skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Help - ako vycucať nádrž!!!
-> minno: ja bych skusil vycistit ten karbec a profoukat to stlacenym vzduchem nez o tahat do servisu, ja hladinu nastavuju pomoci 10 vrtaku, ten elmag ventil se se da taky lehce vyzkouset kdyz uz tob ude dole, podle knizky jde karbec taky seridit , ale na serizeni volnobehu to chce hlavne poslouchat motor nez cist
tak fayn. co mam teda s tym karbecom zrobit? niekde predsa musi byt chyba. a pokial viem, tak na sytici nie su ziadne serizovacie prvky. co mam vycistit trysku a vzdusnik? kde to najdem a ako to vymontujem a vycistim? ma to vobec vyznam? je tu tolko engine majstrov tak radte co a ako, plíís.

minno, moc ti neporadim, len to ze na take veci, ako paprat sa s karbecom sa vykasli, vezmi to niekam do servisu, bud pritom, nech ti to napoji na tester, ukaze to hodnoty, a mozete sa hrat s bohatostou, predstihom a pod... Ja som mal podobne problemy na jar, blbol mi el.magnet, na volnobeh to tiez blblo, atd. bol som s tym za jednym manikom o ulicu dalej, dal na stary, blby tester, robota cca. 25 min, 200 Sk, a mam pokoj...aj ked v poslednej dobe mi na sytic tiez trochu poklesli otacky, asi ho navstivim znova. Proste ten karbec je uz relativne zlozity, do toho nevidis, a nastavovat nieco podla knihy je u skodovky blbost ( skoda co kus, to original...)
-> Gryzly: to bude problem mozno u teba, ja LPG nemam a ze by nafta upchala trysku? to sa mi nezda. ved nafta je v podstate podobna tekutina ako benzin, len ju zazihove motory akosi nedokazu spalit :-) som dnes ten karbec trochu rozobral, ale nenasiel som ziadny "viditelny" problem. Mozno blbost, ale nemoze problem sposobovat zle nastaveny plavak? Som cital v jednom starom casaku z r. 85 ze na SEDRoch ma byt vzdialenost medzi plavakom a vekom karburatora 12mm. Ale nebolo pisane ze ci v hornej alebo dolnej polohe plavaka. Ked som to dnes pozeral tak ta vzdialenost v dolnej polohe plavaka bola dost vacsia a zdalo sa mi, ze keby sa tam ta vzdialenost nastavila na 12mm, tak by bol zatvoreny ventil. A pritom v plavakovej komore sa mi zdalo, ze bolo toho benzinu celkom dost. Ako to ma byt teda nastavene? A nastavit sa da len dolna poloha plavaku, ci aj horna? A moze to byt pricinou mojho problemu? Ja by som povedal, ze nie. Dik.
-> minno: no estě mě tak napadlo že je usazenej tryska na sytič. rotože jsem ortodoxní LPGista.
kto nam pomoze?

-> minno: No já mám LPG a klínovou podložku pod karbecem tak jsem myslel že my to někde usává. nebo jsem měl podezření na rozdělovač.
-> Gryzly: otazka je, preco to takto robi aj tebe a co s tym mienis podniknut... hm, ja som mal dolu len veko karburatora, vucucal som striekackou z plavakovky naftu, zlozil a rucne tam natahal benzin. Uz som s tym najazdil asi 200km, takze by to malo byt uz davno cele preplachnute v benzine. Otazka: takze na sytici sa nic neda nastavit, vsak? ziadna bohatost ani nic?
a kdesi som cital, ze ked sa dava dolu veko karbeca tak by sa mal odsrobovat aj podtlakovy regulator 2. stupna. to som neurobil.
a kdesi som cital, ze ked sa dava dolu veko karbeca tak by sa mal odsrobovat aj podtlakovy regulator 2. stupna. to som neurobil.
-> minno: Tak to mám na autě taky. když vytáhnu sytič tak jako bych to ani neudělal. musím to nožně držet ve vyšších otáčkách. A někdy když se rozjedu tak to cukne. Ale když už jedu tak sytič vypnu a dobrý a dělá to jen na studeným motoru. Bud jsi něco blbě složil v tom karburatoru, nebo mohla ta nafta rozleptat nějakou gumičku. Leptá nafta gumu?
-> lubosgls: myslis ze to pomoze???????????
vycisti celej karbec a je
halooo, nikto nevie? potreboval by som to čím skôr.
Hm, mam tu jeden problem. Odkedy som s tym minule po pribehu s naftou robil, mi akosi blbne sytic. Studeny motor nastartujem normalne, ale sa to vobec neudrzi v otackach a hned to zhasina, ako keby tam ten sytic ani nebol zapnuty. Ked drzim motor manualne plynom na "syticovych otackach" (cca 2000), tak to nezhasina... A ked sa pohnem tak to musim tiez drzat na vyssich otackach, lebo to inac cuka. A sytic mozem vypnut az ked je uz fakt teply motor - 80 stupnov, lebo inac to zhasne. Ked je uz motor teply tak to ide normalne, volnobeh ma optimalne otacky. Co s tym? Da sa vobec bohatost zmesi na sytici nastavovat? Lebo v knihe je pisane, ze vzdusnik syticu bol v priebehu vyroby zruseny, teda ja ho tam uz nemam...A ked nastartujem motor len asi po hodine stania (t.j. este nie tak velmi stuhnuty motor), tak sa zda, ze ten sytic tiez funguje normalne...Iba ked startujem cca po dni...
?????
?????
No u nas jeden takovy postarsi chlapek se 120 nalil taky do toho nafty a prijel ke znamemu (asi 1km od benzinky kde to natankoval) v oblaku dymu a moc mu to nejelo. Jsme vzali, vyhodili zadni sedacky, plovak ven, hadicu a sla pry. Ono to bylo tak 1 ku 3 te nafy...pak jsme na to jezdili ve starem mercedesu po poli...nakonec jsme ho stejne rozbili ale vydrzel hodne i par narazu do stromu apod ...:)
Človeče,si chcel asi shade naučiť na naftu ale kašli na to nafta je teraz drahšia ako benzín.
Nie vážne som rád že si to rozbehal.

Nie vážne som rád že si to rozbehal.

-> King2: a benzin do zapalovace.
me 5ti dverovy kamna s objemem kufru 550l bez sklopenych sedacek docela vyhovujou :-)
Jak by řekl můj kamarád, nafta patří do kamen...
-> minno: S tou AC pumpou jsem to myslel jako vtip a jak vidím, ono to funguje
klobuk dolů, máš výdrž
-> minno: S tou AC pumpou jsem to myslel jako vtip a jak vidím, ono to funguje


-> King2: jasne, jasne, pozname

2 U-geen: Plyn patri do zapalovace a do sporaku a nafta do traktoru ci bagru :)
-> minno: A Jeníček s Mařenkou se spokojeně vrátili se svou škodifkou domů

prej svinstvo... mnam, nafta ... :-)
Kým ste sa tu vy rozkeciavali tak ja som tvrdo pracoval v garáži
Tú prepojovaciu hadicu som radšej nechal na pokoji, keď tam je tak pekne pripečená :-) Ešte by som tam niečo urval a nechcel som si robiť ďalší problém :-)
Naftu som vypumpoval ručne AC-čkou, šlo to celkom v pohode, len mám teraz na palci mozoľ :-)
A z plavákovej komory som to 'svinstvo' vycucal takou veľkou striekačkou. Našťastie som mal ešte pár litrov benzínu v druhej bandaske, tak som to tam vlial, potom ešte trochu vyčerpal von, aby sa nafta vyplavila z hadičiek a odkalovača na pumpe. Potom som to pozakladal, naplnil karbeč a....aj tak to nešlo :-))))))))) Už to síce konečne naštartovalo, ale momentálne aj to zhasínalo, tak som to musel ešte hodnú chvíľu manuálne udržiavať v otáčkach, kým sa to ako tak nestabilizovalo...A potom šiel z výfuka ešte asi minútu parádny dym :-))))
Ale už je to v pohode, bol som hneď na čerpačke naplniť nádrž a jede to...problém vyriešený :-)))))

Tú prepojovaciu hadicu som radšej nechal na pokoji, keď tam je tak pekne pripečená :-) Ešte by som tam niečo urval a nechcel som si robiť ďalší problém :-)
Naftu som vypumpoval ručne AC-čkou, šlo to celkom v pohode, len mám teraz na palci mozoľ :-)
A z plavákovej komory som to 'svinstvo' vycucal takou veľkou striekačkou. Našťastie som mal ešte pár litrov benzínu v druhej bandaske, tak som to tam vlial, potom ešte trochu vyčerpal von, aby sa nafta vyplavila z hadičiek a odkalovača na pumpe. Potom som to pozakladal, naplnil karbeč a....aj tak to nešlo :-))))))))) Už to síce konečne naštartovalo, ale momentálne aj to zhasínalo, tak som to musel ešte hodnú chvíľu manuálne udržiavať v otáčkach, kým sa to ako tak nestabilizovalo...A potom šiel z výfuka ešte asi minútu parádny dym :-))))
Ale už je to v pohode, bol som hneď na čerpačke naplniť nádrž a jede to...problém vyriešený :-)))))

-> minno: klidně to vycucni pusou, todle eště nikoho nezabilo. Já to ho už nacucal a eště žiju. (zbývá mi poslední dva mesice
) Aspon te bude palit huba a vřiště se ti to nestane.

Jirik: hej ale nevicucnes vfetko... tak isto to ani vsetko nevypustis... nieco tam ostane... ale to sa pri naplneni nadrze strati... 
minno: inac teraz ma napadlo naco je AC pumpa
ide to snou celkom fajn ale musis celkom aj trpezlivost
ja som tak vycucal celu nadrz ked (obrazne povedane) som ju lepil potom som to nehal odparit ooo ale to bola fajn aroma v autiii
ale nafta sa moc dobre neodparuje ze

minno: inac teraz ma napadlo naco je AC pumpa




Proč by to nemoh vycucnout ?
Já na vycucávání fridexu a takovejch sraček používám pumpičku na postřiky s hadičkou.
Tou velkou natáhneš dobrejch 0,5 litru a můžeš to pak cmrndat někam do kýblu.
Nikdo mu neřiká, aby to vycucával pusou.
Jinak já jsem tu hadici (propojovací) u nádrže měl sundanou celou. Předtím jsem vyjezdil z nádrže co šlo, aby mi toho moc nevyteklo...no a stejně mi toho vyteklo 3 prdele. No a víš co ?
Stejně je lepší ještě zbytek vycucnout, protože na to co v tej nádrži zbylo, jsem ujel ještě 15 km, než jsem jel k pumpě.
Já na vycucávání fridexu a takovejch sraček používám pumpičku na postřiky s hadičkou.
Tou velkou natáhneš dobrejch 0,5 litru a můžeš to pak cmrndat někam do kýblu.
Nikdo mu neřiká, aby to vycucával pusou.
Jinak já jsem tu hadici (propojovací) u nádrže měl sundanou celou. Předtím jsem vyjezdil z nádrže co šlo, aby mi toho moc nevyteklo...no a stejně mi toho vyteklo 3 prdele. No a víš co ?
Stejně je lepší ještě zbytek vycucnout, protože na to co v tej nádrži zbylo, jsem ujel ještě 15 km, než jsem jel k pumpě.

ale hlavne pri tom nefajci:)
ja som smoliar, o tom viem dobre :)
Jirik: jooooj ale ked si tak cucne to bude ...
minno: to nech ta ani nenapadne
fuj... ja som to raz spravil a trochu som si cuceu eeeeeee
minno: to nech ta ani nenapadne




-> Jirik: To sice jde, ale mnohem pohodlnější, resp. rychlejší bude odpojit tu hadici.
-> minno: A nebo jestli máš hóóódně moc času, tak to vyčerpej AC pumpou...
-> minno: A nebo jestli máš hóóódně moc času, tak to vyčerpej AC pumpou...
-> minno: Neboj, myslím, že i kdybys to nechal jak to je a jen to dolil benzínem, tak bys myslím bez větších prolémů na ten "mix" odjel (v oblaku dýmu). Takže nějaké zbytky si myslím pak už nehrají velkou roli. Ale ten karbec a odkalovací nádobku na AC pumpě bych určitě vylil.
2 minno : ty toho nasereš čoveče. Před kolika lety normálně lidi na vesnici (konkrétně Plánice) lili do Š100 benzín a řízli to trochu naftou, aby to mělo říz.
Já bych se s tím nepáral, nalil bych tam po vypuštění nádrže benzín a pořádně to profouknul po silnici I. třídy rychlejší jízdou aspoň 100 km/h.
Jinak nedá se do nádrže vlézt tím víčkem co je pod pravou zadní sedačkou ?
Je tam eletrika od plováku a já nevím, ale podle mě by to mělo jít vyndat a pak tou dirkou vycucnout hadičkou...
Já bych se s tím nepáral, nalil bych tam po vypuštění nádrže benzín a pořádně to profouknul po silnici I. třídy rychlejší jízdou aspoň 100 km/h.
Jinak nedá se do nádrže vlézt tím víčkem co je pod pravou zadní sedačkou ?
Je tam eletrika od plováku a já nevím, ale podle mě by to mělo jít vyndat a pak tou dirkou vycucnout hadičkou...
ja som somár, ta prepojovacia hadica ma za bo.a nenapadla a to som ju minule prepáskovával. a nebude to nijako štrajkovať keď tam ešte zostane po stenách trochu tej nafty kým sa to po niekoľkých naplneniach benzínom neprepláchne?
minno: nabuduce radsej troxu ochutnaj 

minno: obe polky nadrze su prepojene hadicou tu staci dat dole ale neurvi pritom tie napajkovane vyrastky na ktorych je napojena ta hadica... mno a asi budes mat premieru v cisteni karburatora
budes rad ak nebudes robyt GO
kedze si startoval... teda neviem ako je to u benzinu ale u dieslu je to nejak tak ked tam supnes benalik
mno ale je to shade ona by mohla nieco zvladnut
mojmu znamenu sa to stalo tiez... este ked mali 125L iba vypustil nadrz napustil benalom a bolo to OK ale tazko povedat





Polol jednu stranu z propojovací hadice na dně nádrže. Pak dolej plnou benálu, pokud jsi startoval, tak vylej pumpu a asi radši i karbec, napumpuj benál a...start.
Stala sa mi taká nepríjemnosť a to že som omylom do nádrže nalial 20l nafty, oco nemal označené bandasky a ja mám nádchu, tak som necítil rozdiel...Dal by som tu smaila, ale nie je mi veľmi do smiechu...A nakoľko bola nádrž skoro prázdna, ani sa mi nedá naštartovať...
Takže: ako čo najjednoduchšie dosťať obsah nádrže von? vypúšťacie šróby zospodu nemám. šlo by to cez otvor po plaváku tak aby sa dali vycucať obe polky nádrže? v hrdle nádrže je sitko?
Takže: ako čo najjednoduchšie dosťať obsah nádrže von? vypúšťacie šróby zospodu nemám. šlo by to cez otvor po plaváku tak aby sa dali vycucať obe polky nádrže? v hrdle nádrže je sitko?