Kia sephia vs. felicia

prohledat
25 příspěvků (zobrazeno 1 až 25) od 09.03.2007 do 13.03.2007, založil/a Martin2705
řadit dle data
21:53:31
13.03.2007
Labros
-> Martin: No tak tak dobrá zase ne 3 - ale my se ženou zase čas od času využíváme jejích protislužeb, takže je to normální kámoška 4
21:48:04
13.03.2007
Martin
-> Labros: Hmmm to musela být velmi dobrá kámoška 1
21:06:30
13.03.2007
Labros
-> Martin: Opačnej extrém - kamošce jsem na škodovce měnil lanko ručky, samostav a buben (za jinej použitej - je to cenová minimalistka) a dohromady jí naúčtoval asi 300kč. Taky to bylo kvůli STK.
21:00:12
13.03.2007
Labros
-> Martin: No je to šílený a je to daný tím, co si ostatní lidi (který autům rozumí jen potud, že na opravu je třeba autorizovaných servisů) nechají líbit.
21:46:23
12.03.2007
Martin
-> Labros: No to sice ne, ale vyhodili ho z STKčka :-/. Koupě origo lanovodu vyšla na cca 900. Táta to dal tenkrát do KIA servisu a tam mu rovnou bez debat cpali kompletní GO brzd s rozpočtem do 10tis Kč. Nakonec to uhádal, aby mu do protokolu napsal jen oprava ruční brzdy, ale bez předběžné ceny. Nakonec to stálo 3,5tis a alespoň stočili zadní kotouče (jeden zkurvili) a vyměnili teda ten lanovod. Od té doby do originál KIA servisu ani nepáchnu (byl to servis na Chodově) a vše opravuju sám a zatím jsem neměl problém.
21:08:35
12.03.2007
Labros
-> Martin: Na druhou stranu, aspoň se mu nestalo, že by mu zarezla a on neodjel ;)
To věřim, že si to nechá líbit víc, než felda, ta mi připadala tak šíleně nedotáčivá, myslel jsem že s ní vyběhnu ze zatáčky, něco takovýho jsem s fáčkem nezažil ...
20:56:07
12.03.2007
Martin
-> Labros: Nevím, proč je tam ta pandhardská tyč, nějak si to teďkon nevybavuju, jak to tam je uspořádaný a fotku bohužel nemám, ale jinak by to byl klasickej McPherson s torzním stabilizátorem.
Musím říct, že podvozek je u tohoto auta vyřešen velmi dobře, sedí to nádherně a nechá si to hodně líbit.

Ad kotoučovo-bubnová brzda na zadku. Je to takřka shodné řešení, jako je u BMW. Tzn. že kotouč je hodně vyklenutý, přičemž ten výklenek slouží zároveň jako buben. Je to v celku zajímavé řešení a hlavně je to funkční, zatím bez poruch, když nepočítám zarezlej lanovod, protože táta ručku prakticky nepoužíval.
20:23:47
12.03.2007
Labros
-> Martin: ale co má ta Kia je asi lepší než obyčejná zkrutná příčka, když to má kolo vedený ještě tím příčným ramenem
20:21:59
12.03.2007
Labros
To má jako buben kvůli ruční brzdě? To je nářez.
-> Martin: Jak to popisuješ, tak to zní spíš jako klasická H náprava - nezávislé zavěšení si představuju bez panhardské tyče, nějak takhle
zvětšit Kia sephia vs. felicia - obrázek od Labros vložen 12.03.2007 20:21:59
17:55:44
12.03.2007
PeterP136
-> Martin: Sice tam toho vela nevidno :) ale vyzera to tak ze je to kus zlozitejsie takze to asi bude skutocen nezavisle. Inac co ti korejci vidia na bubnokotucoch nechapem :).
14:19:48
12.03.2007
Martin
-> PeterP136: Určitě má, je to docela složitá náprava. Bohužel momentálně nemám žádnou fotku, kde by ta náprava byla vidět, musí ti stačit tohle
www.kiaclub.cz/graphics/. ../cep_venku.JPG
Ta náprava je podobná McPhersonu, má to jedno stavitelné spodní rameno, těhlici spojenou s tlumičem a pandhardská tyč.
23:44:36
11.03.2007
PeterP136
-> Martin: Isto ma nezavisle zavesenie zadnych kolies? O espere to literatura tiez tvrdi ale ma tam klasicku H napravu (ako napr felda a kopu dalsich auts motorom vpredu a nahonom na predok).
19:28:16
10.03.2007
Martin2705
-> Martin: tak to je dobře:-)
18:35:53
10.03.2007
Martin
-> Martin2705: Tak podle fotky to je model 96.
17:44:26
09.03.2007
Martin2705
tak je tady
zvětšit Kia sephia vs. felicia - obrázek od Martin2705 vložen 09.03.2007 17:44:26
16:26:44
09.03.2007
DuriQ
Martin2705: neni 1
13:49:15
09.03.2007
Martin
-> Martin2705: Pokud máš, pošli mi raději fotku.
Ono je to fakt problém s těmi modelovými řadami. V 96. se totiž dělal model 96 i model 93. Znám auta, vyrobená v 96. ale modelově 93 a naopak ta moje bouraná Kia je rv.95 a přitom je to modelově 96ka.
A označení GTX ještě nic neznamená, opět v tom může být takřka cokoli. Moje Kia je GTX a má vše až na klimu, bouraná GTX má jen posilovač a okna v el.. Zkrátka je v tom opravdu bordel.

-> Labros: Flexa ani svářečka mi nevadí, spíš jde o to nebourané auto a o rodiče.
Felda až na tu plechařinu a lak byla jinak v naprosto skvělém stavu. Já s ní byl naprosto spokojenej.
13:41:59
09.03.2007
Labros
-> Martin: To je fakt, vždycky lepší dělat něco s klíčema a ráčnou, než s flexou, svářečkou atd.
13:28:38
09.03.2007
Martin2705
-> Martin: Chci 96ku GLX, je to myslim ta před faceliftem
12:38:49
09.03.2007
Martin
-> Labros: Měl jsem na výběr, buď opravovaná Felda před lakem a vyvařením lemů, nebo netknutá KIA před výměnou rozvodů, brzd, oleje a filtrů. Vyhrála KIA už i proto, že druhé auto dostal brácha jako služební auto a KIU mu rodiče dát nechtěli.
A jinak mě prostě baví rozebírat auta a dávat je dohromady. Hlavně bouračky. A druhou věcí je, že jsem chtěl mít nějaké ND na tu KIU, protože to je jediná věc, které se u toho auta bojím, že ND jsou děsně drahé. Takhle mi zbyde motor s převodovkou, ABSko, těhlice, poloosy, elektroinstalace, prostě vše, co by se jinak dost těžko shánělo.
12:01:38
09.03.2007
Labros
-> Martin: Koukám, ty si každý auto složíš minimálně ze dvou. To mě překvapilo, že ses zbavil tý feldy, když sis s ní tak vyhrál. A že máš pořád tolik sil a trpělivosti na opravování dalších aut :-O
11:56:49
09.03.2007
Martin
-> Martin2705: Moc dílů mi nezbude, většinu budu používat hlavně co se týče plechařiny.
Co stojí trubky se ti zkusím poptat, ale nejspíš bude nejlepší vzít metráž a vyrobit si je. Nepředpokládám, že by se daly koupit rovnou naohýbané trubky.

Jakou přesně KIU chceš kupovat ? Chce to si dát bacha, abys nekoupil třeba starej model. Taky ne všechny měly kotouče na zadku a vůbec výbavama a mixem modelových roků se to dost lišilo.
11:12:19
09.03.2007
Martin2705
-> Martin: Díky moc za podrobný popis, asi do ní taky půjdu. Měl bys pak nějaký díly na prodej? A nemáš tušení, co stojí brzdový trubičky?
10:37:59
09.03.2007
Martin
Měl jsem tu čest mít chvíli obojí, Kia 1.5 GTX (stále mám) a Feli combi 1.6 obě také rv. 96

Musím říct, že dost věcma vítězí KIA.
Nejvíc je to patrné na výbavě (pravda, Fe jsem měl v základu), tzn. ABS, 2 airbagy, vše v elektrice, posilovač, 4xkotouč, centrál+al na DO (to měla i Fe).
Dále překvapivě vítězí i kvalitou zpracování a použitými materiály v interiéru, na rozdíl od tvrdých plastů ve Felicii, Kia má alespoň měkčený potah.
Další + pro Kiu je i odolnost proti korozi. Fe už je zralá na výměnu lemů a hnije kam se člověk podívá, zatímco Kia se stále drží a je prakticky bez koroze.
Co se týče jízdních vlastností, opět vyhrává Kia, má nezávislé zavěšení všech kol a poměrně tuhý podvozek, takže si to nechá docela dost líbit. I 14“ v základu určitě dělají své.
Další věcí, která u Kii potěší je, že má celkem moderní design, i když už je taky 10-11 let stará, stále vypadá docela k světu a to exteriérem i interiérem.
Dost mě překvapilo, že má psáno na tažném zařízení 1350kg brzděných.
Protože lidé zpravidla těmto vozům moc nedůvěřují, dá se říct, že se prakticky nekradou

Ale abych nebyl jednostranný, tak nějaké ty zápory :
- nesmí se to nikde nabourat nebo pokazit, ceny ND se šplhají do astronomických výšek. Druhovýroba se totiž téměř nevyskytuje, zbývá hledat ekvivalent třeba u Mazdy 323
- motor 1.5 s výkonem 59kw není žádný dravec (platí i pro 1.6, kterej má jen o 7 Nm vyšší krouťák), spotřeba je srovnatelná s Fe
- prý se kazily převodovky, to se mě naštěstí zatím nepotvrdilo


Výhody Felicie :
- daleko levnější ND, v případě bouračky se to dá opravit
- u kombíka úžasný kufr
- ač má motor pouhých 55kw, tak Kiu převálcuje hlavně svým zátahem prakticky od volnoběhu (kia se musí točit aby jela, byť je to také 8-mi ventil)
- dá se dovybavit téměř na úroveň té Kii
- přišlo mi, že Feli byla trošku tišší
- určitě měla měkčí podvozek, takže se dá říci, že byla pohodlnější


Nakonec jsem si nechal Kiu a Fe jsem předal bráchovi. Kiu máme prakticky od nové a za celou dobu se měnily akorát destičky a látal se výfuk. Jsem s ní velmi spokojen, je to ideální auto na běžné jezdění.

Felicii jsem kupoval jako bouračku, takže vím celkem dobře, kde to hnije a že těch míst je opravdu požehnaně. Jinak proti Fe nic nemám, jsou to poměrně srovnatelná auta.

Momentálně opravuji i jednu bouranou Séphii a musel jsem k tomu koupit ještě druhou bouranou Sépku, protože ceny ND jsou příšerné. Tahle bouračka je rv. 95 a jezdila na severu v soli, což se na ní také dost podepsalo. Takže i Kia dokáže reznout, holt záleží na tom, kde to auto jezdí. Ale v porovnání s Fe je na tom plechařina určitě daleko lépe. Druhá bouračka je rv. 98 z Ústí a je prakticky bez koroze. Uvidím, kam se dostanu s cenou opravy, ale zatím jsou pořizovací náklady překvapivě nižší, než když jsem kupoval bouranou Felícii a ještě mi zbyde dost ND.
09:17:58
09.03.2007
Martin2705
Máte někdo možnost srovnání? Rok 96 obojí. Co je lepší, co se týče jízdního komfortu a pod. Díky
Extreme Tyres