skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 110 Ls, odstavená 20+let ve stodole
09:28:21
01.03.2016
01.03.2016
Jozka
-> Bukaj:
09:19:28
01.03.2016
01.03.2016
Bukaj
-> Jozka: Vždyť každý přece ví, že největší hrozbou pro životní prostředí je VIN kód...
09:08:19
01.03.2016
01.03.2016
Jozka
-> john simple: Tak to je jiná - ale i tak je to lehce za hranou aktuálních pravidel "ekolikvidace".
08:17:58
01.03.2016
01.03.2016
john simple
-> Jozka:
vrakáč ti prodá celé auto jako soubor náhradních dílů, pochopitelně bez VIN.
vrakáč ti prodá celé auto jako soubor náhradních dílů, pochopitelně bez VIN.
08:12:59
01.03.2016
01.03.2016
Jozka
-> john simple: Tak to moc nehlásej, ať jim nezaděláš na průser.
06:12:10
01.03.2016
01.03.2016
john simple
-> Václav Kršek: u nás koupíš klidně i celé auto.
21:19:22
29.02.2016
29.02.2016
Pavel P..
-> Václav Kršek: tak to je podstata té likvidace... ostatní díly se dají prohnat jako opětovné použití ale bouda fakt ne.
21:07:11
29.02.2016
29.02.2016
Václav Kršek
Já jsem se nedávno ptal v eko likvidaci jestli by nešlo nějako odkoupit celé auto, buď v celku nebo po částech, prý to nejde, díly jako nápravy, motor to prodají, ale z karoserie jako skeletu maximálně tak části podběhů, podlahy nebo tak
18:38:31
28.02.2016
28.02.2016
Jozka
-> Bukaj: To je fakt..
18:02:45
28.02.2016
28.02.2016
Bukaj
-> Jozka: Za optání nic nedám :)
16:25:20
28.02.2016
28.02.2016
Jozka
-> Bukaj: Ale v databázi je nositelem VIN kastle - zkus si nějakou v ekolikvidaci koupit i s číslem, schválně, co ti řeknou.. resp. jak dlouho se budou smát..
14:24:51
28.02.2016
28.02.2016
Bukaj
-> Jozka: To jsou i motor s převodovkou a u dnešních vozů i další díly (jednotky atd). A nevím o tom, že by někde bylo ve vyhlášce psáno o tom, že karoserie se nesmí prodat z ekolikvidace jako díl...
12:38:22
28.02.2016
28.02.2016
Jozka
-> Bukaj: Protože je "číslovaná" ?
09:25:27
28.02.2016
28.02.2016
Bukaj
-> Jozka 25.02.16 16:27:39: Tak na Včka by to logicky ekozlikvidované být nemělo, že? Ale taková kastle, jako díl na R - proč ne? Zrovna karoserie jako díl mi v ničem neekologická nepřijde a když se mohou používat z likvidovaných aut motory, převodovky, díly chlaicí a brzdové soustavy atd jako náhradní díly pro jiná vozidla, proč ne karoserie?
17:23:00
26.02.2016
26.02.2016
Jozka
-> havlik: Jasně.
16:59:03
26.02.2016
26.02.2016
havlik
-> Jozka: tam podle mě spíš než že by to tom šli cizinci, bylo aby se auta nevyvážely a neprodávaly mimo republiku aniž by o tom stát nevěděl:) Přecijen kulturní dědictví
16:57:07
26.02.2016
26.02.2016
Jozka
-> havlik: V zásadě jo.. ale třeba u rakouských orgánů si nejsem vůbec jistej, že by nezkontrolovali i tohle klidně ve vnitrozemí (pokud samozřejmě ví).
16:52:26
26.02.2016
26.02.2016
havlik
-> Jozka: tak dneska bez hraničních kontrol je to asi jedno. Respektive povolení by jsi měl mít. Ale těžko to někdo zkontroluje už.
16:51:02
26.02.2016
26.02.2016
Jozka
-> havlik: Takže historika na nějakou "legend rally" jen s povolením ?
16:35:31
26.02.2016
26.02.2016
havlik
-> Jarda: po ose jet můžeš nesmíš vyvážet na podvalu.
16:32:55
26.02.2016
26.02.2016
doking
-> Jarda - zrušená registrace 25.02.16 13:21:14: To jako fakt? Musím mít povolení národního muzea?
16:27:39
25.02.2016
25.02.2016
Jozka
-> Luky: Kámoš se na úřadě jen tak nenápadně zmínil o kastli s ekolikvidace, když zahajoval vyjednání o R značkách - a prej že se takhle už dlouho nezasmáli.. Na V by to mělo být totéž - jak píšeš, tj. už z logiky toho pojmu.
15:28:30
25.02.2016
25.02.2016
tunerlada
super takže vyloženě pokud v TP nebude eko zlikvidováno tak se toho nemusím bát :) ..zítra jedu mrknout na jedno auto který je právě odhlášený už z dob minulých a je k tomu jen velký TP a ve stavu že to nikam samo nedojede
15:19:56
25.02.2016
25.02.2016
Luky
-> havlik: jo ták Z podstaty pojmu ekolikvidace mně přijde, že by to jít nemělo, ale nepohybuju se v tom, tak nevím jak moc legálně se to nechá...
15:15:40
25.02.2016
25.02.2016
havlik
-> Luky: ne že někdo tvrdí že se daj udělat na V i auta po eko likvidaci
15:14:47
25.02.2016
25.02.2016
Luky
-> havlik: hele já se tady s tím vypisuju...
Jak názory rozcházejí? Že někdo nechce dělat testace na Včka když je to odhlášeno? A jaký jiný vozidla by se na Včka měly dávat?
Jak názory rozcházejí? Že někdo nechce dělat testace na Včka když je to odhlášeno? A jaký jiný vozidla by se na Včka měly dávat?
15:13:30
25.02.2016
25.02.2016
Luky
-> tunerlada: odhlášené ustřižené papíry jsou ideální základ pro Včka
Jo půjde, ale převod dneska musíš udělat skoro hned a nejde čekat až to třeba zrenovuješ a uděláš STK. Nicméně to lze převést v depozitu, kde to počká, až to bude jezdit. Bohužel při přepisu zaplatíš ekodaň. Kdyby to bylo "hezký funkční" už při koupi a převodu, dala by se na to udělat odpustková testace a pak by jsi ekodaň neplatil
Jo půjde, ale převod dneska musíš udělat skoro hned a nejde čekat až to třeba zrenovuješ a uděláš STK. Nicméně to lze převést v depozitu, kde to počká, až to bude jezdit. Bohužel při přepisu zaplatíš ekodaň. Kdyby to bylo "hezký funkční" už při koupi a převodu, dala by se na to udělat odpustková testace a pak by jsi ekodaň neplatil
15:11:28
25.02.2016
25.02.2016
havlik
-> tunerlada: pokud není EKO zlikvidováno tak půjde na Včka, i když tam se občas taky názory rozcházejí.
Po renovaci prostě uděláš stk pojistku a vytáhneš z depa. Dokonce to i v depu na sebe přehlásíš stačí evidenčka
Po renovaci prostě uděláš stk pojistku a vytáhneš z depa. Dokonce to i v depu na sebe přehlásíš stačí evidenčka
15:08:46
25.02.2016
25.02.2016
tunerlada
s dovolením se vetřu s dotazem , když koupím odstavené odhlášené auto ale s originálem TP přestřiženým , půjde to přihlásit po renovaci na veterána a nějak to zlegalizovat normálně nebo to bude stát majlant + 10 tis eko ?
A druhý případ, když koupím auto které bude mít propadlou STK a papíry v prodlouženém depu půjde to pak po renovaci přihlásit ? (počítám napřed stk s evidenčkou,pojistit a pak pro papíry na úřad? )
Díky
A druhý případ, když koupím auto které bude mít propadlou STK a papíry v prodlouženém depu půjde to pak po renovaci přihlásit ? (počítám napřed stk s evidenčkou,pojistit a pak pro papíry na úřad? )
Díky
13:21:14
25.02.2016
25.02.2016
Jarda - zrušená registrace
ono je dobry, ze kdyz clovek chce jet do zahranici vozidlem starsim 50 let (je jedno jestli je na V), tak musi mit povoleni narodniho muzea, ale pritom to vozidlo muzes dat ekologicky zlikvidovat...
11:37:46
25.02.2016
25.02.2016
dragon_cb_cz
-> bouchy: Myslíš ty omezení typu 12tinový povinný ručení?
09:48:53
25.02.2016
25.02.2016
bouchy
-> Jozka: MBX je tu přibližně stejně jako LS, jak jsem psal mít platný papíry LS je docela úspěch, na inzercích nikdy nic...a když, tak i s autem. Na zelený RZ mám trochu jinej názor a je to o "sběratelským" duchu majitele, jestli chce mít originální doklady nebo stačí V. Ty omezení mi za to nestojej.
09:41:58
25.02.2016
25.02.2016
dragon_cb_cz
-> bouchy: Jak psal -> Jozka: , nemusí ty papíry být nutně platný, stačí vhodně odhlášený jako podklad pro postavení auta na zelený značky (což teda asi jde i bez nich, ale to tu zase budou vědět jiní).
08:18:14
25.02.2016
25.02.2016
Jozka
-> bouchy: Nu, ony škodovky virťácký v sortimentu MB, kil a erek rozhodně nejsou nijak reprezentativní výběr nebo nějak významný vzhledem k jejich celkovýmu počtu.. rarita v týhle sekci jsou papíry na MBX (nebo G) a v reálným světě se dopátrát není až tak těžký (doklady na 110LS k přihlášení na véčka mám doma dokonce i já).
07:26:24
25.02.2016
25.02.2016
bouchy
-> Jozka 20.02.16 12:32:11: Fakt jo? A kolik je jich tu na virtu, nějakým (blízko) originál stavu? A kolikrát byly v inzerci platný doklady na LS? A kolik je tu erek?
22:24:26
23.02.2016
23.02.2016
Vojťas
Jen bych mel pripominku k brzdam, pokud nebudou brzdy zatuhly v poloze zabrzdeno, vyhnul bych se jakymukoliv pouziti brzdovyho pedalu.
Tahal jsem auto po odstaveni deset let v garazi. Ale blbec jsem pri vytlaceni z garaze zabrzdil, pak mel co delat i navijak protoze pistky povyjely, ale vratit se uz nechtely...
Tahal jsem auto po odstaveni deset let v garazi. Ale blbec jsem pri vytlaceni z garaze zabrzdil, pak mel co delat i navijak protoze pistky povyjely, ale vratit se uz nechtely...
12:32:11
20.02.2016
20.02.2016
Jozka
-> StepaNoFUN: Tím bych taky začal..
Zas ale 110 LS není žádná rarita, papíry odhlášený se jistě někde najdou a ..
Zas ale 110 LS není žádná rarita, papíry odhlášený se jistě někde najdou a ..
08:07:03
20.02.2016
20.02.2016
StepaNoFUN
Pokud k tomu nejsou papíry, tak bych nejdřív zjistil (dotazem přes někoho známýho na úřadu), jestli to auto není někde papírově provozovaný (na těch dokladech nejezdí jiný auto). Pokud ne, dá se následně dostat na veteránský značky. Pokud ano, je lepší se na to auto vykašlat. Takhle jsme "přišli" o velmi zachovalou hasičskou erenu... Doklady k ní vlastnil někdo jinej než to auto...
21:26:12
19.02.2016
19.02.2016
Luky
-> Patrik285: a ten známý je prokazatelně majitel?
20:00:13
19.02.2016
19.02.2016
MVM
-> Jozka: Je to to mimo téma . Nicméně tam u nás byla jen kolová technika a jelikož jsem byl četa oprav techniky - tak jsme víc jak sto kusů museli připravit na přesun po ose. Většinou nafťáky měly petrolej místo nafty v nádržích a nechtělo to chytat - tak proto vláček A Zil a UAZy - ty kupodivu s nabitou baterkou a osvěžení kelímkem benzínu do karbce chytly tak napodruhý ..
19:51:24
19.02.2016
19.02.2016
Jozka
-> MVM: Tak to musela být pěkná zábava.. My se podobně bavili s kusovkama T 54M při jejich deportacích do konečný stanice Nový Jičína - akorát ne až tak, protože slepenýma PSÚ ohrožovaly nosný sloupy haly, o futrech vrat ani nemluvě..
Nicméně motor z tisícovky, která byla 20 let odložená na zahradě a o kterým jsme mysleli, že je na odpis, chytil na 1st škubnutí a u kolegy v traktůrku možná běhá dodnes.. někdy se zadaří.
Nicméně motor z tisícovky, která byla 20 let odložená na zahradě a o kterým jsme mysleli, že je na odpis, chytil na 1st škubnutí a u kolegy v traktůrku možná běhá dodnes.. někdy se zadaří.
19:43:22
19.02.2016
19.02.2016
MVM
-> Jozka: Na vojně jsem rozhýbával různý uloženky .. valstně celýho půl roku každej den krom služeb. Až mi bylo líto že půlka z téměř nejetejch aut půjde sešrotovat. Ale zabralo to čas a celkem to pak utíkalo .. Dokonce jsme udělali i vláček z tahouna T815 8x8 a na tyčku za to dvě V3S a tahala to s kvaltem na rozhýbání ..
19:35:01
19.02.2016
19.02.2016
Jozka
-> MVM: Ale pokud byla zatažená ruční brzda nesmyslně, tak bych se obával varianty b)..
19:20:10
19.02.2016
19.02.2016
MVM
-> Borderer: Vono totiž v nemalé míře je důležitý v jaký situaci to auto majitel opustil před čtvrt stoletím. Jsou lidi kteří to auto opravdu odstaví skoro podle knížky včetně nalití oleje do válců a do karbece - a pak auto stačí oprášit,nalít novej benzín,dát svíčky,baterku - čichnout startovací sprej a jede to. A nebo taky uplný opak všeho .. Záleží jen na lidech
19:12:04
19.02.2016
19.02.2016
Borderer
Jo zapomněl sem, protočit ráčnou bez svíček, ale jinak bych se toho startování motoru nebál. Startovali sme takto odstavenou Oktávu asi po 25 letech... Díky absenci biosra*ek v benzínu se problémy nekonaly. Na nastartování a zjištění funkce to stačí.
edit: Nic ale při kontrole nenasvědčovalo vodě v motoru
edit: Nic ale při kontrole nenasvědčovalo vodě v motoru
19:03:07
19.02.2016
19.02.2016
MVM
-> Patrik285: Jak psali kluci s těma brzdama to bude na celkovou kontrolu fšeho. Určitě tam bude stoletej starej benzín,zvodnatělej,zaoxid
ovaná plovákovka v karbecu a všecky podobný lahůdky. Můžeš tam najít i okyslý akumulátor lidově baterku. Takže když už s tím protáčením motoru - tak spíš jen ráčnou s vyšroubovanýma svíčkama - může být voda ve válcích atd .. Startování až po kontrole a vyčištění všeho včetně elektriky..
18:57:23
19.02.2016
19.02.2016
Patrik285
-> Luky: No, není k tomu žádná dokumentace, ani původ.
18:51:36
19.02.2016
19.02.2016
Luky
-> Borderer: já bych to po takový době snad ani nestartoval...
-> Patrik285: má to papíry? To si vyřeš úplně jako první, aby jsi se nezabýval něčím, co má nějaký háček
-> Patrik285: má to papíry? To si vyřeš úplně jako první, aby jsi se nezabýval něčím, co má nějaký háček
18:37:30
19.02.2016
19.02.2016
Borderer
Povolit ručku a poklepat bubny kladivem. Budou zatuhlý lanovody a čepy. Ale pravděpodobně prasátka a všecky pryžové věci na brzdách budou na výměnu. Před startem dále zkusit protočit motor ráčnou, kouknul, jestli tam je olej, jestli je ok membrána v čerpadle a zkusil bych to natočit, jestli chytí a pohnout s tím. Pak samozřejmě dotáhnout do dílny, všecko vyčistit, ideálně na motoru vanu dolů,..
18:36:33
19.02.2016
19.02.2016
Pavel P..
Na kouslý brzdy většinou stačí ty zarezlý lanovody ustřihnout a pak kladivem pobouchat oba bubny aby se pakny odlepily, předek pujde v pohodě, velkej šroubovák a poklepat a odpáčit destičky.
Pokud se lana budou hejbat tak bude stačit jen ty bubny pobouchat i s nasazenejma kolama.... většinou to povolí.
Beztak počítej že po těch 20ti letech te čeká kompletní výměna brzdový soustavy a spojkový taky.
Pokud se lana budou hejbat tak bude stačit jen ty bubny pobouchat i s nasazenejma kolama.... většinou to povolí.
Beztak počítej že po těch 20ti letech te čeká kompletní výměna brzdový soustavy a spojkový taky.