnu oleje docela brzo,ale zase většinou od výměny do výměny nevezme ani deci,jo je to háklivý na žhavící svíčky,resp. na jejich dobrou funkci,ale to asi každá nafta
-> pex: zatím největší problém byl se spojkou ale to je u fa a fe běžný a potom s převodovoku spátečka tam šla dát jen když si měl spojku danou jen na půl jinak ne ale tím se ta převodovka taky kurwila jinak obrovsky volná kolisa v šantr klacku někdy sem ani nevěděl jak tam dát 3 a 4 jinak autí v pohodě tyhle věci tak nak obviklé takže těm se vyvarovat a taky ta neše má najeto 350 000

-> pex: ta řemeníce je typická měníme už třetí

-> pex: My máme felcku 1.9D už tři roky má najeto 320 000 a je to držák jako prase a hlavně to mrtě moc lítá
jinak před tím sme měli benzín stříkačku a to se nedá srovnat

mě teda tohle auto moc nenadchlo možná bych to bral jako firemní vozidlo ale ne jako vlastní, už jenom z důvodu financí-pojistka, údržba-výměna oleje po 7500km.
Jinak kladka mu tam za studena taky piští, olej mu to žere i když to má najeto pouze 130tis km, vana je moc nízko to je pravda.
Taky je známo že pokud to nemá mezi předníma tlumičema rozpěrnou tyč tak se bortí přední podběhy z důvodu tíhy motoru, a přední náprava dostává taky pěkně zabrat.
Jinak kladka mu tam za studena taky piští, olej mu to žere i když to má najeto pouze 130tis km, vana je moc nízko to je pravda.
Taky je známo že pokud to nemá mezi předníma tlumičema rozpěrnou tyč tak se bortí přední podběhy z důvodu tíhy motoru, a přední náprava dostává taky pěkně zabrat.
tak starter se nechá zrepasovat,nemusíš kupovat novej....
Chladič má dieslová felda větší,myslim žeje stejnej jako 1,6. Koukni na ceny do pronda nebo kelly a uvidíš :-)
Chladič má dieslová felda větší,myslim žeje stejnej jako 1,6. Koukni na ceny do pronda nebo kelly a uvidíš :-)
A bacha na olejovou vanu je pomerne niz nez klasika - v praci meli tri vany a neustale je menily a varili. Tak pozor.
-> pex: mno je ti tiez poviem par zlych skusenosti s tymto tatosom.... so vsetkym co popisujes este nemame skusenosti ale napr ten remen za studena pisti to je pravda....
a starter ked odijde na vecne casy tak new Bosh stoji cca 8500,- Sk takze riadna palka!!!
a este problem so servom bacha na plne vytoceny volant a plny plyn alebo parkovanie s plne vytocenym volantom... proste ti vystreli gumene koleno a vytecie servo olej... ale inak je to dobre auti
a starter ked odijde na vecne casy tak new Bosh stoji cca 8500,- Sk takze riadna palka!!!
a este problem so servom bacha na plne vytoceny volant a plny plyn alebo parkovanie s plne vytocenym volantom... proste ti vystreli gumene koleno a vytecie servo olej... ale inak je to dobre auti

-> pavlas: na benzínové 1,3 je taky startér s reduktorem.
-> pex: a spotřeba oleje bude rozdílná podle toho jestli myslíš motorovej v olejové vaně, nebo slunečnicovej v nádrži. ;-)
A tu řemenici bych zkusil přejet trochu šmirglem, aby ten klíňák neklouzal. pokud je tam drážkovanej řemen, tak bych to zkusil jemným pílníčkem.
-> pex: a spotřeba oleje bude rozdílná podle toho jestli myslíš motorovej v olejové vaně, nebo slunečnicovej v nádrži. ;-)
A tu řemenici bych zkusil přejet trochu šmirglem, aby ten klíňák neklouzal. pokud je tam drážkovanej řemen, tak bych to zkusil jemným pílníčkem.
-> pavlas: Olej ne po 8, ale 7500 a s tím čidlem je to pravda...
Můžu se podělit o zkušenosti a naší firemní falicií. Najeto máme asi 320 tisíc a zatím v pohodě. Olej se prej má měnit po 8 tisících. Zdá se mi to málo, ale je to možný. Za tu dobu se řešilo akorát špatný chytání teplýho motoru. Mechanik nám tam dal údajně nějaký tepltní čidlo z benzínový feldy, pak to žhaví dýl. Nevím, jestli nekecal, ale je fakt, že se to zlepšilo. V zimě nažhavím dvakrát a pak to chytne i v mrazech. I když tak deset vteřin mám pocit, že to jede na tři válce. Žere nám to 8l v Praze a 6l mimo Prahu. Olej nedoléváme. Startér je oproti benzínu s reduktorem, takže stojí mnohem víc. Na přední nápravě se častěji mění ty gumy v ramenech v podlaze.
Ještě jsem si vzpomel na prvni problem.Pri studenem startu pronikave píská dle slov majitele hlavní řemenice.Po zahrati je klid.V servise mu řekli at ji nemeni,pry je dost drahá(5tis) ze to nemůže nic udělat.
Je to jen muj problem,nebo je to typická závada dieslu.Má to cenu měnit,nebo to mám nechat a nic to neudela?
Je to jen muj problem,nebo je to typická závada dieslu.Má to cenu měnit,nebo to mám nechat a nic to neudela?
Ahoj kluci,
potreboval bych pár rad ohledne tohoto voziku nez si o tom koupim nejakou chytrou knihu.Majitel mě k autu servisku ani navod k obsluze nedal takže celkem tápu.
Jaký máte zkušenosti s tímhle autem,hlavně s motorem.
Každej mě tvrdí že tohle slabý Dčko od VW vydrží všechno tak me zajimá jestli to je pravda:-)
zajimá mě:
- co na motoru odchází?
- životnost motoru?
- kolik vam to žere?
- zimni startovani - problem nebo pohoda?
- Spotřeba oleje
- Jakej olej do toho lijete,výměna po kolika tis?
- Výměna rozvodů,po kolika tis?Radši origo řemen nebo stačí replika?cena rozvodů?
- Co je pravdy na tom že pod těžším motorem odchází rychleji přední náprava?
- První motory prý měli problém se zajištěním kola rozvodů červíkem,který se vyklepal a zpusobil pootoceni rozvodu-destrukci motoru.Je to pravda nebo jen fáma.
-Ceny atyp.dílů např.výfukoveho potrubí,startéru,chladiče jsou srovnatelné z 1.3kou nebo výrazně dražší?
Dík moc za info,ropáka jsem nikdy neměl takže tomu moc nevěřím a radši si nechám poradit.
potreboval bych pár rad ohledne tohoto voziku nez si o tom koupim nejakou chytrou knihu.Majitel mě k autu servisku ani navod k obsluze nedal takže celkem tápu.
Jaký máte zkušenosti s tímhle autem,hlavně s motorem.
Každej mě tvrdí že tohle slabý Dčko od VW vydrží všechno tak me zajimá jestli to je pravda:-)
zajimá mě:
- co na motoru odchází?
- životnost motoru?
- kolik vam to žere?
- zimni startovani - problem nebo pohoda?
- Spotřeba oleje
- Jakej olej do toho lijete,výměna po kolika tis?
- Výměna rozvodů,po kolika tis?Radši origo řemen nebo stačí replika?cena rozvodů?
- Co je pravdy na tom že pod těžším motorem odchází rychleji přední náprava?
- První motory prý měli problém se zajištěním kola rozvodů červíkem,který se vyklepal a zpusobil pootoceni rozvodu-destrukci motoru.Je to pravda nebo jen fáma.
-Ceny atyp.dílů např.výfukoveho potrubí,startéru,chladiče jsou srovnatelné z 1.3kou nebo výrazně dražší?
Dík moc za info,ropáka jsem nikdy neměl takže tomu moc nevěřím a radši si nechám poradit.