skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vykony SAE vs. DIN
11:20:41
25.11.2004
25.11.2004

minno
-> Veron 25.11.04 09:30:55: môže mať, ale ináč je to tak ako píše sep...
10:04:28
25.11.2004
25.11.2004

sep
Užovky mají sice o něco málo bohatší směs(ale jen první typy,a nijak výrazně),ale rozhodně to neudělá ten výkonový rozdíl,je to jen a jen těmi tolerancemi..
09:33:29
25.11.2004
25.11.2004

Veron
a ještě jedno věc sem poplet - neni to výkon podle DIN ale ISO
09:30:55
25.11.2004
25.11.2004

Veron
-> minno: a kraburátor snad nemá vliv na výkon? a co teda? barva vozu? s těma pístama sem to poplet...
17:03:20
24.11.2004
24.11.2004

Tomáš SK
-> Veron: Ale LS je predsa aj u uzovky aj u eMka bez zmeny tvaru piestov, ja mam Rapida 120LS, takze pri porovnani modelov skodoviek by som tvar LS piestov nespominal.
12:44:44
24.11.2004
24.11.2004

minno
teda u 120L
12:43:54
24.11.2004
24.11.2004

minno
-> Veron: ale houby, výkony boli rovnaké, je to len normami, úžovkové výkony boli udávané v tolerancii +/- 10% a emkové +/- 5%. snáď nechceš tvrdiť, že len výmenou karburátora u emka zo SEDRa na starý EDSR narastie výkon z 36,7 na 38,3kW, taký tuning by potom robilo veľa ľudí

10:10:27
24.11.2004
24.11.2004

Veron
užovky měli větší výkony než emka. když si přečtete andrta, tak je to tam popsané. dělal to například karburátor (difuzory, trysky...). nebo nejjasněji je to vidět u ls(tvarem pístů). užovky se měřily podle din. pak se měnily karburátory za sedry kvůli spotřebě a emisím(za komančů se na to koukalo taky, ale asi to nebyl hlavní důvod)...
07:02:38
24.11.2004
24.11.2004

TUNER
A erka měli stejnej výkon proto že to bylo hnaný do vyších otáček,jakoby sportovní auto....

07:01:31
24.11.2004
24.11.2004

TUNER
-> Simi: Ty 130 jeli líp než Erka proto že nejde jen o výkon ale taky o točivej moment.....A když srovnáš obsah 1,1 a 1,3 tak tam už ten rozdíl je okolo 10-15 nm a to už je znát....

17:54:55
23.11.2004
23.11.2004

minno
-> Crisp: snad by som doplnil, aby neboli ukrivdeni slovaci, ze CSN bola Ceskoslovenska Statna Norma...

17:04:01
23.11.2004
23.11.2004

Sušenka
-> Simi: Ja teda nevim, ale spousta statu ma sve vlastni normy - a nejenom ty byvale socialisticke. Jinak spousta si je jich opravdu podobnych, ne-li stejnych, ale nektere nase byly a stale jsou narozdil od jinych velmi logicke...
CSN - Ceska technicka norma
CSN EN - Norma podle standardu EU
ISO - mezinarodni urad pro standardizaci (mezinar. norma)
Je to tak, nebo se pletu?
CSN - Ceska technicka norma
CSN EN - Norma podle standardu EU
ISO - mezinarodni urad pro standardizaci (mezinar. norma)
Je to tak, nebo se pletu?
20:01:32
21.11.2004
21.11.2004

sep
Simi:žádný přepočítavácí poměr samozřejmě neexistuje......
19:57:31
21.11.2004
21.11.2004

Simi
-> ok: Norma DIN je vseobecne uznavanym standardem nekdy od 80-tych let. Norma CSN byla pouze socialistickou transformaci tehoz za ucelem odstraneni vseho zapadniho, kapitalistickeho :-) Jeji specifikace tykajici se mereni vykonu motoru je ale, jak pise i Milda, totozna s DIN.
19:55:22
21.11.2004
21.11.2004

Simi
Pak me uz akorat zarazi to, jak nekdo mohl stanovit, ze 1kw sae = 0.92kw din, coz by i odpovidalo te informaci o trabantovi a jeho 23koni DIN a 25 koni SAE. Jak ale muze nekdo stanovit pevny prepocitavaci pomer, pokud je rozdil v mereni zpusoben nastrojenim motoru? Je prece jasne, ze vykon, ktery odebira prislusenstvi bude u kazdeho motoru ruzne, ne?
18:33:37
21.11.2004
21.11.2004

Milda
-> ok:
Jestli to nahodou nebude tim ze CSN i DIN vychazely ze stejny normy takze je to v podstate to samy
Jestli to nahodou nebude tim ze CSN i DIN vychazely ze stejny normy takze je to v podstate to samy

18:15:41
21.11.2004
21.11.2004

ok
Lidi, nepletete si to náhodou s normou ČSN vs. SAE? V Baťovi uvádí na eRo výkon podle SAE 45,6kW(62k) při 5250 ot/min a 38,25kW(52k) při 4650 ot/min. SAE měří jen motor, kdežto ČSN kompletně se všemi přípojnými zařízeními. Nejde mi do hlavy, proč by soudruzi měřili výkon na stodvácy podle německé DIN...

18:03:35
21.11.2004
21.11.2004

Milda
Presne tak, norma DIN je mereni vykonu se vsim prislusenstvim tj. vyfuk, filtr, altik, vodni pumpa kdezto SAE je samotnej motor bez vseho co ubira vykon. Ale nemeni to nic na skutecnosti ze dobrej motor z Rka nebo 110 LS jede srovnatelne s favem 135kou (na stejny prevodovce)
15:53:50
21.11.2004
21.11.2004

sep
jj,mýtus o větším výkonu užovek je dán právě těmi tolerancemi.....
15:48:59
21.11.2004
21.11.2004

minno
vela ludi tvrdi, ze uzovky 105-120 maju vacsi vykon ako emka a ja som vzdy vravel, ze je to len inymi normami. ved aj v andrtovej knizke ma 120ka uzovka vykon 38,x kW podla starej blbej normy a u emka je to uz len 36,7kW podla ISO


15:07:54
21.11.2004
21.11.2004

sep
SAE je norma naprd........jednak ten výkon je opravdu jen hrubý,a orientační......krom toho tolerance je +- 10%.....s motorem 110R/ls to papírově vypadá skvěle,skutečnost už tak slavná není......pokud budeme používat stejnou normu (DIN+- 10%) tak 110 R 38,25Kw,120 LS 42,7 Kw....podle ISO(totéž co DIN jen tolerance +- 5%) je výkon 120 LS 40,5 Kw........u Rka se to podle ISO neuvádí nikde ,ale bude to taky o něco nižší...
14:22:20
21.11.2004
21.11.2004

Eidy
SAE by měly bejt měřený bez vodního čerpadla, altíku atd. Prostě čistě samotnej motor. A podle DIN je všechno příslušenství zapojený. Takže proto to vypadá, že starý škůdky byly výkonější. A taky u MB-110 máš ventilátor.
13:46:17
21.11.2004
21.11.2004

Pet
vypadá to, že sis odpověděl sám a zní to celkem zajímavě
13:30:58
21.11.2004
21.11.2004

Simi
Hehe, nezlobte se, ze si povidam sam se sebou, ale vypada to, ze 1kw SAE = 0.92kw DIN, coz by u toho erka se 46.5kw po prevodu znamenalo, ze ma vykon 42.7kw.
13:27:53
21.11.2004
21.11.2004

Simi
O tech rozdilech mereni jsem nasel tohle, ale je to z nejakeho japonskeho sajtu a zrejme se tam hadaji prave taky o rozdilech v udajich SAE a DIN, protoze tam proad nasobi nejake hodnoty :-)
SAE: American standard. Measure at 99kPa and 25°C. Rated in hp. 1 kW = 1.341 hp
DIN: German standard. Measure at 101.3kPa and 20°C. Rated in ps. 1 kW = 1.360 ps
SAE: American standard. Measure at 99kPa and 25°C. Rated in hp. 1 kW = 1.341 hp
DIN: German standard. Measure at 101.3kPa and 20°C. Rated in ps. 1 kW = 1.360 ps
13:13:38
21.11.2004
21.11.2004

Simi
Potreboval bych v tom udelat trochu jasno, protoze v tom mam gulas. Podle vseho, co jsem se kdy dozvedel, to vypada, ze u vozidel Skoda 110R a starsich byly vykony mereny dle normy SAE, zatimco u novejsich (od 105 vys) dle normy DIN. Pokud ma totiz motor 110ls vykon 62 koni, znamenalo by to, ze to je nejvykonnejsi motor az po favorita, protoze prevodem na kw ziskam 46,5kw - coz je o celou pulkilowatu vetsi vykon nez u 136ky. Jenze lidi, kteri tyhle auta zazili v dobe sveho mladi (treba muj tatik) tvrdi, ze dobra 110ls (r) a dobra 120 byly co se vykonu tyce na tom velice podobne, ne-li stejne a ze byl veliky rozdil, kdyz prisla 130 a hlavne pozdeji 136. To by ale odporovalo udavanemu vykonu a podporuje to mou domenku, ze u starsich skodovek byl ten vykon udavan dle normy SAE. Jedine, co jsem nasel o rozdilech vykonu SAE a DIN je udaj u trabanta, ktery mel 23koni DIN a 25koni SAE.
Docela by me zajimalo, jestli nekdo nevite, v cem se ty dve normy lisily. Tatik rikal, ze si mysli, ze motory merene dle SAE byly mereny bez filtru, vyfuku atd...
Docela by me zajimalo, jestli nekdo nevite, v cem se ty dve normy lisily. Tatik rikal, ze si mysli, ze motory merene dle SAE byly mereny bez filtru, vyfuku atd...