Škoda 105/120 užovka - zadní čelo

prohledat
68 příspěvků (zobrazeno 51 až 68) od 28.10.2013 do 23.11.2013, založil/a Fortschritt
řadit dle data
21:11:42
05.11.2013
Bukaj
-> koště:

Záleží, jestli model 81, nebo 824

Od srpna 1981 by měly GLky mít čelo s Mkovejma světlama...4
17:24:50
05.11.2013
koště
Taky se stručně zeptám užovka GL r.v. 81 žehličky nebo široký světla? popřípadě jestl itam nepatří čelo jako je na garde/rapid ?
11:04:30
04.11.2013
Karlos (WIO46)
-> Enggik: Zajímavý. Jinak na modelu 81 jsem měl to uplně hladký čelo, a to s prolisem jsem viděl jen na autech s oválama. Jinak na mojí ´80 mám to čelo s výstupky aby byla SPZ šikmo, tzn. to co píšeš že je 79 (a dle barvy je původní). Asi přebytky z minulého roku, když to auto je nějak z března.
19:39:56
03.11.2013
Bukaj
-> vaclav3 03.11.13 13:31:55: Ty mřížky měly zaručeně už vozy výbavy L a vyšší. sociální verze měly čela s dírkama, ale bez mřížek (ale daly se dokoupit v Mototechně). Na zimu se děrované čelo zaslepovalo buď linem, nebo nějakým jiným PVC - buď vmotáním pásků mezi mřížky, nebo přišroubováním kusu přes celou mřížku... 6



Jinak je opravdu zajímavé, že katalogy neuvádí více typů "žehličkového" čela.

Nemám tedy žádný katalog pouze užovkový, třeba by to tam bylo, nicméně nejstarší mám katalog z roku 1983...7
16:20:48
03.11.2013
Enggik
Těch čel je je aspoň co jsem zatím narazil, tak 5druhů 4 Když budu počítat jen na lampy ,,žehličky"



-model 77" = děrované čelo, dorazy kapoty u kraje. hladká kapota.

-model 78" = děrované, dorazy kapoty blíže ke středu. hladká kapota.

(ovšem už někdy v polovině roku /přesným měsícem si nejsem jist/ náběh plného čela s výstupky pro uchycení SPZ , typického pro model 79")

-model 79" = plné čelo s výstupky pro SPZ, hladká kapota.

-no a od modelu 80" jsou tu ještě dvě plná čela, samozřejmě s kapotou se spojlerem, u kterých teď nevím které z nich bylo dřív a které později a nechce se mi to hledat 70 Jedno má prolis pod SPZ a druhé je úplně hladký.



A spíš bych tu diskuzi přesunul sem: skoda-virt.cz/cz/.../1389 15-uzovky-jak-sel-cas?goto post=2... ;-) Ono už se to tam taky jednou řešilo.
upraveno 1x, naposled 03.11.2013 16:30:42
13:38:50
03.11.2013
Karlos (WIO46)
-> vaclav3: Jiný způsob uchycení banja? To jako vážně? Co jsem měl doma, tak to pasovalo všechno všude. Pokud vím, tak jen do 79 byl filtr držen tružinou a takovym bazmegem divnym, to pak nahradili křídlovou matkou.
13:31:55
03.11.2013
vaclav3
-> Bukaj:

Ozdobná mřížka, jak leštěná, tak později černá, byla v sérii od LS výš. Montovala se i na plná čela. Nedám za to sice krk ale dírky pro její montáž byly na všech čelech od počátku výroby. Čistič vzduchu po 10/79 měl nejen zvednutou sací trubku, ale i jiný způsob jejího uchycení. "Banja" nejsou záměnná.
13:15:19
03.11.2013
Honza105
-> Bukaj 03.11.13 00:10:13: Vlastním dvě 120 v sociální výbavě expedované z MB v červnu a červenci 1978 a obě mají hladkou kapotu a plné zadní čelo a na 90% jsem si jist, že zadní čelo měněno nebylo. Tuhle kombinaci jsem, ale také viděl na 120L v barvě modř střední, která se dávala jen na model 1978. Z těchto poznatků vychází má domněnka, že plné zadní čelo se začalo montovat zhruba od jara 1978.
09:31:25
03.11.2013
Bukaj
-> vaclav3: Však to píši o příspěvek níž 6

Zatím vždy, i když jsem byl na pochybách, měl katalog pravdu 4

Ale když se tak koukám do katalogu pořádně, tak odlišné zadní čelo (od počátku výroby do 07/81) je v tam psáno pouze pro řadu Grand Lux (označení typu 28), tak nevím, jestli tím nebylo myšleno čelo s dírkama na nerez lištičku nad nárazníkem...

Dále lze z katalogu vyčíst, že mřížka zadního čela v nerezovém provedení se montovala (pro vozy výbavy Lux a vyšší) od počátku výroby do 09/79, kdy ji nahradila černá hliníková.

Co se týče "banja", tak jsem v katalogu nedohledal ucelenou informaci, odkdy dokdy se montovalo plechové, katalog uvádí pouze plastové s termostatem od 08/83...

...ale komplet čističe vzduchu jsou tam uvedeny 3 typy - Do 10/79, Od 10/79 do 07/83 a od 08/83 dále (nepočítám nejnovější provedení z 1988).
08:22:16
03.11.2013
vaclav3
-> Bukaj 02.11.13 23:44:51:

Není pravda. Čelo bez děr se začalo montovat snad už koncem roku 78, ne-li dřív. (za přesné datum neručím) Teprve od podzimu 79 (model 80) naběhla děrovaná kapota a změněné sání.
00:10:13
03.11.2013
Bukaj
-> stepan: O tom jsem už leccos slyšel, ale moc jsem tomu nevěřil. Ony ty otvory jsou tam nejen pro estetiku, ale hlavně pro proudění vzduchu a chlazení...

...nicméně asi to bude pravda - katalog uvádí dva typy zadního čela od počátku výroby - jeden od 08/76 do 07/83 a druhý od 08/76 do 07/81 (další dva typy čela jsou pro Mková světla)...

A hladkou kapotu uvádí katalog do 09/79, takže zjevně byla výše zmíněná kombinace možná (jistá).

Ale zajímalo by mne, na které modely se to tak montovalo - stopětky? Nebo sociální výbava (105s, 120)?

Naše 120L z 03/78 měla čelo děrované, stejně, jako sousedovic GLS... Dědova 105L 1982 už měla kapotu se spoilerem a čelo plné, s prolisem kolem SPZ (a černě lakovaným hliníkovým plechem na čele)...
23:52:34
02.11.2013
stepan
-> Bukaj: Některý byli nejspíš s plnym čelem i kapotou (moje začátek 1978 zřejmě taky, i když u tý si originalitou jistej nejsem vůbec).
23:44:51
02.11.2013
Bukaj
-> radar75: Asi měněné čelo...

S hladkou kapotou bylo vždy děrované čelo a dolů skloněné plechové "banjo" nasavače (jako u 1000MB/100/110), s novou kapotou se "banjo" napřímilo pro nasávání vzduchu spoilerem kapoty...4
21:53:15
02.11.2013
radar75
Otec mal 1979 celé čelo hladká kapota 120 l .5
18:55:17
02.11.2013
Honza105
Od května 1978 se začalo dávat plné zadní čelo.
18:50:20
02.11.2013
Matsoft
celo s dirama ci bez der... zalezi zda 1978 model 1978 nebo 1978 model 1979..... hladka kapota stopro... s dirama to vypada lip a lip to chladi.
07:47:31
29.10.2013
Don_pepe
-> Fortschritt 28.10.13 22:32:53: Čelo s dírama, hladká kapota4
22:32:53
28.10.2013
Fortschritt
Zdravím, na užovkách jsem zaznamenal asi tři provedení zadního čela - zpočátku s otvory, pak totéž bez otvorů a dále bez otvorů s prolisem okolo SPZ. Ví někdo přesná data, kdy ve výrobě došlo k přechodu na jiný typ? Zajímalo by mě totéž i ohledně hladké zadní kapoty vs. kapoty se spojlerem. Jde mi o to, že budu potenciálně předělávat Š 105S z roku 1978, která má momentálně eMkové zadní čelo a kapotu se spojlerem, tak ať vím, co mám vlastně shánět. Díky za odpovědi.
Extreme Tyres