Nevšední otáčkoměr

prohledat
64 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 28.03.2007 do 21.04.2007, založil/a Shade Nouf
řadit dle data
14:00:47
21.04.2007
bitmap - zrušená registrace
Ja se v tech grafech vubec nevyznam, vypada to spis jak mapa 6

-> King: Horni Uhry jakkoli jsou pokrokove jsou taktez plne tupcu, stejne jako tadyk, takze uz se nad sedesatkou stahuji mracna. Dostaly se ke mne zkazky, ze uz padesatka prosla parlamentem, ale soudruh Prezident na nej hodil veku, ale podlemne je to jen otazkou casu, co tam taky zavedou padesatku 8
13:42:57
21.04.2007
King
-> Staf1221: -> Staf1221: Odpověděl vám za mě už Fifa. Na netu se daj dohledat i např popisy tzv. městskýho cyklu, což je spousta rozjezdů na 50km/h + brždění a další podobný městský kratochvíle. Btw: limit 60km/h platil do 2.ploviny 90.let4 A pokrokové Horní Uhry podle něj jezdí dodnes (?) :)
12:54:31
20.04.2007
Fifa
a jeste to Bawo
zvětšit Nevšední otáčkoměr - obrázek od Fifa vložen 20.04.2007 12:54:31
12:52:58
20.04.2007
Fifa
Další char.
zvětšit Nevšední otáčkoměr - obrázek od Fifa vložen 20.04.2007 12:52:58
12:51:01
20.04.2007
Fifa
Takže pro pořádek: měrná ef.spotřeba paliva udává kolik paliva musíme dodat na 1kW výkonu=>čím je menší, tím pracuje motor efektivněji jak říká bitmap. Hospopdárnost spalovacího motoru vyplívá z úplné charakteristiky spalovacího motoru. Dám sem výňatek ze skript: Úplná charakteristika umožňuje stanovení takového pracovního režimu motoru, který

má pro požadovaný výkon nejmenší měrnou efektivní spotřebu paliva a tedy je i

nejekonomičtější. Na obr. 3.19 je v úplné charakteristice zážehového motoru ukázáno

porovnání pracovních režimů automobilního motoru při jízdě vozidla rychlostí 90 a 60 km/h

na třetí a čtvrtý převodový stupeň. Z porovnání měrných spotřeb paliva při rychlosti 90 km/h

vyplývá, že při stejném výkonu motoru , Pe = konst., je měrná efektivní spotřeba paliva při zařazeném třetím převodovém stupni

větší o cca 45 g.kWh-1. Je-li potřebný

výkon motoru pro jízdu automobilu

touto rychlostí např. 20 kW je rozdíl

v hodinové spotřebě 900 g tedy

přibližně 1.35 litru benzínu na 100km.

Obdobná situace platí i pro

pohybu automobilu rychlostí 60

km/h. Jak vidíme z velikosti měrné

efektivní spotřeby paliva je při

nižších zatíženích provoz pístového

spalovacího motoru podstatně nehospodárnější než v oblasti vyšších zatížení.

Z výše uvedeného vyplývá, že

výkon pístového spalovacího motoru,

pro dané konkrétní použití, by měl

být volen tak, aby byl při provozu co

nejvíce zatížen. Stejně tak platí, že

máme-li používat hospodárně

pracovní stroj s pístovým spalovacím

motorem, musí být při práci motor plně vytížen. Je tedy nevhodné aby např. u zemědělského traktoru s velkým výkonem motoru bylo používáno přívěsné a návěsné nářadí určené pro traktory s menším výkonem.

Na obr. 3.20 je uvedena úplná charakteristika zážehového motoru Porsche – Boxter a

na obr. 3.21 pak charakteristika vznětového motoru BMW 320d. Porovnání polí měrné

efektivní spotřeby paliva u obou motorů vysvětluje výrazně nižší spotřebu automobilů se vznětovým motorem.
zvětšit Nevšední otáčkoměr - obrázek od Fifa vložen 20.04.2007 12:51:01
22:33:12
18.04.2007
Sušenka
-> Staf1221: To jsem si presne myslel - ale takovejhle usudek je uplne zcestnej - nemuzes srovnavat jizdni rezimy mimo mesto a ve meste - tech 90 km/h se bere jako ustalena rychlost, rezim pro mesto je plyn-brzda, proto je ta spotreba vetsi. Bozinku...
16:43:28
18.04.2007
Staf1221
-> King: keksik sa nepletie. to som vycital v TP

"9,0-mesto 6,4- pri 90km/h 9,2- pri 120km/h"
16:04:15
18.04.2007
Sušenka
-> King: Hadal bych to tak, ze ten prvni udaj byl pro mesto, kde se v 80. letech jezdilo 60 => spotreba pri 60km/h...

-> Staf1221: Pletu se? 1
23:25:20
17.04.2007
King
-> Staf1221: Tak místu x hodin špekulování si měl radši věnovat čas naštudování troška teorie4 Už to tady snad padlo a pokud ne tady, tak už asi 10x v minulých tématech. ta křivka běžně dostupná v literatuře je křivka MĚRNÝ spotřeby vyjádřený v gramech paliva / kWh - zdůrazňuju toho jmenovatele KILOWATTHODINA :) Nejmenší spotřeba je pak (l/100km) pro běžný auta kolem 50-60km/h, čemuž odpovídá těch zmíněnejch 1700rpm na nejvyšší stupeň, ono zmíněné "pírko na plynu" je pak jenom jiným vyjádřením, že do motoru jde chudá směs momentální výkon motoru je pouhým zlomkem maxima. Údajně škodivce (fávu) by teoreticky stačilo pro jízdu po rovině 60kou asi 1kW výkonu, ale bohužel dost dobře nejde odebírat pouhej 1kW z motoru s max. výkonem 46kW. Tož tak.

Jinak by mě zajímalo, kde si zchrastil to moudro, že auto žere míň při 90 než při 60 4
20:29:35
17.04.2007
Staf1221
-> Fifa: tak co, este si to nenastudoval? :(((
09:52:45
13.04.2007
Staf1221
-> Fifa: ja tiez, dufam ze na to nezabudnes 1
17:57:50
12.04.2007
formalin
-> Fifa: no tak na to sa tesim cakam4
16:55:48
12.04.2007
Fifa
Jeste se radsi podivam do literatury, sice z motoru uz zkousku mam ale ujistim se a napisu sem jak to presne je.
12:22:16
02.04.2007
MiroJ
ja ti oponovat nebudem , lebo do toho moc nevidim .Asi to zalezi na viacerych faktoroch .



...ale ...

je problem dostat nieco tazke do pohybu a tak pri nizkych otackach je potreba investovat maximum energie do rozbehu , aby sa objekt hybal.

Pokial ma uz objekt patricnu pohybovu energiu tak svojou zotrvacnostou dopomaha k odlahceniu zataze a to aj napriek tomu ze su tocky vysoke ide spotreba dole . ?



... to je ale kravina :)
11:49:20
02.04.2007
Staf1221
haloo, najde sa oponent pre moju teoriu ohladne spotreby?
22:07:17
01.04.2007
Staf1221
akych 1700? ja som sprtal ten graf x-hodin (vratane spekulovania a uvazovania o tom).

teda nie tento z otackomeru, ale ten co je na techwebe. tam je jasne vidiet ze najnizsia spotreba je pri 2500ot. a potom este pri 4000 je celkom fajn. a podla toho grafu nie je pravda ze cim nizsie otacky tym nizsia spotreba!!!!!!!

graf ma minimum pri 2500 ALE aj smerom dolava aj doprava krivka stupa!



v suvislosti s tymto:

zamyslal som sa aj nad tym preco je v technickom pisana nizsia spotreba pri 90km/h ako pri 60km/h. ako som sledoval otackomer tak 90 idem priblizne pri 3200 otackach a teda tu by mala byt spotreba skoro najvyssia. jediny dovod ako si to viem vysvetlit je ten ze ked idem 90 tak mi trva kracsi cas prejdenie vzdialenosti 100km a teda motor cuca palivo kracsie (cim sa vykompenzuje to ze cuca viac ako pri 60ke)

ak ma na to niekto inu teoriu tak si ju rad vypocujem 1
21:43:00
01.04.2007
formalin
nie 17000 ale 170040 chyba
21:42:17
01.04.2007
formalin
to akoze na 17000ot mam najnizsiu spotrebu??som z toho jelen?? trochu ma do toho uvedte ved ked idem pod 2000ot tak tyram motornie?? ma na mysli tei vyssie prevodove stupne
20:47:13
01.04.2007
SOMALECEK (martin120)
-> tomapa: není pravda já mám v autě už několik let kontrolku dobíjení pouze LED v serii s odporem a naprosto spolehlivě a neomylně vše funguje jak má
11:52:36
30.03.2007
Komár 1981
bitmap 30.03.07 00:00:53 napsal:

Fifa 29.03.07 20:03:13 napsal: Nejnižší spotřeba je při nejnižšší měrné efektivní spotřebě(spodní křivka) to znamená v oblasti největšího kroutícího momentu.






Nemas pravdu soudruhu. Pri nejnizsi merne spotrebe je jen nejefektivneji palivo vyuzivano, nejnizsi spotrebu absolutne mas pri ca 1700 otackach a pirkem na plynu.s pirkem na plynu jsem jeste jet nezkousel. to je vyssi autoeroticka, ne?3 (sorry za OT)
10:34:30
30.03.2007
Labros
s tou spotřebou jak říká bitmap, ta křivka měrný spotřeby by byla směrodatná jen pro toho, kdo by potřeboval jet při plným plynu co nejúsporněji, vždycky auto rozjet až do pětky pořád kolem 3000 ot a pak nechat setrvačností dojet a pak zase rozjet na plný plyn a 3000ot. Samozřejmě úspornější je jet pořád na pětku kolem 1700 otáček s lechtáním plynu.
00:11:38
30.03.2007
Staf1221
-> vhml 28.03.07 23:34:41: ze 570Kc za taku blbost :DDD a to len ten prevodnik bez budiku.

mna vysiel klasicky otackomer (stav ako novy) na 200Sk a plast som zohnal zadarmo
00:00:53
30.03.2007
bitmap - zrušená registrace
Fifa 29.03.07 20:03:13 napsal: Nejnižší spotřeba je při nejnižšší měrné efektivní spotřebě(spodní křivka) to znamená v oblasti největšího kroutícího momentu.



Nemas pravdu soudruhu. Pri nejnizsi merne spotrebe je jen nejefektivneji palivo vyuzivano, nejnizsi spotrebu absolutne mas pri ca 1700 otackach a pirkem na plynu.
20:46:02
29.03.2007
tomapa
moc negomu jakto, že tam je ledka na dobijení co sem se učil tak, že tam musí být vždy žárovka
20:05:00
29.03.2007
Syny
-> Fifa: hmm to nebyl - jenom obslehnul graf kterej je bezne v literature 1
20:03:13
29.03.2007
Fifa
Tohle je nahodou dobrý, dá se to vnímat jako otáčkoměr a zároveň jako ekonoměr. A taky jde zhruba odečíst aktuální výkon a krou

ťák. Přístroj na 4 veličiny! Neni to dobrej napad?! Nejnižší spotřeba je při nejnižšší měrné efektivní spotřebě(spodní křivka) to znamená v oblasti největšího kroutícího momentu.

Člověk co to dělal nebyl uplně blbej4
18:07:38
29.03.2007
Gryzly
-> Jirik : Do kterých škodovek se montoval automat na kávu? A dával se do některých i automat na cigára nebo na bagety? 3
13:38:59
29.03.2007
Sušenka
Tatinek sveho casu postavil jeste nepomerne vymakanejsi - diody po 200ot./min., kontrolky na vse vc. mlhovek a digit. svitici hodiny.

Jen me mrzi, ze nemam zadnou fotku...

Tohle je 100% taky domo robo
13:34:33
29.03.2007
Syny
-> Labros: Ted na to koukam a je fort proc mam 10 na 100 spotrebu... Dle toho grafu je vetsi spotreba na 1500ot vetsi nez v 6000ot 3 3 3
11:00:10
29.03.2007
Pedros
-> Jirik : Za ženskou řídí pán bůh a strážní andělé 4
10:56:39
29.03.2007
Jirik - zrušená registrace
-> Labros: A japa by stíhala společně s telefonováním, malováním se, pitím kávy z automatu a luštěním otočkoměru ještě řídit ? 1
10:00:42
29.03.2007
Labros
jako dobrý, ale ten graf měrný spotřeby je zavádějící... Těma grafama výkonu a krouťáku by se měla spousta slečen řídit :)
09:41:25
29.03.2007
FORM - zlomená ojnice
-> Gryzly: Jasně, myslel jsem číselný zobrazovač, když uděláš baragraf tak je to samozřejmě o dost lepší.
09:00:00
29.03.2007
aDAm
-> borrico: no z propisotu ne, ale neni problem je nechat natisknout a i v tehdejsi dobe to nebyl problem. staci kdyz si projdes stare amara a kouknes na nejake pristroje co tam delaly, skoro vsechny maji popisy jako profi zarizeni z fabriky...
08:46:35
29.03.2007
Pedros
sestavit tohle po elektrické stránce je vcelku jednoduché,horší by to bylo s tím polepem,ale i to nemůže být tak těžké..
07:59:59
29.03.2007
Shade Nouf
kolik mě stál by mě taky zajímalo, bral jsem toho víc a domluvili jsme se na nejaké ceně, ale kolik chtěl za tohle netuším, ale nebylo to nic závratnýho 2
07:03:12
29.03.2007
Rapid135
kamosova 125L ma kulatej diodovej tockomer,ma v sobe kontrolky co jinak sou na spodni casti stitu. tockomer ma ale jen stupnicu do 6000 ot/min.
06:53:49
29.03.2007
Gryzly
-> FORM: i digitální přístroj to dokáže, stačí to číslo přenést na pohyb, bud na bargraf ) to je to na Noufově budíku dole) nebo zpět na ručičku. Ale zobrazovat jen číslo je o ničem.
00:48:07
29.03.2007
Tomáš SK
-> FORM: Pristroj to dokaze, len ta pruserova suciastka medzi volantom a sedackou to nedokaze spracovat 4
23:43:30
28.03.2007
FORM - zlomená ojnice
Budíky se dělají analogové proto aby na nich byla rychle bez většího přemýšlení vidět změna hodnoty. Digitální přístroj tohle nedokáže.
23:38:13
28.03.2007
Syny
-> vhml: mno ja myslim ze by to mohlo bejt dobry... Digi tachac je taky presnejsi...
23:36:40
28.03.2007
U-Geen
-> vhml: myslim si ze analogovy budiky nic nenahradi...
23:34:41
28.03.2007
vhml
trochu offtopic... nemate nekdo zkusenosti s digitalním otáčkoměrem??? nasel sem na netu stavebnici...www.flajzar.cz/detail.php ?zbozi=419&...

to nevypada spatne ne???
23:32:39
28.03.2007
Syny
-> Shade Nouf: Jinak to je dle krivky vykonu ze 120tky zejo?
23:31:08
28.03.2007
borrico
-> petr s: A ty křivky jsou z propisotu, viď? 3
23:22:22
28.03.2007
petr s
V amatérském radiu takových návodú bylo plno
23:14:23
28.03.2007
Syny
-> Shade Nouf: To je budik pro ty co jim toho v aute blika malo... ja s tim svim altikem bych z toho mel spis discoteku 3
23:13:09
28.03.2007
Syny
-> Jirik : 3 3 3 Ale je to tak 3 3 3
23:11:58
28.03.2007
Petrxall
-> Jirik : 3

Už někdo zjistil víc? Řek bych, že sériově se to do žádný škocny nedávalo nikde na světě - chybí tam logo výrobce a made in czechoslovakia, spíš to měli do nějakejch zkušebních škodovek, kde sledovali chování motoru, jak se to dostalo ven do obyč škocny, bude asi dlouhej příběh.. :-) kolik tě stál?
22:47:10
28.03.2007
Jirik - zrušená registrace
To než za jazdy rozluštíš, tak už tě hasiči stříhají. 3
Extreme Tyres