skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
rozdíl mezi felicii 1.3 a 1.6
jinak obe 1.3 MPI 50kw...
Muzu se taky pripojit???
Mel jsem 2x po sobe 1.3 MPI a ted mam 1.6
Nesrovnatelny ropzdil, u 1.3 uz jenom kdyz jsem prezul z zimnich na letni (ze 165 na 185) o dost hur to jelo. Zase jsem ale videl vyhodu v nahr. dilech, nesmrtelnem retezu a pov. ruceni. A oproti 1.6 i ve spotrebe. S tou prvni 1.3 jsem jezdil tak za 7,5l na tech 185/60/14. S druhou se dalo (nekecam, zmereno) i za 4,5l (ekorally) ale normalne za 5l v klidku a semtam to prohnat na 165/70/13. Zato s 1.6 ted dojizdim zimaky z BMW 195/65/14 a meril jsem to (85%mesto, zbytek dalnice a okresky) tak s tim jezdim za 9l. I kdyz obcas ji nesetrim a ty gumy zapalim. Jinak za 2 hrabe na tehle gumach normalne. Na 175/60/14 mi hrabala i za 3...max. rychlost nevim, nezajima me to, stejne jezdim max. 130, vic proste nema cenu. A navic na tehle gumach to musi dost kecat (jsou to hrozny balony:-). Jinak mam combi LaK, takze velka pohodicka a ten kroutak je fakt super. Nechas do zatacky trojku (zase jak ktera, ze) a ono si to krasne bere i od nejakych 1300ot. I za cenu vyssiho povinneho ruceni a vyssi spotreby bych uz radsi volil 1.6.
Jenom blby predjizdeni nebo proste zrovna potrebujes pridat...
A kdyby nekdo vedel o servu (komplet) tak mam zajem.
Tak snad ti moje zkusenosti aspon trochu pomuzou...kdybys mel jeste jakykoli dotazy, napis zpravu...jsem tu denne
Mel jsem 2x po sobe 1.3 MPI a ted mam 1.6
Nesrovnatelny ropzdil, u 1.3 uz jenom kdyz jsem prezul z zimnich na letni (ze 165 na 185) o dost hur to jelo. Zase jsem ale videl vyhodu v nahr. dilech, nesmrtelnem retezu a pov. ruceni. A oproti 1.6 i ve spotrebe. S tou prvni 1.3 jsem jezdil tak za 7,5l na tech 185/60/14. S druhou se dalo (nekecam, zmereno) i za 4,5l (ekorally) ale normalne za 5l v klidku a semtam to prohnat na 165/70/13. Zato s 1.6 ted dojizdim zimaky z BMW 195/65/14 a meril jsem to (85%mesto, zbytek dalnice a okresky) tak s tim jezdim za 9l. I kdyz obcas ji nesetrim a ty gumy zapalim. Jinak za 2 hrabe na tehle gumach normalne. Na 175/60/14 mi hrabala i za 3...max. rychlost nevim, nezajima me to, stejne jezdim max. 130, vic proste nema cenu. A navic na tehle gumach to musi dost kecat (jsou to hrozny balony:-). Jinak mam combi LaK, takze velka pohodicka a ten kroutak je fakt super. Nechas do zatacky trojku (zase jak ktera, ze) a ono si to krasne bere i od nejakych 1300ot. I za cenu vyssiho povinneho ruceni a vyssi spotreby bych uz radsi volil 1.6.
Jenom blby predjizdeni nebo proste zrovna potrebujes pridat...
A kdyby nekdo vedel o servu (komplet) tak mam zajem.
Tak snad ti moje zkusenosti aspon trochu pomuzou...kdybys mel jeste jakykoli dotazy, napis zpravu...jsem tu denne
jééé to je téma pro mě...takže jelikož už můj nic napovídá,mám většinou před panelákem zaparkovanou 1,6feldu....začnem popořadě.pojistka je dražší asi o 1000,- /ročně,dál je fakt,že 1,6ka má jenom o 5kw větší výkon,ale krouťák je uplně někde jinde,navíc má 5x uloženou kliku,...4500 otáček jak tady psal Karlos,no nevim,je fakt,že já ty motory přetáčim,ale 6000 ot.není problém u žádný 1,6ky,na druhou stranu je pravda že 1,6ky je strašně těžkej motor,koncepčně starej a strašně drahej na opravy,teďmám jednu,co 200km/h jede,a neznám jedinou 1,3 co by mě předjela,jediný co mě štve je tíha toho motoru,když jdu silnějc na brzdy,je přebržděnej předek,jestli si koupíš 1,6ku,tak kup s ABS,ale na manévrování a předjíždění jedině 1,6ku

ta mnou spominana 1.6 bola GLX, mala servo, el. okna, el. zrkadla, vyhrievane sedacky, júúj škoda jej.
-> Crestik: jo je to možný, ale 1.6 lepší výbavu většinou měly. Kolik se dá z 1.3 MPička 50 kW vytáhnout čipem?
-> Crestik: Záleží na tom, jak velkou rodinu má. Myslím, že při naloženém autě se vyplatí ta 1.6ka.
Bohužel (i v mém případě) posilovače se standardně dávaly jen na 1.9d, 1.6 to měla jen ve vyšší výbavě. A je fakt, že s volantem se člověk při parkování docela pere. Sice se zimákama je to podstatně lepší, ale s letňákama 185/60/13 je to už fakt posilovna.
Bohužel (i v mém případě) posilovače se standardně dávaly jen na 1.9d, 1.6 to měla jen ve vyšší výbavě. A je fakt, že s volantem se člověk při parkování docela pere. Sice se zimákama je to podstatně lepší, ale s letňákama 185/60/13 je to už fakt posilovna.
-> Mikei: servo u 1.6 není pravidlem. No, můj názor je, že felicia není na sportovní svezení, a hrabat na 2ku na asfaltu se bude málokdy. Rozhodně bych volil 1.3/50kW s čipem za 3000, levnější pojistka a spotřeba taky menší. Pro rodinu ideál.
moje zkušenosti s feldou... rozhodně 1.6 lepší nápravam, stabilka a na dvojku hrabe na asfaltu. 1.3 oproti tomu nejede. Z 1.3 co jsem měl možnost porovnat tak 50kW SPI, a 40 kW MPI, a opravdu bída. ta 1.6 byla od staršího pána co se k tomu choval slušně. Určitě bych šel do 1.6 ještě ti nabídne servo, lepší výbavu. V pojistce je rozdíl kolem 2 tk ročně. A s náhradníma dílama? Plná prdel, motor je shodnej s VW 3 Golf, Octáva, Ibiza, atd... prostě koncern, a dá se to sehnat za směšné groše, oproti jiným automobilkám.
stejně jak Dalle_estelle, 1,6 je v podstatě úpe jiný motor, vyšší pojistka, máme 1,3/50kW + chip a bomba, jde víc odspodu, znatelně. Od 3500 ot chytá druhý dech. Nevím proč, ale zmizlo i jemné cuknutí při řazení, i když se s citem pouštěla spojka.
v 1.3 som nešiel fest dávno, ale jednu 1.6 sme mali donedávna (kým sa nenabúrala) v práci a ten motor šiel dosť pekne aj v nízkych aj vo vyšších otáčkach. Síce už tak od 210000 začal viac žrať olej, ale to bolo asi tou zanedbanou údržbou (proste si začal pýtať olej, ktorého sa mu nedostávalo pravidelnou výmenou :-) Auto bolo havarované pri 235000, onedlho už bude ale asi opravené slúžiť novému majiteľovi.
Původně jsem měl vůči 1.6ce také averzi - vyšší pojistka a jen 5kw rozdíl. Ale musím říct, že nyní jsem za ní docela rád. Nezáleží na tom, zda jedeš naloženej nebo prázdnej, jede to furt stejně. Krásně si brmlá od těch 2tis a krásně táhne, kopec nekopec. Je fakt, že táhne od těch 2tis furt stejně, takže se ani moc nevyplatí ten motor točit, protože to akorát víc žere, ale akcelerace stejná jako v nízkých otáčkách. Trošku mi to připomíná diesla
.
Rozhodnutí zda 1.3 nebo 1.6, hodně záleží, zda to bude kombík či krátká a jako co to bude provozované (jak často, jak moc naložené). Pokud to má být náklaďák, nerozmýšlel bych se a šel do 1.6, taktéž pokud bys chtěl ten motor trošku potunit, určitě v něm ten potenciál je.
Asi záleží, na co narazíš, jak už tu někdo psal, dělat GO na 1.6ce by se mi vůbec nechtělo.
1.3jka je na druhou stranu hodně známý motor, kde kdo to umí opravit a ceny dílů jsou určitě nižší. Je fakt, že ve vyšších otáčkách je znát nárůst akcelerace, ale zase v kopci tomu dojde dech. Taktéž zatížení bude určitě znát.

Rozhodnutí zda 1.3 nebo 1.6, hodně záleží, zda to bude kombík či krátká a jako co to bude provozované (jak často, jak moc naložené). Pokud to má být náklaďák, nerozmýšlel bych se a šel do 1.6, taktéž pokud bys chtěl ten motor trošku potunit, určitě v něm ten potenciál je.
Asi záleží, na co narazíš, jak už tu někdo psal, dělat GO na 1.6ce by se mi vůbec nechtělo.
1.3jka je na druhou stranu hodně známý motor, kde kdo to umí opravit a ceny dílů jsou určitě nižší. Je fakt, že ve vyšších otáčkách je znát nárůst akcelerace, ale zase v kopci tomu dojde dech. Taktéž zatížení bude určitě znát.
-> Kyptrop: Měl sem obě. Jednoznačně běž do 1.6 Pokud je dobře zajetá je to výbornej motor, rokama prověřenej. Má navíc velikou výkonovou rezervu. U Čepka (motor-excel) z něj jednoduše a vcelku levně výmáčknete něco kolem 100 kobyl a 175 nM. Já bych se vůbec nerozmýšlel.
1,6 máme doma 1,3 znám taky dobře.
Záleží co od toho očekáváš. Je fakt že 1,6 má jen o 5Kw víc,ale ten moment je znát. Když na to šlápneš,tak se to rozjede líp než ta 1,3.
A z tý 1,6 se dá vymáčknout víc.
Záleží co od toho očekáváš. Je fakt že 1,6 má jen o 5Kw víc,ale ten moment je znát. Když na to šlápneš,tak se to rozjede líp než ta 1,3.
A z tý 1,6 se dá vymáčknout víc.
Hlavně ceny dílů jsou trochu jinde. Kámoš má 1.6 a odešla mu tam klapka v sání. Nová stojí 15 tisíc, tak tu starou vždycky nějak pročistí a půl roku to vydrží. Pak mu to přestalo dobíjet, tak po zjištění, že za altík chtěj 20 tisíc, nebo 10 tisíc výměnou ho celej rozebral a zjistil, že je to jen regulátor. Ten stál 1400. Kdyby měl třináctku feldu, tak kolem trojky má fungl altík a za tři stovky regulátor. Zapomněl jsem napsat, že má klimu, takže altík je tam ten silnější.
no, otec mel 1,6 a jela jak z praku. Plně naložení jsme na cestě z dovolené (2 dospělí a 3 dospívající) jeli podle tacha 190. Moje 1,3 50kW nejede spatne a me to stací, ale ta tatikova fakt jela pekne
Přikláním se k Estellíkovi mám 1,6ku fkombíku a jedinný, co mi přijde oproti třináctce výhoda je ten nezvykle velikej krouťák odspodu, ale motor se prostě jen těžko vyšplhá nad 4,5tisíce otáček, zátah to má velikej, ale maximálka něco kolen 140-150km/h teda asi záleží kus od kusu,jak s tím bylo ježděno atd, ale přijde mi, že z jednatrojky vymáčknu maximálku větší, akceleruje zase mnohem líp 1,6.
Dale_Estelle dík tvuj nazor je nejlepší dobře jsi to porovnal a vyhodou je i levnější pojistka dík

popravdě - jak jsi řekl 1.6 a 1.3 jedou na rovině skoro stejně - úplně stejně, jediná výhoda 1.6 je, že do 100vky akceleruje o něci líp, po stovce je to mrtvola.....1,3 máme doma, 1,6 má kmarád, proto jsem měl možnost srovnání. já osobně za sebe bych volil zase 1.3, jednak mám trochu averzi k VW, a ta jejich 16tka není žádný zázrak, litinové monstrum, jednak ta 1,3 postačí, a nakonec - díly jsou cenově jinde....a jsou i dostupné. ale tot jen můj názor.záleží taky an co to chceš.
-> Honza M: alebo aj o 15kW :)
ja se bavil o tom co bude lepší chtěl bych si koupit felcku ale nevím jakou chtěl jsem znat + a - toho pojistka vlastnosti jestli se to vyplatí ta 1.6 a tak
-> Kyptrop: samozřejmě že 1,6 pojede líp. I když výkon má větší "jen" o 5kw. Ale moment má o dost větší. Jediná nevýhoda je že není hliníkovej a tím pádem je dost těžkej pro přední nápravu...
kua mylim je s tvrdym Y

-> Kyptrop: ako myslim ze sedliacky rozum kaze ze vacsie vykony by mal podavat 1.6 litrovy motor, ale to je len moj nazor...ale som chlapec z mesta, nie z dediny takze mozno moj rozum nieje az tak sedliacky a mozno sa milim

Ahoj zajímalo by mě váš nazor na tyhle motory co bude lepší.Mohu se i mýlit tak by mě zajimal vaš nazor vím že 1.3 jede jak zesrana do kopce proti 1.6 ale zas ma levnější pojistku než 1.6 a co jsem slyšel tak na rovince pry jedou skoro stejně o moc ne co je lepší teda???


