skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Peugeot 206 zkušenosti, názory...
-> JoseA: ty máš 306? Jak jsi s tím spokojenej,já o ní docela uvažuju
-> JoseA: Typicky francuzske bude to, ze to musis vzdy hladat niekde inde nezot cakas :))). Ale 20 je este zlata oproti takej 307. Ta ma tolko odkladacich priestorov na kavu v asi 1/2 litrovom pohari, ze tam niet miesta pre mobil, penazenku a hlavne seba. Predne stlpiky tak sklonene, ze cez ne nic nevidno a na dialnici som mal pocit ako pilot concorde ked sa mu pred pristavanim pokazi sklapanie kabiny. Keby ma obiehal kamion tak to zistim az ked bude 100m predomnou :) :(. Proste vyhlad total nadraka. Akurat je v tom relativne tichucko oproti 206, len tam nieco nad 3t bzuci ako keby si pustil ventilator kurenia :). No nic, radsej koncim, lebo toto aj tak nikomu nepomoze. Ked nad 206 niekto rozmysla tak si to da tazko vyhovorit. Najma ak chce kupovat novu.
-> JoseA: třeba Xsara má ovládání oken na středovým panelu. Na ZX to mam taky na dveřích
-> PeterP136: ovládání el. oken u ruční brzdy? To mi nepřijde typicky francouzské. Já mám na 306 ovládání oken na dveřích. U ručky to mívají třeba escorty pokud vím, k možná to od nich do 206 použili, ale typicky francouzské to nebude.
A este ma myli francuzsky sposob ovladania okien pri rucnej, furt to musim hladat :).
-> havlik: Nastavitely "vyskovo" cize tocit ho okolo klbu je podla mna somarina. Bud to zavadzia noham alebo nan hore clovek nedociahne. Preto som taketo "nastavovanie" ani neprehadzoval do espera.
A zvykol som si na pohodlne auticko v ktorom necitim v chrbtici kazdy vymol. Kazdy ma rad nieco ine ale ja by som sa 206 nevozil ani keby mi ju davali zadarmo. Sluzobak je iny, ten ma km zdarma :). A este ta 1.4 hrabe kde moze. Proste lahky predok, takze rozbiehanie opatrne, ziadne prudke pohyby pedalom. Snad len parkovane pozdlzne moze byt lahsie, kedze je to relativne kratke, ale na 4.6m espere sa mi parkuje casto lepsie, pretoze ma mensi polomer otacania.
A vyhlad z 206 pri cuvani je len kulilincek lepsi ako z fabie.
TO su asi tak vsetky skusenosti co s tym mam. To ze odislo do 100tkm dvakrat riadenie (pumpa posilovaca), je irelevantne, pretoze to mohol byt blby kus a druhe umrtie bolo slendrianstvom servisu pri prvej oprave.
A zvykol som si na pohodlne auticko v ktorom necitim v chrbtici kazdy vymol. Kazdy ma rad nieco ine ale ja by som sa 206 nevozil ani keby mi ju davali zadarmo. Sluzobak je iny, ten ma km zdarma :). A este ta 1.4 hrabe kde moze. Proste lahky predok, takze rozbiehanie opatrne, ziadne prudke pohyby pedalom. Snad len parkovane pozdlzne moze byt lahsie, kedze je to relativne kratke, ale na 4.6m espere sa mi parkuje casto lepsie, pretoze ma mensi polomer otacania.
A vyhlad z 206 pri cuvani je len kulilincek lepsi ako z fabie.
TO su asi tak vsetky skusenosti co s tym mam. To ze odislo do 100tkm dvakrat riadenie (pumpa posilovaca), je irelevantne, pretoze to mohol byt blby kus a druhe umrtie bolo slendrianstvom servisu pri prvej oprave.
-> PeterP136: my sme měli nastavitelnej volant a nebyl problem se pohodlně usadit jinak že by to vykazovalo nějakej extra hluk se mi taky nezdálo. To že to bylo oproti jinejm francouzkejm autům tvrdý je pravda ale rozhodně to nebylo vůbec na škodu.
-> havlik: na nasom sluzobaku bol praveze napnuty konektor cidla na prevodovke vdaka comu to akosi nechcelo ist nad 1000ot/min. Po rozmotani napnutych kablov a uvolneniu a dosadnutiu konektora tak ako ma bolo vsetko ok.
Inak nic extra auto, tak pre sadomasochistov. Malo miesta, male zadne dvere, nad 120 je 1.4 55kW hlucna ako skodovka. Nepohodlne sedadla, este tak mozno pre prasiakov do mesta, lebo sa v nich prdel sice nesmyka, ale je to tvrde. A priserne tvrdy podvozok oproti esperu a vlasten aj skodovke. Na nasich kvalitnych dialniciach s minimalnym mnozstvom dier a hrbov (100dier na km) pri 140 to pekne mlati do chrbtice.
A u vodica si pri svojich 179cm za svet neviem najst polohu aby sa to aj dobre riadilo, aj som mal vyhlad a nejake pohodlnejsie sedenie. Mozno keby sa dal vysuvat volant ale to v tychto nizkych triedach tak mozno o 100 rokov.
Inak nic extra auto, tak pre sadomasochistov. Malo miesta, male zadne dvere, nad 120 je 1.4 55kW hlucna ako skodovka. Nepohodlne sedadla, este tak mozno pre prasiakov do mesta, lebo sa v nich prdel sice nesmyka, ale je to tvrde. A priserne tvrdy podvozok oproti esperu a vlasten aj skodovke. Na nasich kvalitnych dialniciach s minimalnym mnozstvom dier a hrbov (100dier na km) pri 140 to pekne mlati do chrbtice.
A u vodica si pri svojich 179cm za svet neviem najst polohu aby sa to aj dobre riadilo, aj som mal vyhlad a nejake pohodlnejsie sedenie. Mozno keby sa dal vysuvat volant ale to v tychto nizkych triedach tak mozno o 100 rokov.
-> havlik: no jak říkám,jen to zkoušíme,neříkám že to za 160 prodáme.to je začáteční cena.to auto má hlavně prd najeto,ale věřím že to tolik nebude.zase sem slyšel že si 206 držej cenu
-> Jirik : ale uz musis nadzvednout krouzek :)
-> Crestik: no tak jasný že to neni normální ale prostě u těhle aut je to častá závada o který se ví stačí prolíst nějaký peugeot forum... taky se podívejte jak vypadaj silnice ve francii kde ty auta vznikly a jak vypadaj tady... takže je asi jasný že ty auta tady vdržej míň, sou stavěný na jiný silnice...
-> Syny 25.03.08 21:46:24: Není to nutnost, např. Hyundai Coupé (Tiburon) má šestikvalt a taky má nadzvednout kroužek a dozadu.
Podle mě je to píčovina, dávám řadičku dopředu, abych jel dozadu.
Ne že bych s tím měl nějakej problém u služebních vozů, ale je to prostě divný.
A hlavně když se otáčí auto na couvačku ala Semir Gerkchan, tak je to spíš opruz tam dát ze zpátečky jedničku.
Jinak co se týká Fabie, tak by mě kleplo z toho přeposilovaného řízení, to je jak řídit vznášedlo, nebo mít kola ve vzduchu, zpětná vazba od silnice veškerá žádná.
Nechci nic říkat, ale po skoro dvouletém užívání Xantie II jsem si zvykl na trochu jiný styl řízení, páč hydraulickému strmému řízení Diravi s proměnným účinkem se jen tak něco nevyrovná.
To by vám mohl potvrdit i Sušenka s XM. Páč 1,5 otáčky do krajního rejdu je docela příjemné.

Ne že bych s tím měl nějakej problém u služebních vozů, ale je to prostě divný.
A hlavně když se otáčí auto na couvačku ala Semir Gerkchan, tak je to spíš opruz tam dát ze zpátečky jedničku.
Jinak co se týká Fabie, tak by mě kleplo z toho přeposilovaného řízení, to je jak řídit vznášedlo, nebo mít kola ve vzduchu, zpětná vazba od silnice veškerá žádná.
Nechci nic říkat, ale po skoro dvouletém užívání Xantie II jsem si zvykl na trochu jiný styl řízení, páč hydraulickému strmému řízení Diravi s proměnným účinkem se jen tak něco nevyrovná.

-> Syny: podla mna mavanie rukov je este rychlejsie

-> haso: me treba ta zpatecka prez jednicku a zatlacit vyhovuje... Nemusis porad mavat rukou R - 1 - R - 1 atd... Kdyz parkujes na tesno...

-> Syny: no tak my sme vyberali auto aj podla toho kam sa radi spiatocka, ford to ma klasicky jak skodovka, dozadu v pravo a mam istotu ze mozem na tu saltpaku posadit aj slona a vzdy zaradim 1
-> MATTESS: ja som s fabkou jazdil v autoskole, a nemyslim si ze by som bol nejako kriplavy alebo co, ale stali sme v zapche na krizovatke, mal som ruku na saltpake a zaradil som jednotku, teda, to som si len myslel, a odrazu zacnem pustat spojku a auto zacne pekne pomalicky cuvat, nikdy viac, a nemyslim si zeby som na to nejako surovo zatlacil, odvtedy som mal vzdy taky respekt voci tej jednotke a radil som ju dvoma prstami zaco ma instruktorka buzerovala ze jak to radim ale len ked som radil dvoma prstami som si bol isty ze tam dam jednotku a ne spiatocku

-> MATTESS: ja som s fabkou jazdil v autoskole, a nemyslim si ze by som bol nejako kriplavy alebo co, ale stali sme v zapche na krizovatke, mal som ruku na saltpake a zaradil som jednotku, teda, to som si len myslel, a odrazu zacnem pustat spojku a auto zacne pekne pomalicky cuvat, nikdy viac, a nemyslim si zeby som na to nejako surovo zatlacil, odvtedy som mal vzdy taky respekt voci tej jednotke a radil som ju dvoma prstami zaco ma instruktorka buzerovala ze jak to radim ale len ked som radil dvoma prstami som si bol isty ze tam dam jednotku a ne spiatocku

-> haso: jsem si už na to zvykl
-> haso: vetsina aut ma zpatecku na jednicce akorad bud fofrkalecek zatlacis a nebo vysunes krouzek... Je to o zvyku... A je to nustnost pokud mas 6q :)
-> Tampajs: to jo ale radenie spiatocky cez jednotku... odkedy som zacal cuvat na krizovatke nechcem ani vidiet

-> JoseA: Jj, o tom mluvim, dneska sem se tam byl mrknout ze bych to blejsknul, ale uz tam byl nejaky novejsi model.
Jinak je to tady u tohoto prodejce pod Nase nabidka a akce: ivos.dealer.peugeot.cz/
Jinak je to tady u tohoto prodejce pod Nase nabidka a akce: ivos.dealer.peugeot.cz/
Já bych zustal u značky škoda zlatá fábka

-> red.bill: no já bych řekl, že prasklé sání nebo odejitý vstřik, plus ty nápravy nejsou zrovna běžné poruchy. Jako beru tlumiče, nějaký ten snb, rozvody a tak...
-> Petr - Rapid 135: když ona je s těma technikama v autorizovanejch servisech docela sranda... on sice ví co se sere ale už jaksi nevidí kdo to auto má a jak se k němu chová... jako brácha má 206 2.0 v benzinu přes 2 roky a krom prasklýho sání a to je prej u těhle aut dost častý... a pak odešel jeden vstřik jinak žádnej problém když teda vynechám zadní nápravu která odchází u všech... a tatík má 1,9D a taky bez problémů... faktem je že oba maj auta před r.v. 2001 kdy začali montovat BSI(komfortní) jednotky tam se možná ta elektrika sype ale tady zatim bez problémů
uvažoval jsem o něm ale rozmluvil mi ho kámoš co dělal přijímacího technika u peugeotu horší je prý už jen 307 řazení a elektrika koupil jsem fabku a spokojenost
-> Stal: Na čepkově sem to taky viděl, nová 206 za necelých 200 tis. Kámoš z práce říkal, že to teď nekdy na jaře vezme jestli ještě bude, končí mu nejaké spoření či co. Taky bych do toho šel mít ty prachy.
-> Mantrabeach: JJ, novy auto, detaily nevim, bylo to vystaveny jak to byva vzdycky v obchodnich centrech, zaujala me ta cena za sklem.
-> Mantrabeach: se podívej po netu, za kolik jsou ´01.
-> Mantrabeach: se divíš za ty prachy
my sme byli rádi že sme tu 1.4 prodali dva roky zpátky za 100


-> Stal: nebo to myslíš novou?
-> Stal: a jakej to je rok?my zkoušíme prodat 206 1,1 44kW,r.v.2001,najeto asi 42000 km za 160t.kč a nic.uvidíme jestli si ho neveme mladý ségra
No ja mam taky docela cukani, tady ta 1.4 55 kW je ted tady u prodejce v akci za tusim 196 000,-
my sme měli 5let 206 1.4 55kW rok 99 takže jedna z prvních a jediný co se sralo v elektrice byl konektor v motoru kterej byl nějak špatně řešenej a uvolnoval se nebo se do nej dostavala voda a pak to zdechalo. Nic jiného jako žávažnej problem sem po 150tis km nesledoval.
To s tou elektrikou jsem taky cetl ze dost zlobi a pak treba ve 306 delali ruzny zapalovani - ruzny firmy a jedno se sralo vic nez druhy. Zrovna nedavno jsme uvazovali ze bychom to vymenily za facko ale radsi jsme se zatim na to vyprdly. Jinak znamej ma 206 prvni majitel najeto ale malo cca 35tis a zatim naprosto bezproblemu jediny co menil je olej a chladici smes tu jen preventivne ze ji mel :o) a pak uz jen vepredu na stabilizatoru ty spojovaci tycky a zarovku v prednim svetlometu jinak absolutne nic a pohoda a je to jen 1.2 a na svuj objem jede taky moooc pekne akorad ma desne jedovaty brzdy jak ma asi pripravu na abs ale u tohodle objemu neni.
-> JoseA: jako nekvalitni... Co sem se bavil jednou s chlapikem ze servisu tak nadaval na starsi pazouty ze proste maj na prd elektrku - praskaj zarovky a tak... Ale prej to je problem vetsiny francouzu...
-> Syny: Hrozná jako složitá nebo jak to myslíš? Vím že je problém se zadníma nápravama a řazením + ceny ND. Ale o problémech s elektrikou sem neslyšel. Jediné co se hodně řeší je problém s centrálem na DO s infra senzorem. Ale to sem vyřešil koupí alarmu s ovládáním DO na rádiový signál z aukra a všechno funguje jak má. Jediný problém sem měl s přetrhlým drátkem od snímače brzdových deštiček a pak mám už dost vymačkané čísla na číselníku od immobilizéru, to je co se elektriky týká všechno. Vlastně jinak sem zatím nezaznamenal žádný problém s pažoutem. Akorát po tom, co do přítelkyně jebl chlap s dodávkou sem pochopi, že ND na frantíky jsou dost drahé (10tis nárazník, 3tis světlo) 

elektrika je hrozna, ale to je u vetsine pazoutu...
jj, mrkni na peugeot club, jinak sem s peugeotem 306 hodně spokojený. Díly jsou sice opravdu drahé, ale spotření věci ne zase tak moc a jinak se dá dost dílů sehnat z bouraček a jetých aut.
-> Pecyn: no tak v tom 2,0 je pěkný svezení brácha ho má přes 2 roky... jen na našich silnicích brzo odcházej zadní nápravy a přední ramena... pak u toho 2,0 občas praskaly sací potrubí... jinak jak ti raděj spíš se poptej po peugeot clubech
-> Pecyn: co takhle Peugeot club?
Tamjsem se taky ptal na zkušenosti, když jsem o jednom uvažoval. Nebo si pročíst určitá tamní témata

Uvažuju nad kaufem tohoto přibližovadla. Mělo by to mít motor 1,6 16v nebo 2,0 16v. Díky za rady a názory. 
