Jediný dvě informace co mám. 1289ccm celková hmnotnost 1285kg.
V posledních ~patnácti letech to nebylo na technický, ani pojištěný.
Kdo zjstí víc?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
136l (742) - legenda, nebo realita?
19:35:57
26.04.2021
26.04.2021
David.
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: díval jsem se na to včera, pěkně zprasená
11:58:50
26.04.2021
26.04.2021
Apple STS Chvojkovice-Brod
19:35:22
15.06.2020
15.06.2020
tomas120GLS
-> john simple 15.06.20 10:16:45: jj mám taktiež origo 120 GLS (15.7.1987)
14:35:45
15.06.2020
15.06.2020
ondie
-> john simple: Já 2řádkovou LSu nikdy neviděl ani o ní nikdy neslyšel,tak to čumim jak pérko
14:19:52
15.06.2020
15.06.2020
MOLSO
-> john simple:
11:23:00
12.06.2020
12.06.2020
ondie
-> john simple: Jak je vlastně značen na dvouřádkovém bloku motor 120LS ?
09:07:19
12.06.2020
12.06.2020
PeeterCZ
-> cendik: Oficialne uvadeji konec vyroby vsech typu se 742.12X motorem uz v 4/87, ale minimalne ty GLS ve Vrchlabi delali dal. Tipuju, ze skoncili az s modelovym rokem 87. Jestli to ale plati i pro LS a LX z Ml.Boleslavi, to netusim. Ty mozna skoncily uz fakt v dubnu. Ono obecne ta oficialne uvadena ukonceni vyroby jednotlivych modifikaci nejsou uplne 100%, protoze casto i po tom datu vznikaly jednotlive kusy ze skladovych zasob. Treba u rady 100/110 skoncila vyroba vsech sedanu vyjma zakladni S100 uz na podzim 76, presto od ledna do brezna 77 vzniklo krome cca 15 tisic S100 i cca 20 ks typu 100L,110L a 110LS, pritom se uz oficialne nevyrabely
06:32:00
11.06.2020
11.06.2020
john simple
-> cendik: určitě ne. rušil jsem jednu GLSku asi 7/87 nebo 8/87 , dokonce s dvouřádkovým číslem motoru.
21:41:02
10.06.2020
10.06.2020
cendik
-> PeeterCZ: A nepřestaly se GLS vyrábět už v dubnu? Já se možná ptám jako blbec, ale ve všech zdrojích jsem to zatím našel takhle.
18:14:51
10.06.2020
10.06.2020
PeeterCZ
-> cendik: Oficialni zdroje se rozchazeji... nekde uvadeji 4/87 a nekde az 8/87 s nabehem M88. Ja se priklanim k dubnu, videl jsem to v autech vyrobenych jeste jako M87 s hranatyma zrcatkama I tady na virtu je taky jedna origo GLS z 7/87 a ma sdruzene budiky
16:34:00
10.06.2020
10.06.2020
cendik
-> PeeterCZ: Fakt od dubna? Já myslel, že až od záři. Vida, člověk se furt učí
17:04:21
09.06.2020
09.06.2020
PeeterCZ
-> cendik: Pokud to bylo vyrobeno v 4/87 a dale, tak je to v poradku. Od tohoto data zacali u vybav s otackomerem montovat sdruzene budiky pod jednim sklem. Mimochodem sedomodra skalni byla pekna a celkem malo rozsirena barva Rodice kupovali v breznu 87 novou 120L taky v teto barve.
16:34:57
09.06.2020
09.06.2020
cendik
-> PeeterCZ: No jo, tady jde aspoň vidět, jak velký zmatek to ke konci výroby byl. Co si pamatuju, tak strejda měl zase 120 GLS z roku 1987 v šedomodré skalní, ale už s budíkama pod jedním sklem. A já nejsem schopnej zjistit, jestli tam ty budíky byly od nova a jestli to vůbec bylo možný
13:59:17
08.06.2020
08.06.2020
john simple
-> PeeterCZ: jak potkám tu 5Q š105L, schválně se mrknu na ten řadící štítek, na skle ho pořád má.
22:42:03
05.06.2020
05.06.2020
PeeterCZ
-> cendik 03.06.20 10:10:57: Jinak ukončení výroby 105 L bylo až později. 105 SP sice skončila už v 7/88, ale 105 L se vyráběly ještě koncem r. 88. Mám zdokumentovanou jednu 105 L v barvě hněd kamenná, datum expedice 22.12.1988
22:33:58
05.06.2020
05.06.2020
PeeterCZ
Ještě off topic: jak jsem psal o "105 L v základní výbavě" s pětikvaltem, tak dávám pro zajímavost foto bizarně působící kombinace S-přístroje a nálepky schématu řazení pro 5q. Tahle škodovka byla v absolutně základní výbavě, ale s příplatkovým pětikvaltem...
09:00:05
04.06.2020
04.06.2020
Bukaj
-> john simple: Já též, ale už je z ní 136
Čímž se téměř vracíme k tématu...
Čímž se téměř vracíme k tématu...
07:27:18
04.06.2020
04.06.2020
john simple
-> Bukaj: o jedné takové 105L 5Q vím, pořád v provozu.
21:52:40
03.06.2020
03.06.2020
Bukaj
-> cendik 03.06.20 10:10:57: Jo, to by odpovídalo - 1988, šeď silniční a budíky s otáčkoměrem a navíc pětikvalt (údajně na přání původního majitele - dědy mého kamaráda...
11:36:30
03.06.2020
03.06.2020
retromuseum
Fotku níže jsem fotil já před 15 lety. Kde a za jakých okolností nejsem schopen říct, auto je bez nárazníku tak možná nějaké vrakoviště? Mám snímek pouze štítku, studovat/fotit celé auto mi tehdy nepřišlo nijak zajímavé.
11:29:29
03.06.2020
03.06.2020
Tom Troll
-> cendik: Já potkal jednu z posledních (pěti?) 105 na vrakáči, hněď kamenná, 4kvalt, eLkový budíky, a sedačky ve favorit látce.
Předpokládám že z posledních, protože měla modrej štítek a na modelovej rok 1989.
Předpokládám že z posledních, protože měla modrej štítek a na modelovej rok 1989.
10:25:18
03.06.2020
03.06.2020
palinator
-> Bukaj 02.06.20 21:35:58:
Jedna šedá 105 u nás v ulici to měla zrovna tak. Hranatá přístrojovka s otáčkoměrem a 5q.
Jedna šedá 105 u nás v ulici to měla zrovna tak. Hranatá přístrojovka s otáčkoměrem a 5q.
10:14:42
03.06.2020
03.06.2020
PeeterCZ
-> cendik: -> Bukaj: Já jsem jednou dokonce viděl právě tu zmiňovanou "105 L v základní výbavě" z roku 88, která měla taky z výroby pětikvalt a v kombninaci s S-kovým sdruženým přístrojem a S-kovým potahem sedaček to působilo zvláštně. Ale bylo to fakt origo - ve velkém TP to bylo zapsáno jako mimořádná výbava.
10:10:57
03.06.2020
03.06.2020
cendik
-> Tom Troll: Tak já jsem taky jeden z těch co to hledá, takže jsem za každýho brouka do hlavy rád. Furt je to lepší, než to najít, protože pak nemá objevitel za čím jít
-> Bukaj: Nevím, jak to bylo u stopětek s pětikvaltem, ale někdy na přelomu jara a léta 1988 vyjela poslední série 105 L. Byly většinou v barvě šedá silniční a všechny měly hranatý budíky s otáčkoměrem. U nás ve městě jsou takový tři, všechny mají původní číslo kousek od sebe. A ještě s jednou jel Svět Motorů do Jugošky.
-> Bukaj: Nevím, jak to bylo u stopětek s pětikvaltem, ale někdy na přelomu jara a léta 1988 vyjela poslední série 105 L. Byly většinou v barvě šedá silniční a všechny měly hranatý budíky s otáčkoměrem. U nás ve městě jsou takový tři, všechny mají původní číslo kousek od sebe. A ještě s jednou jel Svět Motorů do Jugošky.
10:09:23
03.06.2020
03.06.2020
PeeterCZ
Když už vzpomínáme, tak popíšu taky své první setkání s osmikanálem:
Bylo to asi v r. 89. V té době byly na sídlišti na parkovišti skoro samé 742. Vzhledem k absolutní absenci čehokoli jiného na trhu bylo vnímání rozdílů mezi jednotlivými provedeními škodovek silně deformované a význam toho, jestli má jedna škodovka opěrky a druhá ne, byl předmětem sousedské závisti Rozdíl mezi 105 a 130 byl tehdy vnímaný asi jako dneska mezi Fabií a Superbem, i když to bylo vlastně reálně skoro stejné auto... Kdo tu dobu nezažil, tak to asi těžko pochopí, ale tak to tehdy bylo. Když se tedy na parkovišti objevila nová škodovka, bylo to pro nás kluky (často i pro dospělé) pozdvižení...
A v této době si trafikant z naši ulice přivezl novou škodovku, byla v barvě "zeleň vrbová" a vzadu pod pravým blinkrem měla štítek "Škoda 136 L", interiér byl eLkový, černé středové pokličky na kolech. Byl to pro mě objev, protože jsem až do toho okamžiku neměl ani ponětí, že existují nějaké osmikanály... Označení 136 L jsme měli všichni spojené pouze s novým Favoritem... Samozřejmě auto, trafika i trafikant už jsou dávno pryč, takže zůstala jen tato vzpomínka... Pak jsem ještě potkal v provozu jednu 135L i jednu 136L, ale bylo to mnohem později, takže tam už nemůžu vyloučit, že to byly nějaké přestavby apod. Ale tady u té trafikantovy bych si skoro vsadil na to, že to fakt byl onen hledaný bájný jednorožec, protože výměna štítku na novém autě mi přijde dost nepravděpodobná... I když vyloučit nelze ani to
Bylo to asi v r. 89. V té době byly na sídlišti na parkovišti skoro samé 742. Vzhledem k absolutní absenci čehokoli jiného na trhu bylo vnímání rozdílů mezi jednotlivými provedeními škodovek silně deformované a význam toho, jestli má jedna škodovka opěrky a druhá ne, byl předmětem sousedské závisti Rozdíl mezi 105 a 130 byl tehdy vnímaný asi jako dneska mezi Fabií a Superbem, i když to bylo vlastně reálně skoro stejné auto... Kdo tu dobu nezažil, tak to asi těžko pochopí, ale tak to tehdy bylo. Když se tedy na parkovišti objevila nová škodovka, bylo to pro nás kluky (často i pro dospělé) pozdvižení...
A v této době si trafikant z naši ulice přivezl novou škodovku, byla v barvě "zeleň vrbová" a vzadu pod pravým blinkrem měla štítek "Škoda 136 L", interiér byl eLkový, černé středové pokličky na kolech. Byl to pro mě objev, protože jsem až do toho okamžiku neměl ani ponětí, že existují nějaké osmikanály... Označení 136 L jsme měli všichni spojené pouze s novým Favoritem... Samozřejmě auto, trafika i trafikant už jsou dávno pryč, takže zůstala jen tato vzpomínka... Pak jsem ještě potkal v provozu jednu 135L i jednu 136L, ale bylo to mnohem později, takže tam už nemůžu vyloučit, že to byly nějaké přestavby apod. Ale tady u té trafikantovy bych si skoro vsadil na to, že to fakt byl onen hledaný bájný jednorožec, protože výměna štítku na novém autě mi přijde dost nepravděpodobná... I když vyloučit nelze ani to
09:11:10
03.06.2020
03.06.2020
PeeterCZ
-> Tom Troll: Vzhledem k tomu, že je r. 2020, tak už asi navždy zůstane jen u těch vágních vzpomínek Pochybuju, že se ještě nějaká 135/136 L dožila dneška... Ale o tom, že ty auty existovaly snad už nikdo nepochybuje (fotka s VIN tu je, fotka z prospektu taky... + hodně vzpomínek), jen je otázkou, kolik jich vlastně bylo vyrobeno... Jedno je jisté - bylo jich určitě velmi málo
21:35:58
02.06.2020
02.06.2020
Bukaj
-> Tom Troll 02.06.20 18:44:54: Tak, tak. Vzhledem k tomu, že ty štítky Škoda 136 L a Škoda 135 L byly normálně v autodílech k zakoupení, tak si kdokoli mohl štítkem "vytunit" libovolný vůz...
Na mé 130LPG kdysi nějakých pár let jezdil štítek Škoda 120 L a vpředu na masce jen nápis ŠKODA - jako kamufláž proti odcizení - stotřicítky se tehdy dost kradly, tak bývalý majitel, když vůz v roce 2006 koupil, vyměnil štítky - pro jistotu...
Jinak když byla řeč o stopětkách a jejich výbavách, tak kdysi jsem měl co do činění se 105L 88 ("dvouřádek"), která měla z výroby hranaté budíky s otáčkoměrem a pětikvalt...
Na mé 130LPG kdysi nějakých pár let jezdil štítek Škoda 120 L a vpředu na masce jen nápis ŠKODA - jako kamufláž proti odcizení - stotřicítky se tehdy dost kradly, tak bývalý majitel, když vůz v roce 2006 koupil, vyměnil štítky - pro jistotu...
Jinak když byla řeč o stopětkách a jejich výbavách, tak kdysi jsem měl co do činění se 105L 88 ("dvouřádek"), která měla z výroby hranaté budíky s otáčkoměrem a pětikvalt...
19:27:01
02.06.2020
02.06.2020
kraska98
-> Tom Troll: A ono to přitom ve skutečnosti byla 105ka
18:44:54
02.06.2020
02.06.2020
Tom Troll
-> cendik: Nejhorší je, že těhle podobně vágních příběhů je v hostorii tohohle vlákna mnoho, a nedělá to nic jinýho než sázení dalších brouků do hlavy těm co je hledaj.
13:28:36
02.06.2020
02.06.2020
cendik
Tak já taky příjdu s troškou do mlýna. Když mi bylo asi pět, byli jsme pro něco ve stavebninách a vedle naší 125 stála korálově červená škodovka, typický elko a na zadním čele mělo nápis 136, vyvedenej právě ve stejné formě jako na stopětadvacítce. Pamatuju si to, protože jsem už tehdy byl zamilovanej do té naší a že jsem to celej nadšenej říkal dědovi. Akorát si s odstupem let nejsem schopnej uvědomit, jestli tam bylo to "L" nebo jenom někomu upadl nápis na stodvacítce a vytunil to předním nápisem ze 136.
07:46:40
02.06.2020
02.06.2020
palinator
Jednu 105L, myslím "88, má známej. A je to taky taková směska mezi 105S a 105L.
07:19:24
02.06.2020
02.06.2020
john simple
-> Šemik : jednu š105L ve výbavě S jsem před léty rušil. Hranatý tachometr, vzadu pevné skla, koberce gumové, samonavíjecí pásy vpředu, vzadu obyčejné, vyhřívané zadní sklo a zrcátko měla i vpravo
15:43:19
31.05.2020
31.05.2020
Šemik
Co se týče 105S/L v druhé polovině osmdesátých let v ČSSR, mám v paměti článek dobového tisku který se mi kdysi dostal do ruky. Neuvažujme nyní fakt, že se 105 dala koupit nová i v devadesátým roce, nicméně bylo uváděno, že produkce Š105S byla ukončena MR 86, počínaje MR 87 je Š105L v základním provedení v podstatě S odpovídající MR 86. Pokud člověk chtěl ve výbavě L prvky L, musel si za každý zvlášť připlatit A věřím tomu, že to tak opravdu bylo, osobně jsem viděl 105L 87 (10MOOLH) co byla výstrojí S.
Jedno bílé M se štítkem 136L jsem nedávno viděl stát v Levíně u Chlumce nad Cidlinou, bohužel jsem neměl příliš času a ani majitel nebyl u vozu, tedy nemohu potvrdit autenticitu vozu
Jedno bílé M se štítkem 136L jsem nedávno viděl stát v Levíně u Chlumce nad Cidlinou, bohužel jsem neměl příliš času a ani majitel nebyl u vozu, tedy nemohu potvrdit autenticitu vozu
23:59:35
30.05.2020
30.05.2020
PeeterCZ
-> Matsoft: Mas pravdu, ty uplne prvni M1 mely jeste celo se zapustenymi svetly - vsechny predseriovky a asi i prvni seriovky. Vim o jedne 105 S M1, jedno z uplne prvnich M a ma to tak. Ale soused mel GLS M1 z podzimu 83 a uz mel klasicke emkove celo. Takze se to tykalo asi jen prvnich kusu...
19:56:00
30.05.2020
30.05.2020
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 30.05.20 13:34:13: ja se s tim pojmenovanim prave setkal mnohokrat
17:32:25
30.05.2020
30.05.2020
palinator
-> Bukaj:
A u '90 taky leccos.
A u '90 taky leccos.
17:24:29
30.05.2020
30.05.2020
Bukaj
-> Matsoft: U M1 bylo možné leccos
15:10:14
30.05.2020
30.05.2020
Matsoft
-> PeeterCZ: kamos mel 120gls prvni emko a mel gl (rapid) zadni celo.
13:54:59
30.05.2020
30.05.2020
Bukaj
-> palinator 30.05.20 13:40:08: No, na ty věčně vypadávající plastové příchytky bowdenů jsem před asi dvaceti lety vymyslel řešení - mezi ty packy příchytky našikmo zašroubuji šroubek (vroutek) a problém jednou provždy vyřešen
Zde důkaz místo slibů:
Zde důkaz místo slibů:
13:40:08
30.05.2020
30.05.2020
palinator
-> Bukaj 30.05.20 00:07:39:
A hlavně ty držáky bowdenů musej bejt všechny zacvakaný a ne jako když jsem až já po 15 letech přišel na to, proč "našich" škodovka netopila. Řešily se termostaty, zaskřípnutý hadice k chladiči, odvzdušnění, všechno možný. Až já jsem čirou náhodou přišel na to, že tam byla klapka v pozici "skoro studená".
A hlavně ty držáky bowdenů musej bejt všechny zacvakaný a ne jako když jsem až já po 15 letech přišel na to, proč "našich" škodovka netopila. Řešily se termostaty, zaskřípnutý hadice k chladiči, odvzdušnění, všechno možný. Až já jsem čirou náhodou přišel na to, že tam byla klapka v pozici "skoro studená".
13:34:13
30.05.2020
30.05.2020
Bukaj
-> PeeterCZ: Aha, to by mne nenapadlo pojmenovat GL čelo, i když jej měly ze začátku převážně vozy výbavy GL. Já mu říkám "mezitypové"
12:20:07
30.05.2020
30.05.2020
PeeterCZ
-> Bukaj: -> rsvancara: Tipuju, že Jarda myslel GL čelo=čelo se zapuštěnými zadními světly, ale to už se samozřejmě na sedany M nedávalo (jenom na Rapid)... eMka GL+GLS měly klasické čelo stejně jako běžné 105/120.
07:35:03
30.05.2020
30.05.2020
Bukaj
-> rsvancara:
To asi ne - ta nebyla podle výbavy, ale podle ročníku...
...spíš bych tipoval, že Jarda myslel zadní čelo (podle snímku, na který odkazuje - pokud to "celo" mělo být čelo) - GL verze měly čelo se zanýtovanýma dirkama na štítek a nerez písmena na spoileru, ale to na fotce v odkazu je, takže netuším, co tím chtěl říci...
To asi ne - ta nebyla podle výbavy, ale podle ročníku...
...spíš bych tipoval, že Jarda myslel zadní čelo (podle snímku, na který odkazuje - pokud to "celo" mělo být čelo) - GL verze měly čelo se zanýtovanýma dirkama na štítek a nerez písmena na spoileru, ale to na fotce v odkazu je, takže netuším, co tím chtěl říci...
06:05:43
30.05.2020
30.05.2020
rsvancara
-> Bukaj: GL čelo = jednodílná maska typuju :)
00:07:39
30.05.2020
30.05.2020
Bukaj
-> Jarda - zrušená registrace 29.05.20 12:31:32: Co je GL celo? Topení to má úplně normální. Ono když je vše v pořádku, tak topení funguje perfektně i na škodovce. Ale nastavit ta táhla klapek je docela kumšt. Musí se nastavovat ve stejné poloze, v jaké je panel s páčkami namontován v autě, jina se to při montáži a ohnutí bowdenů rozhodí...
20:13:33
29.05.2020
29.05.2020
rsvancara
-> Jarda - zrušená registrace 29.05.20 12:31:32: Topení to má jako každá 135/6tka s 0,1MPa víčkem. Mě to topí fakt pěkně i se to docela ryche zahřeje, to nelžou :) První projížďky jsme realizovali po vánocích :)