skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
jak zjistit co je motor zac?
musim se jit na to podivat do garaze
-> Kočislav: To asi těžko seženeš.
Je vyražené na nálitku u vodního čerpadla.
kde je to cislo vyrazeny?mam tam jakysi cislo ale neni tam nikde zadny lomitko
Nemá spíš někdo přehled o výrobních číslech motoru jako takových? Myslím tím čísla jako celky, ne typy. Abych věděl, v případě nepůvodního motoru, kdy byl vyroben apod.
dekuji moc jo a z tim technicakem,ja vim ze ten motor neni origos protoze sem si ho tam daval v sobotu.ale diky moc.
takže tvé číslo by vypadalo takto
642811
130*8
a můžeš jezdit bez olova
642811
130*8
a můžeš jezdit bez olova

Před rokem 1987 byla čísla ražena v jednom řádku s lomítkem, kde číslo za ním udává typ motoru (1-105, 2-120, 4-eRko nebo 110LS, 5-110, 6-120 GERDE, RAPID, 7-130, 8-100, 9-120LS), po roce 1987 se čísla razila ve dvou rádcích, kde ve druhém byl typ motoru, např. 130* a pokud končil 8, tak byl motor z výroby upraven na bezolovnatý benzín.
Dá se z toho poznat že je to stotříca (viz následující přehled z skoda.panda.cz:
/1 Š105 ...... (Š742.10)
/2 Š120 ...... (Š742.12)
/3 Š120 ...... (chladírenská jednotka)
/4 Š110R
/5 Š110
/6 Š120 Garde,Rapid
/7 Š130 ...... (Š742.13)
/8 Š100
/9 Š120 LS ..... (Š742.12)
)
Jinak z toho a z techničáku ještě můžeš třeba poznat jestli máš ještě pořád origo motor. A že je to motor vyrobený do 5/87, potom bylo trochu jiné značení. Jinak už asi nic moc.
/1 Š105 ...... (Š742.10)
/2 Š120 ...... (Š742.12)
/3 Š120 ...... (chladírenská jednotka)
/4 Š110R
/5 Š110
/6 Š120 Garde,Rapid
/7 Š130 ...... (Š742.13)
/8 Š100
/9 Š120 LS ..... (Š742.12)
)
Jinak z toho a z techničáku ještě můžeš třeba poznat jestli máš ještě pořád origo motor. A že je to motor vyrobený do 5/87, potom bylo trochu jiné značení. Jinak už asi nic moc.
Poznáš z toho, že motor je 130ka a byl vyroben před rokem 1987.
na bloku mam vyrazene cislo 642811/7* co je to zac nebo podle ceho se to da jeste poznat?