skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nehody škodovek...
13:41:54
11.04.2021
11.04.2021

Viktor 36
Tak pridám aj ja moju malú nehodu z roku 2016. V zákrute som dostal šmyk a už som videl ako auto letí celým bokom na zvodidlo, ale našťastie sa mi to podarilo zvládnuť tak, že si to odniesla iba smerovka, výstuha nárazníka a trochu sa ohol blatník v okolí smerovky.
15:54:41
04.04.2021
04.04.2021

Jirik_Tuňák1983
21:57:38
01.04.2021
01.04.2021

Syny
-> Danster: -> Eidy: Ono jsem tam totiz nedopsal "nepouzite" :) Clanek jsem cetl, a o tech gumach je to tam zmineny, jen jsem sem chtel dopsat, ze to neni vina jen kyvne napravy a napsal jsem to s chybejicim slovem, takze to vyznelo presne opacne
Samozrejme diagonalka by se driv utrhla a nepodkopla hned celou napravu :)

21:26:30
01.04.2021
01.04.2021

David29
Mě docela téma diagonálních pneumatik vždy míjelo. Vím že jsou (či byly?), ale nějak nemám tušení v rozdílu vlastností. Jezdil jste někdo na nich, je to fakt takovej rozdíl - v čem přesně?
13:03:28
01.04.2021
01.04.2021

palinator
12:51:26
01.04.2021
01.04.2021

Jirik_Tuňák1983
-> Eidy 01.04.21 12:42:24: Máme vyzkoušeno s Octavií Super, že ne, ale strach jsem měl stejně. 

12:42:24
01.04.2021
01.04.2021

Eidy
-> Syny: Právě že s diagonálama by se to zřejmě nestalo. 

12:38:11
01.04.2021
01.04.2021

Tomaso435
-> Borderer 01.04.21 08:08:27: nojo sen všech snů, tatra....to bude podobně kvalitní stroj jako všema vytoužená škoda 110R že
ale spíš mi to připomnělo tohle 


12:37:56
01.04.2021
01.04.2021

Danster
-> Syny: Naopak, co tak píšou tak tam byli radiální pneu. Což může být, taky ten následek. Diagonálka dá vědět dřív co se jí nelíbí

12:23:36
01.04.2021
01.04.2021

Syny
-> Borderer: Ono tam budou mit svuj dil viny asi i diagonalni pneumatiky.
08:08:27
01.04.2021
01.04.2021

Borderer
www.garaz.cz/clanek/hodil
i-na-bok-ikonickou-a-draho
u-tatru-87-proc-a-jak-2100
5893
Škodovka to není, ale je krásně vidět ta vlastnost kyvky.
Škodovka to není, ale je krásně vidět ta vlastnost kyvky.

07:59:08
23.03.2021
23.03.2021

john simple
z FB
21:03:29
07.03.2021
07.03.2021

Jirik_Tuňák1983
-> Jarda - zrušená registrace 07.03.21 20:41:33: U nás jednoznačně Karolíny Fífa, ale pro běžné cestování by to mohlo být méně tvrdé. Asi to není stavěné pro naše silnice, na dobré silnici je to OK.
Ta S60 ujde, ale asi jenom díky tomu AWD, které přidává nějaká kila dozadu, jinak ani po těch letech nevím, co si o tom mám vlastně myslet. Jako ano, když projedu vracečku nebo ostřejší zatáčku pod plynem, tak to člověka nevynese do lesa, ale zatáčku to celkem slušně utáhne. Není to ani tvrdé, ani měkké, ale reklamní rčení "sportovní sedan pro mladé páry" si vykládám poněkud jinak. Možná je to tak myšleno kvůli tomu, že je vzadu hovno místo pro nohy.
Možná tím myslí, že se s tím dá jet rychle a motor je hodně pružný, co se zrychlení týká, ale sportovní to určitě není a rozhodně si s tím v zatáčkách dovolím podstatně méně, než s paní autem. 
Ale také je možné, že mám jen přehnané nároky, už to nepřekvapí a skutečně to v těch zatáčkách tak pomalé není. Jen nemám ten pocit, že skutečně vím, co se pod autem děje. Nějaké lepší pružení by to samozřejmě určitě sneslo.
Ta S60 ujde, ale asi jenom díky tomu AWD, které přidává nějaká kila dozadu, jinak ani po těch letech nevím, co si o tom mám vlastně myslet. Jako ano, když projedu vracečku nebo ostřejší zatáčku pod plynem, tak to člověka nevynese do lesa, ale zatáčku to celkem slušně utáhne. Není to ani tvrdé, ani měkké, ale reklamní rčení "sportovní sedan pro mladé páry" si vykládám poněkud jinak. Možná je to tak myšleno kvůli tomu, že je vzadu hovno místo pro nohy.


Ale také je možné, že mám jen přehnané nároky, už to nepřekvapí a skutečně to v těch zatáčkách tak pomalé není. Jen nemám ten pocit, že skutečně vím, co se pod autem děje. Nějaké lepší pružení by to samozřejmě určitě sneslo.

20:41:33
07.03.2021
07.03.2021

Jarda - zrušená registrace
-> palinator 07.03.21 20:12:51: moje dve nejlepsi auta v zatackach jsou 1.8T 4x4 a zlutej rapid ze ktereho jsem udelal tak trochu motokaru, MTX na hpckach se zda taky, ale prave kvuli te zadni naprave to je trochu zradne a feldu jsem jednou malem poslal do Jizery :)
20:29:43
07.03.2021
07.03.2021

palinator
-> Jirik_Tuňák1983:
Asi jo když to se saskynem a Bukajem řikáte.
Asi jo když to se saskynem a Bukajem řikáte.

20:15:04
07.03.2021
07.03.2021

Jirik_Tuňák1983
-> Jarda - zrušená registrace 07.03.21 20:09:06: Tak o stavu jsi si asi obrázek udělat už musel.
Ne nadarmo mi furt někdo otravuje s nabídkou odkoupení.

20:14:12
07.03.2021
07.03.2021

Jirik_Tuňák1983
-> palinator 07.03.21 20:04:09: Protože Bukaj a kolektivní diskuze níže. Nejsi teď trochu, jak bych to řekl slušně, rozvrkočený?
20:12:51
07.03.2021
07.03.2021

palinator
-> Jarda:
Jen počkej!

Jen počkej!


20:09:06
07.03.2021
07.03.2021

Jarda - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983 07.03.21 19:58:46: tady s tebou Jiri zas musim souhlasit, to by jsi tu S60 musel mit v hoodne spatnym stavu, aby citigo bylo v zatackach rychlejsi
ono citigo bude mozna trosku lepsi, nez predohrabova o1, protoze tu ustrelim jeste o trochu snaze, nez feldu :)

20:04:09
07.03.2021
07.03.2021

palinator
-> Jirik_Tuňák1983:
Tak já nechápu proč tu srovnaváš soudobej hatchback s 45 let starou konstrukcí, úplně jiný koncepce, bez ABS a na pneumatikách nižší cenový třídy. A ještě když jízdní vlastnosti 120 stály za hovno i ve srovnání s tehdejšíma autama. Tak nevim kdo tu plete jabka se švestkama.
Tak já nechápu proč tu srovnaváš soudobej hatchback s 45 let starou konstrukcí, úplně jiný koncepce, bez ABS a na pneumatikách nižší cenový třídy. A ještě když jízdní vlastnosti 120 stály za hovno i ve srovnání s tehdejšíma autama. Tak nevim kdo tu plete jabka se švestkama.
19:58:46
07.03.2021
07.03.2021

Jirik_Tuňák1983
-> palinator 07.03.21 19:55:06: O té jsem tady v této souvislosti snad psal?
O Karkule vozu a tím Citigo by to stálo za zvážení. S60 by ukázala, co je to termín rollover, popř. jinou veselici. 
Začínám si říkat, že má ten Saskyn pravdu, když tvrdí, že v poslední době meleš z cesty.


Začínám si říkat, že má ten Saskyn pravdu, když tvrdí, že v poslední době meleš z cesty.

19:55:06
07.03.2021
07.03.2021

palinator
-> Jirik_Tuňák1983:
Proto jsem udělal ten edit. Troufám si tvrdit, že Citigo projede vracečku rychleji, než třeba S60, která by podle tvé logiky měla bejt nejrychlejší.
Proto jsem udělal ten edit. Troufám si tvrdit, že Citigo projede vracečku rychleji, než třeba S60, která by podle tvé logiky měla bejt nejrychlejší.

19:41:57
07.03.2021
07.03.2021

Jarda - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983 07.03.21 19:39:13: ano 130 LR je seriove auto, jinak by to nemohlo byt tenkrat zavodni, muselo tusim byt vyrobeno 200ks seriovych a vetsinu dostala verejna bezpecnost (jestli jsem napsal nejakou nepresnost, tak se omlouvam)
19:39:13
07.03.2021
07.03.2021

Jirik_Tuňák1983
-> palinator 07.03.21 19:30:01: Co to je zase za kravinu? 130 LR je sériové auto?
Rád mícháš jabka se švestkami?

19:30:01
07.03.2021
07.03.2021

palinator
-> Jirik_Tuňák1983:
A 130 LR na seriovejch gumách bude v zatáčce taky pomalejší?
Chci tim říct že to není věc hmotnosti, ale konstrukce, rozložení hmotnosti a naladění podvozku.
A 130 LR na seriovejch gumách bude v zatáčce taky pomalejší?

Chci tim říct že to není věc hmotnosti, ale konstrukce, rozložení hmotnosti a naladění podvozku.
19:36:10
05.03.2021
05.03.2021

Jirik_Tuňák1983
-> palinator 05.03.21 18:59:34: Tak jinak. S Karolíny motokárou 1280 kg projedu zatáčku mnohem rychleji a se 4x kotoučem zastavím na kratší vzdálenosti, než se Škodovkou, která váží 875 kg. Obojí sériové. Obutí sériové 205/55/16 nebo 225/46/17 dle aktuálního stavu.
Co je jinak?
Co je jinak?
18:59:34
05.03.2021
05.03.2021

palinator
-> Jirik_Tuňák1983:
To že má ale lepší adhezi ještě jaksi neznamená, že dřív zastaví. Ono pokud se nepletu tak to vychází prašť jako uhoď. Lépe řečeno naopak ve vyšších hmotnostech to ty materiály nedávají a relativně je ta adheze horší.
Nebo nevim co dělaj kamiony špatně.
To že má ale lepší adhezi ještě jaksi neznamená, že dřív zastaví. Ono pokud se nepletu tak to vychází prašť jako uhoď. Lépe řečeno naopak ve vyšších hmotnostech to ty materiály nedávají a relativně je ta adheze horší.
Nebo nevim co dělaj kamiony špatně.

18:26:11
05.03.2021
05.03.2021

Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 05.03.21 17:49:11: Taky mám pocit, že těžší auto s obutím odpovídajícím velikosti a váze vozu, má onu adhezi lepší. 

17:49:11
05.03.2021
05.03.2021

Bukaj
-> dragon_cb_cz 05.03.21 16:58:17: Hmotnost možná nemá tak velký vliv na potřebnou energii, ale má zcela zásadní vliv na adhezi vozidla k vozovce.
Takže třeba tu všichni máme pravdu (každý tu svou
) - pro mne, když jsem vždy jezdil v lehčích autech (1000MB, 742, Favorit, Felda) je nejslabším článkem vždy adheze pneumatik a pro Tebe a Jiříky (Saskyna a Tuňáka1983) ty sériové brzdy
Takže třeba tu všichni máme pravdu (každý tu svou


17:15:18
05.03.2021
05.03.2021

Jirik_Tuňák1983
-> Jarda - zrušená registrace 05.03.21 16:52:01: Je to díky AWD celkem vyvážené, takže jsou předky zadky podobně velké. Ty máš předky taky takhle široké?
Nesmíš zapomenout, že ty nemáš takto velké brzdy v sérii a já mám sériové brzdy.
Ale pokukuji pro 360kách z XC90.
Nesmíš zapomenout, že ty nemáš takto velké brzdy v sérii a já mám sériové brzdy.
Ale pokukuji pro 360kách z XC90.

17:00:18
05.03.2021
05.03.2021

palinator
-> Jarda:
Proto maj novější vozy funkci sušení brzd, ale sám bych ji teda uplně nechtěl.
Proto maj novější vozy funkci sušení brzd, ale sám bych ji teda uplně nechtěl.
16:58:17
05.03.2021
05.03.2021

dragon_cb_cz
-> Bukaj: Ta hmotnost vozidla má daleko menší relevanci, než rychlost - protože energie kterou potřebuješ absorbovat roste s hmotností lineárně, ale s rychlostí kvadraticky.
-> Bukaj 05.03.21 15:04:52: Jenže když ty takhle zbrzdíš, tak než se na těch 160km/h znovu rozjedeš, tak to chvilku trvá. V přiměřeně moderním a výkonném vozidle jsi na těch 160km/h zpátky prakticky hned. Takže se tahle situace stane co chvilku.
-> Bukaj 05.03.21 15:04:52: Jenže když ty takhle zbrzdíš, tak než se na těch 160km/h znovu rozjedeš, tak to chvilku trvá. V přiměřeně moderním a výkonném vozidle jsi na těch 160km/h zpátky prakticky hned. Takže se tahle situace stane co chvilku.
16:52:01
05.03.2021
05.03.2021

Jarda - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983 05.03.21 15:34:00: Ty mas predni brzdy mensi, nez ja na ovci a zadni zase vetsi
co to je za vuz, to volvo? Me prekvapilo, ze mi to brzdi celkem nahovno ve velkem slejvaku, kdyz po par desitkach km najednou potrebuji brzdit, ta chvilka, nez se to vysusi...


15:42:27
05.03.2021
05.03.2021

Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983: A ještě k popisu přidej hmotnost brzděného vozidla

15:34:00
05.03.2021
05.03.2021

Jirik_Tuňák1983
4x chlaďák 305x28 a 288x24 a že bych byl úplně klidnej, když dobržďuji ostře na sjezdu třeba ze 180 - 200 a nebo se potřebuješ vejít aniž bys omezil ohrozil zpět do pravého, to úplně nejsem. Ale to asi není úplně standardní situace. 

15:22:04
05.03.2021
05.03.2021

Bukaj
-> Jarda/felda: To nejsou uvařený brzdy - takhle se mi vloni projevovaly nové destičky (viz -> Bukaj 27.06.20 23:19:32: ) a po výměně za jiné (dále v tom tématu) je to OK 

15:07:11
05.03.2021
05.03.2021

Jarda/felda
-> Bukaj 05.03.21 13:23:47: uvařený brzdy nejsou o brzdovce ale o tom že prostě po šlápnutí na brzdy to jenom hučí a skoro nebrzdí 

15:04:52
05.03.2021
05.03.2021

Bukaj
-> dragon_cb_cz 05.03.21 14:52:18: Asi jsem se naučil s tím žít. Ne, že by se mi to nestávalo - viz mé příspěvky v tématu "Výstupy...", ale nikdy jsem při tom nepocítil potřebu výkonnějších brzd (to je o čem se tu bavíme). Maximálně to okomentuji větou "To bylo co?" nebo "Děláš si prdel?", ale že bych zadkem louskal ořechy nebo měl za volantem záchvaty ve stylu Davida 29 se mi poměrně vyhýbá.
Asi je to i tím, že naprostá většina těch situací je předvídatelná, když se člověk věnuje řízení. Opravdové krizovky se mi přihodily vždy, když jsem se řízení z nějakého důvodu nevěnoval. Tím důvodem může být únava, konverzace se spolujezdcem nebo prosté "kochání se" či cokoli jiného, co odvádí řidičovu pozornost. Ale když už "pirátím" někde na dálnici, tak se 100% snažím soustředit na řízení...
Asi je to i tím, že naprostá většina těch situací je předvídatelná, když se člověk věnuje řízení. Opravdové krizovky se mi přihodily vždy, když jsem se řízení z nějakého důvodu nevěnoval. Tím důvodem může být únava, konverzace se spolujezdcem nebo prosté "kochání se" či cokoli jiného, co odvádí řidičovu pozornost. Ale když už "pirátím" někde na dálnici, tak se 100% snažím soustředit na řízení...
14:52:18
05.03.2021
05.03.2021

dragon_cb_cz
-> Bukaj: No ale právě o těch ostatních účastnících to tak trochu je, že jo
Situaci, že mi to z pravého pruhu někdo pošle před čumák a já musím prudce brzdit zažiju jen na tom kousíčku D1 od Chodova do Čestlic každý den několikrát. A když jsme koupili před Vánocema 9-3SS a chvátali z Brna do Prahy vyzvednout děti ze školy/školky, tak toho brždění z ne úplně předpisových rychlostí třeba na 80 bylo taky požehnaně...

14:43:01
05.03.2021
05.03.2021

Bukaj
-> dragon_cb_cz 05.03.21 14:28:56: Tak zrovna striktní dodržování předpisů je jedna z věcí, kterou mne Virt spolehlivě odnaučil
Ale snažím se přizpůsobovat jízdu svým schopnostem a možnostem vozidla při daných podmínkách. V těch vyšších rychlostech už to není moc o tom "ubrzdit", ale spíš "vyhnout se a zůstat na silnici" - k tomu prvnímu se snažím, aby nedošlo a to druhé mi dokáže zkomplikovat i blbej poryv větru
Ale vážně - třeba po krizovým brzdění ze 140 (cca 160 tacho) na 0 (kdy mi na dálnici v Německu rupla guma) se žádný čmoudy nekonaly - ráfek byl trochu teplý, ale o kotouč jsem se nespálil a kopat taky nezačaly, tak nevím. A na českých dálnicích neznám žádný úsek, kde ybch musel dlouhodobě brzdit tak, abych přehřál brzdy. Možná je to taky tím, že moc nebrzdím - kdyby mne vždy nedonutili ostatní účastníci, tak na brzdový pedál zatlačím jen párkrát za jízdu...

Ale snažím se přizpůsobovat jízdu svým schopnostem a možnostem vozidla při daných podmínkách. V těch vyšších rychlostech už to není moc o tom "ubrzdit", ale spíš "vyhnout se a zůstat na silnici" - k tomu prvnímu se snažím, aby nedošlo a to druhé mi dokáže zkomplikovat i blbej poryv větru

Ale vážně - třeba po krizovým brzdění ze 140 (cca 160 tacho) na 0 (kdy mi na dálnici v Německu rupla guma) se žádný čmoudy nekonaly - ráfek byl trochu teplý, ale o kotouč jsem se nespálil a kopat taky nezačaly, tak nevím. A na českých dálnicích neznám žádný úsek, kde ybch musel dlouhodobě brzdit tak, abych přehřál brzdy. Možná je to taky tím, že moc nebrzdím - kdyby mne vždy nedonutili ostatní účastníci, tak na brzdový pedál zatlačím jen párkrát za jízdu...
14:40:02
05.03.2021
05.03.2021

palinator
-> saskyn2:
Tak to byl spíš příměr... nemusí ti nutně týct do ložnice na to, abys chtěl do baráku pustit korunu.
Tak to byl spíš příměr... nemusí ti nutně týct do ložnice na to, abys chtěl do baráku pustit korunu.
14:28:56
05.03.2021
05.03.2021

dragon_cb_cz
-> Bukaj 05.03.21 14:16:51: Nemusíš jezdit rallye, stačí tak úplně neřešit předpisy... Zkus si někdy tu 130LPG naložit, rozhulákat jí na dálnici z dlouhého kopce co to půjde (když bude delší a prudší, tak bys se předpokládám na 180-190 na tachometru mohl dostat?) a pak brzdit intezivně do nuly... možná budeš překvapený.
14:20:14
05.03.2021
05.03.2021

saskyn2
-> palinator 05.03.21 14:15:18: Jo ale prostě Jardu si brát za příklad je trochu hloupý. Jasně že dojíždění je na hovno, ale v Praze přeci nejsou ty pozice ohodnocený trojnásobně... je tam třeba 10t rozdíll. Oni mají pobočky v Brně, Jihlavě, Pardubicích. Jen tam zrovna neměli volný místo.
EDIT: Jarda má VOŠku to je taky něco jinýho než ING si teda myslím. Ale jak říkám, to je Vaše osobní věc kterou mi nepřísluší hodnotit, jen si myslím že pokud někomu teče do ložnice, tak to s investicema do auta nemá až tak společného.
EDIT: Jarda má VOŠku to je taky něco jinýho než ING si teda myslím. Ale jak říkám, to je Vaše osobní věc kterou mi nepřísluší hodnotit, jen si myslím že pokud někomu teče do ložnice, tak to s investicema do auta nemá až tak společného.
14:16:51
05.03.2021
05.03.2021

Bukaj
-> saskyn2 05.03.21 13:30:02: Jo, jenže ve chvíli, kdy piští gumy jako "o život" (zde to přirovnání sedí)
lepší brzdy jaksi nepomůžou. Tam byla na vině unaveným mozkem (po čtrnáctce) špatně zhodnocená dopravní situace a nikoli nedostačující účinek brzd. Jo, kdybych tehdy jel s naloženým kufrem cementu, asi by ty brzdy byly určitým omezením - ale vždy tomu přizpůsobuji styl jízdy a zatím (ťuk, ťuk) to vychází. A i při krizovém brzdění s přeloženým vlekem je nejslabším článkem řetězce adheze kol k vozovce a ne brzdy. Možná kdybych bydlel na tom Grossglockneru, tak mám jiný názor, ale 99,99% uživatelů aut na 99,99% míst v Evropě nikdy brzdy neuvaří, ani kdyby se snažili.
Já rozhodně nejezdím nějak extra defenzivně a fakt nevím, kde v ČR bych měl problém se sériovými brzdami na škodovce (nebo čemkoli jiném) - pokud jsou v rozumném stavu. Možná to místo, co o něm psal Jarda nebo kdybych jezdil Rallye, ale pro provoz na pozemních komunikacích určitě lepší brzdy nevyužiji - maximálně by mi dřív zrezly (asi jako tátovi na Octávce zadní kotouče - i když je vyměním, po půl roce jsou zase celé rezaté)

Já rozhodně nejezdím nějak extra defenzivně a fakt nevím, kde v ČR bych měl problém se sériovými brzdami na škodovce (nebo čemkoli jiném) - pokud jsou v rozumném stavu. Možná to místo, co o něm psal Jarda nebo kdybych jezdil Rallye, ale pro provoz na pozemních komunikacích určitě lepší brzdy nevyužiji - maximálně by mi dřív zrezly (asi jako tátovi na Octávce zadní kotouče - i když je vyměním, po půl roce jsou zase celé rezaté)

14:15:18
05.03.2021
05.03.2021

palinator
-> saskyn2:
Ale tak to s tim taky souvisí. Já bych denně do Prahy taky fakt nechtěl jezdit. Nebo dělat v nějakým openspace. Prostě v rámci nějakýho komfortu a v něčem výhodný zkostnatělosti firmy jsem s ohodnocením spokojen.
Třeba ten HO tu fakt moc nejde. Teď prý kolega napsal do důvodu žádosti o HO "zhoršenou epidemiologickou situaci" a neprošlo to.
Ale tak to s tim taky souvisí. Já bych denně do Prahy taky fakt nechtěl jezdit. Nebo dělat v nějakým openspace. Prostě v rámci nějakýho komfortu a v něčem výhodný zkostnatělosti firmy jsem s ohodnocením spokojen.
Třeba ten HO tu fakt moc nejde. Teď prý kolega napsal do důvodu žádosti o HO "zhoršenou epidemiologickou situaci" a neprošlo to.

14:10:49
05.03.2021
05.03.2021

saskyn2
-> palinator: Já mám vyzkoušené obě varianty a dovolím si tvrdit opak. Ano možná jsem zapomněl zmínit že na slušných gumách, je mi jasný že 165R13 z roku 1980 to na silnici převést nedokáže.
Jo já do Tvé konkrétní situace nevidím, neber to prosím jako nějaké rejpání, je mi jasné, že třeba pracovní nasazení posoudit nedokážu. Toho Jardu si jako dobrý příklad nebereš, nebo teda aspon to co tady píše, onehdá měl domluvenou podobnou práci co dělá asi za trojnásobné peníze než tu píše že má(a to jsme mu ještě úmyslně raději říkali o něco mín než reálně), ale zkrachovalo to na tom že by musel dojíždět do Prahy.
Jo já do Tvé konkrétní situace nevidím, neber to prosím jako nějaké rejpání, je mi jasné, že třeba pracovní nasazení posoudit nedokážu. Toho Jardu si jako dobrý příklad nebereš, nebo teda aspon to co tady píše, onehdá měl domluvenou podobnou práci co dělá asi za trojnásobné peníze než tu píše že má(a to jsme mu ještě úmyslně raději říkali o něco mín než reálně), ale zkrachovalo to na tom že by musel dojíždět do Prahy.
13:46:20
05.03.2021
05.03.2021

palinator
-> saskyn2 05.03.21 13:13:59:
Já si jen troufám tvrdit, že se sériovejma brzdama při mým jízdním stylu zastavím téměř stejně, jako s lepšíma, že víc záleží na gumách a pravděpodobnost toho, že se dostanu do situace kde bych silnější brzdy využil je tak nízká, že vůbec nemá smysl to z tohoto pohledu řešit. Z hlediska kroucení 280 mm budiž, ale opět nenajedu tolik km aby se mi to kdy zaplatilo.
A ano, základ mám o něco málo vyšší než prodavačka v Lídlu. To, že moje výplata není tak úplně o základu je věc jiná.
Každopádně je při tomto vzdělání dost pozic, kde jde dělat za peníze o málo vyšší, než prodavačka v Lídlu. Viz Jarda. Rozhodně kdybych zaměstnání měnil, bude velice obtížné sehnat něco podobně ohodnoceného a pokud to tak ohodnocené bude, pak to bude vyžadovat vyšší kvalifikaci (např. cizí jazyky) a nasazení, než je třeba teď.
Já si jen troufám tvrdit, že se sériovejma brzdama při mým jízdním stylu zastavím téměř stejně, jako s lepšíma, že víc záleží na gumách a pravděpodobnost toho, že se dostanu do situace kde bych silnější brzdy využil je tak nízká, že vůbec nemá smysl to z tohoto pohledu řešit. Z hlediska kroucení 280 mm budiž, ale opět nenajedu tolik km aby se mi to kdy zaplatilo.
A ano, základ mám o něco málo vyšší než prodavačka v Lídlu. To, že moje výplata není tak úplně o základu je věc jiná.

Každopádně je při tomto vzdělání dost pozic, kde jde dělat za peníze o málo vyšší, než prodavačka v Lídlu. Viz Jarda. Rozhodně kdybych zaměstnání měnil, bude velice obtížné sehnat něco podobně ohodnoceného a pokud to tak ohodnocené bude, pak to bude vyžadovat vyšší kvalifikaci (např. cizí jazyky) a nasazení, než je třeba teď.

13:30:35
05.03.2021
05.03.2021

rsvancara
-> Bukaj: Já měním brzdovku cca každá 3 roky proto, protože ráda nacucácá vodu a pak umíraj brzdový válce (ale stávat se to nemusí, záleží kde to auto stojí, jak často jezdí atd).
13:30:02
05.03.2021
05.03.2021

saskyn2
-> Bukaj: Hele a nebyl si to náhodou zrovna ty co odemě tenkrát kupoval blatníky protože to někde rozstřelil? A přesně v takovém případě by se ti ty lepší brzdy hodili
A jestli teda podle Vás brzdy nejsou potřeba, tak nechápu proč je nevyndáte úplně, to by bylo ušetřenech peněz
Tohle je zase debata o hovně.


13:23:47
05.03.2021
05.03.2021

Bukaj
-> saskyn2 05.03.21 12:18:56: Třeba já jsem člověk, který "to auto i používá" a za 21,5 let, co mám řidičák a cca 700 tisíc kilometrů (z toho cca 2/3 na 742) se mi ani jednou nestalo, že bych uvařil brzdy. Vlastně jednou jsem kdysi řešil u máminy 120L po (nepovedené) výměně HBV (blbě seštelovaná vůle tlačítka posilovače) přibrzďující brzdy, kdy se z kotoučů kouřilo a smrdělo obložení, ale brzdovka se neuvařila a u 130LPG jsem vloni byl rozpačitý po výměně destiček, kdy to víc hlučelo, než brzdilo - také jsem je hned vyhodil a dal jiné.
Jinak veškeré mé investice do brzd u 130LPG za dobu, co jí vlastním (od jara 2014), byla předloni nová prasata a pakny, vloni použité stočené kotouče (původní z výroby už byly 1,5 mm pod mírou) a destičky (do té doby jsem na 130LPG dojížděl zánovní desky z rozebraných aut), nové brzdové hadice k zadním kolům a k PSV a každé dva roky nová brzdovka. Jinak za minulého majitele byly někdy v roce 2007 nové bubny, prasata a pakny, destičky a hadice k předním brzdičům jsem měnil cca před 10 lety.
A podle Tebe jsem už minimálně 15 let po smrti...
Jinak veškeré mé investice do brzd u 130LPG za dobu, co jí vlastním (od jara 2014), byla předloni nová prasata a pakny, vloni použité stočené kotouče (původní z výroby už byly 1,5 mm pod mírou) a destičky (do té doby jsem na 130LPG dojížděl zánovní desky z rozebraných aut), nové brzdové hadice k zadním kolům a k PSV a každé dva roky nová brzdovka. Jinak za minulého majitele byly někdy v roce 2007 nové bubny, prasata a pakny, destičky a hadice k předním brzdičům jsem měnil cca před 10 lety.
A podle Tebe jsem už minimálně 15 let po smrti...

Zamítnuté přispívání mají:
- Ceskejparan10 - zrušená registrace (udělil U-Geen), důvod: prispevky beze smyslu