Help - termostat Favorit (136)

prohledat
55 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 13.03.2007 do 25.04.2016, založil/a Kuladmin
řadit dle data
09:02:57
25.04.2016
Jiskra - zrušená registrace
-> mishom: Nejspíš jsi přehodil jenom kabel a ne snímač? Fa snímač ukazuje na původnim škodováckém budiku o 20°C méně, protože má jiný odpor...
21:50:38
16.04.2016
mishom
ahojte, dal som do skodovky motor z favorita ktory predtym bezal na plyn. Cidlo teploty bolo v hadiciach na vodu do splynovaca. Ukazovalo pekne 80°C.. Teraz som plyn zrusil cidlo som presunul do domceku termostatu a ukazuje 60 °C.. Ako je to sakra mozne.. napada niekoho nieco? Termostat je ten isty samozrejme.
20:12:58
03.11.2015
Evž@
-> Tomaso435: čidlo sahary bych zahodil a zapojil na vypínač...nebo dal teda nový jelikož spínat má až někde dál a ne po otevření termostatu.Jinak já sem tež řešil kdysi u stodváci proč to netopí když budík ukazuje 80.Bylo to starým typem radiátoru :D,Nicméně jsem ale testoval jestli sedí údaje na budíku s reálnou teplotou.Použil sem klasický teploměr rtuťový a strčil do nádobky a hodnoty se shodovaly.



Bych zkusil třeba budík a čidlo ze 120.Z favo budiku je poznat fakt kulový.
upraveno 1x, naposled 03.11.2015 20:16:25
18:35:03
26.10.2015
Tomaso435
přehodil sem termostat z druhýho auta kterej je v pořádku, a je to stejný. jediný co sem ted spozoroval je, že sahara se mi sepne na stejným místě kde otevírá termostat.... tedy závada bude asi v budíku a jeho malým rozsahu.. případně v čidle... ale, budík je měněnej právě z duvodu tohoto problému při koupi auta, a čidlo též :D achjo :D
upraveno 1x, naposled 26.10.2015 18:39:36
17:12:32
26.10.2015
Tomaso435
řeším dále to stejné :D

termostat který to plus mínus napravil se zdá že po 3 a pul letech odešel, protože ohřát motor když je ted 10° moc prostě nešlo... inu vzal sem termotat jinej dal ho na teplým motoru tam a jel se projet... no paráda. nemá chybu, topí a teplotu drží :) ráno jedu a teplota katastrofálně nízká... no v práci ho vyměnim za fungl novej wahler 88° a že cesto zpět ho zkusim... teplota je opět dle budíku nebezpečně vysoko modrá lajna img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_1_50501__2012- 03-17_08-47-22_94.jpg ALE topí to :) konečně to i v chladnějších dnech topí jako normální auto... když topení zavřu teplotu si to celkem rozumě drží, ale když jedu chvilku víc pod plynem teplota stoupá... nevim kam to až muže zajít nezkoušel sem. s topením otevřeným je to to samé akorát se pak nedá ruka držet na půduchu v palubce :D ted sem tam ještě nalil novou G11 potože ta rok stará byla černá až hruza... jel sem to projet, no a snažil sem se to ohřát. ohřál. pa sem vzal multimetr s teplotním čidlem (bohužel nevím jakej má rozsah měření) , vyšrouboval sem čidlo teploměru v domku termostatu a namočil sondu. měřák ukázal 100°C asi 2 minuty po dojezdu... venku je asi 12°.... ja nevim ale tady je asi zase něco špatně ne ? :-D

před 10 000km sou přesazený vložky, lízlá hlava a nový těsnění. od tohoto zásahu s tamtím termostatem to bylo takový slabší a tak sem si sliboval že je to konečně OK... no asi není....... i když nevim ... chladič je po jízdě horkej. což by asi neměl.... jak to bude vypadat až bude venku 40° ?
upraveno 1x, naposled 26.10.2015 17:15:52
07:28:27
06.03.2014
Gryzly
-> Tomaso435: A co dráty k budíku? Kostra a napájení, nemůže tam být nějaký blbý přechod?

Když jsi měnil budíky, tak jestli ti jeden zůstal, tak ho napoj mimo palubku, přímo na baterku, jestli nebude ukazovat líp.
19:24:14
02.03.2014
srdcar 120L
-> Tomaso435: Podle toho, co popisuješ, ti nefunguje správně malý oběh, voda ohřátá v motoru se přehřeje, dostane se k termostatu najednou a kolísá teplota. Můžeš mít někde přicpaný průchod nebo hadičku, proto ti teplota vyleze a při otevření termostatu zakolísá. Když malý oběh funguje, ohřeje se voda v motoru rovnoměrně a otvírá se termostat bez velkého kolísání teploty. Uvádíš, že Fávo na volnoběh téměř netopí. To by ale mělo. Zkoukni ventil topení, jestli se otvírá, jak má. Budeš to muset prohlídnout. To je můj pohled na věc.

Ještě mě napadlo, podívej se, jestli máš průchozí horní odvzdušňovací vývod z chladiče do expansky. Na třech Fávech jsem tyto vývody na chladiči musel provrtat, protože sice vývod tam byl, hadička taky, ale výrobce jaksi zapomněl udělat průchod do vnitřku chladiče.



Na to, že 120-tka má poměrně dlouhé vedení do a z topení k motoru, mi topí docela pěkně i na volnoběh. ( samozřejmě v zimě)
upraveno 1x, naposled 03.03.2014 17:56:51
10:04:32
02.03.2014
Tomaso435
-> MisakusX: problém s vařením řešil už majitel předemnou při 45tis km kdy ho dostal. do 49tis km kdy sem ho koupil já. vyřešil to 80° termostatem a nazdar. to že to netopilo už neřešil. 2km do školy to stejně ani neohřál. motor byl tim padem neustále podchlazenej. ale je fakt že teplota nekolísala a ani nešla nahoru.

ja mam podezření na vodní pumpu, že se třeba občas mírně protáčí na hřídelce a že okruh nekoluje tak jak by měl, ale to by to zase netopilo... i když na volnoběh to netopí nikdy. to dřív vyfoukám radiátor do studena než tam doteče zase teplá... ale za jízdy nemám problém topí normálně jako starej favorit. ted má termostat 43tis od výměny před dvěma lety, takže asi cvičně dostane novej wahler 88° a uvidime.
09:40:02
02.03.2014
MisakusX
Přečti si můj profil "Rudolf", tenhle problém se řeší ze mně neznámého důvodu spíše u BMM... Příčinu se většinou odstranit nepovede (aspoň mně se to nepodařilo a vyměnil jsem prakticky všechno v motoru i mimo něj), ale vzhledem ke škodlivosti, se dá odstranit alespoň to kolísání teploty...
09:33:37
02.03.2014
Tomaso435
stále řeším tento problém img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_1_50501__2012- 03-17_08-47-22_94.jpg že ručička se drží více nahoře . dolu padá až když na chvili otevře termostat a pak jde zase nahoru.

nevim kde je chyba ale po jízdě sem na tělese termostatu naměřil 91°C což je zase v pohodě. vejš teplota nejde nikdy. jenom ten budík takhle straší. čidlo nepomuže budíky nepomuže termostat nepomuže. :D chlazení je vyčištění - vyteklo hooodně sajrajtu, těsnění pod palicí je nový, chladič je jinej... v hlavně byl trochu nanos kamene ale něco sem opatrně odlomil. něco zustalo no, ale je to o hodně lepší než to bylo. tak nevim, asi to nechám bejt. čidlo sahary dám ze stodváci at to pro sychr začne chladit při couvání dřív než bude pozdě a cajk.
19:13:04
17.03.2012
Markop
-> Nwkt: Tak to řeší spousta majitelů fáček. Místo koupě nového čidla si namontují ruční spínač.

A najdou se i tací co mají pocit, že když zapnou větrák chladiče za jízdy, auto jim líp chladí. Což je pěkná blbost, fáčko se uchladí i při pomalé jízdě.

Tedy pokud je v pořádku.

-> Tomaso435: Výměna chladiče nepomohla?
upraveno 1x, naposled 17.03.2012 19:14:48
13:04:45
17.03.2012
Tomaso435
-> Nwkt: čidla se někde válej ale najdi si to v tom bordelu . . . ja to dam na ručo, v létě stejně když jedu dál jak 15km tak chladim v kuse saharou . . .
12:22:31
17.03.2012
Nwkt
-> Tomaso435: Vaříš? Nevaříš, tak to neřeš 3 radši si zprovozni to čidlo na chladiči na automatiku s možností ručního sepnutí
12:21:44
17.03.2012
Tomaso435
-> Nwkt: předtim to správně nebylo.. byl tam 80° termostat. netopilo to děsny... vlastně vyzkoušel sem termostaty chladiče čidla teploty a budíky.. nevim :D
12:19:53
17.03.2012
Nwkt
-> Tomaso435: A jak víš, že předtim to bylo správně? Co když si jezdil na 60°C 1
11:58:31
17.03.2012
Tomaso435
-> Chali: čidla sem už měnil. ukazuje vše stejně . . .

-> vhml: no že sem vejš než obvykle . . . provozní teplota je milimetr nad vodorovně
10:51:06
17.03.2012
vhml
-> Tomaso435: a co ti na takový vodě vadí? Je v bílým poli? je. Je v červeným? není. Kde je problém?
10:49:10
17.03.2012
Chali
-> Tomaso435: zkus vzměnit čidlo,jsou dva druhy starej Favorit a Š120 a novej Favorit a Felda každý ukazuje jinak.
09:33:09
17.03.2012
Nwkt
-> Gryzly: Kua 3 já myslel na osmikanál 3
upraveno 1x, naposled 17.03.2012 09:33:23
09:31:49
17.03.2012
Gryzly
-> Nwkt: Pokud vím je v hlavě.
09:01:02
17.03.2012
Nwkt
-> Tomaso435: V domku termostatu
08:56:11
17.03.2012
Tomaso435
-> Nwkt: nojo ale to bych musel mit ještě čidlo od termostatu.. nebo kde je u 120 čidlo teploty ?

vemu to z vrakače
08:48:32
17.03.2012
Nwkt
-> Tomaso435: Kulatej ze 120
upraveno 1x, naposled 17.03.2012 08:48:43
08:47:22
17.03.2012
Tomaso435
-> Gryzly: ja sem to vypustil, dal jinej chladič, a nalil jen vodu, prjel sem to. a nalil sem znova teplou vodu a na to sem včera 100km ještě ujel. držim stabilně teplotu takhle .. občas jde o1mm níž ale jinak se drží takhle . . topí to narozdíl od předtím dobře, chladič je teplej rovnoměrně, v systemu je dobrej tlak ....



až koupím fridex hodim destilku a jeden fridex a už to tam asi nechám . . .



-neví někdo kde bych sehnal teploměr co naměří až 120°C? bych docela oměřil tu kapalinu jesi má po jízdě 90 ....
zvětšit Help - termostat Favorit (136) - obrázek od Tomaso435 vložen 17.03.2012 08:47:22
08:34:15
17.03.2012
Gryzly
-> Jarda: Já takhle jezdil dva týdny každejden 30km a dobrý, to co jsem pak vypustil bylo jak řidkej průjem.
08:31:18
17.03.2012
Jarda - zrušená registrace
-> Gryzly: tim znici tesneni... :( hlavne tomu pod hlavou to neprospeje
08:12:59
17.03.2012
Gryzly
-> Tomaso435: nalej tam vodu a ocet 1:1 a najezdi 100km a uvidíš co z toho pak vypustíš. Pak prolejt vodou a zkusit ještě jednou.
21:01:01
15.03.2012
Tomaso435
-> Markop: zkusim zejtra přehodit chladič a uvidime . . .

pač když tam mám ten 88° a jedu co to dá a točim to, tka teplota klesne, pač se to asi protlačí tim bordelem v chladiči . .
20:37:13
15.03.2012
Markop
-> Jumbo: To ne, i kdyby tam termostat vůbec nebyl, šlo by stále aspoň 30% kapaliny do malého okruhu. A otevřeného termostatu by si všimnul.

Zamontoval bych tam ten 88C termostat a pokud se tomu bude nerovnoměrně zahřívat chladič i když auto stojí, je tam někde zrada.

Nejlepší je ale teplotní sonda, která se strká hadičkou odvzdušnění od expanzky přímo do tělesa termostatu. Bylo by to hned jasný.

A v hadici mezi termostatem a chladičem je v provozu přes 90 st.C. Nedá se na ní udržet ruka a není na tom nic divného.
20:33:37
15.03.2012
Tomaso435
-> Kuladmin: dobrá. zejtra zkusim přehodit chladič a uvidime . . . ale ještě to musí 100km vydržet



ale kdyby byl zanesenej chladič, nehřálo by se to i na ten termostat 80° ?
upraveno 1x, naposled 15.03.2012 20:34:33
20:24:12
15.03.2012
Kuladmin
-> Tomaso435: jestli hadice do chladice je horka ale hadice z nej je studena tak budes mit asi pekne zanesenej chladic - odpoj obe hadice a skus to poradne prolejt pripadne ho i vyndej a prolej ho obracene a uvidis hned jak na tom je.
20:23:06
15.03.2012
Tomaso435
-> Nwkt: dle mě jo, jinak by to neobýhalo . . .



sem přemejšlel že bych nasypal nějakou jedlou sodu do systemu že by to něco mohlo povolit . .
20:22:17
15.03.2012
Tomaso435
-> Jumbo: když je tam 88 tak to topí jak prase. a celkově je to ohřatější ale hadice co jde z chladiče je stále dost studená . . . ale přitom když zmačknu hadice tak tlaky cejtim v jiný hadici, takže to asi funguje . . .

no a ta topení.. trochu je pomačkat bych moh
20:19:14
15.03.2012
Nwkt
-> Tomaso435: Vodní pumpa ti funguje jak má?
20:18:32
15.03.2012
Jumbo
-> Tomaso435: Možná je to blbost, ale nemůže být ucpaná nějaká hadice v topení?
20:12:49
15.03.2012
Tomaso435
-> Jumbo: i to je možný..

ale jakou chybu našla? co muže bejt příčinou přehřívání . . .

zkusim vylejt fridex kdovíjakej a dat tam jenom vodu . . a uvidime

třeba se to tim povolí
upraveno 1x, naposled 15.03.2012 20:16:13
20:07:26
15.03.2012
Jumbo
-> Tomaso435: a není náhodou špatný ten starý 80kový termostat? že by prostě nepouštěl do topení a valil to pořád okruhem bez topení, takže se to nemělo šanci přehřát, ale ta nová 88ka už pracuje správně a našla nějakou chybu?
20:02:37
15.03.2012
Tomaso435
-> Markop: řek bych že jo. je to žhavý jak svině nejde vo to ani zavadit rukou...



jinak po jízdě (drsnější) s termostatem 80° hadice studený tak že na nich lze udržet ruku, chladič rovnoměrně teplej ale chladnej. hadice co jde z chladiče dost studená, hadice spodní co jde z expanzky taky studená....

v autě zima jak na sibiři . . .



no asi provrtám 4kou vrtákem jeden 88°termostat a uvidime :D
18:16:29
15.03.2012
Markop
Takže podle tebe ten motor drží 110 - 120 st.C?

No, může být přiucpaný chladič, už jsem u jednoho zanedbaného fáčka viděl, jenže ten na plný výkon vařil a na volnoběh držel 90 st.C, tak to asi nebude tvůj případ, teda jestli ti to nekolísá podle stylu jízdy. Jinak když auto stojí, musí být chladič horký i dole.

A ani s topením na trojku a volnoběh to neklesá?
17:56:15
15.03.2012
Tomaso435
-> Markop: těsně před vařením už poznám . něco sem s těma autama už zažil.. takže jsme vysoko s teplotou... budík je vyměněný a ukazuje stejně jako ukazoval ten předchozí.

měnil se proto že byla křivá ručička.



větrák chladiče se nespíná -bo čidlo. klasika, mám to na manuál.



tlak v chlazení byl. ještě davam jiný víčka a všechno je stejný
17:28:27
15.03.2012
Markop
Jak víš, že je to těsně před vařením? Vařilo to? Měřils teplotu? Máš tlak v chlazení? Zapíná a vypíná se větrák chladiče když auto stojí? Nemáš spíše vadný nebo nepřesný budík teploměru?

Motory fáček a feld mají vysokou provozní teplotu, pokud se z víčka expanzky nevalí pára, je vše v pořádku.
upraveno 1x, naposled 15.03.2012 17:31:46
17:11:58
15.03.2012
Tomaso435
děcka fofrem help



na favu sem měl 80ku termostat, motor se nedohřejval, jen když sem stál a netopil tak to vylezlo na provozní teplotu.

tedy jsem dal 88ku. a sem šíleně vysoko s teplotou, těsně před vařením...

zkusil sem druhej 88, třetí 88 a pořád to samý . ..

topí to jak Ďas. voda v hadici horká, na durhej straně chladiče u čidla je vlažná nebo studená. takže chladič fachá. čidlo teploty sem dal jiný - ukazuje to samý co ukazovalo tamto.

takže pro zatim vracim 80ku aby se dalo jezdit.. a ted čim to muže bejt?

nic sem s tim nedělal, nečistil nic. jenom vyměnil termostat za ten co tam má bejt...



v oleji voda není, ve vodě olej taky není. šlem na víčku klasika, rano jezdim tak že se ani nevohřeje.....



termostat sem dal správně pružinou do motoru a odvzdušněním nahoru.

použil sem dva wahler a jeden čínskej . . .



víčka expanzky sem ruzně prostřídal takže to asi špatný není taky.



vodní pumpa zřejmě funguje, jinak by to nekolovalo kolem dokola ne?

řemen je naplej.

nikde nic neteče.



-má někdo tucha?
upraveno 2x, naposled 15.03.2012 17:15:11
17:48:54
24.02.2012
jarda.u1
-> Radza: tak jeste jednou......pruzinou dovnitr,nytkem nahoru.4
17:17:20
24.02.2012
Radza
-> ZdeněkH: jj,to je přesně vono.děkuju5
16:49:20
24.02.2012
ZdeněkH - zrušená registrace
16:48:01
24.02.2012
Radza
využiju téma:

koupil jsem si novej termostat do fáčka.Nemůžu najít diskuzi,ve který se řešilo dokonce,jak ho tam nasadit.Řešilo se to,že se nemá pootočit špatně,buď dolu bo nahoru(tim je myšlenej takovej ten zalisovanej čep uvnitř).Zajímalo by mě,jestli to má vliv na funkci rostlináře a nebo je to jen nějaká kachna...díkes1
upraveno 1x, naposled 24.02.2012 16:48:43
02:04:44
14.03.2007
Flacek
-> Urbi: pri jizde sem mel raficku tesne pod cervenyma ted mam presne v pulce kdyz jedu po dalnici tak mam lehce nad pulkou jinak sem ted dal jeste jinej spinac na ventilator chladice pac origos je 95-90 a to po pravde v praze nedela dobrotu 95 je uz moc a kdo vi co je v patek kolona z prahy ven ted tam mam 87-82 a rek bych ze to bude ok mam aspon rezervu
22:01:49
13.03.2007
PeterP136
-> Urbi: Na "parne leto" daj radsej novy spinac do chladica ;).
20:57:13
13.03.2007
Petr Urban
-> Flacek: Tak to si mel asi tu ku*vu a ne origo němčoura jak má být. Jinak já bych dával do motoru vždy to co tam má být, možná na parný léto 80.
20:51:28
13.03.2007
Flacek
jj ma byt 88 nekd yje ale znacen jako 88 (teplejsi) 80 studenejsi ja mel tu 88 ale moc se mi to nelybilo dal sem tam 80 a zda se mi to akorat ale mela by tam byt proste ta 88ka
Extreme Tyres