skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kupovat fabii 1.4tdi 300 000 km?
18:37:43
02.09.2011
02.09.2011

Škodověnka
-> King: Asi moc nevíš o čem mluvíš. Když koupíš škodovku za více než stojí v době nákupu konkurebce tak ji taky pak prodáš za více než konkurence a zpravidla je to zhruba stejný rozdíl jako při nákupu takže ve výsledku je ta škodovka stejně drahá jako konkurence ikdyž je fakt že prvotní investice je vyšší.
16:18:39
02.09.2011
02.09.2011

VeTeV
-> King: proto jsem nechtel firemni auto - chrochta II, stejne bych ji mel jen pro osobni pouziti takze veskere naklady si hradim stejnak sam a trnout hruzou co me z toho kde kdo ocese - ne nechci
16:17:01
02.09.2011
02.09.2011

King
-> Škodověnka: To jako, že to třeba pořídíš za 150tkč a po 5ti letech vystřelíš do světa za 40, ale lepší non-škoda kchár s lepší výbavou bude jenom za 100, ale dostanu za něj pouhých 30? :)
-> VeTeV: To je klasika, malá část naší firemní flotily jsou koktávky a každou chvíli se řeší šlohnutý xenony, airbagy....Bejvalej kolega nafasoval služební jetou koktu a po tejdnu mu z ní loupli origo navigaci - parkoval na dvoře svýho baráku za zamknutejma vratama - takovej o to je zájem :) U mondeí máme jenom jedno rozbitý okýkno, protože kolega si z toho na dovolený udělal výkladní skříň značkovejch hadrů a vybavení.
-> VeTeV: To je klasika, malá část naší firemní flotily jsou koktávky a každou chvíli se řeší šlohnutý xenony, airbagy....Bejvalej kolega nafasoval služební jetou koktu a po tejdnu mu z ní loupli origo navigaci - parkoval na dvoře svýho baráku za zamknutejma vratama - takovej o to je zájem :) U mondeí máme jenom jedno rozbitý okýkno, protože kolega si z toho na dovolený udělal výkladní skříň značkovejch hadrů a vybavení.
11:35:08
02.09.2011
02.09.2011

Škodověnka
-> VeTeV: Jsem měl právě měl pocit že jsem někde slyšel že vzhledem k počtu aut není to procento krádeží nejvyšší, ale samozdřejmě je hodně vysoko. S těma dílama, navigací, xenonama je to fakt no. Já mám nastěstí garáž na dědině takže to neřeším.
11:01:42
02.09.2011
02.09.2011

VeTeV
-> Škodověnka: delal jsem v pojistovne a tam pri vysloveni Octavia, Passat sli do mrakot a statisticky jsou to nejkradenejsi auta - neboli pojistky jsou samo drazsi...
druha vec, ze se z toho kradou dily na objednavku - takze dat si treba integrovanou navigaci a nechat to stat venku, tak mas jistotu, ze to ukradnou... bagy, svetla to samy... krade se i plecharina apod... ja to mit tak nespim
druha vec, ze se z toho kradou dily na objednavku - takze dat si treba integrovanou navigaci a nechat to stat venku, tak mas jistotu, ze to ukradnou... bagy, svetla to samy... krade se i plecharina apod... ja to mit tak nespim
10:59:12
02.09.2011
02.09.2011

Škodověnka
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: On je koncern sice nejkradenější, ale vzhledem k počtu aut máš možná menší pravděpodobnost odcizení než jiná auta, nemám k dispozici nějaká přesná čísla...
10:40:01
02.09.2011
02.09.2011

VeTeV
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: oni i pojistky sou drazsi... ale tak jak jsem jiz slysel mnohokrate - je to nejlepsi auto neb to ma pulka CR . tak to o necem svedci 

10:38:45
02.09.2011
02.09.2011

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Škodověnka: "to co si připlatíš při koupi oproti konkurenci, zase pak získáš při prodeji takže je to ve výsledku šul nul" to ovšem platí za předpokladu že ti ji někdo nečorkne, protože tam kde je dopyt, tam je i nabídka ...
10:19:43
02.09.2011
02.09.2011

Škodověnka
-> King: Škodovky jsou u nás sice dražší a asi i celý koncern, ale to co si připlatíš při koupi oproti kontukernci, zase pak získáš při prodeji takže je to ve výsledku šul nul. A víš co se říká o Japoncích? Japonec až nakonec 

07:41:24
02.09.2011
02.09.2011

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> King: mluvíš mi z duše, ale kdo chce kam ..
všichni chtějí mrtě krutopřísnou vochcáfku v tédéí protože to táhne vocpoda jako blázen a hlavně žere 3 litry
uplne nejlepší jsou ty tdi dovoz z německa třeba tak z roku 2001 a najeto 115tis km jeté pouze do kostela a na chatu


uplne nejlepší jsou ty tdi dovoz z německa třeba tak z roku 2001 a najeto 115tis km jeté pouze do kostela a na chatu

00:26:25
02.09.2011
02.09.2011

King
-> palinator: Já nic z výběru nevylučuju :) Jak říkám, komu nevadí, že si za hříšnej peníz iracionální poptávky koupí nějakej holobyt, hlavně, že je to dehet, jeho boj. Osobně jsem se rozhlížel po starším "japonci" a kategorii 2litr benzín, nakonec z toho byl ten Cougar. Ale nikomu to necpu :)
22:45:39
01.09.2011
01.09.2011

palinator
-> King:
A co se teda má kupovat? Pokud vyloučíš Škodu, tak můžeš vyloučit celej koncern, protože je to všechno stejný. Na Francouze se pěje špína, na Italy a Korejce rovněž, Japáni taky nejsou bez chybičky, na Forda se taky po vzoru pořekadla "kdo chce psa bíti, hůl si vždycky najde" něco hodí a o Opelu radši nemluvím. Každej Ti řekne něco jinýho.
A co se teda má kupovat? Pokud vyloučíš Škodu, tak můžeš vyloučit celej koncern, protože je to všechno stejný. Na Francouze se pěje špína, na Italy a Korejce rovněž, Japáni taky nejsou bez chybičky, na Forda se taky po vzoru pořekadla "kdo chce psa bíti, hůl si vždycky najde" něco hodí a o Opelu radši nemluvím. Každej Ti řekne něco jinýho.
17:47:08
01.09.2011
01.09.2011

suri
za tú cenu super , kilometrov by som sa nebál poznám autá z viac km a nejak sa nerozpadávajú , o tom motore veľa nepočuť , možno tým že je ich málo ale údajne nijaké vážnejšie poruchy nemá
17:18:30
01.09.2011
01.09.2011

King
-> iDawe: Tom měl spíš na mysli tu masochistickou zálibu češstva v "české" značce škoda, která rezultuje v to, že volítaná fóbie nebo kokta pořád stojí ranec, protože legendy o levným servise a náhr. dílech a spolehlivosti dělaj svoje :) Osobně jsem se z těchhle dogmat dokázal vymanit až v posledních letech a nelituju.
16:28:27
01.09.2011
01.09.2011

iDawe
-> Škodověnka: jasný.. však jo. Cenu na tom má zajímavou. Ostatní je na něm 

16:01:29
01.09.2011
01.09.2011

Škodověnka
-> iDawe: Za 4l to jezdí, ale to by ses musel všude ploužit 90. Je pravda že se dá dnes už za rozumný prachy sehnat ta 1.9, ale bude vždy starší oproti té 1.4 za 60 a bůh ví s jakou servisní historii, ikdyž daj se najít pěkný kousky.
Už nevím co bych k tomu více dodal. Tazatel se musí rozhodnout sám a hlavně se s tím projet a uvidí jak mu sedne.
Už nevím co bych k tomu více dodal. Tazatel se musí rozhodnout sám a hlavně se s tím projet a uvidí jak mu sedne.
15:23:45
01.09.2011
01.09.2011

iDawe
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: tak ona fábie není tak špatný auto, ta moje už taky něco zažila semnou, aktuálně jsem spokojenej, že jsem zvolil tenhle motor a plyn do něj.. spotřebou jsem hodně spokojenej, na "výkon" jsem si zvykl, atd. ty fordy co sis teď oblíbil dobře známe taky, osobně jsem se známým asi tak před 10ti lety s nima nalítal dost km a byly to pěkný auta.. dneska je to už taky olítaný, i když to drží. ale žádný auto se nerozpadne a jezdí dál, každý potřebuje servis.
15:17:46
01.09.2011
01.09.2011

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> iDawe: tys koupil dobře, ale ty co kupují ty vylítané dojeté hujdy, jen proto že je to fóbie, a bez výbavy, tak to nepochopím.
15:10:05
01.09.2011
01.09.2011

iDawe
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: vem si forda a votpal 

15:09:31
01.09.2011
01.09.2011

iDawe
-> Škodověnka: já myslel, že to umí jezdit tak za max. 4 litry nafty.. ale to je jedno.. vem si, starej motor 1,4 na plyn.. bez starostí.. ekonomicky přijatelný..
jinak ona fábie za 60 je pěkná cena.. za 300tis km auto něco zažije.. ať je to servisovaný nebo ne, ale asi bych v tomhle případě víc pohledal a našel 1,9. Pokud chce člověk naftu. Když jsem kupoval fábii já cca 9 měsíců zpětně, tak jsem našel krásnou F1 kombi 1,9TDi elegance se serviskou, 270tis najeto za 68tis a sleva by ještě symbolicky šla.. je to taky asi o náhodě, ale je potřeba pamatovat i na to, že se to už chvíli vyrábí a je jich jako sra*ek...
jinak ona fábie za 60 je pěkná cena.. za 300tis km auto něco zažije.. ať je to servisovaný nebo ne, ale asi bych v tomhle případě víc pohledal a našel 1,9. Pokud chce člověk naftu. Když jsem kupoval fábii já cca 9 měsíců zpětně, tak jsem našel krásnou F1 kombi 1,9TDi elegance se serviskou, 270tis najeto za 68tis a sleva by ještě symbolicky šla.. je to taky asi o náhodě, ale je potřeba pamatovat i na to, že se to už chvíli vyrábí a je jich jako sra*ek...
15:04:58
01.09.2011
01.09.2011

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
Co na těch předražených "škodovkách" vidíte....
13:17:56
01.09.2011
01.09.2011

Škodověnka
iDawe: Jasně že moje spotřeba není nic extra, ale jak jsem říkal jezdím hodně město. Když jedu někam dál a motám se okolo 120 tak spotřeba spadne o nějaký litr dolů. O spotřebu se tu ovšem tolik nejdá bych řek. Jde tu o to že tazatel může mít tuhle fábii za hodně slušný prachy a pokud má aspoň základní výbavu (el.okna, centrál a 2 bagy) a bude ok tak bych do ní v klidu šel toť vše.
Jasně že 1.9 je ve všem lepší, ale ta bohužel za ty prachy není.
Jasně že 1.9 je ve všem lepší, ale ta bohužel za ty prachy není.
07:29:02
01.09.2011
01.09.2011

iDawe
-> Škodověnka: 5,5 spotřeba teda není žádnej hit.. opět platí lepší koupit 1,9.. kde je výkon, toč. m. atd.. pojistka není zas tak rozdílná když se hledá.. a myslím že další a další výhody ve prospěch 1,9..
já teda jezdím benzínovou fábií 1,4mpi 50kw.. ale na plyn a aktuálně jezdím od 6,5-8,5 l plynu.. v přepočtu je to o dost míň než s naftou.. proto jsem od ní utekl.. motor je hned zahřátej, nemusím se bát o turbo a další kraviny.. rozvody atd.. 1,4TDi jede určitě líp.. ale ne o tolik
já teda jezdím benzínovou fábií 1,4mpi 50kw.. ale na plyn a aktuálně jezdím od 6,5-8,5 l plynu.. v přepočtu je to o dost míň než s naftou.. proto jsem od ní utekl.. motor je hned zahřátej, nemusím se bát o turbo a další kraviny.. rozvody atd.. 1,4TDi jede určitě líp.. ale ne o tolik

00:53:18
01.09.2011
01.09.2011

King
Jákákoliv fábie? A není to škoda? :-)
00:46:50
01.09.2011
01.09.2011

Škodověnka
Já najezdil s tímto motorem spoustu km v práci a mám ho i doma a ač jsem si z něho ze začátku utahoval tak časem jsem mu přišel na chuť. Dělali s 51, 55 a 59kw mezi kterými není velký rozdíl ve výkonu a oproti rotačce 66kw v oktávce jsou na tom dynamikou podobně.
Já mám tu nejsilnější v kombíku z roku 06 a nemůžu si stěžovat. Je pravda že se motor musí držet mezí 2 až 4.5t/ot, pak je živý, neobtežuje hlukem ani vybracema. Pokud se podtáčí je zvuk hroznej a dynamika žádná a to samé platí nahoře. Spotřebu mám 5.5l, ale mám v tom hodně města a klimu. Na dálnici to pěkně zrychluje do nějakých 130, dál už je to pozvolné. Mám zatím najeto ,,jen,, 120tkm a zatím ťuk ťuk žádnej problém.
300tkm bych se nebál za předpokladu důkladné kontroly a možnosti navštívit servis kde se auto dělalo. A za 60t si myslím že není nad čím váhat bo tyhle motory se tam začali dávat tuším někdy v roce 03 možná 04.
Já mám tu nejsilnější v kombíku z roku 06 a nemůžu si stěžovat. Je pravda že se motor musí držet mezí 2 až 4.5t/ot, pak je živý, neobtežuje hlukem ani vybracema. Pokud se podtáčí je zvuk hroznej a dynamika žádná a to samé platí nahoře. Spotřebu mám 5.5l, ale mám v tom hodně města a klimu. Na dálnici to pěkně zrychluje do nějakých 130, dál už je to pozvolné. Mám zatím najeto ,,jen,, 120tkm a zatím ťuk ťuk žádnej problém.
300tkm bych se nebál za předpokladu důkladné kontroly a možnosti navštívit servis kde se auto dělalo. A za 60t si myslím že není nad čím váhat bo tyhle motory se tam začali dávat tuším někdy v roce 03 možná 04.
22:27:29
31.08.2011
31.08.2011

palinator
-> Rapid135 - doktor:
Ano, rotačky myslím 1,9 TDI (66/81 kW), jen pro srovnání. Ten spodek máš konstrukčně "stejnej". O PD mluvím, jak zmiňuji vymačkané uložení vstřikovačů - bohužel smysl, jak jsem to vlastně myslel, není dobře znát..
Ano, rotačky myslím 1,9 TDI (66/81 kW), jen pro srovnání. Ten spodek máš konstrukčně "stejnej". O PD mluvím, jak zmiňuji vymačkané uložení vstřikovačů - bohužel smysl, jak jsem to vlastně myslel, není dobře znát..
22:08:25
31.08.2011
31.08.2011

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Milan 136:



21:42:42
31.08.2011
31.08.2011

Milan 136
-> Matthes, záškodník z TechWebu: a pak polomotor, protože to začne žrát olej
21:39:48
31.08.2011
31.08.2011

Matthes, záškodník z TechWebu
-> mark 31.08.11 14:22:43: Tady budes menit po 30 000 hlavu no 

21:39:31
31.08.2011
31.08.2011

Milan 136
-> Rapid135 - doktor 31.08.11 21:37:40: byli. jen SDI je s čerpadlem
21:37:40
31.08.2011
31.08.2011

Rapid135
palinator 30.08.11 17:55:15 napsal:
→ David29:
No, nevim jestli by u 1,4 TDI musela bejt nutně nízká životnost. Velikost
válců je stejná, jako u 1,9, jen jich je o 1 míň. Nějaký přefoukaný
ty 1,4 taky nebudou, protože už z principu mají míň výfukových plynů a
těžko by to mohli dohánět vysokými tlaky od turba, kompresor to nemá. Na
nějaký vysoký výkony tudíž 1,4 TDI laděny nejsou. Myslím, že by to
mohlo vydržet, vzhledem k tomu, že rotačky vydržej třeba i 700 tis…
jen asi bude chtít opravit hlavu – vymačkané uložení vstřikovačů. Ale
je to jen moje domněnka nepodložená praxí, znám jen jednu 1,4 TDI, která
nemá najeto ani 150 tkm, ale praskla u ní jen hadice od turba, jinak je
zatím spolehlivá.
E: jinak před koupí asi klasika.. kontrolovat zvuk turba, výkon aspoň podle
pocitu nebo nějakým měřením, nesmí kouřit..
čtu tam o rotačce,pokud tím myslíš rotační čerpadlo.nebyly náhodou fobide TDi jenom PD ?
→ David29:
No, nevim jestli by u 1,4 TDI musela bejt nutně nízká životnost. Velikost
válců je stejná, jako u 1,9, jen jich je o 1 míň. Nějaký přefoukaný
ty 1,4 taky nebudou, protože už z principu mají míň výfukových plynů a
těžko by to mohli dohánět vysokými tlaky od turba, kompresor to nemá. Na
nějaký vysoký výkony tudíž 1,4 TDI laděny nejsou. Myslím, že by to
mohlo vydržet, vzhledem k tomu, že rotačky vydržej třeba i 700 tis…
jen asi bude chtít opravit hlavu – vymačkané uložení vstřikovačů. Ale
je to jen moje domněnka nepodložená praxí, znám jen jednu 1,4 TDI, která
nemá najeto ani 150 tkm, ale praskla u ní jen hadice od turba, jinak je
zatím spolehlivá.
E: jinak před koupí asi klasika.. kontrolovat zvuk turba, výkon aspoň podle
pocitu nebo nějakým měřením, nesmí kouřit..
čtu tam o rotačce,pokud tím myslíš rotační čerpadlo.nebyly náhodou fobide TDi jenom PD ?
20:12:27
31.08.2011
31.08.2011

Milan 136
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: to jsem chtěl napsat, když jsem to četl
-> Johannes 31.08.11 09:25:11: to myslíš vážně, že s HTP se svezeš líp??

-> Johannes 31.08.11 09:25:11: to myslíš vážně, že s HTP se svezeš líp??
18:14:33
31.08.2011
31.08.2011

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> mark: neboj, to co ušetříš na pailvu pak dáš za druhý, třetí ... motor
máš 6 nebo 12-ventil?

16:26:12
31.08.2011
31.08.2011

Stepix
no tak to nevim v jakejch vylítanejch plečkách jste jezdili ale co jsem zažil já 1,4tdi tak to nebyl za a) ani přílišný hluk do kabiny který by mne jakkoliv vyrušoval či jinak vadil. natož nějaké extrémní klepání a vibrace... a za b)jízdní vlastnosti i spotřeba byli poměrně příjemné.
15:53:34
31.08.2011
31.08.2011

Shadow_
nebát se to a koupit. Je to poruchové jako každé auto. Jinak TDI mám a jsem spokokej je to trochu hlučnější ale spotřeba slušnější než u HTP a zatím žádný problém
15:29:27
31.08.2011
31.08.2011

palinator
-> Jirik_Tuňák:
Když u 1,4 TDI otevřeš dveře, tak se jejich rám klepe by oko tak 1 cm.
Když u 1,4 TDI otevřeš dveře, tak se jejich rám klepe by oko tak 1 cm.

14:22:43
31.08.2011
31.08.2011

mark - zrušená registrace
Nevím nevím já osobně mám 1,2HTP 2007 a nedám na to dopustit. Mnoho lidí mě od toho odrazovalo, ale moje skutečná spotřeba je okolo 4,8/l. taky jsem měl 1,9TDI a můžu říct, taky supr. Jenom mě trápilo to, že mi často cca 30 000km odcházeli žhavicí svíčky.

13:14:14
31.08.2011
31.08.2011

Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> RON: Mě tam přišlo hlučný teda všechno vyjma 16V čtrnáctky.
Zejména 1.9 SDi a jestli je 1.4 TDi s vibracemi a rezonancemi vlastními tříválci ještě horší, tak potěž vejce.
Zejména 1.9 SDi a jestli je 1.4 TDi s vibracemi a rezonancemi vlastními tříválci ještě horší, tak potěž vejce.
12:16:38
31.08.2011
31.08.2011

RON
-> Johannes: ve Fábce jsem s ničím lepším, než je 1,4 TDI nejel... ano, hlučné to je, ale jak to tahá je moc příjemný... HTP není hlučný?...
10:27:11
31.08.2011
31.08.2011

palinator
-> Johannes:
No, nevim nevim. 1,4 TDI sice hodně drkoce a hrkoce, ale že by jel hůř než jakýkoliv HTP, to zase ne. A s 1,4 je spotřeba nižší, ale ne o moc.
No, nevim nevim. 1,4 TDI sice hodně drkoce a hrkoce, ale že by jel hůř než jakýkoliv HTP, to zase ne. A s 1,4 je spotřeba nižší, ale ne o moc.
09:25:11
31.08.2011
31.08.2011

Johannes
-> Xhanz: Motor 1,4 TDI je ve Fabii snad ta nejhorší motorizace z hlediska jízdního komfortu a hlučnosti. Jezdí sice na naftu, ale proti jedna devítce má snad jedinou přednost v nižším povinném ručení. Spolehlivost bude asi stejná, ale při prakticky stejné spotřebě mu chybí výkon a je neskutečně hlučný. Možná hodím červený hadr mezi býky, ale s HTP se svezeš daleko líp.
09:05:24
31.08.2011
31.08.2011

Stepix
neměl bych s touto motorizací problém, u táty v práci je měli ve fabiích taky a rovněž je prodávali. Bylo to v loni, v kombíku a stáli 100tis. Nájezd byl míň jak poloviční, servis rovněž 100% škoda, rv 05. U 1/4 z nich byly servisem přiznány závady na válcích nebo hlavě. S tím že je to pojízdné ale bude nutné do budoucna to řešit. Tyhle vadné stáli 80. Já se tě zeptám, máš nějaký důvod, krom 60ti tisíc Kč kupovat takovouhle olítanou fábii? Je pravda záleží na tom kdo s tím jezdil, takže do rodiny pouze to co řídí pouze někdo z vás od nova.
P.S: Víš které auto na celém světě má nejlepší průstupnost terénem?
...služební
P.S: Víš které auto na celém světě má nejlepší průstupnost terénem?
...služební

07:54:13
31.08.2011
31.08.2011

Max
-> Xhanz: záleží kdo (nebo kolik lidí) s tim jezdilo a jak se k tomu chovali... Praidelnej servis škoda velkou výhodou.
Měl jsem z německa i fábie který měli přes 300 (taky služebáky) a vypadali 100x líp než většina fábii tady v bazarech.
Měl jsem z německa i fábie který měli přes 300 (taky služebáky) a vypadali 100x líp než většina fábii tady v bazarech.
19:25:33
30.08.2011
30.08.2011

Milan 136
-> Xhanz: to je rozdíl kus od kusu. Ale při těch km se může krom motoru podělat prakticky cokoliv. ale jak říkáš. auto v bazaru se 150 na tachometru to má taky
19:14:14
30.08.2011
30.08.2011

Jarda - zrušená registrace
-> palinator: co to je zas za forum pry 1.4mpi je v principu prevrtanej motor
, to jeste neslysel o zdvihu?, jezis, kdyz o tom nic nevim, tak o tom nepisu - vrtani je stejny - ja tam daval jednu vlozku favoritackou


19:08:56
30.08.2011
30.08.2011

Lukaso358
-> palinator: čoveče sem si ani nevšim 

19:00:49
30.08.2011
30.08.2011

palinator
-> Lukaso358:
Jenže to co jsi sem dal je MPi a ne TDI.
Jenže to co jsi sem dal je MPi a ne TDI.

17:55:15
30.08.2011
30.08.2011

palinator
-> David29:
No, nevim jestli by u 1,4 TDI musela bejt nutně nízká životnost. Velikost válců je stejná, jako u 1,9, jen jich je o 1 míň. Nějaký přefoukaný ty 1,4 taky nebudou, protože už z principu mají míň výfukových plynů a těžko by to mohli dohánět vysokými tlaky od turba, kompresor to nemá. Na nějaký vysoký výkony tudíž 1,4 TDI laděny nejsou. Myslím, že by to mohlo vydržet, vzhledem k tomu, že rotačky vydržej třeba i 700 tis... jen asi bude chtít opravit hlavu - vymačkané uložení vstřikovačů. Ale je to jen moje domněnka nepodložená praxí, znám jen jednu 1,4 TDI, která nemá najeto ani 150 tkm, ale praskla u ní jen hadice od turba, jinak je zatím spolehlivá.
E: jinak před koupí asi klasika.. kontrolovat zvuk turba, výkon aspoň podle pocitu nebo nějakým měřením, nesmí kouřit..
No, nevim jestli by u 1,4 TDI musela bejt nutně nízká životnost. Velikost válců je stejná, jako u 1,9, jen jich je o 1 míň. Nějaký přefoukaný ty 1,4 taky nebudou, protože už z principu mají míň výfukových plynů a těžko by to mohli dohánět vysokými tlaky od turba, kompresor to nemá. Na nějaký vysoký výkony tudíž 1,4 TDI laděny nejsou. Myslím, že by to mohlo vydržet, vzhledem k tomu, že rotačky vydržej třeba i 700 tis... jen asi bude chtít opravit hlavu - vymačkané uložení vstřikovačů. Ale je to jen moje domněnka nepodložená praxí, znám jen jednu 1,4 TDI, která nemá najeto ani 150 tkm, ale praskla u ní jen hadice od turba, jinak je zatím spolehlivá.
E: jinak před koupí asi klasika.. kontrolovat zvuk turba, výkon aspoň podle pocitu nebo nějakým měřením, nesmí kouřit..
17:50:32
30.08.2011
30.08.2011

banditta
U nás to májí jako Taxíky v Roomstrech a jsou spokojení jako želvy a už mají najeto víc než 300tis.km a se servisem si moc hlavu nedělají.Olej tam lejou jaký zrovna je a jezdí taky asi to co zrovna kdo levně prodá z Tatry.Takže bych se ztoho vůbec nebál.

17:48:05
30.08.2011
30.08.2011

Xhanz
-> Lukaso358: Zkusím na to mrknout a projet no. Jsou to káry od Botasu a co má ten známej, tak se o to vopravdu staraj. V servise na ně mávaj prej už z dáli, protože jede kasička. Minule mu hučelo ložisko (on má teda Lagunu) a preventivně mu vyměnili všechny 4.... no jasný je, že to chce hlavně projet. Já spíš jen jestli s těmahle motorama vyloženě nemá někdo zkušenost a jestli to prostě vydržej mít tolik km