Dlouho jsem tu nebyl tak se také přidám.
Trabant na denní ježdění nic moc, ale jako kultovní vozidlo či jako pomocník je super. Jako pracanta bych doporučil určitě kombíka, ale ve slušném stavu, nového na vinutých pružinách seženeš nejlépe kolem 5tis. Limuzínka je zase stylová, no prostě limousine :-))
Co se týče toho na co si dát pozor. Bude toho asi víc. Hlavní a nejdůležitější je opravdu ta "vlaštovka". Dobře si ji prohédni, někdy bývá třeba jen prasklá mezi těma dvouma nosníkama, za které se přišroubovává přední náprava. To je první náznak, že je něco v nepořádku.
Dále se jukni klasicky na prahy, lemy (i když má trabant lemy i plastové, není na škodu, když je pod tím i nějaký ten plech :-))
Pak se mrkni na tzv. misky tlumičů a to jak vepředu tak vzadu. Celkem rádo to tam rezne. Další co mě napadá je zadní rameno. Pokud bys kupoval nějakého staršího, tak doporučuji nebýt líný a pořádně vyšťourat všechen bordel kolem uchycení tlumiče na rameno, protože je tam taková miska, ve které se právě tento bordel drží a vesele to tam rezne. Často to pak končí upadnutím ramene.
Pak mrkni na motor. Stačí jen vzít za ventilátor a jemně s ním otočit a poslouchat, zda nemá moc velké vůle a nezvoní. To by zase naznačovalo třeba dosluhující ložisko na klice či vymlácené ložiska na pístních čepech.
Asi bych toho vymyslel ještě spousty, ale toto asi bude bohatě stačit :-)))
Každopádně kdybys měl jakýkoliv dotaz, jsem ti k dispozici.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Na co pozor při koupi Trabuka :o)
prohledat
14 příspěvků (zobrazeno 1 až 14) od 20.05.2004 do 25.05.2004, založil/a
22:19:43
25.05.2004
25.05.2004

Martin
15:06:52
24.05.2004
24.05.2004

Boss
No,když se na to podívá člověk nezaujatě tak to má pár kladů..Opravdová jednoduchost..něco jako fichtl..:o)Žádnej chladič,žádnej olej,žádny ventily..Jede to asi i na zaolejovaný hadry..Ovšem to je všechno..těhle pár plusů nevyváží všechny mínusy co to má 

11:28:10
24.05.2004
24.05.2004

Jirik - zrušená registrace
Vy jste howaďáci, do Němec s Trabukem a ještě po dálnici. Je fakt, že maksimálku to moc nemělo, ale vzhledem k hmotnosti to mělo celkem slušnej start na míč. 

10:52:12
24.05.2004
24.05.2004

Labros
já ti nic kloudnýho neporadím - budu jen trapně rejpat
dej si pozor, aby měl kompletní podlahu - měli jsme trabuka od roku 81 do r. 90 - ten už pak měl díru v podlaze
na druhou stranu se to dá použít jako přídavnej pohon.
A všechno ostatní už je jedno. Ten trabant je jinak naprosto nezničitelnej. My jsme jednou na dálnici v DDR zadřeli motor, nechali se odtáhnout do servisu, tam nám řekli, ať si to necháme odvézt vlakem do Československa, že už to nepojede. Tak jsme to roztlačili a dojeli pak na Rujánu a zpátky a nikdy už s tim problém nebyl...
Možná že sme to zadřeli, protože nám prasknul klíňák a nějakej němčour nám tam dal punčochu - jestli prokluzovala, tak sme to nepoznali, pač jedinej budík byl tachometr
Anebo nám tam soudruzi z NDR natankovali nějakej benzín bez oleje nebo kdovíce...

dej si pozor, aby měl kompletní podlahu - měli jsme trabuka od roku 81 do r. 90 - ten už pak měl díru v podlaze
na druhou stranu se to dá použít jako přídavnej pohon.A všechno ostatní už je jedno. Ten trabant je jinak naprosto nezničitelnej. My jsme jednou na dálnici v DDR zadřeli motor, nechali se odtáhnout do servisu, tam nám řekli, ať si to necháme odvézt vlakem do Československa, že už to nepojede. Tak jsme to roztlačili a dojeli pak na Rujánu a zpátky a nikdy už s tim problém nebyl...
Možná že sme to zadřeli, protože nám prasknul klíňák a nějakej němčour nám tam dal punčochu - jestli prokluzovala, tak sme to nepoznali, pač jedinej budík byl tachometr

Anebo nám tam soudruzi z NDR natankovali nějakej benzín bez oleje nebo kdovíce...
14:29:25
21.05.2004
21.05.2004

Boss
Obyvatelé města jsou trabantistům jistě vděčni za jejich přítomnost,která se nedá neslyšet a necítit...

10:30:19
21.05.2004
21.05.2004

Komár 1981
Az ho budes mit, tak dej bacha na kastany, ta sracka, co z nich kape pry ten lak a duroplast rozezira... 

07:05:30
21.05.2004
21.05.2004

Jirik - zrušená registrace
Woe. Náhodou by se nějakej Tráboš na přepravu matriálu a vokross po městě hodil. 

23:13:44
20.05.2004
20.05.2004

Boss
Hlavně si při nákupu trabanta dej pozor,aby sis ho opravdu nekoupil...

20:35:27
20.05.2004
20.05.2004

PeterP136
A este si daj pozor aby v dazdi nefarbil. :)Jeden clovek u nas na sidlisku si ho raz natrel peknou modrou latexovou farbou. Vyzeralo to vraj velmi pekne, akurat ze pri prvom dazdi nejak zacal farbit kaluze :).
19:36:24
20.05.2004
20.05.2004

Honza "Bobr"
No tak si kup 89' s vinutejma pružinama! 4T nekupuj. A netopí, jen v létě. Možná bacha na uchycení tlumičů a vzadu by neměl mít sebemenší náznak "áček".
13:42:27
20.05.2004
20.05.2004

Komár 1981
martina/skoda125L ... tohodle, ma sonar jako smajlika... :-)
13:26:34
20.05.2004
20.05.2004

Jirik - zrušená registrace
Kerýho ? 

13:23:36
20.05.2004
20.05.2004

Komár 1981
Kontaktuj Martina!
11:58:14
20.05.2004
20.05.2004

Jirik - zrušená registrace
Nemáte nebo nemíval jste někdo Tráboše ?
Na co všechno pozor kromě nahlodanýho skeletu a tzv. vlašťofky ? Je asi nejlepší 12V a co nejnovější rok, že ? Dá se vůbec v ČR sehnat ten 1.1 4t ? Za kolik se dá takový Trabantissimo po STK a velmi pěkné, popř. pouze se špatnou farbou, pořídit ? Prodejen je v Plzni na 2t jak nasráno. Všechny díly se dají sehnat nové.
A co v zimě, jak Trabuko topí ? Kolikrát jsem viděl v inzerátech s přídavným topením. Přinejhorším bych tam dal bufáka z T613
Na co všechno pozor kromě nahlodanýho skeletu a tzv. vlašťofky ? Je asi nejlepší 12V a co nejnovější rok, že ? Dá se vůbec v ČR sehnat ten 1.1 4t ? Za kolik se dá takový Trabantissimo po STK a velmi pěkné, popř. pouze se špatnou farbou, pořídit ? Prodejen je v Plzni na 2t jak nasráno. Všechny díly se dají sehnat nové.
A co v zimě, jak Trabuko topí ? Kolikrát jsem viděl v inzerátech s přídavným topením. Přinejhorším bych tam dal bufáka z T613

