Jak proti fyyyzluuummm ???

prohledat
37 příspěvků (zobrazeno 1 až 37) od 23.09.2006 do 24.09.2006, založil/a Rooster
řadit dle data
20:38:27
24.09.2006
Gryzly
-> Rooster: Já třeba poldum tvrdil že jsem ty disky koupil v pneuservise, že mi dali vybrat jestli tadle nebo ty druhý a já ukázalů prstem tydle chcu a ty mě tram dali, a že jsou nějak upravené jsem nevěděl. A polda mi stejně nevěřil.
20:13:18
24.09.2006
rolls
-> Rooster: kua...ak mas svojvolne na aute nieco zmenene tak necakaj ze cops sa do toho neobuju...bud jazdi na normalnych plechacoch alebo si zozen apolla, otvaraky a pod a budes mat klud8
19:46:20
24.09.2006
Honzee
-> Rooster: 3 jedno kolo ti leze ven a druhy ne a resis tu detaily ohledne ET. nemyslim ze se muzes o necem hadat kdyz mas na aute takovouhle "zavadu"
18:38:52
24.09.2006
Rooster
kecam...pravy kolo leze ven,ale to je fuk
18:38:26
24.09.2006
Rooster
to je hrich dat na takovy nadherny prevaraky poklice!! Navic mi leze levy kolo z kastle..... mam menenej blatnik a je nejakej uzsi... 8
12:56:59
24.09.2006
Syny
kdyz budes mit poklice... jak poznaj prevaraky?40 4
12:55:57
24.09.2006
Rooster
zatim samy pneumatiky a disky nikde
12:55:30
24.09.2006
Rooster
§ 21

Kola, pneumatiky a protiskluzové řetězy

(K § 2 odst. 5, 6 a 7 zákona)



(1) Pneumatiky musí být pro každý typ vozidla použity tak, aby jejich konstrukce, provedení, rozměry a huštění odpovídaly podmínkám provozu, zejména největší povolené hmotnosti vozidla (povoleným zatížením připadajícím na nápravy) a jeho nejvyšší konstrukční rychlosti (rychlostní kategorie pneumatik musí být shodná nebo vyšší, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla).



(2) V případě použití zimních pneumatik (M+S) s nižší kategorií rychlosti, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla, je nutno na tuto skutečnost upozornit dodatkovým označením formou nálepky, která musí být v zorném poli řidiče. Údaj na nálepce stanovuje nejvyšší přípustnou rychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidla překročena.



(3) Na vozidle, pokud při schválení technické způsobilosti typu není stanoveno jinak, smí být používány pouze pneumatiky určené pro daný typ vozidla výrobcem vozidla a výrobcem pneumatik. Nosnost pneumatik nesmí být nižší než povolené zatížení připadající na kolo (nápravu) vozidla. Jako náhradního kola s pneumatikou může být použito pro nouzové dojetí kola s pneumatikou jiné nebo zvláštní konstrukce nebo jiného rozměru, určeného pro tento účel výrobcem vozidla a výrobcem pneumatik. Tato kola musí být homologována podle předpisu EHK č. 64 nebo směrnice 92/23/EHS.



(4) Pneumatiky musí provozovatel vozidla udržovat vždy řádně nahuštěny na tlak předepsaný výrobcem vozidla. Huštění předepsané výrobcem pneumatik nesmí být překročeno. U dvojité montáže kol musí být ventily uspořádány pro huštění vnitřní pneumatiky a kola provedena tak, aby bylo možné tlak vzduchu v pneumatice měřit nebo upravovat ze strany vnějšího kola, bez demontáže kol nebo jiné obtížné manipulace. Náhradní pneumatiky musí být nahuštěny nejméně na tlak odpovídající nejvyššímu předepsanému huštění pneumatik na vozidle.



(5) Pláště pneumatik nesmí mít na svém vnějším obvodu (oblast koruny, ramene, boku a patky pláště) trhliny nebo poškození, které obnažují kostru nebo ji narušují. Činná plocha pláště pneumatiky v provozu musí mít po celém obvodu a celé šíři vrchního běhounu jasně viditelný dezén s hloubkou hlavních dezénových drážek nebo zářezů u mopedů nejméně 1,0 mm a u vozidel ostatních kategorií nejméně 1,6 mm. Hlavními dezénovými drážkami se rozumějí drážky opatřené indikátory opotřebení (označené zkratkou TWI).



(6) Vzájemný rozdíl vnějších průměrů jednotlivých nezatížených pneumatik na téže nápravě nebo ve dvojité montáži nesmí být větší než 1,5 % vnějšího průměru.



(7) Obnovené pláště pneumatik vozidel kategorie M1 a jejich přípojných vozidel dodávané na trh po 1. lednu 2003 musí splňovat požadavky předpisu EHK č. 108 a musí být podle něj homologovány. Obnovené pláště pneumatik vozidel kategorií M2, M3, N a jejich přípojných vozidel dodávané na trh od 1. července 2002 musí splňovat požadavky předpisu EHK č. 109 a musí být podle něj homologovány.



(8) Obnovené pláště pneumatik nesmí být použity na přední nápravě autobusů třídy II a třídy III (vozidla kategorií M2 a M3) a dále nesmí být použity na vozidlech pro přepravu nebezpečných nákladů definovaných v části 9 bodu 9. 1. 2 dohody ADR.



(9) Pneumatiky pro vozidla kategorií M a N a jejich přípojná vozidla mohou být opravovány pouze odborně, přičemž se vychází z doporučené normy (např. ČSN 63 1910, ČSN 63 1912, NSPP-01-93). Pro nouzové dojetí mohou být provedeny opravy pomocí schválených přípravků aplikovaných vstřiknutím roztoku do pneumatiky nebo předvulkanizovanými opravnými materiály bez demontáže pláště. Je nepřípustné použití duše do neopraveného bezdušového pláště. Opravené pláště mohou být použity ve stejné nebo nižší kategorii rychlosti a nosnosti. Při změně kategorie rychlosti nebo nosnosti musí být původní označení odstraněno a nahrazeno novým trvalým označením. Není-li možno po opravě použít plášť jako bezdušový, musí být označení TUBELESS na obou bočnicích odstraněno. Připouští se použití duší v případě drobných průpichů či drobných poškození patek s následnou ztrátou těsnosti bezdušového pláště.



(10) Drážky dezénu plášťů označených výrobcem pneumatik určených pro vozidla kategorií M2, M3, N a jejich přípojná vozidla smějí být dodatečně prohloubeny jen způsobem předepsaným výrobcem pneumatik. Na obou stranách bočnice pneumatiky musí být vyznačen symbol Q - průměr kroužku je nejméně 20 mm nebo nápis "REGROOVABLE". Prohlubování drážek dezénu plášťů pneumatik osobních automobilů není dovoleno.



(11) Není dovoleno používání pneumatik s protiskluzovými hroty pro všechna vozidla, s výjimkou vozidel záchranné služby. Tento zákaz platí i pro vozidla v mezinárodním provozu.



(12) Na vozidla se mohou montovat protiskluzové řetězy nebo obdobná zařízení jen schváleného typu, která jsou dodávána při prodeji s návodem k montáži a s uvedením rozměrů pneumatik, na které mohou být namontovány.



(13) Na vozidle se nesmí, s výjimkou nouzového dojetí, současně použít pneumatiky různých rozměrů a konstrukcí, pokud při schválení technické způsobilosti není stanoveno jinak. Na téže nápravě musí být používány pouze shodné pneumatiky. Konstrukcí pneumatiky se rozumí konstrukce diagonální, radiální, smíšená (BIAS BELTED). Shodnou pneumatikou se rozumí pneumatika stejného rozměru, konstrukce, druhu dezénu a značky. Druhem dezénu pneumatiky se rozumí dezén letní, dezén zimní, u něhož na bočnici pneumatiky je vyznačeno označení M+S nebo M.S nebo M/S nebo MS a terénní.
12:51:31
24.09.2006
Rooster
->Esso : Jak ten fizl muze posoudit ze je to kolo prevareny?!? Ja mu neverim... Ja bych jeste potreboval zjistit jak je to s tou zpusobilosti k posuzovani jestli tam sou prevaraky nebo ne..
12:49:10
24.09.2006
Rooster
Udelam si kopii TP a at se divaji na ET.. Ostatni rozmery sou zachovaly a ja nevim co to ty prevaraky jsou... Pokud me poslou na spravni rizeni, tak projdu technickou bud s jinyma diskama nebo s prevarakama na cerno, a nemuzou nic...
12:47:02
24.09.2006
Rooster
Ale ja v TP nemam nic o ET! Jeste si prostuduju ten zakon, a uvidime ceho se doctu...Takze at si rencaji jak chcou, vytahnu si predni blatniky a co? Kola budou zakryty a hotove..
22:41:43
23.09.2006
Esso
-> Vrba: nesmis mit dodatecne menene ET kolo ma homologaci jako vse na aute takze takto upraveny kolo je provozu neschopne pro vsechny policisty
20:41:29
23.09.2006
Vrba
-> Gryzly: no dobře,ale když máš disky s dodatečně změněným ET,tak to přece není závada ohrožující bezpečnost,ne?nebo aspon není uvedena v zákoně,...
20:37:34
23.09.2006
petr s
-> Rooster: Potom máš ještě něco o konstrukci vozidel a tam máš že karoserie musí účinně zakrývat pneu takže ven lézt nemohou
20:13:36
23.09.2006
Gryzly
-> Rooster: todle je výtažek , za toto ti hrozí 5 bodů a pokuta 5 -10 000 K$:



zákon 341/2002

§ 36



Závady na vozidle, které ohrožují bezpečnost

provozu na pozemních komunikacích

(K § 2 odst. 5, 6 a 7 zákona)



(1) Jsou-li na vozidle závady, které ohrožují bezpečnost

provozu na pozemních komunikacích, nesmí být vozidlo užito

v provozu na pozemních komunikacích, s výjimkou nouzového

dojetí.8)



(2) Závadou podle odstavce 1 v osvětlení vozidla je vždy,

a) nesvítí-li potkávací nebo brzdové nebo zadní obrysové světlo

alespoň na straně přivrácené do středu vozovky,

b) nelze-li přepnout dálková světla na potkávací,

c) způsobují-li světlomety oslnění,

d) jsou-li dodatečně namontovány nebo upraveny svítilny svítící

dopředu nepřerušovaně světlem jiné barvy než bílé, kromě

předních svítilen do mlhy žluté barvy a dozadu nepřerušovaně

svítící světlem jiné barvy než červené,

e) jsou-li chybně zapojeny svítilny nebo chybně propojeny svítilny

tažného vozidla a přípojného vozidla.





(3) Závadou podle odstavce 1 v zasklení vozidla je vždy

a) prasklé nebo poškozené čelní sklo ve stírané ploše o velikosti

větší než 20 mm,

b) zatemnění čelního skla na propustnost zjevně nižší než 75 %

nebo zatemnění předního bočního skla na propustnost zjevně

nižší než 70 %.





(4) Závadou podle odstavce 1 na výfukovém potrubí vozidla je

vždy netěsnost nebo neúplnost výfukového potrubí nebo zjevný zásah

do tohoto potrubí mající vliv na vnější hluk vozidla.



(5) Závadou podle odstavce 1 na karoserii vozidla nebo na

jeho podvozku je vždy poškození nebo deformace karoserie nebo

podvozku, včetně řízení a brzd, které může bezprostředně ohrozit

bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.



(6) Závadou podle odstavce 1, která má vliv na znečišťování

životního prostředí, je vždy zjevné unikání paliva, oleje nebo

mazacích tuků.



(7) Závadou podle odstavce 1 na pneumatikách vozidla je vždy,

a) je-li hloubka dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů

menší než 1,6 mm u vozidel všech kategorií a u mopedů menší než

1,0 mm,

b) obnažuje-li trhlina nebo poškození pláště pneumatiky na jejím

vnějším obvodu (oblast koruny, ramene, boku a patky) kostru

pneumatiky nebo ji narušují,

c) jsou-li namontovány pneumatiky různého rozměru na téže nápravě,

nejde-li o nouzové dojetí.





(8) Závadou podle odstavce 1 je vždy překročení největší

povolené hmotnosti vozidla nebo překročení největších povolených

rozměrů vozidla nebo jízdní soupravy, není-li vozidlo v režimu

zvláštního užívání pozemní komunikace podle zvláštního právního

předpisu.3)



(9) Závadou podle odstavce 1, která se týká spojení dvou nebo

více vozidel do jízdní soupravy, je vždy porušení požadavků na

vzájemné zapojení vozidel do jízdních souprav.



(10) Jsou-li na vozidle závady na brzdovém systému, které

znemožňují nebo by mohly znemožnit účinně zastavit vozidlo

(například prasklé brzdové hadice) nebo hrubé závady na řídicím

ústrojí (například zjevné deformace a nadměrné vůle), je vozidlo

nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích.





20:11:48
23.09.2006
Gryzly
-> Rooster: 341/2002 a je pěkně dlouhej.
17:33:25
23.09.2006
Honza M
-> Rooster: jenže stejný kola jako má š120 se na jiná auta nedávaly. A to ví každej blbej fízl 1
16:20:45
23.09.2006
Rooster
nemuzu to nikde najit.. Dokonce nemuzu najit ze disk nesmi presahovat karoserii... bud sem blbej, nebo slepej
15:52:04
23.09.2006
Rooster
Nevite nekdo jakej zakon se zabyva timhle tematem??
15:37:53
23.09.2006
Rooster
mmm. no tak to jim muzu rict ze ty prevaraky sou kola z jinyho auta tery ma takovy ET. Vim, je to blby se argumentovat takovou trapnou vymluvou, ale i tak on nemuze vedet ze nejaky jiny auto tay disky origo nema..
15:25:28
23.09.2006
Gryzly
-> Rooster: pokud to budou neupravený kola s roztečí 4x130 a rozměrem 4,5 - 5,5 R13 tak jsou legální.
15:19:29
23.09.2006
Vrba
jen je potreba naucit se par zakonu a pak muzes uspěšně argumentovat švetkovy kecy,mam to vyzkoušeny,oni jsou to blbci-jeden vedle druhyho,jen je potřeba se naučit s nima jednat....
15:19:05
23.09.2006
Rooster
->Gryzly: to jako fakt maji fotaky??? Tak to sem jeste nevidel.... mmm...tak potom sem v prdeli... i kdyz si myslim ze kdyz to vyfoti a s tema prevarakama udelam nacerno technickou, tak mi zas muzou i s fotkou howno.. Co by mohli rict na jiny disky s mensim ET jako je origo na schade?! Kdyz zachovam rozmery 4 1/2 Jx13
15:16:40
23.09.2006
Gryzly
-> Rooster: jediný co muže je tě poslat do správního řízení s návrhem 5ti bodů a pokuty v rozmezí 5-10 000. Pokutu za technický stav vozidla ti na místě nemuže udělit. pouze za přestupky typu lékarnička, povinná výbava a tak, stejně tak agresivní jizda nemá oporu nikde v zákoně, mužou ti dat pokutu za projetí bez dání přednosti, za rychlou jízdu a podobně ale agresvní je co? a za sjetou pneu je taky 5 bodů a 5000 - 10 000.
15:13:56
23.09.2006
Rooster
->haso: Jasne ze se pisi s mekkym I, myslim to jak posmech, protoze kdyz mi naposled vypisoval poliš pokutu tak nedokazal ani vypsat slozenku
15:11:08
23.09.2006
Rooster
->Gryzly: jo, ja vim ze se ET zmeni kdyz ty disky sou prevareny, ale na disku je vyrazeny cislo, ktery je stale stejny a podle toho by se meli fizly ridit ne? Nemely by delat chytry ze poznaly prevaraky.. jak to muzou dokazat?!? Co mi muzou?? To bych chtel zjistit...



->Vrba : Jo, taky jsem toho nazoru ale nevim jak to rikaji zakony co ten poliš muze udelat a co nemuze....

15:08:17
23.09.2006
Gryzly
-> Vrba: jasně, ted bych se nechal poslat do správního řízení, za měsíc příjde pozvánka a další měsíc dostaneš na to aby jsi uspěšně prošel STK. A já bych to řešil tak že bych ještě ten samej den co mě zastavěl poldi bych šel na stk a měl bych doklad a na místním Odboru dopravy sedí paní která tomu nerozumí a pokud bych ji to ukazal, byl bych za vodou. Další věc je že některé policejní hlídky už vozej foták (tady ještě ne) a nebo maj kamery na autech. což je dukaz proti tobě.
15:02:24
23.09.2006
Vrba
Pokud máš platnou technickou,tak švestka ti muže jen zkontrolovat vzorek,řekl bych mu,že nemá odbornou způsobilost na to,aby ti posuzoval jaký máš disky,a zeptal bych se co to je převařený disk a klidně bych se nechal aj poslat na stk,kam bych jel s diskama origoš.Na to,že mám převařený disk bych svestce ukázal tak maximálně fakáča....!
14:59:07
23.09.2006
Gryzly
-> Rooster: jednak je to pozěmnej homologovanej typ, takže tyto kola ztácí tímto homologaci, a pak hned v prvním příspěvku píšeš že je ET furt stejné a to teda není. tím převařením jsi ET zmenšil. A když se podíváš do nového Tp nebo do prohlášení z automobilky tak tam je to ET i uvedené.
14:04:06
23.09.2006
Rooster
Pokud mi ty gumy nepolezou z kastle tak mi teoreticky nic nemuzou jen se chci zeptat jestli s tim ma nekdo zkusenosti
14:02:37
23.09.2006
Rooster
je to tak??
14:02:30
23.09.2006
Rooster
si muzu koupit jiny plechy 13" ktery naji 4 1/2 Jx13 a ET daleko v minusu a nemuzou nic!!!
14:00:45
23.09.2006
Rooster
jo,nelagalni jsou,ale jak muzou oni rict ze sou prevareny?!? To je jak kdyby ti rekly ze mas na BMW novy disky s limcema!!! V TP mas jen Rozmer a druh - 165 R 13, rozmer a druh ráfků 4 1/2 Jx13 !!! Zadny ET!!! Takze zapis v TP je blbost..teda podle me...
12:54:30
23.09.2006
haso
btw...nepisu sa nahodou fÍzly s makkym "I"1
12:43:49
23.09.2006
kapa120
-> Rooster: Pěkné poklice4
12:29:20
23.09.2006
Honza M
a co se divíš? Si myslíš že jsou převařáky legální?
12:28:26
23.09.2006
Rooster
Mam na Schade prevareny disky, a fyzlum se to vubec nelibi, furt do me rypou, ze jestli mam zapsanou zmenu kol... kurwa jakou zmenu kol kdyz je na tech diskach vyrazeny cislo jako je ET ktery je furt tejny!!sice necitelny ale stejny... Mate s tim nejaky zkusenosti???
Extreme Tyres