Jak správně pužívat Lpg?

prohledat
130 příspěvků (zobrazeno 101 až 130) od 15.05.2007 do 06.04.2011, založil/a Reeaper
řadit dle data
15:58:26
16.05.2007
WGeorge
-> Reeaper: Strach z toho nemej plyn je docela bezpecnej a prakticky se nemuze nic stat. Kdyz to budes drzet dlouho tak to proste uchlastas stejna jako benzi no. Zase z toho s prominutim nesil, protoze to je skoro to samy jako kdyz jsi misto radia na kazety das mp3-pouze trochu jiny ovladani, ale je to lepsi:)3 3
13:57:11
16.05.2007
Reeaper
oki, jasně. a stane se něco, když se to tlačítko pordží dýl a dostane se tam víc plynu a pak jiskra? není to nebezpečný? 6

Co to znamená, že to bejvá problém? jen ,že to nestartuje?

Mám z too docela strach no 71
13:32:20
16.05.2007
WGeorge
-> Reeaper: to si kazda skodovka rekna sama co chce. To je jako n benzin taky vsechny skodovky startujou jinak. Ale treba na ten plyn se dost osvedcilo tesne pred startovanim klepnout tak 0.5-1s na sitic a pak startovat. Ale dobry to je mit dobre serizeny, aby to startovalo na poprvny jinak to pak obcas bejva problem.
11:52:10
16.05.2007
Reeaper
-> Gryzly: aha, tka to teda je 6 mno a kdy to tlačítko + spodní polohu používat, jako sytič? když to třeba nestartuje, jako klasickej benál? Není to nebezpečný, že se tam pusí víc plynu, když se tlačítko podrží dýl?
11:42:19
16.05.2007
Gryzly
jina kcelé lpg zařízení se skládá z nádrže, multiventilu který ja našroubený pod plastovým deklem na nádrži, z toho vedou trubky do reduktoru který redukuje tlak, někdy se tomu říká směšovač. a pak hadicí to jde do mixéru který je nasazený na karburátoru. pak tam máš ještě plnící hrdlo a ovladač s tlačítky.

Modernější auta mají už řídíci jednotku a kdoví jaky vychytávky jako třeba odpouštění lpg pod auto v případě požáru.

11:38:18
16.05.2007
Gryzly
-> Reeaper: na tom ovladači na palubovce máš tlačítko a přepínač. Přepínač má tři polohy, benzín ( je otevřený ventil který když je zavřený zabranuje aby šel do karbecu benzín když jedeš na LPG, pak je mezipoloha, uprostřed aby jsi mohl vyjet benzín z plovákové komory, a poslední poloha je LPG kdy otevřeš elektroventil který ti pustí do směšovače lpg. tlačítko když zmáčkneš a máš přepnuto na LPG tak tomu pustíš lpg i při stojícím motoru, jinak si směšovač dávkuje lpg jen když motor běží a je podtlak v sacím potrubí. Takže když chceš jako použít sytič tak tak na jednu sekundu zmáčkneš tlačítko a do karburátoru se vrchem pustí lpg.

Jinak tydle ovládače jsou funkční až po zapnutí zapalování.

a v případě poruchy elektriky mužeš na benzínovým ventilu bud páčkou, nebo otočením šroubku pustit manuálně benzín.
08:47:29
16.05.2007
Reeaper
-> WGeorge: mno tka to vypadá spíš jako zápory.. jaký to má klady takovej ventil? (btw venntil a sytič není to samý, že ne?)

08:43:52
16.05.2007
WGeorge
-> Reeaper: No hlavne tam je elektro ventil, ktrerej ti uzavira i privod benzinu, takze pokud by jsi mel neco s elektrikou, tak ho musis prepnou manualne. A taky pokud chces packou nacerpat benzin do karbce, musis mit klicek v poloze 1
08:18:48
16.05.2007
Reeaper
-> Gryzly: jj díky za radu 6



Jak to je sytičem a LPG? Slyšel jsem o nějakým ventilu, kterej se nespustí, dokud se neotočí klíček v zapalování.. je to něco zvláštního, nebo běžná věc

-> Gryzly: ´Vůbec se ho neptej jestli je to LPG legálně. Jsou lidi kteří si to namontují samy, pak přijedou do lpg servisu, tam jim to dejme tomu zkontrolujou, dostanou od nich razítko že to je ok a nazákladě toho se to zapíše na dopravce do dokladů.´ takže to by mělo bejt v pořádku, ne?1

´Jinak když nejezdíš na LPG se trochu zasírá karbec od oxidu toho materiálu z kterýho je vyroben, tak je dobrý na jednu nádrž plynu to projet tak 5-7 km na benzín´ když NEJEZDÍM na LPG? Spíš když jezdím, ne? asi překlep? 40
22:39:32
15.05.2007
Gryzly
-> Reeaper: Vůbec se ho neptej jestli je to LPG legálně. Jsou lidi kteří si to namontují samy, pak přijedou do lpg servisu, tam jim to dejme tomu zkontrolujou, dostanou od nich razítko že to je ok a nazákladě toho se to zapíše na dopravce do dokladů.

U legality je rozhodující, jestli je to napsaný v TP a to poznáš například na kolonce palivo, bud je tam napsáno BA95 + LPg nebo je tam odkaz na jinou stránku TP kde to je zapsáno. taky bys k TP měl mít přicvaknutou přílohu od LPG, takovej naružovělej papír A4 přeloženej na pul. Jinak LPg je tak jednoduchý systém, že pokud funguje dobře není potřeba, nic kontrolovat.

Pokud ti majitel řekne že nechal vyměnit membrány tak je to jen k dobru věci. měmbrány by měly vydržet tak 5 let nebo 60-80 000km.

Platnost bomby je taky napsaná v té příloze k techničáku.

Jinak když nejezdíš na LPG se trochu zasírá karbec od oxidu toho materiálu z kterýho je vyroben, tak je dobrý na jednu nádrž plynu to projet tak 5-7 km na benzín. Ale já to praktikuju tak jednou za dva měsíce. Na běžným autě většinou nenastartuješ pokud je pod nulou, ale pokud namontuješ zapalování z favorita, a startér z felicie, plus nebudeš to mít špatně nastavený, tak to podle některých musí startovat na LPg i při -25°C. Výhoda je že studenej motor na LPG necuká, zatímco studenej motor na benzín cuká a skáče to.

Jedna věc co se tu nezminovala, je že po montáži na dopravce přepíšou auto z pětimístnýho na čtyřmístný, protože nádrž je jako jeden člověk.

taky se moc nelekni když škůdka s plynem bude mít zadek u země a předek nahoře. Musíš vzpomenout že to má vzadu další nádrž a to je minumálně 50kg, když je plná.
22:19:16
15.05.2007
Reeaper
-> Tom.t: btw dá se od oka při omezeným prostoru poznat, jeslti to je dělaný na koleně? 40
22:18:10
15.05.2007
Reeaper
-> Tom.t: hmm, pokud to je třeba druhej majitel, tak papíry od lpg asi mít nebude 8

platnost bomby je uvedená ve velkám TP, je to tak?
21:57:15
15.05.2007
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Reeaper: ptat se na to jestli je montovane legalne a ne doma v garazi na kolene, jestli jsou k tomu vsechny papiry, a koukat na platnost bomby4
21:40:56
15.05.2007
Reeaper
-> Tom.t: myslel jsem si to 6

-> King: začátek jsem vynechal, to je na mě moc složitý 3 ale už jsi tu psal, že je dobrý mít to seštelovaný na benál, tak si to pamatuju.. 6

-> WGeorge: jj, rozumím 2



btw koukám, že toho je spousta ´variant´, jak to mít namontovaný 8 odkaz na náký srozumitelný článeček, kterým znáte? 40



a ještě se zeptám takhle.. na co koukat, nebo se ptát, když má auto LPG? resp jaký sou ´dobrý věci´ do škůdek, který věci je dobrý že jsou případně měněný, nebo ´dobrý kombinace´? (platnost lpg je smaozřejmost.)
21:04:49
15.05.2007
King
Toliko pro upřesnění:



"...protože směs LPG a benzínu není zápalná a motor pak chcípne...."



Není důvod, proč by neměla bejt směs lpg a benálu "nezápalná" 4 Problém je v tom, že při přepnutí na lpg s plnou plovákovkou se výsledná směs směs benzínu a lpg dostane s lambdou na 0,5 a to je důvod proč to zdechne.

Jeden čas jsem nechtěně na směs benalu a lpg jezdil a strašně jsem se divil, že mi klesla spotřeba lpg - netěsnil benzínovej ventil, takže v plovákovce poád bylo troška benalu a lpg jsem měl o to víc přiškrcený.



"...135/136 muzou jezdit bez problemu na plyn a nic jim to neudela"



prvni 742.136tky nemaj sedla na bezolovo takže teoreticky beztrestně na lpg jezdit nemůžou. Na druhou stranu si snad nikdo na zaklepávání ventilů na 136 s lpg neztěžoval. Stejně tak část majitelů 105-130 na ůprdy" bude přísahat, že problémy s ventilama taky nemá...

S tím souvisí i nutnost zvýšit předstih, jinak lpg směs dohořívá ve výfuck. potrubí (hoří pomalejc) a zvyšuje to riziko zaklepávání ventilů popř. jejich podpálení.



No a k těm moudrům: Rozhodně jezdit s aspoň pár litrama benzínu v nádrži a udržovat benzínovej HW v provozuschopným stavu - je to rozhodně lepší, než pak čumět jako puk, když se lpg vysere

4

Startovat shade je rozhodně lepší na lpg, odpadaj pak různý hrátky se sytičem a kuckavý rozjezdy-nerozjezdy v zimě.
18:35:27
15.05.2007
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Reeaper: u 136 motoru se ti s ventilama nic dit nebude, muzes bez obav jezdit na lpg...

to se zaklepavanim ventilu plati pro motory š100-105-120-130,

135/136 muzou jezdit bez problemu na plyn a nic jim to neudela4
17:42:22
15.05.2007
spartra
tak vyndat karbec, když nebudeš předělávat difuzory na větší vyklepnout rozprašovače, odstranit výztuhy, vesměs ti stačí tam vrátit jeden rozprašovač nad první komoru hurá jedem5
16:14:10
15.05.2007
WGeorge
-> Reeaper: Hele jeste nesmis na nektery trajekty:) Ale opravdu zalezi na aute. Jestli to je karbec nebo strikacka. Ja treba u svy skudky pokud bylo min nez 5 tak jsem startoval na benzin- na plyn se tomu nechtelo jelikoz jsem tam mel vetsi predstih kvuli tomu plynu. Jinak pokud byl motor teplej a pod tak jsem jezdil jen na LPG jen pokud my dosel plyn tak jsem k nejblizsi plynirne jel za drahej benzin. U formana tam si to ridi jednotka- startuje vzdy na benzin a jamile ma motor vic jak 30 stupnu a zvisi se otacky nad cca 2k se to prepne samo na plyn
14:57:52
15.05.2007
Luděk
-> Reeaper: no,ono to u každýho auta funguje trochu jinak,někomu to studený nechce chytat na LPG,tak startuje na benzín.Jinak LPG má vyšší teplotu hoření a proto odcházejí ty litinový hlavy,ale i na nich se dá udělat repase na tvrzené sedla atp.
14:53:39
15.05.2007
Reeaper
-> Reeaper: dejme tomu, že jde o motor 136, pochopitelně škůdka :-)
14:52:18
15.05.2007
Reeaper
-> Tom.t: výborně, to jsem měl na mysli 6

Proč se budou kvůli lpg rozklepávat ventily?

Co je lepší? startovat na benál/lpg? znám lidi, který startují na lpg a fpoho..auto prej tak ´nekope´, když je studený..

9 waw, tak o těch garážích sem to nevěděl 4 ještě něco zakázanýho?
14:50:37
15.05.2007
Luděk
no,není to nic,s čím je potřeba se chovat jinak,jen to přepínání a pokud je mechanický LPG sytič,tak při studených startech zmáčknout tlačítko ...

jo a při ježdění na tankování jezdit na LPG tankovačku 4
14:49:50
15.05.2007
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Reeaper: každopádne je dobrý mit tam motor 135/136 s hlinikovou palici, nebot petikanaly litinove pujdoiu vsechny relativne rychle do kytek, dle toho kolik najezdis, budes porad ladit ventily ktere se budou zaklepavat ..

nekdo pred zaparkovanim vozu prepina na benzin a pak i na benzin startuje...

jinak pozor na platnost bomby, na pravidelnou revizi...

nesmis parkovat v podzemnich garazich atd4
14:48:34
15.05.2007
Reeaper
zatím nemám nic 1 jen se ptám, pže možná budu mít.. ale prostě LGP vůbec neznám.. ani ten systém, tak se ptám na rady, než se zabořím do nákejch článků 47
14:46:49
15.05.2007
Luděk
no,protože směs LPG a benzínu není zápalná a motor pak chcípne a tudíž nejede.Já osobně na benzín nejezdím vůbec (momentálně ho tam ani nemám)

Co máš za systém a máš LPG sytič mechanický,nebo automat?
14:43:22
15.05.2007
Reeaper
o tom jsem slyšel.. proč to tak je?



Je dobrý střídat benál a lpg? (lpg prý vysušuje trubky..)
14:38:44
15.05.2007
Luděk
no,nesmíš hlavně přepínat z benzínu na LPG,dokud nevyjedeš všechno palivo z plovákové komory
14:37:09
15.05.2007
Reeaper
4 tak určitě jsou nepsaný pravidla a doporučení, co dělat, co nedělat atd.. 4
14:36:11
15.05.2007
Luděk
no,ono se to u každýho auta chová trochu jinak,ale prostě jezdit ... to je nejlepší 4
14:23:23
15.05.2007
Reeaper
Co by jste poradili člověku, kterej ještě s lpg nejezdil?

Jak startovat, jak jezdit, jak se o to starat, na co si dávat pozor..

předem děkuji 1
Extreme Tyres