Co byste, děti moje, udělali u škodovky jinak ? Pište designové und tech. věci.
Nebylo by podle mě vhodné zahrnovat futuristické věci a úpravy, čistě pouze věci, které se mohly uskutečnit v sériové výrobě.
Já osobně bych:
- udělal přední a zadní lemy ve stejné výšce, něco jako měla užovka. Nevypadalo by to tak debilně.
- okno předních dveří bez trojúhelníkového okénka, Golf II taky přešel ze skel s příčkou na skla bez.
- snažil bych se zamezit vzniku syndromu motorového člunu
- mohli už dávno zabudovat vstřikování Bosch Jettronic nebo Motronic, když např. Opel Kadett s ním jezdil už od roku 83.
Bylo vyrobeno několik testovacích 130tek s tímto vstřikováním a jezdily v Německu. (135i nepočítám, to bylo až v závěru výroby).
- omezil bych počet vyčuhujících šroubů a ostrých hran - mohlo by se zlepšit s tím související zpracování. Určitě jste se nejmíň 50x o něco řízli nebo škrábli, nemám pravdu ?
- zadní mlhovku mohli zakomponovat do světel
- najet na sériovou výrobu 5q převodovek u všech modelů (viz. srovnání obdobných vozů- VW, Opel, Fiat apod.)
- udělat na namáhání v provozu více dimenzované nápravy
- kotoučová zadní náprava není bezpodmínečně nutná, páč i dnešní auta mají bubny, které nepotřebují během své živostnosti v podstatě žádnou údržbu a komponent do výroby jako je brzdič, kotouč, destičky, držáky je oproti bubnům nesrovnatelně dražší.
- zlepšení komfortu uvnitř - lepší sedačky a palubovka.
- k lícování veškerých dílů nemám připomínek, odpovídá tehdejší době, podmínkám a technologiím a snese i srovnání se západní produkcí.
- odstranil bych střešní žlábki, zlepšil utěsnění dveří a protáhl jejich boky až ke střeše (viz. Felda, Favo, Golf II).
- šáde snese nejvíc srovnání právě s Golfem II, páč byly vyráběny hodně podobnou technologií a třeba antikor. ochranu měli stejnou.
- měly se dělat živější motory. Celkem úsměvné je třeba to, že stejně staré, Opely, VW, Nissany, Mazdy, Fiaty apod. byly ve stejné objemové třídě vždycky živější. (1,0 - 1,3). Když vidím do kopce na 3ku funící 120ku a kolem něj prosviští letitej Oplík téhož objemu 1,2 nebo i míň, tak nechápu co udělali konstruktéři v roce 68 tak špatně.

- jinak na vzhledu by zase nijak zásadně nebylo nutný nic měnit, možná drobnosti jako maska, kliky a podobný drobnosti. Odpovídal tehdejší době a auto to jsou docela hezký.
Pište dál, teď nemám čas, běžim do skladu, pak to můžem dál konkrétněji rozebírat.
