-> llukass: Ono felda a espero su na udrzbu asi rovnako haklivi (r.v. priblizne rovnaky) akurat na espere su niektore veci spravene kvalitnejsie ako na felde, napr odvzdusnovaky neurves, pretoze su pod prachovkami. Havarijka je u feldy tusim zvyhodnena kvoli tomu ze je to domace auto, povinne je u espera drahsie kvoli 1.5l (pripadne 1.8 a 2l). Ceny ND spotrebaku su niektore ako na feldu ine dvakrat drahsie. Akurat veci ktore nemaju tzv. druhovyrobcov stoja viac ale nie je to az take ako u japoncikov. Silentbloky motora napr. okolo 500Sk kus ale brzdy: bubny su lacnejsie nez na 130tku :), kotuce vetrane okolo 1tSk kus, dosticky som videl uz za 700Sk, pakne asi 1tSk. V pripade buracky bez havarijka sa to da spravit vecami z vrakaca, lebo espera dost hrdzaveju bez nalezitej starostlivosti takze je ich dost na ND aj sa dost peknych kuskov taha zo zahranicia.
-> Martin2705: Nevozil som sa v baworaku a ani nepoznam papierove hodnoty 318tok takze toto neveim posudit, ale 5kove bawka su uz povedal by som lepsie na tom ako espero a 525d z 89/90 roku sa daju myslim zohnat lacnejsie nez espero a stav moze byt dokonca lepsi, to len ako poznamocka na okraj. :) Aspon podla cien co si pamatam. Ono je to tazke musis si zvolit priority co od auta cakas. Ja som napriklad do espera isiel kvoli lpg (jedina moznost lacnej legalnej zastavby podtlakoveho systemu v SR do novsieho vacsieho auta) a kvoli nizkej papierovej spoterebe vo vyssich rychlostiach. Na skodovke by som pri 130km/h mal cez 10l lpg a cely kybel nervov :).
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto do 40 tisíc
prohledat
41 příspěvků (zobrazeno 1 až 41) od 10.03.2007 do 12.03.2007, založil/a Martin2705
17:48:29
12.03.2007
12.03.2007

PeterP136
16:48:00
12.03.2007
12.03.2007

llukass
ja bych to videl spise na feldu 1.3, kazdy auto bude chtit udrzbu a felda mi připadne celkem ok. Az na korozi musis vystrikat dutiny, navic motor ma retez takze bezproblemu, osobne jsem taky shanel auto a nakonec jsem si koupil feldu akorat jsem musel udelat tyto opravy: olej motor, převodovka(dozivotni napln), svicky, kabely, vicko, palec, civka, halluv snimac, nova spojka zadni brzdy, chlad. a brzdova kapalina. pojisteni neni taky moc drahy.
15:27:23
12.03.2007
12.03.2007

Martin2705
No to BMW bude spíš na pocit z jízdy, jinak si myslim, že to espero ho poráží ve všem
14:57:52
12.03.2007
12.03.2007

PeterP136
-> Martin2705: Uz som Ti pisal SM ale zareagujem na to E30. Espera sa kradnu podstatne menej ako napr. oktafky, je nenapadne napriek tomu ze rozmermi pripomina vrsok strednej triedy. Na povozenie sa vandali skor sadnu do e30 nez do esperaka.
Ak chces "zavodaka" tak bawo ak si chces vozit pohodlne prdel tak espero :). Aj ked nejaky typek presadnuvsi zo skodivky do espera o nom vyhlasil ze je to zavodak :))) ale to je asi len tym ze sa da tocit do 6.5 (potom zapne obmedzovac a dost ma vyplasil :) ) a od 3.5 sa ten lenivy motor zobudi a clovek ma koencne pocit ze to auto akceleruje :). Oproti skodovke je to teda silnejsie (66kW pri 4800 a 130Nm pri 3800 tusim) ale oproti 2l baworaku sa samozrejme nechyta. Snad len spotrebou ktora je u espera nizsia. Benzinisti udavaju pri kludnej jazde pod 6l na dialky (do 120km/h) ale nesmie mat v haji lambdu a/alebo cidlo otacok.
Ak chces "zavodaka" tak bawo ak si chces vozit pohodlne prdel tak espero :). Aj ked nejaky typek presadnuvsi zo skodivky do espera o nom vyhlasil ze je to zavodak :))) ale to je asi len tym ze sa da tocit do 6.5 (potom zapne obmedzovac a dost ma vyplasil :) ) a od 3.5 sa ten lenivy motor zobudi a clovek ma koencne pocit ze to auto akceleruje :). Oproti skodovke je to teda silnejsie (66kW pri 4800 a 130Nm pri 3800 tusim) ale oproti 2l baworaku sa samozrejme nechyta. Snad len spotrebou ktora je u espera nizsia. Benzinisti udavaju pri kludnej jazde pod 6l na dialky (do 120km/h) ale nesmie mat v haji lambdu a/alebo cidlo otacok.
13:08:31
12.03.2007
12.03.2007

KEAN
-> Martin2705: Si myslim ze ty E30 vypadaji porad dobre...a je nato v CR dost nahradnich dilu
12:23:28
12.03.2007
12.03.2007

Martin2705
-> KEAN: no a třeba to espero je 97, a velikostně je větší a lepší výbava. Samozdřemě to neni imidžovka
12:10:50
12.03.2007
12.03.2007

Kuba.K
-> Gryzly: no představ si:-)
ale v jakým stavu a jaký sou provozní náklady, případně nějaká ta oparva:-)
ale v jakým stavu a jaký sou provozní náklady, případně nějaká ta oparva:-)
11:37:43
12.03.2007
12.03.2007

Gryzly
to jsem taky už koukal že pětková řada e34 z let 93-94 se daj už sehnat pod 50 000,-
11:14:46
12.03.2007
12.03.2007

KEAN
-> Martin2705: 91
11:10:30
12.03.2007
12.03.2007

Martin2705
-> KEAN: jakej rok?
10:07:25
12.03.2007
12.03.2007

KEAN
Ja koupil za 40nedherne zachovalou E30 318i ...sice bez vybavy...ale stav jak nova
07:06:40
12.03.2007
12.03.2007

Martin2705
-> PeterP136: a jak se ti po roce jeví? Koupil bys znova? Klady, zápory?
23:41:03
11.03.2007
11.03.2007

PeterP136
-> Martin2705: Asi rocne skusenosti :).
22:40:50
11.03.2007
11.03.2007

don Qardius
Jako docela zajímavá alternativa k autům co jte uváděli se mi jeví Hyundai Accent případně Lantra.
Za 40 t docela se nechá sehnat pěkný kousek, samozřejně od korejských aut nemůžete čekat zázraky.
Za 40 t docela se nechá sehnat pěkný kousek, samozřejně od korejských aut nemůžete čekat zázraky.
19:34:13
11.03.2007
11.03.2007

Hurdis
-> Martin2705: tuším že PeterP136 tady z virtu jedno má, zeptej se
17:42:48
11.03.2007
11.03.2007

Martin2705
Máte někdo zkušenost s DAEWOO ESPERO???
15:45:28
11.03.2007
11.03.2007

Hurdis
-> Kuba.K: pravda, pokud nekoupíš auto které znáš s pravidelným ofiko servisem a novými díly, pak už ty investice moc neskáčou
15:36:33
11.03.2007
11.03.2007

Kuba.K
já bych si počkal, auto do 40tisíc nemá cenu kupovat, no a ještě kdž si koupíš zahraniční vrak, za 40 nemůže být nic v dobrým stavu......
pak jedině to co říkal Dušan...
pak jedině to co říkal Dušan...
14:55:59
11.03.2007
11.03.2007

Hurdis
-> STENLY: zajímavá cena za novou v dieselu, to jsem myslel že byla dražší, třeba ta felda co mám v ID stála nová 372 000
-> Martin: tak převodovka se podle výrobce vede jako bezúdržbová po celou dobu životnosti vozidla, ale rozhodně se vyplatí ji sledovat, pak problémy nejsou, co se týče elektiky tak taky nevidím závažný problém kromě pojistkové skříně, která je pověstnou Achyllovou patou a projeví se téměř jistě u každého auta téhle modelové řady, soudruzi ze západního německa udělali chybu - ale oprava nebo vyřešení problému není nic hrozného
jinak třeba felicia mě irituje naprostým nedostatkem vnitřního prostoru a provedením sedaček, v tomhle i o pár let starší escort s low-end výbavou hraje prim, zvlášť přes 7 cm větší šířka v oblasti ramen je znatelný rozdíl (já ani většina mých obvyklých spolucestujících nejsme zrovna drobečci) a nemačkáme se jako homoklády, čemuž se ve felicii ani s nejlepší snahou nedá předejít
možná by bylo zajímavé i objektivní srovnání cen:
základní servis: (olej+filtr+vzd.filtr+sví čky)
felicia = cca 650 Kč
escort = cca 1200
převodový olej:
felicia = 80 kč/l escort = 240 kč /l
zadní tlumiče:
fel. = cca 1000/ks esc. = 1500-2000
ložiska zadních kol sada na kolo
fel. = cca 400 esc. = 1000
to jen tak na srovnání, porovnávám značkové díly, které jsem nakupoval za poslední 2 měsíce na obě nebo jedno auto (u dílů na escorta lez počítat i víc, díly jsem kupoval přes slevu pro servis, na feldu většinou ve speciálkách škoda)
-> Martin: tak převodovka se podle výrobce vede jako bezúdržbová po celou dobu životnosti vozidla, ale rozhodně se vyplatí ji sledovat, pak problémy nejsou, co se týče elektiky tak taky nevidím závažný problém kromě pojistkové skříně, která je pověstnou Achyllovou patou a projeví se téměř jistě u každého auta téhle modelové řady, soudruzi ze západního německa udělali chybu - ale oprava nebo vyřešení problému není nic hrozného
jinak třeba felicia mě irituje naprostým nedostatkem vnitřního prostoru a provedením sedaček, v tomhle i o pár let starší escort s low-end výbavou hraje prim, zvlášť přes 7 cm větší šířka v oblasti ramen je znatelný rozdíl (já ani většina mých obvyklých spolucestujících nejsme zrovna drobečci) a nemačkáme se jako homoklády, čemuž se ve felicii ani s nejlepší snahou nedá předejít
možná by bylo zajímavé i objektivní srovnání cen:
základní servis: (olej+filtr+vzd.filtr+sví čky)
felicia = cca 650 Kč
escort = cca 1200
převodový olej:
felicia = 80 kč/l escort = 240 kč /l
zadní tlumiče:
fel. = cca 1000/ks esc. = 1500-2000
ložiska zadních kol sada na kolo
fel. = cca 400 esc. = 1000
to jen tak na srovnání, porovnávám značkové díly, které jsem nakupoval za poslední 2 měsíce na obě nebo jedno auto (u dílů na escorta lez počítat i víc, díly jsem kupoval přes slevu pro servis, na feldu většinou ve speciálkách škoda)
14:18:29
11.03.2007
11.03.2007

Martin
Tak jsem asi jediným zastáncem té Kii
.
Proti Felině ale také nemohu nic říct, zvlášť na kombíka 1.6ku, ale je to více užitkové auto a s tou bezpečností to není kdo ví jak úžasné.
Escorta (resp. Oriona) měl brácha. On měl zrovna štěstí a měl úžasné auto, které dokonale "vyjezdil" (něco jako "vybydlet"). Ale rezlo to až běda, hlučná převodovka a vůbec kvalty tam šly dost divně, tekl z toho olej. Jízdní vlastnosti ale super, motůrek (1.6, 16V, 66kW) měl zátah, byl tichoučkej až ke konci se začaly ozývat hydroštely, které jsou slabým místem těchto motorů. Jo a příšerná tam byla elekrika, hlavně pojistková skříň (na niž trpí asi většina starších Fordů). Díky tomu se stalo, že občas nenastartoval, protože nenaběhla benz. pumpa. Řešilo se to externím spínačem.
Dalším plusem ale byl velkej kufr.
.Proti Felině ale také nemohu nic říct, zvlášť na kombíka 1.6ku, ale je to více užitkové auto a s tou bezpečností to není kdo ví jak úžasné.
Escorta (resp. Oriona) měl brácha. On měl zrovna štěstí a měl úžasné auto, které dokonale "vyjezdil" (něco jako "vybydlet"). Ale rezlo to až běda, hlučná převodovka a vůbec kvalty tam šly dost divně, tekl z toho olej. Jízdní vlastnosti ale super, motůrek (1.6, 16V, 66kW) měl zátah, byl tichoučkej až ke konci se začaly ozývat hydroštely, které jsou slabým místem těchto motorů. Jo a příšerná tam byla elekrika, hlavně pojistková skříň (na niž trpí asi většina starších Fordů). Díky tomu se stalo, že občas nenastartoval, protože nenaběhla benz. pumpa. Řešilo se to externím spínačem.
Dalším plusem ale byl velkej kufr.
14:09:46
11.03.2007
11.03.2007

Rooney - zrušená registrace
-> Nwkt: no nevidíš, ale za to nabídkou je napsáno..... nebo něco jiného
Ja bych si z téhle nabídky nyvybral nic, to bych si raději nechal rapida

Ja bych si z téhle nabídky nyvybral nic, to bych si raději nechal rapida
13:45:44
11.03.2007
11.03.2007

STENLY
Mam doma felinu1998 diesela.Jediny co je na tom dobry je ta spotreba.Rodice to kupovali za 270000Kc novy sileny .Felicii uz do domu nee.To kamosova 205 je na tom lip s korozi a to mame garaz.Spis escorta

13:39:59
11.03.2007
11.03.2007

Tuner X
-> Martin2705: jedině renault 19,mám ho doma a naprostá spokojenost,a pak bych se poohlížel po nějaké hondě 

11:24:43
11.03.2007
11.03.2007

Don Carlos
-> Hurdis:


10:06:08
11.03.2007
11.03.2007

Honza "Bobr"
Jízdní komfort? Voe co blbneš, aspoň neusneš . . . 

09:49:24
11.03.2007
11.03.2007

Martin2705
No mě na felicii s*re ten jízdní komfort, třeba s escortem se to nedá srovnat...
23:33:58
10.03.2007
10.03.2007

Dušan
osobně bych šel jen do felicie, protože je to stejná skládačka jako 120ka

23:30:14
10.03.2007
10.03.2007

Hurdis
-> Don Carlos: aneb totéž co už tady bylo napsáno, stejně jako v dalších a dalších stejných tématech co už tu byly, stejně se to vždycky zvrhne na 100+1 variantu, ale aspoň to není nudný čtení 

23:17:12
10.03.2007
10.03.2007

Don Carlos
-> JoseA: Konečně rozumná rada.
23:11:53
10.03.2007
10.03.2007

JoseA
-> Hurdis: Já sem teda s oplem 1,6 nejel, ale těch 55kW mi připomíná klasiku od VW. Ten ovšem dle mých zkušeností jede líp, než 1,6/66kW ve fordu.-> Martin2705: Myslím že je to dost o ničem nechat si radit jakou značku koupit do 40 tisíc, spíš bych na tvém místě chtěl přímé nabídky na auta do téhle ceny a vybíral jenom podle stavu, cena tě tlačí k autům starším 10ti let, takže asi žádné zánovní leštěnky to nebudou. Já bych stejně asi jako většina lidí, vybíral do 50ti tis felicii, už jenom proto, že je výběr obrovský a pak taky provozní náklady
20:53:07
10.03.2007
10.03.2007

Hurdis
-> Nwkt: ta Astra se mi po stránce designu líbí, ale nabídka motorů je žalostná 1,4 s 44kw je výsměch a 1,6 55kw je na ten objem taky neuvěřitelně líná a spotřeba poměrně vysoká alespoň co jsem měl několikrát možnost projet kámošovo auto s najetými 45 tis km., o naftě raději ani nemluvit, takže zbývá 1,8 a dvoják
ta Ibiza by třeba nemusela být špatná, pokud by se našel pěkný exemplář
ta Ibiza by třeba nemusela být špatná, pokud by se našel pěkný exemplář
20:32:02
10.03.2007
10.03.2007

UltraFan.
-> Targa: jo to netvrdim ze ne

20:31:18
10.03.2007
10.03.2007

Targa
-> UltraFan.: tak kolem roku 1995 to už tech 40000,- stači vzhled je skoro totožnej
20:30:21
10.03.2007
10.03.2007

Honza "Bobr"
Mam doma dvě, kdyby si chtěl :) Akorát že jedno je 93' druhý 80'.
Ale jinak asi bych bejt tebou koupil filetu 1.3 lx nic-tam-neni edition, ať nemáš výdaje na opravy.
Ale jinak asi bych bejt tebou koupil filetu 1.3 lx nic-tam-neni edition, ať nemáš výdaje na opravy.

20:26:52
10.03.2007
10.03.2007

UltraFan.
-> Targa: cena do 40tis...

20:23:55
10.03.2007
10.03.2007

Targa
-> Martin2705: seat ibiza 1998 třeba:) cena 60000,- mrkni na tipcars.cz
20:12:16
10.03.2007
10.03.2007

Nwkt
-> Rooney: Tu v tý nabídce nevidim 
Já bych zase bral tu Astru, protože u ostatních bych musel platit servis, u ní bych to měl jenom za ceny dílů

Já bych zase bral tu Astru, protože u ostatních bych musel platit servis, u ní bych to měl jenom za ceny dílů

20:11:09
10.03.2007
10.03.2007

Rooney - zrušená registrace
Jedině Honda

19:36:43
10.03.2007
10.03.2007

Hurdis
-> Martin2705: no já jsem poněkud zaujatý, takže z toho co nabízíš bych měl jasno, ale všechna auta mají svoje pro i proti
pokud bych měl udělat žebříček podle svého názoru (podle kritérií pohodlí, prostor, cena a dostupnost ND jak orig./neorig i použitých, provozních nákladů, výběru výbavy a motorizace a hlavně osobních sympatií) bylo by to : 1)escort 2) astra 3)renault 4) felda 5) kia
stejně bych si nakonec vybral podle toho, jestli bych narazil na zachovalý kousek za hezkou cenu
pokud bych měl udělat žebříček podle svého názoru (podle kritérií pohodlí, prostor, cena a dostupnost ND jak orig./neorig i použitých, provozních nákladů, výběru výbavy a motorizace a hlavně osobních sympatií) bylo by to : 1)escort 2) astra 3)renault 4) felda 5) kia
stejně bych si nakonec vybral podle toho, jestli bych narazil na zachovalý kousek za hezkou cenu
19:27:52
10.03.2007
10.03.2007

Martin2705
rok zhruba 94-96
19:27:33
10.03.2007
10.03.2007

Martin2705
Co doporučujete? Ford escort, opel astra F, kia sephia, felicia, renault 19....Nebo něco jinýho?
