Taky zajímavé

prohledat
17 příspěvků (zobrazeno 1 až 17) od 04.04.2007 do 09.04.2007, založil/a Gryzly
řadit dle data
11:57:48
09.04.2007
ondie
-> P.T.: to jo no 6
11:37:46
09.04.2007
P.T.
-> ondie: Proč by měl systém řešit veterány? tam maj všichni nový Audi A8, tak nemaj důvod to řešit3 3 3
12:28:45
07.04.2007
ondie
Tohle je fakt demence..kdyby se to rozjelo tak jak by ta kancelář pojistitelů chtěla..tak by to byl strašnej bič na všechny lidi,kteří k vozidlům nemají pouze spotřební vztah...

ToTo v kombinaci se zákonem,že vůz může být v depozitu legálně pouze půl roku (+ještě nějaké prodloužení..ale donekonečna to samozřejmě prodlužovat nejde..dle zákona) a v kombinaci s nutností odhlášení z registru podmíněného ještě placenou ekologickou likvidací je fakt zkurvená byrokratická přitahující se smyčka !! (a na otázku kam legálně uklidit třeba rozestavěné auto-veterána na deset let s tím,že bude stále mít v budoucnu oživitelné doklady,ale zároveň se nebude platit pojistka,neboť auto jezdit nebude... systém nemyslí 8..proč taky že? )
09:43:52
07.04.2007
Gryzly
-> pajavlk: No já jim mužu dokázet fotografiemi že jsem auto neprovozoval stálo dva roky na jednom místě, pak prošlo G.O. a pak jsem ji pojistil. Taky to nemělo tři roky technickou, puvodní majitel jezdil rok bez.
21:26:56
06.04.2007
pajavlk
-> Gryzly: no ale když něco přijde je šance se odvolat právě na ten zákon o vyřazení vozidla z registru ?
23:17:31
05.04.2007
Gryzly
-> pajavlk: Taky mají v kancaláři pojistitelů porovnávat každý měsíc seznam pojištených a registrovaných aut a pak stíhat majitele a mě po skoro dva roky nic nepřišlo. pak jsem to pojistil a pohoda.
19:24:36
05.04.2007
pajavlk
co je to za kokotskej systém ? když sme se o registru učili je tam tuším pasáž v zákoně že vozidlo u kterýho se po určitej čas neobnoví pojistka by mělo bejt automaticky z registru vyřazeno ?
23:21:17
04.04.2007
Gryzly
-> Luukkyy: Všakl proto taky na to ministerstvo háže asi bobek.

Já bych to udělal asi jak na Slovači. dát termín třeba dva roky na povinné vyměnění značek, a hned by se vědělo kolik aut jezdí.

Sám vím o Favoritu kterej jezdí na značkách který byli vydaný někdy v roce 1983 a povinný nemá.

A na starý auta samozřejmě amnestii, a žádné pokuty.
15:56:22
04.04.2007
Luukkyy
Dvacetitisícová pokuta 9 A to jako za co ???? Jaká je společenská nebezpečnost takového jednání. Kdyby ti zmrdi byli co k čemu, tak by vyhlásili amnestii s termínem, do kdy si může každý dát své záležitosti do pořádku, eventuelně po vypršení amnestie najali za 80 kč/hod nějaké brigádníky, aby porovnali údaje s údaji v matrice, kolik majitelů takových vozů je už dávno pod drnem.

Ale napadá mě asi padesát záležitostí spojených se silničním provozem, které jsou aktuálnější než tohle 3
14:26:28
04.04.2007
Luděk
no tohle je přece úplně jasný,sám mám doma několik embéček se značkama,u kterých jsem nikdy po novu nezaplatil povinné ručení a tudíž na mě nikdo nemůže,že 5
14:10:11
04.04.2007
mbcko
Todle je ono. Na konci je ta statistika



Silnice brázdí milion „duchů“

Majitelům, kteří si neodhlásili vozidlo z evidence, hrozí pokuta



Praha – Druhé nejrozšířenější vozidlo na silnicích po škodovkách? Suverénně motocykl Jawa.

Po tuzemských silnicích se jich prohání přes půl milionu.

Že je nevidíte? Přesto ale toto číslo uvádí Centrální registr vozidel, který spravuje policie.

Vysvětlení je jednoduché. Tento počet je jen na papíře. Většina z nich už ve skutečnosti neexistuje – či jen jako šrot někde ve stodole. Majitelé je totiž neodhlásili z evidence. Aniž to tuší, tak jim za to hrozí dvacetitisícová pokuta.

V Centrálním registru je evidováno přes 6,5 milionů vozů. I když zákon o pojištění říká, že každé vozidlo musí mít povinné ručení, pojištěno jich je o 800 tisíc méně.

„Jen motocyklů Jawa je nepojištěných 312 tisíc,“ potvrzuje ředitel České kanceláře pojistitelů Jakub Hradec.

Kancelář přitom vznikla před sedmi lety proto, aby takovéto „duchy“ – tedy vozidla bez povinného ručení – odhalovala a pojistné vymáhala. Jenže to může jen od zlomku neplatičů.

„Může za to chyba zákona. My dosáhneme jen na ty, kteří se po roce 1999 alespoň jednou pojistili,“ říká Hradec. Zákon totiž nepamatuje na ty, kdo buď nikdy nezaplatili povinné ručení, či je platili naposledy před platností nového zákona a v registrech pojišťoven tedy nefigurují. „Tuto mezeru odhalila bohužel až praxe,“ říká Hradec. Kancelář tak může „dosáhnout“ pouze na hříšníky, které odhalí při kontrole policie – a ani tehdy nemůže požadovat pojištění zpětně.



Udělejte pořádek



Česká kancelář pojistitelů proto chce změnit zákon tak, aby mohla požadovat pojistné ze všech registrovaných vozidel. „A majitelé by měli prokazovat, že náš požadavek není oprávněný,“ říká Hradec. Vybrané pojistné by šlo do fondu, z kterého jsou hrazeny škody, jež způsobí nepojištěná auta. Hradec odhaduje, že by tak fond mohl získat čtvrt miliardy ročně.

„Mohlo by to tak z velké části pokrýt objem výplat z garančního fondu,“ říká. Podle něj by to také pomohlo vyčistit registry.

I když už kancelář o změně zákona jedná s ministerstvem financí, to není změně příliš nakloněno. Podle něj není potřeba, aby se zákon vztahoval na vozidla, která nejsou provozována a nemohou tedy způsobit škody.

„Zákon o přestupcích obcím umožňuje zjišťovat, zda tím není porušen zákon, a dát sankci,“ říká mluvčí ministerstva financí Jan Očenášek.

Hradec ale poukazuje na to, že nyní nemůže kancelář takováto auta obcím ani hlásit. „Ostatně ani u případů, které jsme jim už nahlásili, nevíme, jak s nimi obce naložily. Neexistuje zpětná vazba,“ říká.

Případné pokutování hříšníků, kteří svá vozidla včas neodhlásili, je složité. Elektronicky se totiž evidence vozů vede jen zhruba deset let. „Karty dříve registrovaných vozidel jsou v papírovém archivu, byl by problém se v tom vyznat,“ přiznává vedoucí zlínského oddělení evidence vozidel Martin Šoc.



***



Motorová vozidla

celkem

registrovaných 6 490 393

pojištěných 5 667 218

nejvíce registrovaných

Škoda 1 855 976

Jawa 503 539

Ford 334 920

Pramen: MVČR , ČKP



Foto popis| Jawa a embéčko. Nejčastějšími duchy jsou po motocyklech Jawa škodovky. Ačkoliv třeba výroba Škody 1000 MB skončila před čtyřiceti lety, v registrech jich je přes 21 tisíc. Pojištěných je jen pět set.

Foto autor| Foto: ČTK; archiv
12:57:06
04.04.2007
THOMMY
-> MATTESS: JJ,bylo to v novinach...Podle registraci by na ceskych silnicich bylo nejvic starych skodovek,na druhym miste pak motorek Jawa
12:54:41
04.04.2007
MATTESS
-> Gryzly: taky jsem to někde četl - jó v Deníku Bohemia (nebo jak se nazývají)
12:47:40
04.04.2007
Syny
hmm to moc neni 500
12:43:52
04.04.2007
Luukkyy
-> Gryzly: To je normální - většina MB existuje jenom papírově, nebo 20 let hnije někde ve stodole.

12:43:18
04.04.2007
havlik
mazec9
12:40:55
04.04.2007
Gryzly
Tak mi povidal o víkendu táta, že někde ted četl že je v ČR registrovaných 20 000 Š1000MB ale povinný ručení má zaplaceno jen 500 aut. Co vy na to?
Extreme Tyres