15" - 13", ach jo.

prohledat
3 příspěvků (zobrazeno 1 až 3) od 14.04.2004 do 14.04.2004, založil/a
řadit dle data
17:35:37
14.04.2004
Alan
-> U-Geen: 9 170
17:28:40
14.04.2004
U-Geen
To nebylo ohledne bodovyho systemu, ale ohledne pristupu policajtu. Bodovej system jako takovej je relativne rozumnej, a rad bych videl policajty na silnicich castejc...
15:06:34
14.04.2004
Jirik - zrušená registrace
Včera jsem vyrazil na STK (legální), nic jsem nesundaval ani nepředělával, akorát jsem těsně před odjezdem přezul ze šlupiček 195/50/15 na hadice OR34. Po spuštění auta z heveru zpátky na kola jsem marně hledal kola v podbězích, pokud jsem stál v místě předního blinkru, tak auto vypadalo jako vznášedlo. 1
Jelikož jsem na hadice přezul před zimou a pak to vrazil rovnou do garáže, totéž se opakovalo na jaře opačným způsobem, vyplívá z toho, že jsem jel na hadicích naposledy před rokem. O to větší byl šok při prvním díroúhybném maneuvru, auto se na měkých a vysokých klobáskách rozvlnilo jako turecká břišní tanečnice, ovšem zcela mimo rytmus Alanis Morissette kterou jsem měl právě puštěnou. Jet mimo město obvyklým tempem bylo skoro nemožné, poněvadž v každé ostřejší zatáčce jsem měl pocit že skončím v lese, přinejmenším u Rumcajsovy jeskyně Cipískovi na prsou. Auto sice drželo, ale pocit divnej (jeli jste někdy Volhou ? 3). Po pár Km jsem si zvykl, narazil jsem si klobouk až na uši a plynule přešel do "Sedlák-style." I přes značné snížení a tuhost podwozku nebyla jízda po odkrytých pláních v prudkých poryvech větru žádným šlágrem, nepřispívala tomu ani ponurá nálada cestou na STK ani všemožně se vyskytující a turbulence vířící kamionisté. STK a Emise proběhly výtečně, dostal jsem pochvalu, nevadil jim ani nerez laďák (i když se v lehkých objevil společně s HP pružinami) ani světla z Opelu (dokonce jsem za ně dostal pochvalu, že je to pěkné, funkční, svítí to jak má a záď vozidla nehyzdí na šňůrce pověšená mlhovka), brzdy perfektné... Pochopte moje obavy, když jsem před 4mi lety vyletěl za nesouměrně brzdící ručku a teď jsme ji před STK ještě pro jistotu dolaďovali. Všechny tyto dobré zprávy mi pozvedly sebevědomí a cesta zpátky domů ubíhala o poznání veseleji. I smykem jsem si pár zatáček projel. Tolik legrace jsem si už dlouho neužil, naposledy tuším před lety na sněhu. Sem tam pravoúhlejší bezpečná zatáčka, ostře přibrzdit, lup za dva, full knödl a naštelovat si smýčkem prdel pěkně přímo do zatáčky. Doma jsem hned přehodil o5 na 15".
Závěr je ten, že na 13"kách s předepsanýma hadicema je hromada srandy, ale auto nesedí, na měkkých a vysokých gumách se pohupuje a vlní, není to výsada pouze škodovek, ale stejné zkušenosti mají i známí s o mnoho generací mladšími vozy (Opel, Peugeot, Felicia, Mitsubishi Carisma, Escort...atd..). Jízda po dálnici je taky na prt, zvětší se náchylnost na větší poryvy větru, auto o něco hůře brzdí atd.
Jo a nedá se na to koukat, max s podložkami. Takže se vůbec nedivím klukům, kteří předělávají náboje a montují širší kola z jiných vozů.
O velikost ráfku ani tak nejde, je jedno jestli 13" 14" nebo 15", ale o pořádné obutí, rozumnou šíři gumy, guma nesmí bejt stará jak je občas vidět 12 let, znáte to, nepravidelně sjetá, popraskané boky a mezi vzorkem..., měla by mít pokud možno moderní konstrukci kostry a dezénu. Pokud tyhle aspekty nejsou splněny, nelze hovořit o bezpečné a klidné jízdě bez bušícího srdce (kdy to přijde, kdy to bouchne, co to udělá až se budu tamhle tomu dúchodcovi vyhejbat...). 4 Všimli jste se na čem třeba jezdí základní modely menších Japonských aut ? Mitsubishi Colt se prodával normálně na 155/70/13 u nich hrála roli zase třeba spotřeba.
Někomu to možná nepřijde, ale když člověk zjistí že něco může bejt lepší, tak se špatně odvyká. U-geen se taky rozčiloval u témátka ohledně bodového systému a říkal, že namontuje dopředu dlouhý péra, galuzky atd. a v první zatáčce se roztříští o strom. 3 To je jako když srovnáš vložky a zmuchlanej novinovej papír, zkusíš vložky a k novinám se ti zpátky už nechce. 4
Tak hodně zdaru a šťastných a bezpečných KM. 1
Extreme Tyres