skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vozidla Vb, Po, Spoje atd.
prohledat
6309 příspěvků (zobrazeno 401 až 450) od 26.12.2009 do 03.12.2023, založil/a dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
V Bogatyne fasovali...
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: To ještě není odprodaný
po Plzni jezdí už jedno bejvalý bez polepů a majáků
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: jojo ještě ho mají ![52](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
![52](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
na tom kousku dálnice tábor-budějice operujou ještě se starym bílym mondeem ST220
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Elektrické dráhy jsou pravděpodobné...
...ale u toho OD Máj by mne nepřekvapilo ani "elektrické brány"...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
...ale u toho OD Máj by mne nepřekvapilo ani "elektrické brány"...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Antony - zrušená registrace 22.12.15 20:11:41: To je přesně to, co jsem si myslel. Podle mě tam ty majáky mají akorát pro ten pocit...
-> andyrs 28.12.15 13:33:51: Jsi si jistý, že jsi ten nápis přečetl správně?
Nejsou to "Elektrické dráhy"? Co je to za rok nebo z čeho je ta fotka?
-> andyrs 28.12.15 13:33:51: Jsi si jistý, že jsi ten nápis přečetl správně?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
1203 - Technicka pohotovost, elektricke brany
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : -> rsvancara 21.10.15 19:49:40: to je ona. .
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : jj tmavě modrá, fotit to nemělo cenu, bo moje kalkulačka už zvládá jen volat. Taky jsem se divil, že měla majáky atd. .
-> Antony: Tmavě modrá? Mám dojem, že něco takovýho bylo na Retroměstečku. Těžko říct, jestli něco takovýho je taky zařazený v IZS nebo si tam ty majáky prostě dali a nikdo to neřeší.
Asi to sem nepatří, ale včera v Pardubkách u Globusu stála felicia kombi nová tvář, v modrý barvě, polepená barenvejma čtvercema alá prototip "LR", pardubická RZ, na střeše modrý majáky se stopkou uprostřed, za cělním oknem další diodový majáky a na dveřích něco jako pátrání, nebo vyhledávání pohřešovaných osob. Setkal jste se s tím někdo někdy?
Technicka pohotovost - elektricke brany
-> Enggik: No je otázkou, proč tam PO není. Jestli ho tam dodělali později, tak potom nechápu, proč to fotili před.
Ty vystřihovánku bych možná taky ještě našel, tekrát když se u babičky likvidovali starý Ábíčka, tak jsem z toho ty vystřihovánky aut vyškubal.
Ty vystřihovánku bych možná taky ještě našel, tekrát když se u babičky likvidovali starý Ábíčka, tak jsem z toho ty vystřihovánky aut vyškubal.
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Znám dobře
I tu vystřihovánku mám doma. Byla jak 1:35 tak 1:100 minibox. Škoda že jich je tak málo. Neretva se mi tvarově ze všech bus-přestaveb na Aviáckým podvozku líbí nejvíc.
O Volze nic nevím. Myslíš PO?![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
I tu vystřihovánku mám doma. Byla jak 1:35 tak 1:100 minibox. Škoda že jich je tak málo. Neretva se mi tvarově ze všech bus-přestaveb na Aviáckým podvozku líbí nejvíc.
O Volze nic nevím. Myslíš PO?
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Enggik 14.11.15 22:59:26: Co to má chudák se dveřma? :)
-> Enggik 14.11.15 23:00:00: Tady k tomu máš článek, pokud neznáš. Ještě k tomu byl i nějaký s barevnýma fotkama, ten tuším vyšel tenkrát v Ábíčku a myslím že i vystřihovánka.
www.avia-club.com/clanek/ nezustane-opet-jen-prototy pem-taz-neretva-3
-> Enggik 14.11.15 23:00:25: Podle těch světel asi vyšetřovák, ale nechybí jí něco?
-> Enggik 14.11.15 23:00:00: Tady k tomu máš článek, pokud neznáš. Ještě k tomu byl i nějaký s barevnýma fotkama, ten tuším vyšel tenkrát v Ábíčku a myslím že i vystřihovánka.
www.avia-club.com/clanek/ nezustane-opet-jen-prototy pem-taz-neretva-3
-> Enggik 14.11.15 23:00:25: Podle těch světel asi vyšetřovák, ale nechybí jí něco?
Jo jo avča je moje,snad se brzo dokopu k nafocení ze všech stran![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jinak fotky vnitřku jsou někde okolo strany 30 tohoto tématu...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jinak fotky vnitřku jsou někde okolo strany 30 tohoto tématu...
-> Burák: Někam jo, možná do dnešního nákupu? Nebo sem, viděl jsem něco... ale neslíbil jsi nám, že bude později lepší foto? :)
-> miroussm: MYslim, že už jsem je sem dokonce dával
Ta Avia je parádní, to je Tvoje? nebylo by, prosím, více fotek, zevnitř? :)
Stále v činné službě, vyfoceno dnes v Pardubicích, byii to zdravotníci :-)
-> miroussm: Řeč byla o VEA v té době, proto jsem zmiňoval tu pražskou, o které vím, že je i pěkně zdokumentovaná. Jednu pěkně zachovalou velitelskou T613 jsem viděl i v (bývalé) Karose Vysoké Mýto, ale krom majáku a vysílačky je to jen sériové auto.
Těch vyprošťovacích (T623) bylo víc, proto se jich víc zachovalo, a díky vybavenosti některé i stále slouží u JSDH. Jedna "muzejní" byla teď na Retroměstečku, ale ten stav byla docela hrůza.
Když budeš mít nějaké info přímo od pamětníka, rád se poučím.
Těch vyprošťovacích (T623) bylo víc, proto se jich víc zachovalo, a díky vybavenosti některé i stále slouží u JSDH. Jedna "muzejní" byla teď na Retroměstečku, ale ten stav byla docela hrůza.
Když budeš mít nějaké info přímo od pamětníka, rád se poučím.
-> Mr._Nosferatu: To o kapalinovejch brzdách s tlakovým posilovačem platí jenom pro starý Avie bez turba. Co mělo turbo (a možná už poslední bez turba) už mělo vzduchový brzdiče a vzduchovou ručku. Nicméně kapalinovej okruh zůstal. :-/ Takže skloubili 2 druhy brzd se všema jejich nedostatkama... :-/
Ale u starý avie jsme při odtahu brzdy nikdy nefoukali, u nový to už moc jinak nešlo (když nepočítám, žes povolil lana na ručce a jel bez brzd úplně).
-> Enggik: Avii (naloženou cca 3tunama) s prasklou poloosou (a nefunkční uzávěrkou) jsem (kvůli průjezdu sanity) popotahoval proti kopci za Citroenem C15. Sice to skoro stálo spojku, ale o kousek jsem to popotáh a dalo se tam projet.
Prázdnou avii jsme několikrát táhli i na vzdálenost několika desítek km za Hyundayem Galloper a samotnej tahač jsme jednou přitáhli za transitem. :-D
Ale u starý avie jsme při odtahu brzdy nikdy nefoukali, u nový to už moc jinak nešlo (když nepočítám, žes povolil lana na ručce a jel bez brzd úplně).
-> Enggik: Avii (naloženou cca 3tunama) s prasklou poloosou (a nefunkční uzávěrkou) jsem (kvůli průjezdu sanity) popotahoval proti kopci za Citroenem C15. Sice to skoro stálo spojku, ale o kousek jsem to popotáh a dalo se tam projet.
Prázdnou avii jsme několikrát táhli i na vzdálenost několika desítek km za Hyundayem Galloper a samotnej tahač jsme jednou přitáhli za transitem. :-D
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) :
Zeptám se znalce jak to tehdá bylo. Každopádně těch dochovaných Tater 613, resp.623 je více a nejen z Prahy. Byly tehdy i na maloměstech, třeba z Prahy se dochovaly zejména plasťáky, ale třeba v Jilemnici sloužila chromka a to dost dlouho. Teď je pokud vím někde v muzeu, mám pocit, že v Liberci.
Zeptám se znalce jak to tehdá bylo. Každopádně těch dochovaných Tater 613, resp.623 je více a nejen z Prahy. Byly tehdy i na maloměstech, třeba z Prahy se dochovaly zejména plasťáky, ale třeba v Jilemnici sloužila chromka a to dost dlouho. Teď je pokud vím někde v muzeu, mám pocit, že v Liberci.
-> Enggik: No, ale mě šlo o to, že avia má kapalinový brzdy s přetlakovým posilovačem.
Ale podle polepů tý bedny s nářadím, typuju že i ta odtahovka patřila tý autopůjčovně
Ale podle polepů tý bedny s nářadím, typuju že i ta odtahovka patřila tý autopůjčovně
-> Mr._Nosferatu: Zajímavá představa, za Avii táhnout eŠku. Ale už jsem viděl kde co, i pokus o odtáhnutí naložený Liazky, A15kou
-> Mr._Nosferatu 11.10.15 21:01:00: Asi stejně jakékoliv jiné auto na tyči,však to je také důvod k tomuto způsobu odtahu? Tedy bez brzd
A okruh se dá natlakovat kvůli odbrždění i bez vlastního zdroje.
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Mr._Nosferatu 11.10.15 21:01:00: Asi stejně jakékoliv jiné auto na tyči,však to je také důvod k tomuto způsobu odtahu? Tedy bez brzd
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Teď mě tak napadá, jak se vůbec tahaly avie na tyči, tedy jak se zapojovaly brzdy? Nebo prostě jely bez posilovače ?
-> Mr._Nosferatu: Ehm... odtáhnout co? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Ale tak na tyči by se to odtáhnout dalo, nebo to může být cisterna na PHM
-> Mr._Nosferatu: To jo, ale určitě ne na ty autobusy. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Mr._Nosferatu: Byls rychlejší ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Třeba odtahovka, když není vidět bedna s náředím :D
-> Burák: Mě by třeba zajímalo, na co byla ta druhá Avie s nápisem "havárie". :)
-> Burák:
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : ovsem pulka dilu uvnitr byla na tu Avii ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> škoda caddy: A když ti řeknu, že bylo, tak co?
-> FrantaM: Byla, je a vždycky bude. Jenom tenkrát u nás neexistovala tolik specializovaná technika jako dnes. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
ad dna69: díky za vysvětlení, pokládal jsem to za běžnou jednotku PO. Ani jsem netušil, že to byla specializovaná jednotka
-> FrantaM: Tohle jsou hasiči tehdejšího letiště Praha, což nelze srovnávat s běžnými jednotka PO ve městech. Škodovka nemá ani sirénu, což značí, že se nepočítalo s tím, že by vyjížděla mimo plochu letiště.
Je potřeba si uvědomit, o jaké době se bavíme. Tehdy ještě neexistovala specializovaná auta na nehody apod. a pak taky vyprošťovací zařízení nebylo zdaleka tak sofistikované, aby šlo jednoduše umístit do osobního auta (hmotnost, rozměry). V té době se s tím teprve začínalo a to především v podobě T613 s výbavou Narexu, která je dobře známá i jako model. Ta na rozdíl od 105SP měla dostatečný výkon a prostor na to, aby něco takového mohla vozit.
Je potřeba si uvědomit, o jaké době se bavíme. Tehdy ještě neexistovala specializovaná auta na nehody apod. a pak taky vyprošťovací zařízení nebylo zdaleka tak sofistikované, aby šlo jednoduše umístit do osobního auta (hmotnost, rozměry). V té době se s tím teprve začínalo a to především v podobě T613 s výbavou Narexu, která je dobře známá i jako model. Ta na rozdíl od 105SP měla dostatečný výkon a prostor na to, aby něco takového mohla vozit.
ad miroussm, ad dna69: ano, to jsem měl na mysli. Domnívám se, že když už tehdejší AZNP vyráběla užitkový model 105 SP, tak by se hodil i k hasičům, třeba pro zásahy menšího rázu (autonehody apod.). Navíc mnou dříve uveřejněná fotka modelu 742 spolu s T 148 poukazuje na tato fakta: černé nárazníky (pokud se nepletu tak od modelu 82)
-> miroussm: To bylo první, co mi blesklo hlavou, když jsem se na tu fotku podíval - že je to křižovatka u perníkový univerzity. :)
Co myslel nevím, číst myšlenky neumím. Ale na zbytek jsem mu myslím odpověděl. Velitelských vozů tehdy asi taky moc nebylo. V Praze např. T613, která se dochovala dodnes, ale v menších městech takové auto nemělo význam. Osobní auta byla spíš vyšetřovací apod. Nějaké rychlé zásahové automobily tehdy spíš začínaly.
Co myslel nevím, číst myšlenky neumím. Ale na zbytek jsem mu myslím odpověděl. Velitelských vozů tehdy asi taky moc nebylo. V Praze např. T613, která se dochovala dodnes, ale v menších městech takové auto nemělo význam. Osobní auta byla spíš vyšetřovací apod. Nějaké rychlé zásahové automobily tehdy spíš začínaly.
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Tak to klobouk dolů, že si to poznal podle zábradlí. Pravda, v Hradci by bylo obrostlé mechem
Mondeo jsem nedávno potkal v Sezimově Ustí, akorát lapili nějakého hříšníka.
Ad.PO, nemyslí Franta spíš velitelské vozy?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ad.PO, nemyslí Franta spíš velitelské vozy?
-> FrantaM: Pokud vím, tak PO nikdy žádné doprovodné vozy nemělo. Zatím nevím o 105SP v barvách PO a ani že by SP mělo původní značky žluté.
Zdravím, spíše dotaz pro "dříve" narozené: U tehdejší Požární ochrany sloužily v polovině 80. let v roli doprovodných vozů spíše automobily Škoda 120 L nebo 105 SP? Jaké formáty SPZ měly (bíločerné nebo žlutočerné)?
Zamítnuté přispívání mají:
- 1000MB-VB - zrušená registrace (udělil dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) ), důvod: Cizí fotky vydává za svoje.