Nehody škodovek...

prohledat
14471 příspěvků (zobrazeno 301 až 350) od 20.08.2007 do 13.06.2024, založil/a Maxx
řadit dle data
18:31:23
04.02.2023
Syny
-> saskyn2: Tak jsem dneska vyprudil a navstivil Nwktho a prej jednotka ten hillholder umi, ale chybi tam nejaky cidlo - hazelo mu to nejakou chybu. Pry si o tom jeste neco zjisti, ale mise zatim neuspesna a nejspis to neklapne. Holt budu muset koupit jiny auto 3
18:20:01
04.02.2023
saskyn2
-> David29 04.02.23 17:39:57: První části nerozumím, co by autohold nedržel? Jako že bys autohold nahradil ručkou? Proč proboha, co by to mělo za výhody?



K druhé části- no asi nemáš autohold, nebo si ho neumíš zapnout či co já vím, já v nákladním Volvu nikdy v životě neseděl, tak nevím co to umí nebo neumí. Ono v tom nákladáku to mají třeba udělaný tak schválně, nebo to prostě mají blbě domyšlený, starší osobáky se taky museli aktivovat před každou jízdou tlačítkem a jiný podobný uživatelsky nepřívětivý nastacvení, novějších to funguje tak, že autohold drží auto dokud nešlapeš na plyn tak stojí na místě. Aby to čerpadlo ABS nejelo v kuse hodinu tak se ručka z autoholdu aktivuje např když stojíš na místě víc jak 5 minut(typicky přejezd) plus jak píšeš po chcípnutí aby ti to auto nikam neujelo, popřípadě po otevření dveří-zase aby ti to auto nikam neujelo nastartovaný bez tebe viz co popisoval Bukaj z USA. Vše se samozřejmě povolí šlápnutím na plyn protože jinak by člověk nikam moc nedojel. Žádný lepší řešení než výše popsané neznám.
17:39:57
04.02.2023
David29
-> saskyn2: Tak by to snad autohold nedržel, ne? A byla by jistota, že se to zabrzdí kdy má a ne, aby to vysíralo



Jak píšu - mě ručka automaticky zabrzdí po chcípnutí - což je mi k ničemu, protože auto brzdím tak 50x denně a chcípnu ho dvakrát
17:12:00
04.02.2023
saskyn2
-> Bukaj 04.02.23 13:23:30: nejspíš nějakej vweterán3

-> Milan 136 04.02.23 08:52:01: jo na servisu je to samozřejmě spíš ku škodě, ale jsou jiný věci co mě víc serou

-> David29 04.02.23 14:57:08: a zase zlý konstruktéři vs. David 1:03 3 nastartovaný ti to drží autohold at tam máš P, D, nebo N jistit to ještě ručkou je něco jako se jít oběsit na dva provazy3
upraveno 1x, naposled 04.02.2023 17:14:57
14:57:08
04.02.2023
David29
-> Bukaj: Taky mě to udivuje, že to nevyžaduje nějaký zaklínado v podobě pohlazení volantu nebo tak něco.



Já nevím, ale automatická ručky by byla ideální při přeřazení do neutrálu či P.

No a nebo dnešní auta maj snad čidla v sedačce a ví, že tam řidič není - zvedne se, tak zabrzdit. Nějaký kombinace otevření dveří nebo pásů mi přidjou stupidní - protože ani jedno nemusí znamenat, že chci auto zabrzdit
13:23:30
04.02.2023
Bukaj
-> SO545 04.02.23 11:14:52: 9

A to tyhle vozy, které pomalu ani nenastartuješ bez zmáčklého pedálu brzdy a spojky, dovolí couvat s otevřenými dveřmi?3
12:53:14
04.02.2023
Milan 136
11:14:52
04.02.2023
SO545
-> Milan 136 04.02.23 08:52:01: ja som v pohode...mam nato softwer...ale kolega uz raz vytrhal podblatniky od zlosti.



Ako chcpaem ze nie kazdy je sofer za 1...ale obcas mam pocit ze auta sa vyrabaju uz len vylucne pre polodementov bez vlastneho zdraveho usudku a moznosti si riesit veci po svojom.



Ani xy pomocnikov nic nezmoze ked zena cuva z garaze na kameru a utrhne dvere vodica....a podari sa jej to za pol roka 2x....manzel uz apeluje odpojit kameru nech sa pica pozera do zrkadiel.
08:52:01
04.02.2023
Milan 136
-> saskyn2 04.02.23 01:02:00: V tom mě sere O4. Zajedu na zdviž, otevřu dveře abych se podíval a už je to zabržděný a někdy i v N3
01:02:00
04.02.2023
saskyn2
-> Bukaj 04.02.23 00:15:15: Hele to je dobrej postřeh, náhradní vůz v barvě taxi3 3 3

Mě teda ještě vyloženě neujelo že bych ho našel jinde, ale někdy se mi stalo že mi začalo ujíždět když jsem vystupoval, někdy mi i přejelo nohu při zastavování3 ale naštěstí mám železný špičky u bot3

-> Bukaj 04.02.23 00:24:41: Hele sedím denně třeba v pěti autech a taky občas na něco zapomenu, teda ne že bych vyloženě pravidelně zapomínal zatahovat ručku, to mám celkem nacvičený, ale spíš vždycky hledám tlačítko vlevo, vpravo na tunelu, a ona je tam páka3

Jo ty automaty jsou na jednu stranu fajn protože ti na P neujede a bez P nevyndáš klíček, na druhou stranu jak píšeš, už jsem taky někdy vystoupil s D a nastartovaným motorem3 A v tom je třeba vidět jak tohle časem vychytávají, na novějších autech typu SIII už ti to jednak zabrzdí, druhak to začne ječet že nemáš zařazený P takže pak se tohle už nemůže stát. Nebo teda může pokud to sám odbrzdíš a ječení ignoruješ3
00:28:40
04.02.2023
Bukaj
-> Petrson 03.02.23 20:02:22: Souhlas, že se nejlíp jezdí s nejnovějšími vozy, jen mne tam občas něco překvapí nebo vyděsí (jakákoli digitálně akustická indikace čehokoli je hrozně nepříjemný zvuk, nebo přímý zásah vozu do řízení...).

A pak přechod do staršího vozu a člověk nedělá některé úkony, které za něj nové vozidlo dělalo. Ale je to stále v lidech, auta za nic nemůžou...1
00:24:41
04.02.2023
Bukaj
Tak třeba Saskyn má výhodu v tom, že těch aut střídá mraky - předpokládám, že dělá zkušební jízdy a jiné přesuny (na STK) s auty jeho zákazníků, takže je pro něj rutinní záležitostí to střídání a je na to adaptován. Člověk, který je zvyklý střídat třeba dvě auta v rodině nebo jedno své a druhé firemní, ale jinak s jiným vozem nejezdí, je zvyklý jen na ty dvě konkrétní auta a může se mu stávat s jiným vozem to, co se stává mně nebo co tu popisuje David....



...jinak hromadně začaly ujíždět auta až s vynálezem automatické převodovky - nechápal jsem ty videa z USA, jak se auto samo rozjede a pomalou jízdou to někam pošle - tehdy jsem si vůbec neuvědomoval, že v USA mají samé automaty...

...to považuju i u svého Volva za ne moc bezpečnou věc - že při zařazeném D nebo R (případně L nebo 3) se auto na rovině samovolně rozjede na volnoběžné otáčky i bez přidání plynu...
00:15:15
04.02.2023
Bukaj
-> David29 03.02.23 17:30:21: Jenže tady určitě nešlo o náhradní vůz - už jsi viděl servis, který má náhradní vůz zrovna v barvách Taxi včetně polepů? 3

Občas se prostě něco nepovede - blbá shoda náhod nebo člověk není ve své kůži, je ve stresu apod. a nehoda je na světě.

Já se také řadím k těm, kterým ujelo z kopce zaparkované auto a přitom jsem měl štěstí.

Jen jsem přeparkoval, když zvonil soused, že naše (mámina) škodovka stojí pod kopcem předkem přes chodník a zadkem do silnice - naštěstí tam nikdo zrovna neparkoval (křižovatka tvaru T), i když tam běžně auta stojí. Jinak ani na chodníku ani na silnici tam není velký provoz, ale i tak klika, že se vlastně vůbec nic nestalo - bylo to jako varování, že zařazená rychlost nestačí (vypadl kvalt) a od té doby při parkování v kopci vždy aspoň stočím kola k obrubníku nebo do protisvahu...
20:02:22
03.02.2023
Petrson
Zajímavý téma. No já za celej den někdy vystřídám cca 5 různejch váhovejch i délkovejch kategirii vozidel. A snažím se přizpůsobit ale je fakt, že nej se jezdí s nejnovějšíma auta, kdy je čas i na jiný věci.
19:53:59
03.02.2023
saskyn2
-> David29 03.02.23 19:09:35: “Stávalo - ovšem ne díky tomu, že by člověk podvědomě počítal s tím, že se to samo zabrzdí“ Jo to máš pravdu, jen místo toho bylo na jeden takový případ jiných 100 kteří prostě zapomněli jako každý běžný člověk4
19:09:35
03.02.2023
David29
-> saskyn2: Dačii ani jednou, protože auto nijak nepotřebuju a zvládnu to pěšky/mhd/koloběžka.

Kamarádka co bydlí ne periferii a bez auta je v prdeli tak 3x za poslední rok.



Já a Bukaj jsme ti tady napsali jakej je rozdíl střídat nákladák a osobák nebo "běžný" auto a škodovku.

To je prostě něco jinýho, než jako běžný auto vs. běžný auto



Stávalo - ovšem ne díky tomu, že by člověk podvědomě počítal s tím, že se to samo zabrzdí 4
18:53:06
03.02.2023
saskyn2
Se jen děsím co se tu ještě nedozvím, např že první auto v zimě naobouralo až po vymyšlení zimních gum, protože dělají z lidí blbce co neumí řídit na letních3 3 3
18:49:49
03.02.2023
saskyn2
-> palinator 03.02.23 17:15:57: Několika vteřinová prodleva fakt není normální stav, to tedy nevím s čím jezdíš. Jo ve výjimečných případech to na obtíž je, proto tam na AH bývá tlačítko, ale zase jsme u toho v kolika případech běžný uživatel potřebuje manevrovat v kopci na jednotky mm. Většina má problém domanévrovat na půl metru3

-> David29 03.02.23 17:30:21: já se ničeho nechytám, jen už se v těch tvých argumentech neorientuju. Kolikrát si jako běžný uživatel měl náhradní vůz třeba za tvou dáčiji3 A ono i ty náhradní vozy jsou většinou dneska na nějaké normální úrovni. Jinak jasně argument že zrovna když si půjčíš auto tak něco nemá se ti hodí, ale to že z osobáku přesedáš do nákladáku ti nevadí3

A úplně největší perlu si zplodil ted „Protože kdyby nic jako automatika nebyla - tak by si na to nikdy nezvykl a zabrzdil by to prostě sám“ jasně tak dřív když žádná automatika nebyla tak se to vůbec nestávalo, podle tebe tedy první auto ujelo až po vymyšlení automatický brzdy3 Dneska ti nějak nejde karta3 3 3
18:29:32
03.02.2023
Jozka
Už aby byly ty pekáče autonomní..8
17:49:33
03.02.2023
Syny
-> David29 03.02.23 17:30:21: A kdyby nebyly auta, tak nikomu zadny neujede, zejo...
17:40:34
03.02.2023
palinator
-> Jirik_Tuňák1983 03.02.23 17:26:04:

Jo, Citigo manuál. Třeba s tim jenom neumim. 3
17:39:23
03.02.2023
Jirik_Tuňák1983
-> David29 03.02.23 17:30:21: Ano, všechno bych to zakázal. Jako Věra Pohlová. 3
17:30:21
03.02.2023
David29
-> saskyn2: Tak má Olll v jiný výbavě nebo Superba, nevím proč se chytáš hovadin 81



Nepřesedá jo? Tak pro koho jsou určený náhradní vozy...?



-> Syny: No právě že tady to "dělání z řidičů blbce" zafungovalo na výbornou. Protože kdyby nic jako automatika nebyla - tak by si na to nikdy nezvykl a zabrzdil by to prostě sám
17:26:04
03.02.2023
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 03.02.23 17:15:57: A byl to manuále? Páč jeden vehikl, který jsem měl, tak uvolnil HH po položení hnáty na spojku. Tam jsem nepozoroval žádné negativumo či prodlevu.
17:15:57
03.02.2023
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:

Mám na mysli takovej ten případ, když třeba vyjíždíš z garáže, kde je strmější nájezd, manévruješ kvůli zrcátku na centimetry a s každým zabrzděním máš několikavteřinovou prodlevu než se to rozjede.
16:32:29
03.02.2023
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 03.02.23 09:23:42: To je divný, já mám s HH u PSA, FCA (teď Stellantis), Renoldu i koncertu zkušenosti jen pozitivní.
16:27:14
03.02.2023
Syny
-> David29 03.02.23 15:41:44: Tak na jednu stranu tady píšete, že automatika dělá z řidičů blbce, ale pak tady blce, kterej když sedne do jinýho auta, tak není schopnej si uvědomit, že tam může být plno věcí jinak, popisuješ... Tak co tedy? Já automatiku na světla mám a když sednu do jinýho auta co jí nemá, tak nemám problém světla rozsvítit. Paradoxně bez světel jsem párkrát jel, když jsem zastavil, přepnul na parkovačky, něco nakládal nebo vykládal a pak to zapomněl zapnout zpátky - a to jak u auta s automatikou, tak i u auta bez ní. A i přes to, že automatiku na světla používám a funguje velmi dobře, tak si to stejně pořád hlídám a když se mi to nezdá, tak to prostě zapnu manuálně. To není o tom, že když mám na to automat, tak musím využívat jen ten a když sám v mlze nerozsvítí, tak prostě nesvítit...
upraveno 1x, naposled 03.02.2023 16:28:41
15:51:34
03.02.2023
saskyn2
-> David29 03.02.23 15:41:44: já už se v tom tvém maglajzu strácím. Jeho OIII je v jakém servisu? Však ta přejela tu bábu.

Však 90% řidičů do ničeho nepřesedá. Chápeme?

Však 90% řidičů nejezdí nákladním autem. Možná zkus tu hlavu někdy použít a uvažovat o tom, že všichni na světě nejezdí jen dáčijí a mixem3

Prostě tyhle fičury v drtivé většině případů pomáhají tím, že dokáží řidiči pomoci odvrátit nebo zamezit havárii. A asi se budeš muset smířit s tím, že je úplně irelevantní, jakej na to máš názor.
upraveno 1x, naposled 03.02.2023 16:03:03
15:41:44
03.02.2023
David29
-> saskyn2: Jenže v tom může být celej ten problém - stačí že jeho Olll je v servisu, kde ručku neřeší - protože se řeší sama.

Pak sedne do tohodle, kde nejen že automatická ručka není, ale třeba vlastně to ani nevěděl, že tam není - protože je ZVYKLEJ ji neřešit.

Uf, chápeme?



To s tím denním svícením je přesně trefný. 90% řidičů co jezdí neustále s automatikou po přesednutí do jiného auta bez automatiky pojedou bez světel.



Nevím proč kravina - u nákladního Volva se ručka zatáhne sama pouze při chcípnutí, takže platí že automatická ručka by to nevyřešila
upraveno 1x, naposled 03.02.2023 15:42:50
14:33:00
03.02.2023
Borderer
-> saskyn2: V podstatě tak, jen to chápem každej trochu jinak.
upraveno 1x, naposled 03.02.2023 14:33:46
14:24:24
03.02.2023
saskyn2
-> Borderer 03.02.23 14:16:39: Ale nikdo není dokonalej viz David kterýmu taky ujelo auto, mě se to taky už stalo. Tobě ne? Jen jsme měli štěstí že jsme to včas chytili, nebo tam nestála nějaká bába. Takže jsme tady v podstatě všichni blbci jak ten taxikář, jen jsme na rozdíl od něj měli štěstí. Tak nevím co se ti nelíbí na pravdivém konstatování - jo je to blbec, ale el ručka by ho v tomhle případě od následků uchránila.
14:16:39
03.02.2023
Borderer
-> saskyn2: Tak já netvrdim, že mám zůstat na stromě. Mne jen připadá pitomý konstatovat, že "kdyby to auto mělo el. ručku, tak" místo toho, že dotyčný byl prostě blbec a zapomněl. To auto za to nemůže, může za to ten člověk a nějak mne nezajímá, že je na něco zvyklej.
13:51:53
03.02.2023
saskyn2
-> Syny 03.02.23 13:19:46: 3 3 3

-> David29 03.02.23 12:50:09: Ted ti asi nerozumím, samozřejmě že si to zautomatizuješ, a je jedno jestli nevypínání ručky protože se vypíná sama, nebo to že jedeš osobákem a nemusíš řešit podjezdy. Prostě všeobecně změna navyklého chování vždycky znamená větší riziko pro přehmat. Ale právě ta automatizace v podobě kdy to dělá auto za tebe znamená menší riziko pro to že to zapomeneš, dokonce to snižuje i riziko že zapomeneš něco jiného, protože máš čistou hlavu a soustředíš se na jízdu a ne na zbytečnosti typu rozsivicení světel, nebo zatahování ručky. To, že pak přesedneš do jiného auta je to samý jako když přesedneš z dáčie do mixu.



Jo jinak jsem čekal jestli někdo zareaguje na tuhle tvoji kravinu -> David29 03.02.23 10:00:20: že ti odjelo nastartované auto - pro tvé info ta ručka se např u toho zminovaného SupIII zatáhne při otevření dveří i u nastartovaného auta - zlý konstruktéři zase zvítězili nad Davidem3
13:47:03
03.02.2023
Syny
-> David29: Tak on taky nezajizdel do sve zahrady a jen si myslel, ze jo 3
13:46:01
03.02.2023
David29
-> Syny 03.02.23 13:19:46: Pokud by ležela doma ve tvojí posteli...
13:19:46
03.02.2023
Syny
-> David29 03.02.23 12:51:26: Tak s timhle argumentem můžeš třeba znásilnit jakoukoliv ženskou a říct, že sis myslel, že to je tvoje stará a jen dělala drobet fóry 3
12:54:54
03.02.2023
Honzaloun
-> Matthes, záškodník z TechWebu 26.01.23 18:51:33: Tyjo, dokonce o 4 roky jsem se sekl, ten čas letí..
12:51:26
03.02.2023
David29
Kdysi kolovala fotka záznamu z dopravní nehody, kdy uživatel auta nacouval do stromu. Vysvětlení bylo:

,,Myslel jsem že couvám do svojí zahrady a já tam strom nemám"



To je totiž přesně ono
12:50:09
03.02.2023
David29
-> saskyn2: No to není jedno.

Člověk si prostě nějaký věci z automatizuje - to tak prostě je. A jakej na to ty máš názor je zcela irelevantní
12:23:49
03.02.2023
saskyn2
-> Borderer 03.02.23 07:31:07: fakt? Pak bych tě teda ještě poslal na školení na startování klikou, vždyt máš umět všechno ne? A třeba se ti to může někdy hodit 3

Prostě se smiřte s tím, že dělat řízení složitější a nebezpečnější kvůli pár dinosaurům a důchodcům co jsou celý život „jenom takhle“ a cokoliv jiného je problém, většinovou společností neprojde. Konec konců kdyby to tak bylo, tak tu David tahá beton možná tak na žebřináku za koněm3

-> David29 03.02.23 10:00:20: Však že sedíš v jiném autě vidíš at je to osobák nebo nákladák, to je úplně jedno.
10:17:35
03.02.2023
Bukaj
10:13:55
03.02.2023
David29
-> King: Tak v mrtvým úhlu se ti někdo snadno schová (proto se jmenuje mrtvý 1) a při nějaký krizovce nebo prostě nějaký rychlý potřebě ten pruh změnit se můžeš podvědomě spolehnout jen na to světýlko



A věř tomu, že jsou lidi co se řídí jenom tím světýlkem - stejně tak jsou lidi, co věří údajům o maximální povolené rychlosti, co jim hlásí auto atd
10:10:27
03.02.2023
David29
-> Bukaj: Ano, při rozjezdu šlápnu na prázdno do plynu nebo při dojíždění/couvání (bez plynu) zapomenu při zastavení na spojku
10:10:02
03.02.2023
King
-> David29 03.02.23 10:00:20: No, ono se tiše předpokládá, že snad nikdo není takovej dement, aby měnil pruh bez kontroly zrcátek. Tuhle fíčuru mám ve služebáku, ale má to pro mě jenom funkci doplňující informace. Neumím si představit, že bych dělal třeba myšky na základě nějaký kontrolky na zrcátku.
10:07:56
03.02.2023
Bukaj
-> David29 03.02.23 10:00:20: Přesně tak - mezi Volvem s automatem a škodovkou mi přechody nedělají problém, ale když teď sednu do jiného moderního vozu, tak zapomínám na spojku a občas při zastavení na křižovatce apod. zařadit rychlost při snaze se rozjet...3
10:03:42
03.02.2023
David29
Tyhle nehody ze zvyku nejsou nic divnýho.

Viz tohle, lidí co maj rakev/kola na střeše a jedou do garáží. Ono stačí když budeš mít novej telefon a chvíli budeš dělat na něm chyby, protože budeš zvyklej ze starýho
10:00:20
03.02.2023
David29
-> saskyn2: Zapoměl, ale v ani v jednom případě by automatika nepomohla, neboť vždy se jednalo o nastartovaný auto.

Přechody ohledně velikosti aut nejsou problém, protože to prostě vidiš. Ovšem když sednu do manuálního nákladáku, tak občas zapomenu vyšlápnout spojku. Ovšem třeba v Tatře s tím problém nemívám, protože je úplně jiná



Ono to je to samý, že jezdím s autem co má vejšku 3,8m. No a když sednu do mixu co bude mít 4m, dost možná mi to nedojde a budu chtít podjet pod mostem, kde jezdím normálně... a ejhle...





Mě třeba přijde debilní systém hlídání mrtvého úhlu - ono to svítí, když tam něco je. Když tam nic není, tak to nesvítí.

Pak se taky snadno stane, že člověk zvyklej na tenhle systém bude chtít rychle změnit pruh, "hele nesvítí to", pruh změní - ouha, ono to hlídání mrtvého úhlu nemá....
09:44:52
03.02.2023
MATTESS
-> palinator: často se to rozsvítí jak odemkneš1
09:23:42
03.02.2023
palinator
S těma hill-holderama mám takový podivný zkušenosti. Našich Citigo ho má, zkušenýho řidiče to spíš zdržuje. Když jsem se s tím setkal poprvý u naloženýho velkýho novýho Tranzita, zdechlo mi to v kopci, protože se to zabrzděný nerozjelo a nevěděl jsem že to něco takovýho vůbec má.

A hlavně to úplně kazí můj léta pilovaný frajerský rychlo přešlap z brzdy do plnýho plynu tak, že to i bez ručky ani v prudkých kopcích téměř necouvne (jasně dalo by se ještě pata-špička, ale to mi přijde už taková nuda 3)



E: automat na světla taky nerad používám, protože buď je to citlivý moc a zapíná to světla v lese a všude možně kde bych to fakt neřešil a nebo za deštivého, mlžného počasí to pro změnu nezapne vůbec a stejně by na to teda člověk musel myslet... Navíc mě sere, že člověk otočí klíčkem a hned je všechno rozsvícený jako vánoční stromeček, což kdyby někdo udělal před lety ve stodvacítce, dostal by pěknej pojeb. 3
upraveno 2x, naposled 03.02.2023 09:25:35
07:31:07
03.02.2023
Borderer
-> saskyn2: Na druhou stranu, řidič by měl být schopnej ovládat tak nějak všechno a ne se spoléhat na automatiku, elektroniku. Na automatický převodovky pro polomozky jsou už harmonizační kódy do ŘP, tak můžeme přidat ještě el. ručku. 3

Zamítnuté přispívání mají:

  • Ceskejparan10 - zrušená registrace (udělil U-Geen), důvod: prispevky beze smyslu
Extreme Tyres