skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Maximalni rychlost
17:53:11
16.05.2015
16.05.2015
Kocvin
-> Matthes, záškodník z TechWebu: On se stejně po nějaké době rozbije.. Mě už tam jeden čas i klíčila
17:51:25
16.05.2015
16.05.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Kocvin: Proc pytel? Pekne volne nasypat do kufru
17:47:15
16.05.2015
16.05.2015
Kocvin
-> Dušan: Pytel pšenice do kufru..
17:43:01
16.05.2015
16.05.2015
Dušan
Osobne jsem se domnival, ze napr pri 240 a nejakym houpaku kde to nadlehci predek muze dojit k momentu znamym z formuli kdy se predek zvedn diky tlaku vzduchu na podvozek. Ale na druhou stranu.... musela by to byt ze spodni strany uplna placka coz skodovka neni. Ne ze bych se az tak bal, ale prevodovka mi dava teoretickou vmax cca nad 260 a motor cca 240 takze se to musi zkusit.
16:36:06
16.05.2015
16.05.2015
MVM
-> Ultim: To že by měl vzduch nadlehčovat zadek není technicky možný u seriový škodovky. Není k tomu ani žádný důvod. Světlá výška a "klín" je základ nastavení...
15:49:54
16.05.2015
16.05.2015
Ultim
No tak pozor, zese bych tak tu aerodynamiku nepodcenoval. Pred par lety se tady resilo proc konstrukteri udelali 120 s tak zvedlym predkem a vyslo z toho to, ze prave aby to bralo vzduch a nadlechcovalo to zadek. Takze zkouset maximalku bez snizeneho predku je urcite dost o hubu.
Navic kdyz se ten pred snizi az tak, ze to utvori klin, tak by to naopak mohlo vytvaret klin, pod kterym by v zadni casti mohl znikat podlak (neco jako difuzor DTM aut). Samo nebavime se tady o 90km/h nekde na okrsce ale o opravdu rychlou jizdu kdy uz aerodynamika zacina mit nejaky smysl.
Navic kdyz se ten pred snizi az tak, ze to utvori klin, tak by to naopak mohlo vytvaret klin, pod kterym by v zadni casti mohl znikat podlak (neco jako difuzor DTM aut). Samo nebavime se tady o 90km/h nekde na okrsce ale o opravdu rychlou jizdu kdy uz aerodynamika zacina mit nejaky smysl.
15:28:41
16.05.2015
16.05.2015
Jozka
-> MVM: Jasně, aby jo, muselo by to mít formu laminátový siluety nejépe s nějakou V8.. já jsem chtěl jen tak na okraj podotkout, že ta věc s aerodymikou tvárnice může skončit při správným poryvu větru v kotrmelcích klidně i ve 130 km/h..
15:15:57
16.05.2015
16.05.2015
MVM
-> Jozka: Myslím proudění pod autem,turbulence atd. Nevznikne takový vztlak aby ingot nadzvednul. Něco jinýho je (jak se občas u závodních "stane") že prostě naberou vzduch pod auto a zvednou se. To že rapid na Nurburgringu "jel až" 260Km/h je sice pěkný - ovšem poslední rovina je na starý trati nekonečně dlouhá a pravděpodobně se na tuto maximálku dostával postupně. Na každé trati se top speed měří v jiným místě a neznamená že odpovídá maximálce konkrétního auta.
15:07:05
16.05.2015
16.05.2015
Jozka
-> MVM: S tím vzlýtnutím nevím přesně, jak to zakladatel myslel, ale to co píšeš, platí pro úplné bezvětří.. vzhledem ke značný citlivosti 742 na boční foukání.
13:58:13
16.05.2015
16.05.2015
MVM
Auto ma samo osobě na houby aerodynamiku že žádný zvednutí nehrozí. A maximálka vychází z charaktristik motoru a daným převodům/oproti jízdním odoprům. Závodní auta jsou s maximálkou trochu jiný téma.
13:55:53
16.05.2015
16.05.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
Tak o cem to je? Nemit vule v rizeni a napravach + geometrie, schopny tlumice a rozumny gumy (vyvazena kola). Pak neni co resit bez ohledu na mnozstvi uprav.
13:41:40
16.05.2015
16.05.2015
Dušan
214 dle GPS. Chovalo se to pekne. Samo ne na OR34. Tato myslenka me taky zajima, protoze si rikam kdy je schopny to lapnout vzduch.
13:16:10
16.05.2015
16.05.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
Jeste s dlouhou prevodovkou 194km/h podle digitalu, ktery byl ocejchovan GPSkou. Na brzde to ukazalo 206km/h. Ted s kratsi jsem kolem 180ti.
Jinak Rapid RH jezdil az 265km/h ale tam byl specialni dlouhy SP.
Jinak Rapid RH jezdil az 265km/h ale tam byl specialni dlouhy SP.
12:44:52
16.05.2015
16.05.2015
Jozka
Skorosériovej podvozek úzký Š120 na 165/80-13 (i když teda embéčko) snese na dobrým povrchu 145 km/h celkem zdárně.. s psychikou (když si člověk vzpomene, v čem sedí), je to trochu horší..
12:30:31
16.05.2015
16.05.2015
vhml
Se 140LS a sériovou převodovkou jsem se dostal na letisti na tachometr svisle dolů, pak se na to vysral. Otáčky už nevím jaký to mělo, ale nemělo problém to ject dál.
Se skládanou to má aktuálně maximálku cca 170 ( výpočtem, tacho nejde ) když už to ale jede na pětku úplně do mrtva přes 7000ot. ( tradičně při Běšinech na Činově )
Se skládanou to má aktuálně maximálku cca 170 ( výpočtem, tacho nejde ) když už to ale jede na pětku úplně do mrtva přes 7000ot. ( tradičně při Běšinech na Činově )
12:28:24
16.05.2015
16.05.2015
Motomaniak
Rapid 136 seriový motor - Ručička tachometru téměř zastavená o spodní hranu budíků, ale vzhledem k nižšímu profilu gum a přesnosti tachometru, tak podle gps pokud si dobře vzpomínam 174 km/h. Samozřejmě z kopce :-D
12:19:34
16.05.2015
16.05.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
Ja mam rekord neco pres 170 na gumach 175/70 R13, presnou rychlost nevim, ale otackomer za 5500 na petku. Rucka rychlomeru svisle dolu. Zapinat a fotit GPS nas nenapadlo Jinak uplna serie s vleckou vzadu a se svetlou vejskou asi 20 cm.
12:17:46
16.05.2015
16.05.2015
m8rinek
Já jel erkem dle GPS 184kmph a myslím, že tu jsou střelci co byli ještě dál...
12:12:43
16.05.2015
16.05.2015
Ultim
Ahoj, mam takove dilema, s klukama se porad bavime, jsou maximalni rychlosti je schopna skodovka jet, tak aby nevzletla.
Je me jasne, ze bude potreba mit kvalitnejsi podvozek, vykony motor a pak to jeste ubrzdit, ale na tom otazka nelezi. Takze jakou maximalni rychlost je shopna takova (upravena) 120/130/136/Rapid dosahnout?
150 je docela jeste v pohode, na 175 uz bude chtit par uprav, ale co treba 200km/h?
PS: fotka z GPS je vzdy lepsi jak "jedna pani povidala"
Je me jasne, ze bude potreba mit kvalitnejsi podvozek, vykony motor a pak to jeste ubrzdit, ale na tom otazka nelezi. Takze jakou maximalni rychlost je shopna takova (upravena) 120/130/136/Rapid dosahnout?
150 je docela jeste v pohode, na 175 uz bude chtit par uprav, ale co treba 200km/h?
PS: fotka z GPS je vzdy lepsi jak "jedna pani povidala"