![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lumel x Pal Czechoslovakia
-> myschaak: chci si udělat komplet sbírku všech evolucí přístrojovek, tak si sháním kmponenty + jsem si udělal jednu exkluzivní z nejlepších dílů do svojí škodárny
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Vojtik: hezká sbírka!
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Nwkt: Takovejch typu - nybylo to zbytecny
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Syny: Myslim že ty s tim širšim se dávali do nějakejch garde
-> Vojtik: Tyvoe tak to sem uplne mimo
Tak ty 1. dva sme myslel ze sou PAL... Mno noc - kazdopadne ze je vic typu PAL s tim zelenym polem je pro me novinka
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
hranatá přístrojovka evo 2 r.v. ? - 90 ( nepodařilo se mi zjistit přelomový rok označení stupnic a omlouvám se za kvalitu fotek, bylo to focene ve fofru
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Gryzly: za chvíli končim, tak se na to doma vrhnu, venku je stejně na padnutí
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Vojtik: tak dodej foto uděláme takovou databázi. Když tak to hod do článku. Jámám Š130L z roku 86 a je tam lumel. na černých obroučkách.
Jinak od začátku výroby byly Lumely s lesklým sklem, chrom obroučkou a červeno žlutým maximem otáček, pak přešly jen do černé obroučky a po zavedení zdrsněného skla byly stupnice s červeno zelenými polemi ( okolo roku 84 - první 130 a rapidi) nekdy v té doě se začaly vyskytovat PAL ve stejném provedení , byly ale dva druhy - s úzkým a širokým zeleným pásmem, na první pohled si toho člověk nevšimne. Jinak z vlastní zkušenosti jsem ještě nikdy neviděl nefunkční LUMEL, ale mám doma 3 PAL a ani jeden nefunguje
Výjimkou je snad jen hranatá přístrojovka, tam převážně fungujou, přestože jsou PAL
Jinak během odpoledne až budu doma můžu dodat fotky všech typů pro ilustraci
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Gryzly: jj, ty hranatý byly dva druhy, jedna měla zelený a červený pole jako je to běžné a druhá měla někde od 5 000ot. čísla a čárky šervené
a pokud vím tak hranatý byla taky dva druhy stupnice, plus stupnice ve fáčku.
-> ondie: jo byli 2... Jeden sem videl jen v uzofkach... Nemel zeleny pole, jen cerveny a malinky zluty - ktery slouzilo jakoby jen pro chvilkovy maximalni otacky (byl delanej na 120tku LS / GLS). A pak byl takovej ten co ma ted Nwkt a to je oz s cervenym a zelenym polem - oboji PAL. Ten s tim cervenym a zelenym polem sem videl prvne - pac sem vzdycky v eMkach videl Lumely...
-> Rapid135: tak pak napiš jak to dopadlo.
Pal Používal Germaniový tranzistory = při vyšší teplotě v kabině ukazoval prakticky cokoliv. Nikdy jsem například nepochopil, jak je možný, že tátova 120 L/A dolkázala opřít obě ručičky (otáčkoměr i techometr). ve skutečnosti hodnota otáčkoměru měla odě).chylku skoro 25% a tachometru možná taky ( to nevím jist
-> Syny: jakože ty Paly byli ještě dva typy jo? ..sem nevěděl
-> ondie: ja bych pravdu rek sem jeste ten PAL nevidel danej origo (ten novejsi typ (ten co ma zeleny pole)). Videl sem jen ten s cervenym a zlutym polem, ale ten s tim zelenym - PAL ne... Vzdycky tam byl Lumel... Ja puvodne vubec nevedel ze se ten PAL se zeenym polem delal... To mi az ukazal Nwkt na Aukru...
existuje alespoň buďto modelový anebo časový rozmezí,kam se ten PAL dával a kam už ne ???
Ja mam LUMEL a na vetsine pristrojovek jsem videl LUMEL, asi PAL byl nedostatkovej, tak se montovaly LUMELy..
POLSKI TOCKI
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Pavel P.: Ja ho tam mam taky Lumela - ukazuje sice o 150ot/min min, ale to se nepocita
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Syny: na polskej mi nešahej jedinej mi funguje normálně.. český mi ukazovali blbě
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ja to reknu takhle, Lumel je Polskej a to hovori za vse
Ale ma jednu dle me velikou vyhodu - brzdena raficka. Pac ty cesky bo ceskoslovensky tam litaj jak hadr na holi - jak u kulatyho, tak u hranaty...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Rapid135: tak teď na to koukám a PALáckej otáčkoměr má vstup 1 uprostřed kontaktů a polskej Lumel má vstup když koukáš na otáčkoměr ze zadu tak vlevo když ho máš žárovkou nahoru.
-> Rapid135: možná bych našel schema zapojení v Dílenský příručce od PALu..
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Rapid135: hledej někde tu byly aji nákresy
dikes moc,ted uz jen vylustim co je to vstup(asi ta 1 myslim) a prehodim to
-> Rapid135: skoda.stable.cz/cz/index.
php?id=7&i...
myslím žer o tom něco bylo na techwebu.
Zdrafim,kluci mel sem v pantherovi (Rapid 135 ) otackomer Pal a ted sem tam nacpal lumel a draty sem dal uplne stejne jak byly na Lumelu a ted me to ukazuje mazec hodnoty,volnobeh 1400,kdyz bych mel mit okolo 2500 tak uz mam pres 3000 a desne chodi rucicka za tahu motoru v rozmezi 200 otacek . predtim v Rapidovi 136 to ukazovalo dobre. nema lumel jiny zapojeni dratu jak pal?