Škoda Yeti - koupě

prohledat
127 příspěvků (zobrazeno 101 až 127) od 07.12.2023 do 27.06.2024, založil/a Bukaj
řadit dle data
20:09:30
07.12.2023
Pavel P@nkáč
-> Milan 136: dobře srazí, ale je tam třeba 80 procentní pravděpodobnost že při skočení řetězu se nic nestane.... + by to mohlo být už za ty roky povyměněné.
upraveno 1x, naposled 07.12.2023 20:15:02
20:07:32
07.12.2023
Milan 136
-> dragon_cb_cz 07.12.23 20:01:55: Já bych hledal určitě po faceliftu s EA211, ale to asi nebude za 150.
20:01:55
07.12.2023
dragon_cb_cz
-> saskyn2 07.12.23 19:28:53: Hele "stejný" asi ne, ale rozhodně to je jiná kategorie než Yeti, to samozřejmě.



Rozmlouvat Yeťáka je asi blbost, je to fajnový a na zamýšlený použití asi i vhodný auto, jen najít perspektivní kus asi nebude úplně snadný
20:01:19
07.12.2023
Milan 136
-> Pavel P@nkáč 07.12.23 19:38:54: Ale srazí. Když začaly ty problémy s rozvody na CBZ, tak auto přijelo vlastní silou a kolegovi se potkalo při měření komprese na otáčky startéru. A ventil byl ulomený, zapíchlý do pístu.

Jinak se to samozřejmě potká. V horším případě se děje i to, že ten ohlý ventil vezme i kus válce.
19:38:54
07.12.2023
Pavel P@nkáč
-> Bukaj: určitě ne 1,8tsi to je složitej a poruchovej motor, z těch benzínu je nejlepší asi ta 1,2ka tsi - tam uděláš rozvody když budou chrastit po startu a celkem ten motor vydrží....je to poměrně jednoduchej 4 válec jen s 8mi ventily - snad se ani nesrazí s písty při poruše rozvodů. občas cuká - odchází cívka (je stejna s 1,4 16v apod vw.), svíčky, kabely, ale tj. za pár stovek.....okolo motoru je pracovního místa že by se mohlo rozdávat:) kombinace automatu nebo 4x4 je u tohodle asi utopije, automat bude 7stupnový dsg se suchejma spojkama a to není zrovna etanol spolehlivosti , na malej objem je to celkem svižný a úsporný, atmosféru do yetiny nedávali.



s yetinou se jezdí hezky po těch našich rozmrdanejch silnicích, díry přefiltruje se zvukem odpšukujicích tlumičů celkem vpohodě ale je zároveň celkem tuhá, žádná žvejka



koroze to je velkej problém, hnijou všechny dveře a to uplně všude:) (kliky, rohy, puchejř najdeš i uprostřed) a lemy, někdo to vyřešil bud na záruku mu to přelakovali nebo dali nové dily, většina která nebude orezlá už bude prostě opravovaná / lakovaná a ty nevíš jestli to vykvete za rok nebo za deset let....
upraveno 1x, naposled 07.12.2023 20:10:43
19:28:53
07.12.2023
saskyn2
-> dragon_cb_cz 07.12.23 19:02:50: však to je ale stejny jak ta dvojkova Fabie kterou chce bukaj měnit 3 to pak trochu postrádá smysl3
19:28:43
07.12.2023
Kuladmin
-> dragon_cb_cz: jj je
19:02:50
07.12.2023
dragon_cb_cz
-> Kuladmin 07.12.23 18:40:40: Jo, Venga mi taky přišla jako dost praktický auto co si na nic nehraje. A Hjondé ix20 je hádám dvojče?
18:54:41
07.12.2023
Milan 136
-> Jirik_Tuňák1983 07.12.23 18:28:17: Jak jsi poznal ty prahy, když je má Yeti celé pod plastem? 1
18:40:40
07.12.2023
Kuladmin
Trošku mimo ale taky jsme chtěli něco vyššího s atmosférou a bez turba bez primovstriku a v benzínu tak jedno z posledních možností nám vyšla Kia venga s 1.6 malý velký auto, motor neřešis jen benzín se spotřebou okolo 6 i couracky a jezdíš. Teď už máme v rodině dva kousky. Taky za mne možnost. O yetine jsme taky pokukovali a taky po VW Touran ale všude právě řeší benzínový motory problém, jediné nafta ale to je pro naše couracky nesmysl. Takže na práci mám merivu A taky super auto, a kiu na slavnostnější použití
upraveno 1x, naposled 07.12.2023 18:42:48
18:32:23
07.12.2023
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 07.12.23 18:28:17: Segra měla taky myslím ještě předface a taky to ke konci už dost kvetlo. Ty dveře určitě. Ale jinak s tím teda bylo myslím naprostý minimum problémů, akorát na konci se snad měnilo DPF (měli tu 125kW verzi myslím). Ale oni s tím jezdili hodně crcaček po ČB. Celkově s tím určitě byly spokojený hodně.
upraveno 1x, naposled 07.12.2023 19:00:24
18:28:17
07.12.2023
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 07.12.23 16:45:29: To je pravda, jeden skladník má tmavě modrého ještě se starým obličejem a to je zrezlé snad úplně všude. Lemy, prahy, rohy a hrany dveří a dokonce jsou pořádně velké bubliny jak na vyvřelé hornině i pod a okolo všech dveřních klik. 9 Teď asi po třistadvacáté marodí, takže se nemužu podivat, jaký je to rok.
upraveno 1x, naposled 07.12.2023 18:29:42
17:25:25
07.12.2023
U-Geen
-> dragon_cb_cz: no nebylo to idealni :)
17:20:06
07.12.2023
Dušan
Máme 1.2tsi 77kW, manuál 6q. Ze zkušenosti ze Superba bych DSG dal jen pokud je potřeba kvůli pohodlí nebo zdraví. Jsou tam slušné vedlejší náklady. 4x4 znamená taky problémy navíc. Osobně kolem komína raději obyč manuál s předním nahonem. Motor má síly víc než je třeba. Rozvody jsem dělal po koupi, protože ikdyž někdo danou věc dělal, hned po studeném startu to klepalo. Dělalo se víc úprav a ta aktuální kdy sada rozovdu stojí pár korun cca okolo 2000 si Bukaj vymění i sám. Na těch 1.2 akorát odcházeli regulace turba. 2x jsem to rozdělával, protože se mi příčilo nějakých 6000 za nic. Nakonec po promazání rok jezdí. Podvozkově super, ale klasika zadní náprava potřebuje silentbloky, nejlíp sadu ramen. Jezdí to průměrně za 6.5 a umí míň.
17:14:53
07.12.2023
dragon_cb_cz
-> U-Geen: Zato ale ten Outback zvládl všechny ostatní vyvážit, co? 3
16:58:46
07.12.2023
U-Geen
-> Bukaj: chapu (by ja teda s japonceme - krom Subaru - do servisu prakticky nejezdim :-)
16:53:47
07.12.2023
Bukaj
-> saskyn2 07.12.23 16:41:45: Dvojkovou Fábii (máminu) má táta k užívání už pár let. A právě tu používá k těm cestám na nádraží, nebo když jede do Prahy nebo za příbuznýma se ženou (má zaplacenou dálniční známku), jinak to auto spíš stojí. Octávku má jako víkendové pracovní auto - na převážení bordelu z chaty a na chatu, na tahání vleku a tak. Kdyby se tyhle dva vozy zahodily a místo toho by byl Yeťák s koulí, tak by to za mne bylo rozumnější...

Mně by ten BSE motor vyhovoval - ten Yeti není tak těžký a velký, jako Caddy Maxi, takže tam by ten motor tolik netrpěl a ještě je to celkem jednoduchý motor, kde moc není, co se může podělat...



Tedy 1,2 a 1,4 TSI se nebát? A co případně automaty? Fungujou, nebo raději manuál?
16:49:18
07.12.2023
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Ale jinak zrovna turba bych se na TSI asi bál ze všeho nejmíň...
16:45:29
07.12.2023
dragon_cb_cz
-> Bukaj 07.12.23 16:25:08: Hele saskyn bude vědět určitě lépe, ale:



1) U 1.8 TSI s oblibou praskaly písty nebo nějaká podobná kratochvíle vedoucí k tomu, že by ti tam toho oleje za 8 tisíc km zmizlo klidně 5 litrů. To bude asi důvod, proč je to tak levný.



2) Rozvodama podle mě myslí to, že starší generace TSI (EA111) měla problematické řetězové rozvody, ale ty už dneska asi budou mít všechny kusy vyřešené.



3) I tak tam pořád zůstává ta spotřeba oleje, kdy se ve smutnějších případech pokud vím lze dostat i na "MBčkové" hodnoty litru na tisíc km. Navíc se při krátkých trasách ten olej ředí benzínem atd..



4) No a pokud automat, tak k tomu suchému DSG ti asi kluci taky řeknou svoje...



Osobně bych toho Japonce co doporučuje U-Geen zvážil, Yeti totiž umí taky "japonsky" hnít, takže si s ním nepomůžeš ani v tomhle ohledu a najít tam "jednoduchou spolehlivou" techniku, pokud chceš benzín, bude daleko snažší, než u koncernu. Proč bys měl čekat na díly netuším, hlavně ale pokud to tatík nenabourá, tak se tam krom výměn oleje servis zas tak často nekoná...
16:43:13
07.12.2023
saskyn2
-> Bukaj: jinak BSE raději bez komentáře3
16:41:45
07.12.2023
saskyn2
-> Bukaj: Hele luxusně se leze i z dvojkový fábie. Jinak jo, já ty důvody chápu. Nejde o to že to nevydrží do výměny ale o to že to neprojde emisema, kat atd. Neříkám že žerou všechny, ale třeba u těch 1.8 je to klasický problém. Jinak jsou iniovovaný sady rozvodů, pak to celkem vydrží a ta 1.2/1.4 nemusí být špatná volba.
16:35:15
07.12.2023
Bukaj
-> U-Geen: No, radši bych koncern, abych neměl případně starosti se servisem (a mohl to odvézt k Saskynovi místo čekání na dodání dílů) 3

Před lety táta explicitně zmiňoval Yetiho, že se v tom dobře jezdí a dobře se z toho/do toho leze...
16:29:56
07.12.2023
U-Geen
-> Bukaj: A na tý Yetině trváš? co nějakej japonec (nakonec)?
16:25:08
07.12.2023
Bukaj
-> saskyn2: No, někdy je to jen 2 km na nádraží a zpět... Naftu určitě ne. Jiné benzinové motory, než TSI se do toho nedávaly? Nějaká atmosféra třeba? Ta 1,6 BSE, cop je v té Caddy, co servisuju, by v tom byla super 6

Co je na rozvodech v TSI špatně? Něco poddimenzovaného? Spotřeba oleje asi nebude moc hrát roli - tam vydrží od výměny k výměně - za těch 8 nebo kolik tisíc ročně...
16:19:51
07.12.2023
saskyn2
-> Bukaj: TSI je loterie, spotřeba oleje, rozvody, jestli nechceš kasičku a nutně potřebuješ benzín vem po fl. Jinak pokud nejezdí vyloženě okolo komína tak TDI, bezproblémový motor a alespon se to dělá s normálním DSG a ne s tou 7q sračkou.
14:59:48
07.12.2023
Bukaj
Ještě když jsem dal vyfiltrovat jen vozy s automatem, tak většina jich je za cenu nad 200 tisíc.

Tohle jediné je téměř o 100 tisíc levnější - proč?

www.sauto.cz/osobni/.../1 97248669



Edit: co jsem si všiml, tak je v inzerátu milion fotek servisní knížky - a servis "Petr Harvan - Čerčany" má od 2014 do 2021 stejnou propisku... :-D
upraveno 1x, naposled 07.12.2023 15:04:36
14:55:17
07.12.2023
Bukaj
Přemýšlím, že bych tátovi místo staré jedničkové Octavie, ze které se mu blbě vylézá s jeho marodnýma nohama, pořídil Yetiho.

Tak se jdu zeptat, na co bych si měl při hledání vhodného kusu dát pozor, jakou motorizaci (benzínovou) zvolit a čemu se naopak vyhnout a jestli jsou nějaké "běžné závady", na které ta auta umírají...?



Co jsem narychlo koukal (1 minuta, strávená na SAuto.cz), tak benzíny dělali jen přeplňované - 1,2/1,4 a 1,8 TSI, nebo je na výběr i nějaká atmosféra?



Cenově bych rád našel něco do 150 tisíc.

Tohle bylo nejlevnější, co na té stránce vyskočilo - proč je to tak levné oproti všem těm 1,2 a 1,4? www.sauto.cz/osobni/.../1 99717447

Navíc je to 4x4 a další pozitiva a sociální jistoty... 1



Kdyby někdo věděl o něčem prověřeném, nebouraném, zachovalém, benzínovém, tak taky můžete dát tip. Díky 4
Extreme Tyres