To by me taky zajimalo.
Ono, cokoli merit podle pohybu rucicky otackomeru je blbost, neb kazdemu ta rucicka lita jinak, takze cvakani mobilem pro ziskani orientacnich hodnot myslim bohate staci.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zrychleni na 4.22
09:39:56
22.10.2009
22.10.2009

Alenka
00:48:18
22.10.2009
22.10.2009

David29
-> Bery: A jak jinak bys to chtěl měřit?
23:40:58
21.10.2009
21.10.2009

Gemini
-> Bery: lol




22:32:56
21.10.2009
21.10.2009

Bery
to jsou hustý hodnoty a časy. 3,3 sekundy...3,8...mě to přijde že je to + - autobus..mobilem...hmm.To jeko když si tu budem krejčovskym metrem při pokojový teplotě a dobrym péčku měřit na setiny milimetru pinďoury...stejný hodnoty..ale asi kolem 15 - 20.....cm
17:50:23
19.10.2009
19.10.2009

Alenka
-> COL: asi to tam bylo trosku z kopce, ted jsem to byl zmerit znova a tech 4500 - 6000 vychazi spis k 3,8s
Zkousel jsem to i na dvojku a tam se to pohybuje okolo 1,9s podle toho jak se mi dari mackat tlacitko na mobilu :)
Zkousel jsem to i na dvojku a tam se to pohybuje okolo 1,9s podle toho jak se mi dari mackat tlacitko na mobilu :)
17:25:53
19.10.2009
19.10.2009

COL
-> Alenka: takze 4500-6000 za 3.3s ????
16:30:02
19.10.2009
19.10.2009

Alenka
Tak jsem to taky po ceste domu vyzkousel.
2500 - 4500: 7,1s
2500 - 6000: 10,4s
Myslim, ze by se dalo minimalne 0,5s z tech casu ukrojit poradnym odladenim karburatoru, protoze se to z tech nizkych otacek hrozne dlouho sbira.
Motor by mel mit okolo 90k, nejaky Nm, prevodovka seriova s.p. 4,16, pneu 185/55 R14
2500 - 4500: 7,1s
2500 - 6000: 10,4s
Myslim, ze by se dalo minimalne 0,5s z tech casu ukrojit poradnym odladenim karburatoru, protoze se to z tech nizkych otacek hrozne dlouho sbira.
Motor by mel mit okolo 90k, nejaky Nm, prevodovka seriova s.p. 4,16, pneu 185/55 R14
14:36:02
19.10.2009
19.10.2009

COL
-> Saky: kdepak - vykon. kdyby byl konst. kroutak, sel by vykon s roustoucim otackama do nekonecna, aby bylo by vhodne takovy motor provozovat v co nejvyssich otackach.
14:34:07
19.10.2009
19.10.2009

Saky
COL 19.10.09 14:07:09 napsal:
Pokud bys mel ten nize zmineny idelani motor,
co ma v celem spektru stale stejny vykon, staci ti jeden kvalt (dalsi mit
muzes, ale nic neziskas) .
má v celém spektru stejný kroutící moment nebylo tak myšleno?
Pokud bys mel ten nize zmineny idelani motor,
co ma v celem spektru stale stejny vykon, staci ti jeden kvalt (dalsi mit
muzes, ale nic neziskas) .
má v celém spektru stejný kroutící moment nebylo tak myšleno?
14:11:04
19.10.2009
19.10.2009

COL
Gemini 19.10.09 12:28:17 napsal:
vec druha – dneska som to zmeral na rapide 3.9 5q , zaradeny 3 kvalt, motor 135ka, vacka 265/265 – 3000–5000 rpm – 7 sekund
Co??? To bylo s kopce ne? Jinak by to jelo lip nez chovancova 1.5.... a vychazi pro to nutnej stredni cistej vykon asi 32kW (bez vsech ztrat), coz je docela dost na 1.3 v tomhle spektru otacek.
vec druha – dneska som to zmeral na rapide 3.9 5q , zaradeny 3 kvalt, motor 135ka, vacka 265/265 – 3000–5000 rpm – 7 sekund
Co??? To bylo s kopce ne? Jinak by to jelo lip nez chovancova 1.5.... a vychazi pro to nutnej stredni cistej vykon asi 32kW (bez vsech ztrat), coz je docela dost na 1.3 v tomhle spektru otacek.
14:07:09
19.10.2009
19.10.2009

COL
-> Eidy: i kdyz zapomenes na vsechny odpory, tak proste zychlovani je zvysovani kineticke energie - jeji prirustek za jednotku casu je vykon. Vykon je tedy teoretickou alfou a omegou zrychlovani. Prevodovka je "jen" kvuli tomu, aby umoznila motoru pracovat pokud mozno stale v oblasti max vykonu. Pokud ma motor ostre vykonove maximum, potrebujes mraky kvaltu, pokud ploche, staci ti jich malo. Pokud bys mel ten nize zmineny idelani motor, co ma v celem spektru stale stejny vykon, staci ti jeden kvalt (dalsi mit muzes, ale nic neziskas) .
Takze, pokud mas motor, ke kteremu idealne sedi nejaka prevodovka se SP treba 3.9 a pak bys SP zmenil treba na tech 4.22, vysledek bude horsi.
Takze, pokud mas motor, ke kteremu idealne sedi nejaka prevodovka se SP treba 3.9 a pak bys SP zmenil treba na tech 4.22, vysledek bude horsi.
12:28:17
19.10.2009
19.10.2009

Gemini
vec prva - zrychlenia na rovine su skoro identicke ci je to 4,22 alebo 3,9 (rozdiel max 0,2sek) ziadny prepocet na to neplati....
vec druha - dneska som to zmeral na rapide 3.9 5q , zaradeny 3 kvalt, motor 135ka, vacka 265/265 - 3000-5000 rpm - 7 sekund
vec druha - dneska som to zmeral na rapide 3.9 5q , zaradeny 3 kvalt, motor 135ka, vacka 265/265 - 3000-5000 rpm - 7 sekund
11:04:49
19.10.2009
19.10.2009

Eidy
-> COL: Jasně, nejsem odborník na dynamiku, ale vím, že do toho bude promluvat odpor vzduchu, kinetická energie atd. Ale v tomhle případě to pro ilustraci podle mě stačí.
10:16:31
19.10.2009
19.10.2009

COL
-> Eidy: tak jednoduche to neni, protoze jinak by to znamenalo, ze s prevodem 1:39 budes mit cas 0.9s....
kdyz bys mel, teoreticky, idelani trakcni motor s konstantnim vykonem v celem spektru otacek, bude zrychleni vzdy stejne, at tam bude 1:1 nebo 1:100.
kdyz bys mel, teoreticky, idelani trakcni motor s konstantnim vykonem v celem spektru otacek, bude zrychleni vzdy stejne, at tam bude 1:1 nebo 1:100.
10:04:55
19.10.2009
19.10.2009

Eidy
-> David29: Ale dá. 4,22/3,9=1,082 takže pokud čas s 3,9 bude třeba 9s tak na převodovce 4,22 by byl 8,317s 

22:14:40
18.10.2009
18.10.2009

David29
-> Ultim: Přepočítat se to nedá... to bys musel přepočítat i krouťák..
EDIT: Prostě ten motor by na to musel mít jinou sílu
EDIT: Prostě ten motor by na to musel mít jinou sílu
22:13:09
18.10.2009
18.10.2009

Ultim
-> mb136gl: jako takovy mam ja,ale jsou tu i jini kteri maji 3.9 a taky by je zajimalo jak si na tom stoji,takze klidne... Ono se to da i prepocitat ne? jakoze kdyz ty budes mit treba 10s s 3.9 tak to bude delat 9.24s s 4.22
21:57:21
18.10.2009
18.10.2009

mb136gl
zaujíma ťa len prevod 4.22?
21:55:09
18.10.2009
18.10.2009

aceboss
-> Ultim: Až bude TeReska OK.Tak Ti taky změřím časy pokud Ti to pomůže.
21:34:25
18.10.2009
18.10.2009

AZmotor
-> Ultim: no dobre dáme 3000-5000, páč ve 2500 mi to sice tahá hodně ale ne naplno.
neni problem odmerit dva casy. nebo tři...
neni problem odmerit dva casy. nebo tři...
21:29:46
18.10.2009
18.10.2009

Ultim
-> AZmotor: -> Matthes, záškodník z TechWebu: Jako ja jsem to tak meril,ze me prijde ze od tech 2500 uz to zacina tahat,ale samozrejme ze v 3000 to taha vice... Tak fajn tak napiste 3000-5000, 3500-5500,4000-6000 jak vam to vyhovuje,ja si to podle hoto akorat premerim...
-> ALL: Jinak dekuji vsem,mozna se nam podari poskladat ty casy nejak ucelene, aby pak dalsi lide se jen podivali a vedeli jak na tom jsou
... popr zjistili jako ja,kde je chyba,napr. mala komprese ze...
-> ALL: Jinak dekuji vsem,mozna se nam podari poskladat ty casy nejak ucelene, aby pak dalsi lide se jen podivali a vedeli jak na tom jsou

... popr zjistili jako ja,kde je chyba,napr. mala komprese ze...
21:00:34
18.10.2009
18.10.2009

Saky
-> Ultim: ja ti tedy neporadim ke zrychleni ale na tvoji otazku zda jsi na zacatku.. podle me ten motor musi mit rezervy nebot ten kompresni pomer je pro tu vacku malej, to je celkem jednoduche upravit tak jak ma byt.. jinak kazdy motor ma rezervy-)
20:15:36
18.10.2009
18.10.2009

AZmotor
-> Ultim: to jsou na muj motor moc nizke otacky... nechcete to zvetsit? treba 4 - 6 ?
18:53:06
18.10.2009
18.10.2009

gabo000000 - zrušená registrace
-> Ultim: ja mam pres 10 s v 4ke v 4q

18:47:08
18.10.2009
18.10.2009

David29
-> Ultim: Až dodělám auto (snad během tohodle tejdne), tak to zkusim a dám vědět...
Mám 136 v serii, karbec 136, převodovka 4q 4,22
Mám 136 v serii, karbec 136, převodovka 4q 4,22
18:19:32
18.10.2009
18.10.2009

COL
ja mival s 3.9 3000-5000 za necelych 8s. 185/70/13 a chovancova 1.5tka.... coz ti asi moc nepomuze.
18:16:49
18.10.2009
18.10.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
Ze 45kmph na 81 za 10s. Ne ze bych to nekdy meril, ale zda se mi to dost. Ono teda taky dle me to malo tocis...
18:09:48
18.10.2009
18.10.2009

Ultim
Ahoj vsem,mel bych na Vas dotaz...
Mam v aute motor z fava a k tomu morkou 5Q a jezdim na 165/70R13 Trochu jsem ladil motor a nevim zda jsem teprv na zacatku,nebo uz je to maximum co z toho muzu dostat.
Takze se ptam:Jake mate zrychleni na 3. rychlost z 2500 na 4500ot/min? Kdyz jsem si to meril tak to bylo v prumeru asi 10s.
Prosil bych prispivajici aby jen napsali cas,typ motoru,rozmer pneu popr. upravy na motoru...
Motor 136,vacka 265/265,komprese 9.7,vyfuk serie,karbec 120 trochu otryskovany. Cas 10s.
Mam v aute motor z fava a k tomu morkou 5Q a jezdim na 165/70R13 Trochu jsem ladil motor a nevim zda jsem teprv na zacatku,nebo uz je to maximum co z toho muzu dostat.
Takze se ptam:Jake mate zrychleni na 3. rychlost z 2500 na 4500ot/min? Kdyz jsem si to meril tak to bylo v prumeru asi 10s.
Prosil bych prispivajici aby jen napsali cas,typ motoru,rozmer pneu popr. upravy na motoru...
Motor 136,vacka 265/265,komprese 9.7,vyfuk serie,karbec 120 trochu otryskovany. Cas 10s.