skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nezapomeňte se podívat..
-> bflm: Nj ale ja myslel v seriovem voze samozdrejmne a ne v takovemdle specialu.
-> Kuladmin: 1500 jezdila ve 100 1,8 a 2,0 jezdila ve 180rs a 200rs
-> Kuladmin: To je skoda,no.Uz vim,co by mi jinak dneska brumlalo za zadnima sedackama




A uz to skoncilo.
Skoda i jen toho motoru proc v nem nepokracovali a nepouzili ho nekdy v nejakem modelu. 1,3 1,5 1,8 a 2.0 litr v sade origo.
Skoda i jen toho motoru proc v nem nepokracovali a nepouzili ho nekdy v nejakem modelu. 1,3 1,5 1,8 a 2.0 litr v sade origo.
Já se na to mrknu až zítra na reprízu.. snad to bude na netu
už to začalo
škoda 720
a já si neska myslel že se vyspim..tůdle sedim u telky a na virtu zas 



-> Baghira: "jj, chyby se ďály", jak říká moje babička, celoživotní členka nynější Key Sí Čí Mí :)
-> King: Je to naprosto jednoduchý. Psal se začátek 70let, bylo krátce po okupaci, ekonomika byla v rozvratu. Zemi opustilo na 200 tisíc lidí, především lékaři, vědci, inteligence a většina národa byla nasraná. Stát nutně potřeboval skonsolidovat finance a ekonomickou a především sociální strukturu. Výchova novejch mozků a především zacpání huby opozici ve straně sociálními programy, díky nimž se o pár let později rodili hordy nás "husákových" dětí prostě stáli obrovský prostředky, kterejm muselo ustoupit mnoho slibně rozjetejch projektů ve všech odvětvích, včetně dvoumiliardové investice do nový fabriky na auta. Proto to s náma taky na konci 80. let vypadalo, tak jak vypadalo, ta setrvačnost ve zpožďení všeho pokrokovějšího byla nezastavitelná.
...jo a ještě tady chybí teorie, že ten projekt zamítli Rusáci :)
-> berkym1: Jinými slovy - bez komančů by tady asi nebyla centralizovaná "ekonomika" a v normální ekonomice by možná cena těch 720tek byla "normální", nebyl by problém sehnat dodavatele (mn.č. :) atd. atd. Ale znova - kdyby byly v prdeli ryby.... :)
suhlasim s kubinom. všetko sa netočilo iba o kvalite prototypu a jeho potenciali na trhoch na zapade. v tedajsej centralizovanej ekonomike nebolo jednoduche najst dodavatela na nove typy sučiastok(o kvalite nehovoriac) ved si len spomente ake uzasne problemi mali konštrukteri a zasobovači pri vyvoji favoritu. a to bolo o takvmer 20 r . neskor.napr. taky homokinetak vtedy vedeli vyrobit maximalne sudruhovia z ndr. možme byt radi že vznikla aspon 110R. to bolavtedajšia jedina cesta. vytvorit z mala čo najviac...
-> Kubina AVTOBA3 CCCP: Soudruzi stanovili, že výrobní náklady nesmí přesáhnout 27 tisic Kč a to se prostě nepodařilo.
-> King:
-> King:

-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): "Co by kdyby" je sice naprd, ale stejně mám pocit, že i pro škodovku by ve 45tým přece jenom bylo drobátko lepší, kdyby se ta armáda s bílejma hvězdičkama dostala dál na východ, než ta s těma červenejma :)
-> Kubina AVTOBA3 CCCP: Mě by jenom zajímalo, proč by 720tky měly tenkrát stát 2násobek řady 742. Ale v tzv. soc. "ekonomice" je asi možný všechno :)
-> Risan: Drobátko s tebou souhlasím, ale zrovna krach tohodle projektu považuju za velkej průser. Přece jenom už i ta hundrtka byla v době svýho releasnutí tak trošinku out a vyrábět v polovině 70.let auto se stejnou koncepcí jako Š1000, akorát v hranatějším plechu, byl už slušnej úlet. Ale zaplaťpámbu za něj, asdpoň jsem si s ním pár let užil a máme o čem kecat :) Ovšem v kontextu auto produkce bratrských států (waran,trabuco, maluch...) byl mezi slepejma i jednookej králem :)
-> Risan: Drobátko s tebou souhlasím, ale zrovna krach tohodle projektu považuju za velkej průser. Přece jenom už i ta hundrtka byla v době svýho releasnutí tak trošinku out a vyrábět v polovině 70.let auto se stejnou koncepcí jako Š1000, akorát v hranatějším plechu, byl už slušnej úlet. Ale zaplaťpámbu za něj, asdpoň jsem si s ním pár let užil a máme o čem kecat :) Ovšem v kontextu auto produkce bratrských států (waran,trabuco, maluch...) byl mezi slepejma i jednookej králem :)
-> Kubina AVTOBA3 CCCP: Ale pri reletivne dobrych predajnych vysledkoch v zahranici, ake mala napriklad skodovka s kilami, erkami aj s S120 by mozno 720 bola dost konkurencieschopna aj na zapade, myslim, ze dizajnovo bola porovnatelna s vtedajsou produkciou a co som pocul o tych snoch, aku to malo mat vybavu, tak by to bolo na svoju dou velmi solidne auto... ale je su to len dohady a predpoklady... keby keby keby.....
-> Kubina AVTOBA3 CCCP: ted je o tazka jestli tu volhu nedotovali pri prodeji, coz vim, ze u nekterejch vyrobku musel prodej podporit stat, takze ve skutecnosti byly vyssi naklady nez vydelek z prodeje. A netvrd mi ze to v ty dobe neexistovalo.
k te 720,cena toho auta by presahla castku 120t kcs.jen tak mezi nama Volha 24 stala 110t kcs a byla volne prodejna pres mototechnu,kdyz nepocitam podniky,taxiky apod.tak to bylo pro normalniho cloveka nedostupne a to je presne to,kam se skodovka nechtela dostat.
a projekty?ty ma kazda automobilka co svet svetem stoji,takhle breci plno fandu proc se to a toto nevyrabelo
a projekty?ty ma kazda automobilka co svet svetem stoji,takhle breci plno fandu proc se to a toto nevyrabelo
-> Jožynek : jj diky dufam ze sa to bde dat kukat 

-> Tomas120Ls: na www.ct1.cz maju online vysielani, tak skus pozret

-> Bedřich: V lecčems určitě, ale když chceš něco nebo někoho odrovnat z nějaké malicherné příčiny (třeba závist nebo pomsta), tak to uděláš i dneska. Jen to bude chtít jiné metody. A ty pokřivené charaktery tu jsou stále. To mi právě vadí na tom cyklu "zašlapané projekty", že se to tváří jako by všechno bylo komunistama = dneska by se to stát nemohlo.
-> Risan: Tato doba je jiná než ta co byla?
-> Risan: No jo no, díky té bolševické investiční politice už nikdy nezjistíme, jestli by to byly trháky na světovém trhu, nebo nebyly. Nevím jak AZNP, ale pamatuju, jak v ČZ Strakonice skřípali zubama, že vždycky udělají super prototypy (a fakt je měli) a tajemníci jim potom nedají peníze na rozjezd výroby..
Neviete ci ct2 ma live vysielanie lebo nechytam to.. cakam kym dojdu zamontovat digi tv 

Já mám z toho cyklu "Zašlapané projekty" trochu rozpačitý dojem. Je to takové prvoplánové ve stylu "baníček je nejlepší". V tomto případě "my česi jsme nejlepší, ale ty svině komunisti všechno pokazili". Ale chápu, že lidem se tento přístup líbí. Samzřejmě, že ten režim pokřivil všechny normální vztahy (jak mezilidské, tak obchodní), ale žurnalistika tohoto cyklu mi přijde dost povrchní a senzacechtivá. Vždycky vezmou nějakého hrdinu, který by všechno vytrhl, příslušně nadsadí genialitu jeho konstrukce tak, aby divák fanda-srdcař zajásal a pak barvitě (nicméně mlhavě) vykreslí ošklivé spiknutí hlouposti proti tomuto ostrůvku světla.
Jsem zvědav, jak podají tu sedmsetdvacítku, ale obávám se, že to místo objektivní osvěty zase bude prvoplánové brnkání na nacionalistické struny.
Jsem zvědav, jak podají tu sedmsetdvacítku, ale obávám se, že to místo objektivní osvěty zase bude prvoplánové brnkání na nacionalistické struny.
-> jarda.u1: už sem si ji dal



-> Jozka: Dam si upominku na telefon...........

čtvrtek, čt2: 21:55 - Zašlapané projekty
Zapomeňte na škodovku. Normalizace znemožnila, aby se Škoda 720 mohla vyrovnat renomovaným západním vozům. Dokumentární cyklus o unikátních nápadech, projektech a objevech, které za minulého režimu ne...
Zapomeňte na škodovku. Normalizace znemožnila, aby se Škoda 720 mohla vyrovnat renomovaným západním vozům. Dokumentární cyklus o unikátních nápadech, projektech a objevech, které za minulého režimu ne...