favorit Lsi

prohledat
32 příspěvků (zobrazeno 1 až 32) od 31.08.2009 do 06.09.2009, založil/a Tomaso435

Přispívání do tohoto tématu bylo zastaveno. Důvod:

Zastavil:Tomaso435

řadit dle data
23:13:37
06.09.2009
Havoc
Gryzly: plně s tebou se vším souhlasím, motor a vše kolem něho ještě nebylo plně dovychytané, fakt ale je, že tento moto byl v té době na to že jsme se čerstvě podívali po revoluci do západní evropy, na velice slušné úrovni a myslím si, že když by dostal šanci, byl by třeba dobrý, nehledě na to, kolik by se toho z něj za ty další léta již třeba odvodilo.

Ta koncernová klasika byla sice nesmrtelná a spolehlivá, s tím vším naprosto souhlasím, ale již v době nástupu felicií byla zastaralá. A to nemluvím o tom, že později se opět tento motor (respektive odvozenina z něho, samozřejmě to není úplně tentýž motor) začal montovat do oktavií v 74kW verzi a ještě v současné době i když je na trhu moderní a hodně povedená 1,6 FSI se do dvojkových oktávek montuje v 75kW verzi a stále žije. I když už je nejspíěe na své maximální hranici.

On koncern je vůbec na některé věci "zpomalený", sází spíš na jistotu a spolehlivost než na nejnovější výkřiky techniky. Kolik let mu trvalo než začal u zážehových vznětových motorů používat přímé vstřikování nebo u vznětových systém common rail místo léta zastaralého PD adt... Vše má cca o 5 let později než konkurence, naštěstí to němci doháneí dílenským zpracováním a spolehlivostí, která patří k těm lepším.

No, trošku jsem se zakecal bokem, prostě škoda že náš motor se do výroby nedostal a nedostal šanci, němci šli na jistotu než na testování a vyladění nového.
22:28:24
06.09.2009
waca
Ta 1.6, to byla lahoda mít v autě. Co jsem se tak dozvěděl, proč se nedal do aut...1) Vývoj motoru a následné vychytávání much by bylo drahé, teoreticky by se šlo do neznáma(co a jak dlouho vydrží, atd..) 2) Prý ten motor byl těžký pro papírový Favorit/Forman, takže zase velké mínus (chtěl bych vidět rozdíl mezi hmotnostní 1.6 VW nebo 1,9D z Felicie oproti tomuto originálu 1.6 Škoda...
17:38:25
05.09.2009
Tomaso435
-> Rapi1: dobře vy4
16:40:23
05.09.2009
Rapi1
-> Gryzly:

-> Tomaso435_Žák 3.Bé: az s nim budem pofotim nieje prave v najlepsiom stave ale je to trocha vzacnost preto som ho vcera ukecal a ideme ho zachranit4
17:29:34
04.09.2009
Tomaso435
-> iDawe: třeba by se to dalo zjistit v nějaký evidenci vozidel,, teda jesi má někdo na nějakým vyšším místě známího,, jestli tohle auto bylo někde zaregistrovaný :D-> Rapi1: jojo vyfoť všechno ...:)
16:46:17
04.09.2009
Gryzly
-> Rapi1: Vyfot to pod kapotou.

-> Havoc: Mohl ten motor klidně být lepší, ale byla to novinka s nevychytanýma mouchama, zatímco ta VW1,6 byla osvědčená a skoro nesmrtelná.

Navíc rozjezd výrobní linky na nový motor stojí víc, než jen zvýšení produkce na lince stávající.

To že by nepasoval do VW karoserií si myslím není problém. stačí upravit formu a na novém bloku udělat držáky kde potřebujeme.

vždyt si vem že tuneři dávají motory ze všeho do kdejakých karoseruií.
15:13:56
04.09.2009
Rapi1
Kamarat teraz kupil skodu favorit 135LSi ma jednobod dovoz uz si nepametam odkial ak chce niekto neake info alebo foto rad zabespecim4
10:42:40
04.09.2009
iDawe
-> Tomaso435_Žák 3.Bé: tenkrat jsem ho videl v hk.. jenom jsem se divil a tim to haslo.. vic jsem to nepitval.. nekdo rikal ze byl tenhle motor nekdo rikal ne.. kdo vi.. kazdopadne jsem to videl..
23:38:13
03.09.2009
Havoc
Jo, je to škodovácký motor co měl normálně přijít do sériové výroby ve facelitovaných modelech favoritu (měl přijít další facelit, už se to i mělo jmenovat felicia, ale mělo to vypadat jinak než ta felda co známe všichni, to byl ještě český návrh, ne německý), jenže nakonec bylo vše jinak, i když němci uznali, že tento motor je mnohem lepší než jejich koncernová 1,6, tak se nesmířili s tím, že by škodovky měli lepší motor než zbytek koncernu a pokud by chtěli tento motor použít do zbytků aut, byla by úprava uchycení nákladná, proto vyšlo levněji vývoj tohoto motoru ukončit a do nástupců favoritů se dostala klasická zastaralá litinová (ten škodovácký 1,6 byl celohliník) koncernová 1,6, původně vyvinutá na počátku osmdesátých let u seatu.

Tomu se říká cenová politika :-) Nejen za socialismu byly škodovce některé dobré projekty zastaveny :-)
22:13:19
02.09.2009
Mr.Lumpy
-> El_Burro: tu 1.6 snad vyvinula škodovka ale nakonec se nevyráběl...
22:04:46
02.09.2009
El_Burro
-> Havoc: Z čeho vůbec pochází tento 1.6 motor jak je v tom formanu?To bude asi 16v co?
21:57:53
02.09.2009
Tomaso435
-> m_tsch: nevim teda, ale ta kuže se mi absolutně nelíbí,,,,,



navíc takovýhloe pláštěnkový sedačky to musí bejt taky super,,,



ale ten motoooooooooooooooooor
21:16:46
02.09.2009
m_tsch
Jasně, šlo mi hlavně o fotky interiéru, ty jsem zatím jinde neviděl
20:30:29
02.09.2009
Havoc
m_tsch: Jo, tenhle 1,6 parkuje vedle toho Bendixe, akorát tam má v popisu těch fotek pár drobností, třeba místo 75kW - přes 100 koní si lehce přidal, má "jen" 73kW - 99 koní, a digitální klimu nemá, nemá vůbec klimu, je tam pouze nezávislé topení (to je ta krabička s displejem v místě kde má být kolečko na štelování světel. Někoho to může třeba mást a může si myslet že je to klima, ale není), možná trošku rýpu, ale jen těch pár drobností chci uvést na pravou míru, než to někdo zase začne šířit dál :-)
20:02:26
02.09.2009
m_tsch
Forman 1,6 je celkem známej, je i v muzeu, tady je pár fotek galerie.autorevue.cz/show photo.php?photo=4082...
19:52:29
02.09.2009
Tomaso435
-> iDawe: hele hele ,,, povidej,,, kdy kde? na jak dlouho?:D šup :D:D otohle mě zajimá :D vím že se po silnicích prohánělo několik málo kusů 1,6tek, ale věčina zahraničí,,,,,, bylo to pro nějaký kápo škodovky tak mu tam daly 1.6ku
09:25:28
02.09.2009
Petuli
-> Havoc: 30km od baráku?,tak to je krása.Víš já se ptám jen tak,pro zajímavost,jinak jak se dívám,elektrika a vše jako GLi,RiC.Jinak ECU mohli dát taky k motoru a ne za sedačky:-)
23:34:48
01.09.2009
Havoc
Petuli: bohužel, kde to má jednotku netuším, na vlastní oči jsem to viděl pouze na tomto fávu v muzeu a naposledy jsem tam byl cca před čtyřmi-pěti lety kdy jsem si zadek proháněl ještě ve škodovce a favority jsem v té době jako hustej škoda tuner opovrhoval (naštěstí jsem z toho vyrostl). O tyhle "zajímavosti" z vývoje fávoritů jsem začal zajímat až mnohem později, ale někdy si tam udělám výlet a můžu pokoukat, dlouho jsem tam nebyl, dobrý námět na výlet. Navíc to mám od baráku cca 30km, tak není co řešit :-)
22:47:41
01.09.2009
iDawe
-> Gryzly: dam za to ruku do ohne.. oci nejsou pi*a ;) a originalitu stitku poznam..
22:27:14
01.09.2009
Gryzly
-> iDawe: hele hoši brzděte, houpat mě můžete, ale točit dokola , ne. ;-)
22:13:11
01.09.2009
iDawe
kdyz uz tak ja jsem videl formana s oznacenim 1.5.. dal nevim.. nicmene tenkrat to upalovalo docela..
19:07:32
01.09.2009
THOMMY
-> Havoc: Tak takhle je to, nám vrtalo hlavou,co dělá ve "starým" fávu stříkačka1
16:40:09
01.09.2009
Tomaso435
-> Havoc: nevim jesi jen cedulka ale ale vypadal jako original stav,, všude stejně pohnilej,,,3
16:39:20
01.09.2009
Tomaso435
-> Gryzly: jak to víš?40 tímto pozdravuju petr se 3 (ten je taky někde ze šumperka? ne?1



no něco málo sem tam vocad už přivez no 3
11:12:29
01.09.2009
Petuli
-> Havoc: paráda a kde měly ECU(řídící jednotku) umístěnou,nevíš?
06:52:12
01.09.2009
Gryzly
-> Tomaso435_Žák 3.Bé: Hele co se nám tu furt ochomejtáš? Doufám, že tu neskupuješ díly? ;-)
22:41:13
31.08.2009
jarda.u1
-> Havoc: Tak to je zajimave,o tom jsem ani nevedel.Jinak to oznaceni Gli a Ric si pamatujes spravne.Gli bylo na sedanech a Ric na Rapidu se vstrikovanim.
22:40:37
31.08.2009
Havoc
Toto je ono, jednobod Bendix
zvětšit favorit Lsi - obrázek od Havoc vložen 31.08.2009 22:40:37
22:37:56
31.08.2009
Havoc
Pokud to nebyla jen cedulka, tak je to vývozní model s jednobodovým vstřikováním Bendix, rok výroby baj voko kolem roku 1988-1990, když mrknete do škodováckýho muzea v Mladé Boleslavi tak je to to fávo co stojí hned vedle toho formana vínového s 1,6 motorem.

Vyrobilo se toho jen pár kusů a pouze na vývoz, je to stejné vstřikování jako se používalo u škodovek ke konci výroby, označení bylo tučím Gli nebo snad RiC nebo tak nějak, do řady 742 nedělám, tak to už nevím přesně.

Pokud by to ohnilý fávo ten motor mělo pod kapotou, pak je to už sběratelský kousek, ale štítek si na zadek můžu dát jaký chci, kámoš tam měl taky na fácu TDI s červeným D a I a pod tím 4x4.....
20:26:55
31.08.2009
Karlos (WIO46)
Si jsem taky viděl, všici mi tvrdili že to je blbost. Taky bych rád věděl více. Jo a na zadních dveřích u feliny měl tatík taky nápis Si a samolepku nějakýho anglickýho dealera, zajímavé.
19:20:18
31.08.2009
THOMMY
-> Tomaso435_Žák 3.Bé: Viděl jsem akorát Si, ale nic víc o tom taky nevim,rád se přiučim
18:42:40
31.08.2009
Tomaso435
kuci v šumperku u penny jsem iděl tmavošedo zelenýho vohnilýho favorita s označením LSi,,, neviděl sem to poprvé ale je to vopravdu z řídka,,,, tak se chci zeptat co vo tom vlastně víte??? někde se píše že to má stříkačku z vývozní škody GLS (GLi) a jinak klasika motor,,,,, díky

Přispívání do tohoto tématu bylo zastaveno. Důvod:

Zastavil:Tomaso435

Extreme Tyres