Autoškola

prohledat
566 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 27.08.2008 do 27.11.2022, založil/a Tampajs
řadit dle data
15:16:36
15.08.2019
bouchy
-> Luky: Čára není zeď, toť celkem logický úzus. Ne, za přejetí čáry kolem traktoru tě kor na tom úseku nikdo buzerovat nebude. V tom pádě by prakticky nešlo předjet cyklistu ve městě s slušnějším provozem a parkováním kde to jde...

-> Jumbo: To je to Brno... no prý je to (dle snad MDČR) tak, jak bych to právě neudělal - takže nelogicky pro člověka, ale logicky pro úředníka.6 edit: pokud se správně pamatuju, červený auto jede dřív, než stříbrny SUV (shora z dej přednost v jízdě)

btw tohle taky moh vymyslet nějakej debil... jedeš vlevo 60 a najednou cedule. Na reakci moc času není, všechno zacpaný.. www.google.com/maps/.../d ata=!3m6!1e1!3m4!1svse3iBD WWYOvEE_-qokZMQ!2e0!7i1331 2!8i6656
upraveno 1x, naposled 15.08.2019 15:26:55
15:11:30
15.08.2019
David29
Vzhledem k tomu jak je to značený na tý vedlejší - tak si myslím že máš přednost normálně ty. Ale debilně to teda značený je
14:57:43
15.08.2019
Jumbo
-> Luky: Já to mám stejně jako ty, ale jsem v menšině a už na mě bylo několikrát troubeno, když jsem na sjezdu čekal... Dokonce i kamerové auto Googlu to jelo po sjezdu a auta v odbočováku čekala...



A jestli se už řešilo, tak se omlouvám...
upraveno 1x, naposled 15.08.2019 14:59:42
14:49:06
15.08.2019
Luky
-> Jumbo: nebyla už tu tahle křižovatka někdy řešená? Značení teda debilní.



Já by se přikláněl k tomu, že přednost dává auto na sjezdu
14:29:41
15.08.2019
Jumbo
Taky mám jednu dopravní, na kterou vždycky zapomenu:



www.google.cz/maps/.../da ta=!3m6!1e1!3m4!1scQsB_aVT sCBmjv2MeZIF2g!2e0!7i13312 !8i6656



Jedu ve směru pohledu, odbočuju doleva jako červené auto a dodávka, ze sjezdu jede auto směrem doleva (jako stříbrné SUV), kdo má přednost? Podle jedné teorie je to jedna křižovatka, takže já, podle druhé jsou to dvě křížovatky (za odbočovákem je cedule s označením hlavní silnice), takže auto ze sjezdu mají přednost před autem odbočujícím. Na sjezdu označeno takto, tudíž tu protější silnici nebere v potaz:



www.google.cz/maps/.../da ta=!3m6!1e1!3m4!1sYfYXlU48 jhYjnEKIKEi3kQ!2e0!7i13312 !8i6656
14:09:45
15.08.2019
Luky
Tuhle jsem potkal úsek s plnou čárou a zákazem předjíždění s dodatkovou tabulkou "Traktory předjíždět dovoleno".

Jak je to ale s tou plnou čárou? Předpokládám, že legální je tam předjet traktor aniž bych při tom přejel plnou čáru?! 1
16:53:28
06.08.2019
castrol
-> minno: 3
15:03:55
06.08.2019
Tomaso435
-> minno: 3 3 3
14:28:37
06.08.2019
minno
22:41:12
26.07.2019
Enggik
-> David29: Joo, vyznačená objížďka, v tom místě se máš otočit. Nejde totiž z Bělohorské (od Pyramidy) pokračovat dál podél kolejí nahoru na Vypich. Takže musíš dolů na Patočkovu a v tomhle místě se otočit a už jet správným směrem. 4 4 ale je to tam značený dost prapodivně, vím, že spousta se tam slušně motá. Teď je to tam ještě trochu jinak než před týdnem, to to tam teprv bylo zajímavý co někteří dokázali vytvářet 40 40
22:14:27
25.07.2019
Luky
-> David29: zní to logicky, ale taky nevím
21:33:06
25.07.2019
David29
Hm, něco mi uniklo... Ví někdo?

Jediný co mě napadá - objíždka, místo k otočení?
zvětšit Autoškola - obrázek od David29 vložen 25.07.2019 21:33:06
13:10:40
07.07.2019
MB_CML
-> David29: Tak to určitě, jenže na tu tam zase není prostor. Jezdím tam ob den a zase tolik "nebezpečná" tahle oblast není, to jsou daleko horší místa. Místo toho, aby spíš ten provoz urychlili, tak ho zpomalí, zase někdo přemýšlel hlavou...
12:21:11
07.07.2019
David29
-> MB_CML: Jako mimoúrovnovka by byla lepší, o tom žádná
10:46:58
07.07.2019
MB_CML
-> David29: Zrovna tam bude ten kruháč úplně na nic. Tím spíš, že tady na něm nikdo neumí jezdit. Kolony tam sice jsou, ale jenom proto, že se lidi neumí rozjet. Ten kousek spotu, kde přechází "škola"? V místě, kde není přechod mezi protihlukovou stěnou je taky úsměvný, zvlášť, když o 50m dál je podchod... Propaganda, jak má být 8
09:21:11
06.07.2019
David29
Vzhledem k tomu co je to za silnici (mezi D1 a D3) může kruháč znít jako špatnej nápad. Ale když vidím, že tam má bejt kruháč pro čecháčky, který po nich neumí jezdit, tak by se to lidi mohli naučit. Čas 3:48

S3 Benešov, Červené vršky U Topolu
upraveno 1x, naposled 06.07.2019 09:21:19
08:19:35
03.02.2019
David29
-> Bukaj: Já myslím, že je to správném tématu 4
23:04:16
02.02.2019
Bukaj
-> David29: To je spíš do "nesmyslného dopravního značení", ne? Tedy pokud to správně chápu, že to protijedoucí vozidlo má na značce tu komunikaci, ze které přijíždí auto s tázajícím se člověkem, značenou jako vedlejší, ač ten, který po ní jede ji má značenou jako hlavní (bez dodatkové tabulky) - tedy zřejmě rozpor svislého značení ze dvou různých směrů...8
20:27:33
02.02.2019
David29
No, tak schválně... Jak odpovíte na otázku na začátku videa, ohledně přednosti? :-))

Kdo má přednost? / Nedobrzdil jsem / Z našich silnic #25
10:58:39
21.11.2018
David29
-> saskyn2: Já to považoval za nefunkční atrapu, alá odrazky a dyzajn



-> palinator: Jo, já to taky tak dělal u "starýho". Ale překvapilo mě, že to maj tak promyšlený
07:17:19
21.11.2018
palinator
-> David29:

Podobnou funkcionalitu já dělám ručně, když odbrzďuju ručku. 1
20:29:23
20.11.2018
saskyn2
-> David29: proto jsou ty světla v nárazníku
19:13:21
20.11.2018
David29
-> Jumbo: Mě se jedná o to bliknutí brzdovek. Smysl chápu (varování že se něco děje, že kolona se hne apod.), ale je to věc, který se člověk nevšimne :-)





Jinak tohle video asi znáte. Fascinuje mě, jak se světla zvedaj i s těma pátejma dveřma. Mě to přijde od AUdi jako pěkná blbost

www.facebook.com/auto.cz/ .../390061691732613
19:10:48
20.11.2018
Jumbo
-> David29: podobne uz automaticky odblokovaval rucku Passat, prvni generace, co mela elektrickou...
19:08:22
20.11.2018
Tomaso435
-> David29: dle mě je to normální
19:07:10
20.11.2018
David29
Nevím kam to dát, zeptám se tady...

Zjistil jsem u Volva v kombinaci s elektronickou ručkou takovou vychytávku.



Mám "D", zatáhnu ručku (abych nemusel stát jak jelito ne brzdě) a při rozjezdu, kdy se ručka sama odblokuje, se rozvsítí a zase hned zhasnou brzdovky.

Dělaj to i osobáky?
17:11:17
24.10.2018
David29
-> bouchy: Jo, ono by to možná i stačilo. Pak by možná celkově vzrostl počet lidí, co by se o to sami zajímali, jako my tady
07:17:27
24.10.2018
bouchy
-> David29: Periodický zkoušky.
06:14:30
24.10.2018
David29
-> Luky: Nojo, máš pravdu pane 1

Ale ten bezpečnej rozestup by mohli taky definovat. Pak by mohli umravňovat zejména ty letce, co letí 180km/h a jak vidí auto před sebou, tak začnou brzdit na poslední chvílí a pověsí se mu pomalou za kouli a jsou schopný takhle jet kolik km...



-> bouchy: Co máš přesně na mysli?
06:10:27
24.10.2018
bouchy
-> David29: Jsem pro, pokud se to bude týkat všech řidíčů, hlavně samozřejmě včetně těch zahraničních.
22:18:28
23.10.2018
Luky
-> David29: No vždyť to říkám 2
22:09:40
23.10.2018
David29
-> Luky: Tak to je ted i u toho bočního odstupu....
22:04:26
23.10.2018
kraska98
Tu toleranci 0,5 promile vítám. Když si dáš 1 pivo, tak to s člověkem nic neudělá, ale jsi ve stresu, zda-li tě nezastaví policajti a ten stres zvyšuje riziko dopravní nehody spíše, než jedno pitomé pivo...
21:49:03
23.10.2018
Jarda/felda
-> David29 23.10.18 20:29:03: ono to reálně nejni 0 ale 0.23
21:20:02
23.10.2018
Luky
-> David29: to bude něco jako dodržení bezpečné vzdálenosti za vozidlem jedoucím před tebou - dokud do něj nepraštíš, těžko se to prokazuje
20:29:03
23.10.2018
David29
-> bouchy: Nevím, mě přijde kravina řešit, jestli si můžu dát po obědě pivo nebo ne, a pak se stresovat kvůli 20min

A to pivo nepiju, ale 0 je kravina



Očaře bych zaved, nevím proč ne.Naopak, zdravotní prohlídky by měli přitvrdit. Ostatně - já bych byl pro, aby se i pro řidiče osobáků zavedli nějaký periodický zkoušky, třeba jednou za 5let nebo něco takovýho.



A ten boční odstup.. Jsou místa, kde se klidně vejdem auto/já/cyklista a díky tomuhle to odpadne, a pak jsou i místa kde to s nákladákem dodržet prostě nejde - a po levé krajnici s 30t fakt nepojedu. Stejně tak, jakože za cyklistou nepojedu bůhví kolik kilometrů

Ale bude to tak neprůkaznej přestupek, že je to vlastně zbytečný se tím trápit 3
upraveno 1x, naposled 23.10.2018 20:29:34
17:21:24
23.10.2018
bouchy
-> David29: Ty dodatky, to je doufám čistě Klausovo vyjádření...postrádám dlouhé věty jak z Rakouska-Uherska, takže nic ofic. Argumentace taky dost debilní, no občan-volič to tak asi chce... s nenulovou tolerancí nesouhlasím, zrovně teď jsem mluvil s občanem země, kde to mají a říkal mi, že je to blbost - tam se bere dejme tomu pinta nějaký desítky jako OK. No, jsou lidi, co se po tom motaj, na silnici jsou legálně, ale ohrozili by všechny okolo. Ne každý je takto rozumný a v ČR už vůbec ne. A už jsem na silnici (kde není záhodno se v takovým stavu pohybovat) pár cyklistů potkal a byl to docela blbý pocit. Navíc - půl promile v běžný den, vs v hice, to taky udělá značný rozdíl.
16:34:39
23.10.2018
David29
Z FB profilu Klause ml, ohledně toho co se možná chystá:

Jeden socdem poslanec navrhl další buzeraci řidičů (povinné prohlídky u očařů) - varoval jsem, že pokud to proleze do druhého čtení načtu naopak liberální pozměňovací návrhy Silniční vyhlášky. Nakonec jsou tři a jeden cyklistickej. Jsem rád, že je podpoří i velká část klubu ODS.

1) „Řidič může před jízdou nebo během jízdy požít alkoholické nápoje za podmínek, že obsah alkoholu u řidiče jízdního kola nebude vyšší než 0,7 promile a u řidiče jiného vozidla nebude vyšší než 0,4 promile.“

Odůvodnění: Jistou toleranci obsahu alkoholu má většina evropských zemí. Většinou se jedná o 0,5 promile. Nulovou toleranci mají jen Slovensko, Slovinsko, Rumunsko a Maďarsko. Česká republika patří k vyspělému západu. Tolerance malého obsahu alkoholu přinese mnohem méně stresující situaci pro miliony občanů ve spoustě přirozených rodinných či společenských situací. Například odvezení prarodičů po štědrovečerní večeři a podobně. Nikterak to nesnižuje odpovědnost řidičů za své chování a jeho následky. Občan má být primárně trestán za to co způsobí, nikoli za to, co by způsobit mohl. Zde je Česká republika v nebezpečné konstelaci, kdy i za vážná dopravní provinění s vážnými následky padají relativně drobné tresty, kdežto preventivní trestání (včetně bodového systému) jest poměrně drakonické – např. ztráta obživy pro lidi, pro které je řízení pracovní podmínkou či přímo podstatou profese. Tento pozměňovací návrh tento poměr liberálním způsobem upravuje.

Vyšší tolerance u cyklistů je zapříčiněna jejich menší nebezpečností pro ostatní účastníky silničního provozu. Podobně například máme naprostou toleranci u chodců, kteří jsou rovněž účastníky silničního provozu. Opět to nikterak nesnižuje odpovědnost cyklistů za jejich chování a jeho následky. Většina cyklistů sportovních požívá alkoholické nápoje po jízdě jen pro dojetí k domovu. Z hlediska sociálního máme také mnoho cyklostezek ve vinařských oblastech a podobně, kde opět není žádný důvod držet „tatínky na rodinném výletě“ v nulové hladině alkoholu.

2) Zvýšení maximální povolené rychlosti na dálnicích

V § 18 odst. 3 se číslo „130“ nahrazuje číslem „150“.

Odůvodnění: Naše dálnice jsou čím dál kvalitnější. Naše automobily jsou čím dál kvalitnější (účinnost brzd, bezpečnostní prvky). Přitom nejvyšší povolená rychlost zůstává neměnná. Zkušenost Spolkové republiky Německo, kde je na dálnicích rychlost neomezená, ukazuje, že nedochází k většímu počtu nehod a dokonce ani nedochází k větší rychlosti u většiny jedoucích automobilů (100-130 km/h). Současných 130km/h jako maximální rychlost je v mnoha situacích rovněž nebezpečně vysoká rychlost (vysoká hustota provozu, mlha, sníh a náledí, mokrá vozovka, silný vítr) a každý řidič musí zodpovědně rychlost snížit. Na druhou stranu za malého provozu a slušných podmínek není žádný důvod, aby občan nemohl jet rychlostí 150km/h, pokud takovou rychlost jeho vozidlo technicky umožňuje. Původním smyslem dopravy je rychlost a plynulost.

3) V § 18 odst. 3 se za slova „nejvýše 90 km.h-1;“ vkládají slova „na silnici I. třídy rychlostí nejvýše 100 km.h-1,“.

Odůvodnění dtto.

4) „Při předjíždění cyklisty na pozemních komunikacích s výjimkou silnic I. tříd musí být zachován boční odstup od předjížděného cyklisty alespoň 1,2 metru.“

Odůvodnění: Toto opatření kopíruje obdobná opatření v řadě vyspělých evropských zemí a je deklaratorní (výchovné) povahy. Ochraňuje cyklisty a jejich pohyb na silnicích menšího významu, kde by jejich aktivita měla primárně probíhat. V praxi znamená upozornit řidiče na situaci, kdy (ev. vzhledem k protijedoucímu vozidlu) by na užších silnicích neměl být souběžně jedoucí cyklista omezen z boku a měl by mít zachovánu bezpečnou zónu. Nebezpečných situací, kdy třeba řidič nákladního vozu z důvodu dopravní situace projede 0,5 metru nebo i blíže jedoucího cyklisty, sice ubývá, ale není žádný důvod vyšší kulturu řidičů vůči cyklistům nepodpořit i deklaratorní úpravou vyhlášky a na ní navazující osvětové kampaně příslušných organizací zabývajících se bezpečností provozu
upraveno 1x, naposled 23.10.2018 16:37:21
14:01:02
31.08.2016
Luky
-> Sejki: tak on ten chodec by byl o dost pomalejší a nehrozilo by, že mně narazí z boku do předku...

Ještě dodávám, že jsem jel přes chodník v místě stavebně k tomu určeném
13:36:47
31.08.2016
Sejki - zrušená registrace
Na chodniku nema co delat ale kdyby slo do tuheho tak si mohl ohrozit i chodce takze by to bylo podle me na tebe
13:23:14
31.08.2016
Luky
Tuhle jsem ze soukromého pozemku (parkoviště) přes chodník vyjížděl na silnici, a skoro jsem sejmul cyklistku (když je to ženská, tak je to cyklolesba? 3 ), co jela po chodníku. Docela dotčeně na mě koukala. Ona tam samozřejmě neměla co dělat, ale já jsem povinen dát přednost všem na pozemní komunikaci. Chodník je pozemní komunikace? Kdo by byl propadající?
21:24:03
30.08.2016
David29
-> Nwkt: To jsem chtěl taky. Ale blbý je, že oni nenajedou do toho vnitřního pruhu, ale už se hned zase cpou do toho pravýho 3

A pak ho vidím, jak sjíždí jako já směr Domažlice...
21:22:31
30.08.2016
Nwkt
-> David29: Náklaďákem možná, ale jak jezdíš ty, tak já osobákem jedu pravým a hned po najetí se nacpu do prostředního. Páč v levým je kolona aut co čekají až bude díra na kruháči
21:21:30
30.08.2016
David29
Antidebilovskej kruháč udělali v Berouně
21:20:09
30.08.2016
David29
K tomu kruháči budu konkrétní



Jedu po Folmavský od Tesca. Pravej pruh je určen pro ty, co jedou na Domažlickou nebo pro vemena, co neumí jezdit po kruháči.

Takže přejedu do levýho pruhu.

Zleva jezdí auta ve středním pruhu, najetí by znamenalo jejich omezení (což sice neznamená nedání přednosti, ale vzhledem k plynulosti je blbost je zpomalovat).

Levej pruh je samozřejmě volnej, takže najedu do něj - nabírám rychlost a v zvolna přejíždím do pravého, jak provoz dovolí. Pokud je volno, na úrovní posledního sjezdu najedu úplně do pravého (kterej se pak mění na pouze odbočovací pruh), pokud není - zůstávám ve středním a opouštím kruháč z něj.



Hned po sjetí z kruháče měním pruh na pravej.

upraveno 1x, naposled 30.08.2016 21:21:04
21:13:38
30.08.2016
StepaNoFUN
-> David29 30.08.16 21:06:10: Na kruháku v levým s víc jak N1 fakt nemáš co dělat... ;-) Ale chápu a rozumím... Taky jsem tak s 42t celkovou občas jezdil...

-> David29 30.08.16 21:05:22: Asi by to bylo dost sporný, ale otáčení na světlech je zakázaný a tudíž by to asi bylo na rozhodnutí orgánů... Jako je fakt, že hlavní je hlavní, ale otáčení na světlech je tuším za noty...
21:06:10
30.08.2016
David29
-> StepaNoFUN: Jaktože ne? Víš jak se s tím couraj? Předjídžím furt a všude 3
21:05:22
30.08.2016
David29
-> StepaNoFUN: Záleží - při samotné doplnkové šipce, jsi zase povinen dát přednost vozidlům z volného směru :-)



A když nedáš přednost zprava vozidlu, co projel jednosměrkou z opačného směru - primárně je to tvá chyba...
21:05:19
30.08.2016
StepaNoFUN
-> Nwkt: Protože ve městě nemá náklaďák co dělat v jiným než pravým pruhu pokud nepředjíždí, nebo se neřadí do pruhu (což se počítá až od předzvěsti). A na kruháku nepředjíždíš... ;-)
Extreme Tyres