cena serizeni motoru ?

prohledat
27 příspěvků (zobrazeno 1 až 27) od 18.05.2007 do 03.06.2007, založil/a JohnyLebros
řadit dle data
21:33:04
03.06.2007
King
-> Labros: Já Sakymu rozumím 4 Čemu nerozumím je to, když tady někdo sebevědomě vykřikuje, že výměna brzdovejch kotoučů je brnkačka div ne na pár minut práce s prstem v nose a na druhou stranu někoho posílá s takovou kravinou jako nastavení SEDRu či předstihu do servisu2
12:10:27
29.05.2007
Petr Urban
-> JohnyLebros: Tady se taky cosi dobrého dozvíš a nemusíš to kupovat zbytečně někde: skoda.stable.cz/cz/index. php?id=2&i...

Doporučuji 4 a 5 knížku, a toho množství spec. přípravků na každou kravinu si nevšímej,hodně jich není vůbec třeba.
21:30:55
22.05.2007
Labros
-> Saky: nerozumim
22:31:45
21.05.2007
Saky
-> Labros: serizeni karbece na optimalni vykon emise cili na h...o -)
15:41:00
21.05.2007
Labros
-> chooki: Proste vsichni ti to pokazili - Mishoo ti dohodil spatnou babu, ta mela spatnou sestru se spatnym frajerem, v AZNP to spatne vymysleli, v servise spatne namontovali, cas neni, motivace neni... 4
15:00:56
21.05.2007
Labros
-> JohnyLebros: Brzdy si nech zmerit na STK, udelaji to bud za mensi poplatek, nebo kdyz nemaji zrovna nikoho na STK tak zadarmo. Ale meri se jen soumernost brzd, coz je docela dulezita vec, ale jak hodne nebo malo to brzdi to zalezi na kazdem aute a to musi posoudit nekdo jinej. Taky zkontrolujou rucku coz je to pro bezpecnost deti nanic. Na tu vymenu oleje, filtru, svicek, serizeni ventilu, predstihu a bohatosti pocitej tak hodinu az dve prace, predem se jich zeptej, pokud by rekli vyrazne vic, zeptal bych se jinde, kazdej slusnej servis ti udela predbeznou cenu a pokud na neco narazi, co by melo cenu vyrazne zvysit, tak ti zavolaji a domluvi se.

Kamarad ti muze udelat minimalne toto:

- vymenit olej a filtr (stary olej a filtr berou sberne dvory zrizene mestem)

- vymenit svicky

- vymenit vzduch.filtr

- seridit ventily

- seridit predstih (nejlepe se stroboskopem)



V servise ti muzou dal s motorem udelat:

- serizeni volnobehu (pro optimalni pomer vykon-emise)

- kontrolu dobijeni (dneska se na skodovkach vetsinou nekontroluje, ale pri problemech se proste vymeni alternator)

- kontrolu tesnosti chlazeni a topeni (pokud jsou problemy a neni mozno najit pricinu, tak to neni od veci)

- na nic duleziteho z tech beznych veci si uz asi nevzpomenu
14:52:49
21.05.2007
Labros
-> chooki: co vsechno za tech 50.000 delal?
11:24:02
21.05.2007
chooki
-> JohnyLebros: no a este si kup knihu o udrzbe, nejake naradie mas a si vybaveny.

Jedine, co sa tyka skody, preco, pokial nerobis "tuning", oplati ist do servisu je na nastavenie motora, tj. predstih, karbec - bohatost zmesi a tam ti aj mechanik povie ci treba menit rozvodovu retaz, ci tesni karbec (neprisava falos. vzduch), ci nie je rozmrdana doska prerusovaca a pod...take tie klasicke skodovacke muchy...

brzdy otestujes tak, ze na rovnej ceste bez drzania volantu zabrzdis a nemalo by to tahat do strany...alebo mozes ist na valce...tlmice a vole v napravach tiez lahko zistis pri prejazde, v zatacke, po nerovnostiach by ti nemalo nic buchovat, alebo odskakovat kola...co sa tyka stavu podvozku, v servise si pozries napravy, podlahu, ked bude auto na zdvihaku spolu s mechanikom a vybavene...

Vzdy je lepsie robit si veci, co najviac sam, pretoze na tom usetris, a ziskas znalosti a to sa ti napr. moze vyplatit ked ostanes na ceste a casto su to len banalne zavady...

Ja som mal auto parkrat v servise, vacsinou len klampiarske prace a vzdy som odchadzal znechuteny...a u kazdeho mechanika som bol len raz a za mozno 10 rokov nepoznam cloveka ktoremu by som zveril auto...smutne...tak preto ti tu kazdy chce lne poradit...napr. teraz sa mi vratilo auto po vyvaracke za 50 000 Sk a trham si vlasy...a neviem co tomu cloveku spravit...ci ho rovno fyzicky zlikvidovat alebo coo...10 10 10
08:14:22
21.05.2007
Reeaper
-> JohnyLebros: Vítej mezi Virťáky 40 Naprosto tě chápu, řidičák mám o pár dní starší než ty a vím přesně o čem mluvíš.. Je tu spousta lidí, kteří ochotně poradí a pomůžou, taky přece nějak začínali 6 sice nemám rodinku a čas by se i našel, ale mě zase chybí ty znalosti a možnosti se v autííí povrtat..proto dávám auto v podstatě na každou kravinu (pokud teda už něco je..ťuk ťuk) do servisu a začínám se v tom vrtat pomaličku a postupně, protože některý věci jsou pro mě stále španělská vesnice 40

Ke tvýmu dotazu.. jak už bylo psáno, myslím, že do 2000kč se vlezeš fpoho, pokud na tom nebude potřeba něčeho velkýho..už i tak je to dost peněz na škůdku 3 Já dával auto do servisu na celkovou kontrolu bezpečnosti (jeslti v tom vůbec můžu jezdit 3), seřízení brzd, částečná výměna kapalin, výměna karburátoru a kontrola dalších volovinek, aby se mi to nerozsyplao na cestě.. a stálo mě to cca 600kč.

Pochybuji, že ti dopředu řeknou, kolik budeš platit..za kontrolu snad jo, ale nedokáží odhadnout materiál a co vše se na tom bude dělat.. já si stanovil částku, při jejímž překročení jsem chtěl, aby mi zavolaali a řekli, co udělali a co se bude dál dělat 4

Pokud máš možnost, poptej se lidí ze tvýho okolí tady na Virtu, známejch z reálu apod., jeslti mají nějaký osvědčený servis..přecejen ke známýmu od známýho se budou chovat jinak, než k ňákýmu panu Vohnipírkovi vodtamtaď 3
08:03:05
21.05.2007
Saky
-> bitmap: v zajmu sladke nevedomosti je potom teda na 20let starem aute nedelat nic-) ono kdyz to auto postavi na takovou tu tresacku odhalujici vule tak se taky bude divit-) a takhle se da u vetsiny skodovek pokracovat od A do Z.. tim ho nechci samozrejme odradit ale je potreba s tim pocitat..
07:12:27
21.05.2007
bitmap - zrušená registrace
-> JohnyLebros: maji pravdu, pokud to slape je zbytecne merit tlaky ve valcich. To se dela hlavne kdyz mas treba blbej volnobeh, jede na 3 valce, nestartuje, nebo neco jineho s tim motorem neni v poradku a klasicke metody troubleshootingu selhaly. Zaklad je, aby byly tlaky ve vsech valcich byly jakz takz stejne. Pokud je nejaky problem, obvykle v jednom valci byva komprese vyrazne nizsi nez v tech ostatnich, coz znaci nejaky problem.



Napr.: spatna vule ventilu a v dusledku toho nedovirajici ventil - utika komprese. Pokud mas motor 105, 120, 120LS, 130, tak to muze byt zpusobeno tim, ze se s nim jezdilo na bezolovnate palivo bez aditiv, zaklepala se sedla ventilu a ventil uz nejde seridit tak, aby se spravne zaviral. - hlava na vyhozeni.



Dale muzes mit podpaleny jeden z ventilu. To je kdyz je serizeny jak ma, ale je v nem nekde vypalena dira v dusledky dlouhodobeho jezdeni se spatne serizenym motorem a opet ti utika komprese. - hlava na vyhozeni.



Muzes mit rozpadly pistni krouzek a utika ti komprese dolu do motoru. - motor na vyhozeni.



Jak vidis, mereni tlaku vzdy odhali nejakou netrivialni zavadu, kdy je nejaka podstatna cast, nebo celej motor na vyhozeni (predpokladam, ze se ti nevyplati neco na 120 repasovat, nebo nedejboze delat deneralni opravu)takze pokud je vse v poradku, tak je lepsi v zajmu vlastni sladke nevedomosti nemerit 1
00:44:55
21.05.2007
JohnyLebros
-> p.b.: Nehraju si na ukrivdenyho , ale jako kokot si pripadam , protoze i ja vim , ze Skudka je hlavne "udelej si sam"... Jewn na to fakt nemam moc casu a asi ani odvahy ... ale budiz ... Dneska jsem ucinil prvni krok k naprave : koupil jsem si v Redhosti na nedelnich trzich merku na ventily , vzduchovy a olejovy filtr ... zejtra mam volno tak se do toho dam a uvidime ... Mozna ve vlastnim zajmu pristich par dnu nejezdete na silnici a sledujte vecerni zpravy v televizi 2 . Ale je fakt ze bych byl moc rad , kdyby ste mi nekdo dokazal poradit , co vsechnom obnasi takove serizeni motoru ... hodne lidi mi reklo , ze pokud auto slape , tak je napriklad zbytecne merit tlaky ve valcich ... Poradite ??? ale na ten podvozek , tlumice a uchyceni kol se radeji fakt nekoho optam ... nerad bych nekde honil kolo ve skarpe ... :-))) Nebo i na to by mi tady dovedl nekdo poradit jak zkontrolovat stav podvozku jako takoveho ???
10:30:34
20.05.2007
p.b.
-> JohnyLebros: Ale nejsi za kokota, mrzí mě že to vyznělo tak jak to asi vyznělo, rozhodně to neměl být nějaký políček pro novýho člena. Za machra se rozhodně nepovažuju, motorům nerozumím o nic víc než Ty, ale opravdu si myslím že základní údržbu a kontrolu není problém udělat doma, jestli se Ti do toho nechce je to jen dobře, peníze se musí točit, možná se najde nějakej automechanik co se Tě rád ujme. Ale fakt si dej pořádnýho bacha na to komu to auto svěříš, já prostě po jistejch zkušenostech k nim mám hodně velkou nedůvěru, znám jen jednoho slušnýho, ke kterýmu bych si klidně auto dal a měl bych jistotu že udělal opravdu to co je na faktuře. Můj dobrej kamarád si nechával dělat věci na šáde jako výměna destiček, brzdovy a filtrů v jednom celkem slušným servisu, na faktuře všechno ok a pak jednou přijel že to nějak nebrzdí, sundali jsme kola, destičky byly snad ještě origo, jak měnili brzdovku netuším, protože všechny odvzdušňováky byly pěkně dlouho urvaný, filtr černej, jako nevím co tam ty koumáci dělali asi si dali cigáro a začali dělat protokol, co je psáno to je dáno. Vyvrcholilo to tím že mu zase v jimy servise vyměnili startér za "repasovanej" (špatně mu to startovalo), kterej byl zhruba ve stavu těch co mám v garáži, akorát že jeho to stálu dvojku, já bych mu ho dal zadarmo. Proto všechno to co jsi napsal je pro mě krásný, chápu že chceš mít auto v cajku, ale (můj názor) když někdo uvidí že tomu vůbec nerozumíš a že to je jen stará šáde tak se k Tobě budou chovat jak k tomu kamarádovi a klidně se Ti může stát že Tě to někde nechá i s rodinou, ikdyž ti nějakej franta v servisu řekne: "Je to v pohodě, pane" Ale co kolik stojí netuším (teda kromě toho startéru :)), abych Ti odpověděl na původní otázku.
05:23:59
20.05.2007
JohnyLebros
chooki , p.b. : Zdravim Skodovaci ... No musim rict ze pro mne bylo docela prekvapeni , kdyz jsem se sem kouknul a koukam jak jste se tady do mne pustily ... ale budiz ... Neziju v jeskyny a i okolo mne je spousta dedecku , pantatu , kamaradu a vubec vsech , kteri mi tvrdej jak se ve skudce spravne vrtat ... ale - "svete div se" - jejich nazory se pomerne lisi ... takze kdyz je vsechny vyslysim , budu z toho vozu mit pomerne slusnej paskvil ... tot ma odpoved na to , ze skudka je udelej si sam , nebo se zeptej chytrejsiho... ja tech chytrejsich okolo sebe mam hafo a kazdej tvrdi neco jinyho :-))) Za druhe ... Ridicak jsem udelal 15.12.2006 - mam ho pul roku , skudku jsem koupil pred tejdnem ... doma mam triletou holku a mesicniho syna a sest dnu v tydnu jsem v praci od rana do vecera ... ale kupodivu nejsem workoholik , ale delnik na stavbe ... a predstava toho , ze tu jedinou nedeli co jsem doma ztravim v garazi nelaka ani mne ani moji zenu .... ale budiz ... i to by slo nejak zaridit , kdybych doopravdy chtel ... a za treti ... s tim autem nejezdim a jezdit nebudu na tuningovy srazy a podobny akce (ne ze bych nechtel), ale se svou rodinou na vylety ... proto bych si rad to auto dal napoprvy sestelovat a prohlidnout do servisu a ne abych plakal cestou do ZOO , ze jsem si ty ventily ale opravdu seridit neumel ... Chapu ze jste tady vsichni machri , kteri si vsechno delaji samy a ze starejch sracek delaj v podstate novy auta , ale ja se v motorech nikdy nevrtal a rozhodne si nechci dokazovat , ze na to mam , aby mi to nekde kleklo s detma na sedacce ... koukal jsem jak jste vsichni mlady , tak az si poridite rodiny a deti a budete od rana do vecera v praci , tak mi napiste , kolik casu vam zbyva na piplani se s autem ... a navic .... i kdybych se do toho stelovani dal treba podle knizky ... budu se v tom hrabat celej den - sikovnej mechanik to ma za dve hodiny hotovy - jak uz tady bylo receno ... nemuzu tvrdit , ze by mne nemrzelo , ze sotva po me registraci uz jsem tady za kokota , ale co nadelam ...

20:02:36
19.05.2007
chooki
-> D00little: no moj zlaty tak v skodovke si olej cekujem, dolievam sam...v golfe je to ine, pretoze na dolievanie, vysatie stareho oleja z prevodovky potrebujes pumpicku, ktoru nemam, pretoze otvor je na boku...ked nieco vravm tak si aspon zisti ako to je4
19:02:56
19.05.2007
D00little
-> chooki: no zrovna co sa tyka toho oleja v prevodovke by som na tvojom mieste pomlcal1
14:17:13
19.05.2007
petr s
-> chooki: Já do servisu nejezdím kromě CO mám vše doma jenom říkám kolik to stojí
14:11:38
19.05.2007
p.b.
-> chooki: Taky to moc nechápu, šáde je přece udělej si sám, nebo se poraď s někym chytřejším .) Vyměnit si olej, filtry, svíčky, destičky a další kravinky by měl zmáknout každej kdo má šáde.
14:05:55
19.05.2007
chooki
-> petr s: jezisi ludia, to si chodite davat kontrolovat olej v prevodovke do servisu ???
14:04:57
19.05.2007
chooki
-> JohnyLebros: chlape, tak snad veci typu vymena filtra, oleja, nastavit ventili si nebudes davat do servisu, ked mas hluboko do kapsy, to si udelej sam, ja so skodou chodim len na emisie (nastavi karbec) a predstih so stroboskom, stoji ma to 150 sk...ked mas este tu rodinku tak si nechaj zmerat brzdy...viac ako 2-300 to nemoze byt...pripadne vymenit platnicky, kotuce zvladnes tiez sam..to je vsetko...ci treba vyvarat spoznas aj sam ked budes pod autom a tiez pozries pod koberec...do 1-1500 za material to bdues mat vsetko v cajku, zalezi podla opoptrebovania, mozno ovela menej...hlavne si pozistuj info a co najviac veci si udelej sam...
22:23:47
18.05.2007
petr s
-> JohnyLebros: Jsem myslel že ti jde aji o kontrolu podvozku a brzd jinak zhruba 2 hodiny práce záleží jestli chceš vyměnit svíčky olej vzduchový filtr kontrola CO a dobíjení kontrola oleje v převodovce to by mohlo být kolem 500 ale záleží kolik berou za hodinu plus materiál prohlédnout karoserii jak je na tom z korozí je otázka 10 minut když ví kam má šáhnout
22:17:28
18.05.2007
Pavel P..
-> JohnyLebros: musíš se ho zeptat na kolik to vyjde předem... mě tam třeba dal jen svíčky za 400 a pak tři hodiny práce s rozebránim karbecu srovnání přírub, ventily, předstih umytí, rozebrání a seřízení rozdělovače... no prostě tak nějak všechno a motor pak šlapal jak hodinky a stále šlape.
22:12:57
18.05.2007
JohnyLebros
Pavel P.:ja taky myslel tak okolo 500ti stovky a dvanacset bych dal , poku by mi tam dali aspon treba ten filtr jak ty rikas ... ja se bojim abych to neodvezl do servisu a oni mi to nevratily s uctem na tri tisice ... mel jsem Hyundaie , dvacet let sterej kram a jenom za diagnostiku jsem tehdy daval 1900,- ...

22:10:21
18.05.2007
JohnyLebros
petr s: ja STK ma na dva roky a to proslo v pohode ... jde mi hlavne o to serizeni motoru (ventily,predstih atak.) a kontrolu podvozku , kterou sice na STK delali , ale ve vypisu mam nalezene pouze lehke zavady ... a pritom snad kazdy kdo tady pise ze kupoval skudku tak zacinal s vyvarovanim ... a ja chci vedet jestli to je i u mne potreba ... jo pokud by to bylo za 100,- tak super , ale tolik mne to urcite stat nebude ...

22:09:45
18.05.2007
Pavel P..
já dal za seřízení motoru na bejvalé 105ce kolem 500, ale bylo v tom i rozebrání a vyčistění karbecu a dost věcí kolem takže 2 hodiny práce + nějakej material.



jinak na rapidu mě to stálo 1200 ale byly v tom nové svíčky, vzduchovej filtr, a poměrně dostm práce.
21:57:24
18.05.2007
petr s
U nás je třeba možnost že ti za 100 prohlédnou auto na STK
21:50:21
18.05.2007
JohnyLebros
Rad bych se zaptal , jaka by tak mohla byt cena v servisu za serizeni motoru a zbeznou kontrolu podvozku a perovani ??? Mam tyden 120ku v rekl bych pomerne hodne dobrem stavu (po duchodci :-)) , ale taky mam dve maly deti a rad bych mel tyhle veci v cajku ... Takze mne ceka pristi tyden (po vejplate :-) obihani mistnich servisu a zjistovani podminek a cen ... Ja mam totiz pomerne hluboko do kapsy , ale zase bych to rad kvalitne ... Tak by mne zajimalo , jestli nekdo nemate predstavu , kolik by tak mohla byt optimalni (respektive jaka je vase zkusenost ) cena za tohle ... nehci se nechat natahnout , ale zase chci vedet kolik to tak normalne stoji , abych to nemel podezrele levny ...
Extreme Tyres