skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kroutící moment???
prohledat
6 příspěvků (zobrazeno 1 až 6) od 06.05.2007 do 06.05.2007, založil/a LiMaK - 742 forever
Přispívání do tohoto tématu bylo zastaveno. Důvod:
Neni nad presnou fyzikalni definici, nasel sem co jsem potreboval.
Zastavil:LiMaK - 742 forever
11:03:55
06.05.2007
06.05.2007

LiMaK - 742 forever
Hlavu mi to nezamotalo, prave naopak. MAm tak trochu technickou prumku a vysku,ale trosku jineho oboru, takze zaklady fyziky zvladam, ale ne tak presne :-)
11:01:47
06.05.2007
06.05.2007

LiMaK - 742 forever
Prave ze to bylo tak GENIALNE jednoduche ze jsem potreboval presnou fyzikalni definici spolu pokudmozno se vzorcem...a uz sem to nasel na googlu :-) ale i tak dik
10:57:55
06.05.2007
06.05.2007

LiMaK - 742 forever
uz sem zapatral na googlu sam a uz sem moudrejsi :-) diky :-)
Kroutící moment je vlastně síla kterou motor působí na klikové hřídeli. Tato síla je dále vedena přes převodovku na kola. Převodovka a poloměr kola společně určují jak velká síla bude přenesena na kola a jaké otáčky bude mít kolo. Například při kroutícím momentu 100 N/m, otáčkách motoru 4000 min-1, převodovém poměru 1:2 (motor se točí 2x rychleji než kolo) a poloměru kola 0,5 m, bude na kole působit síla 400 N. Obvodová rychlost kola bude v=(2*PI*R*N *0,06)/(P), kde PI = 3,14, R = poloměr kola [m], N = počet otáček [min-1], P = převod, 0,06 = převod z m/min na km/h a v = rychlost [km/h]. Výsledná rychlost v našem příkladu bude tedy 376 km/h, teto rychlosti ovšem pravděpodobně dosaženo nebude, kvuli valivému odporu kol a aerodynamickému odporu vozu (síla působící ve směru pohybu vozu je příliš malá.
Kroutící moment je vlastně síla kterou motor působí na klikové hřídeli. Tato síla je dále vedena přes převodovku na kola. Převodovka a poloměr kola společně určují jak velká síla bude přenesena na kola a jaké otáčky bude mít kolo. Například při kroutícím momentu 100 N/m, otáčkách motoru 4000 min-1, převodovém poměru 1:2 (motor se točí 2x rychleji než kolo) a poloměru kola 0,5 m, bude na kole působit síla 400 N. Obvodová rychlost kola bude v=(2*PI*R*N *0,06)/(P), kde PI = 3,14, R = poloměr kola [m], N = počet otáček [min-1], P = převod, 0,06 = převod z m/min na km/h a v = rychlost [km/h]. Výsledná rychlost v našem příkladu bude tedy 376 km/h, teto rychlosti ovšem pravděpodobně dosaženo nebude, kvuli valivému odporu kol a aerodynamickému odporu vozu (síla působící ve směru pohybu vozu je příliš malá.
10:57:18
06.05.2007
06.05.2007

Saky
co na tom je k nepochopeni? kdyz si vezmes ze jednotka je Nm tak to znamena ze na metrovy pace budes pusobit silou x newtonu a tim vznikne kroutici moment o velikosti x Nm a pokud to chces vic vedecky tak jeste ta sila musi byt tecnou k ose otaceni jinak to jeste musis nasobit sin uhlu pusobeni dane sily-) pokud mas paku delsi musis samozrejme pusobit silou v pomeru mensi a naopak.. no snad ti to zamotalo hlavu jeste vic-)
10:51:40
06.05.2007
06.05.2007

Kuladmin
Kroutivý moment vyjadřuje sílu, kterou by vyvíjela hřídel v bodě vzdáleném jednotkovou délku od osy otáčení.
To sem ti zas pomohl co :o)
To sem ti zas pomohl co :o)
10:16:11
06.05.2007
06.05.2007

LiMaK - 742 forever
Zdravim vas vsechny vespolek.mozna ze uz to tu nekde je schovane, ale zatim jsem to nenasel.
Nevite nahodou nekdo co je to PRESNE kroutici moment. Zhruba to vim, ale pokud je nekdo odbornik a muze sem dát i nejake vypocty, rovnice apod - fyzikalni vysvetleni, byl bych tuze rad. diky moc
Nevite nahodou nekdo co je to PRESNE kroutici moment. Zhruba to vim, ale pokud je nekdo odbornik a muze sem dát i nejake vypocty, rovnice apod - fyzikalni vysvetleni, byl bych tuze rad. diky moc
Přispívání do tohoto tématu bylo zastaveno. Důvod:
Neni nad presnou fyzikalni definici, nasel sem co jsem potreboval.
Zastavil:LiMaK - 742 forever