skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Historie ceskeho tuningu
19:52:56
15.02.2007
15.02.2007

gim
-> Dvordy: na vodaku sme meli takovou 120ls taky 250tkm bez generalky. projeli stim krizemkrazem nekolikrat celou skandinavii a to madarsko a slovensko. sice byla natrena stetkou ale nalitali sme s ni mrte kilaku i po cechach. kazdej vikend na orlici z pardubic s nalozenym vlekem lodi. s trabantem nas particka predjizdela a fakt to byla prdel :-) a 3x do roka pres celou republiku na putak jako doprovodny vozidlo... posledni priprava na technickou stala 7000,- a ted uz doslouzila a stastne odpociva na srotaku po celych 320tkm.. to nebyl spatnej zivot :-)
15:16:16
14.02.2007
14.02.2007

Luukkyy
-> Peca: Kladeš otázku poměrně špatně. Podle mě by měla znít, kdo první začal upravovat svoje sériové auto, a to je teprve zajímavé 
Když si někdo sežene dnes vzácnou knížku od Jana Zábrany "Vražda pro štestí", tak s údivem zjistí, že pan továrník Zdeborský zdatně tunil už okolo roku 1930 - výfuky a tak.
Někde mám založenou knihu cca z roku 1947 "Od dřevěného kola k automobilu", kde je popsaný tuningový doplněk zvaný "elektronkový rozhlasový přijímač do automobilu"
Zcela určitě se dával i do Populárů.
Klasický tuning, přesněji řečeno tuzink, pak dorazil do ČSR v půlce šedesátých let. V jednom dokumentu jsem například viděl echt vytuněný Spartak (zelená clona na předním skle a šachovnice na nárazníku).
Další vývoj popisuje King.
-> chooki: Napodobování Š 120S v sedmdesátých??? No, kéž by. Většina stovčiček měla daleko horší úpravy: odznáčky, samolepky, takovej ten hastrman na zadním skle, hlavu panenky na kouli atd.

Když si někdo sežene dnes vzácnou knížku od Jana Zábrany "Vražda pro štestí", tak s údivem zjistí, že pan továrník Zdeborský zdatně tunil už okolo roku 1930 - výfuky a tak.
Někde mám založenou knihu cca z roku 1947 "Od dřevěného kola k automobilu", kde je popsaný tuningový doplněk zvaný "elektronkový rozhlasový přijímač do automobilu"
Zcela určitě se dával i do Populárů.Klasický tuning, přesněji řečeno tuzink, pak dorazil do ČSR v půlce šedesátých let. V jednom dokumentu jsem například viděl echt vytuněný Spartak (zelená clona na předním skle a šachovnice na nárazníku).
Další vývoj popisuje King.
-> chooki: Napodobování Š 120S v sedmdesátých??? No, kéž by. Většina stovčiček měla daleko horší úpravy: odznáčky, samolepky, takovej ten hastrman na zadním skle, hlavu panenky na kouli atd.

10:05:11
14.02.2007
14.02.2007

Dvordy
Otec mého tchána s rodinou (2 dospělí a 3 děti) procestovali se S 1000MB za hluboké totality státy, do kterých je tenkrát pustily (Jugoslávie, Rusko, Maďarsko, atd.). Tisicovka najela asi 250 000km a za tuto dobu zjistili různé vychytávky, které jim usnadňovali cestování. Kanystr vedle rezervy, který se pro naplnění nemusel vytahovat ven (aby se s tím nemusel člověk tahat). Na zahrádku ušitá "rakev" z pravé kůže (kvůli dešti). Pod sedáky umístěné různé krabičky na náhradní díly a nářadí. Dokonce měli nějaký patent na rozložení sedaček v autě a těch pět lidí tam přespalo, když byla nouze.
22:56:59
13.02.2007
13.02.2007

JoseA
-> Jindra: taky sem ty světélka měl na wartburgu, ale účinnost nulová 

22:10:51
13.02.2007
13.02.2007

Apple STS Chvojkovice-Brod
taky byla moda pružná tykadla na rohu předních nárazníků abys vědět jak daleko si byl od obrubníku a plexi přez spz,zlatý časy
19:52:38
12.02.2007
12.02.2007

Martin-pce
Tunilo se us za sociku.U nas v ulici bydli jeden starsi pan co dela laminatovy lode a us za sociku vyrabel spojlery na 100 a 120.120 ma jeste ted

18:24:46
12.02.2007
12.02.2007

minno
-> TC: hlavne že výfukoval

18:04:35
12.02.2007
12.02.2007

TC
otec měl taky na 120 nerez výfuk, ale měl ho ještě obvařený obyč plechem, aby neměli soudruzi policajti řeči, protože v tý době se nerez neprodával-to byla panečku váha.Výfuk vážil to co celej motor


17:39:11
12.02.2007
12.02.2007

minno
-> Jindra: jj to sme mali na stovke...na co to bolo vlastne dobre? co viem tak to malo prisposobovat oci na svetlo, aby protiiduce auta tak neoslnovali...
14:22:13
12.02.2007
12.02.2007

Pavel P..
-> Jindra: ANTI 100.. taky jsme to meli v užovce...
14:20:07
12.02.2007
12.02.2007

Jindra
a co takovy ty dve fialovy svetylka nahore za prednim oknem?
11:16:14
12.02.2007
12.02.2007

Pavel P..
11:13:01
12.02.2007
12.02.2007

Pavel P..
a tady taky něco podobného...
skoda.stable.cz/cz/index. php?id=2&i...
skoda.stable.cz/cz/index. php?id=2&i...
11:07:30
12.02.2007
12.02.2007

Pavel P..
ze Světa Motorů - rok 1985
skoda.stable.cz/cz/index. php?id=2&i...
skoda.stable.cz/cz/index. php?id=2&i...
09:20:22
12.02.2007
12.02.2007

chooki
toto je zaujimava tema , ja sa o to dost zaujimam, ked bude viac casu, chcelo by to vyhladat aj nejake fotos.
si myslim, ze "tuning" v CR-SR zacal s nastupom ludovych skodoviek na trh a ich ucastou v sportovych podnikoch.
70te roky : opakovanie po S-120 (kaplicky nad budiky), svetelne rampy vpredu, kapky zrkadla, rally volant atd ...
80te roky : nastup plastov a nalepky cez celu liniu auta (Turbo, sport... :)), zacali ficat vseljake laminatove blbosti
z madarska zaluzie na zad.okna (hlavne lady), zasterky, 3.brzdove svetlo, zaclonky na okna, gumicky s odrazkami na dvere (to bol mrte hit:)),
na kolesach puklice a pod. Pamatam si ze som videl niekedy 88-89 zltu rapidu nejakeho manika z STK v BA, totalne celu v plastoch od KAMEI,
s otcom sme boli v soku :)) inac otec mal uzovku skodu 120, rv.80, mali sme ju 1980-1994, dal 13ky kola, pred. spojler origo skoda, zadny ten velky
LR, Mkovy zadok, plastove narazniky garde, zaclonky, samozrejme radio tesla, spataky kapky. Ale inac pekna, po 14 rokoch bola ako nova (GO kasne aj motora-original v MB:))).
Predali sme ju na burze hned, prvy zaujemca ju zobral...
Inac celkovo sa za komancov "tuningove" veci dost kradli...vacsinou co nebolo poriadne prichytene malo zivotnost par noci...
v 90tych rokoch si myslim, ze uz tu nie je o com pisat, v podstate ako dnes, len viac plastov a folie a tak..sem tam alu kola...
Celkovo 90te roky su dost na ustupe, lebo vela ludi vymenilo skody za zahranicne fara z 80tych rokov a nemali moc prachy na upravy.
Inac take upozornenie , ako tu citam, niekto popisuje led diody a alarmy a ine elektronicke vychytavky...pani ste mimo, to s autami nema
nic spolocne, ani s tuningom...to je radoby radioamaterizmus v autach..."tuning&quo t; alebo upravy aut spocivaju v priblizeni seriovych aut
zavodnym specialom (nizsie, sirsie, rychlejsie, ospojlerovanejsie-apson nieco z toho)...
si myslim, ze "tuning" v CR-SR zacal s nastupom ludovych skodoviek na trh a ich ucastou v sportovych podnikoch.
70te roky : opakovanie po S-120 (kaplicky nad budiky), svetelne rampy vpredu, kapky zrkadla, rally volant atd ...
80te roky : nastup plastov a nalepky cez celu liniu auta (Turbo, sport... :)), zacali ficat vseljake laminatove blbosti
z madarska zaluzie na zad.okna (hlavne lady), zasterky, 3.brzdove svetlo, zaclonky na okna, gumicky s odrazkami na dvere (to bol mrte hit:)),
na kolesach puklice a pod. Pamatam si ze som videl niekedy 88-89 zltu rapidu nejakeho manika z STK v BA, totalne celu v plastoch od KAMEI,
s otcom sme boli v soku :)) inac otec mal uzovku skodu 120, rv.80, mali sme ju 1980-1994, dal 13ky kola, pred. spojler origo skoda, zadny ten velky
LR, Mkovy zadok, plastove narazniky garde, zaclonky, samozrejme radio tesla, spataky kapky. Ale inac pekna, po 14 rokoch bola ako nova (GO kasne aj motora-original v MB:))).
Predali sme ju na burze hned, prvy zaujemca ju zobral...
Inac celkovo sa za komancov "tuningove" veci dost kradli...vacsinou co nebolo poriadne prichytene malo zivotnost par noci...
v 90tych rokoch si myslim, ze uz tu nie je o com pisat, v podstate ako dnes, len viac plastov a folie a tak..sem tam alu kola...
Celkovo 90te roky su dost na ustupe, lebo vela ludi vymenilo skody za zahranicne fara z 80tych rokov a nemali moc prachy na upravy.
Inac take upozornenie , ako tu citam, niekto popisuje led diody a alarmy a ine elektronicke vychytavky...pani ste mimo, to s autami nema
nic spolocne, ani s tuningom...to je radoby radioamaterizmus v autach..."tuning&quo t; alebo upravy aut spocivaju v priblizeni seriovych aut
zavodnym specialom (nizsie, sirsie, rychlejsie, ospojlerovanejsie-apson nieco z toho)...
08:54:47
12.02.2007
12.02.2007

Mantrabeach
můj táta třeba na tohle moc nebyl.Pamatuju si ve škodovce ten poznámkovej sešitek na přísavku,potahy jsme měli bílý(ještě jsou někde doma),sportovní volant si koupil hned co koupil škodovku,odvrtávaná řadička se tam objevila taky a samozřejmě taková koule průhledná a v ní bylo autíčko.rádio nepočítám.Byla to na tu dobu jen obyčejnácpěkná škodovka.Jo a udělal si nerezovej vejfuk,pravda
.ten máme doteď
.ten máme doteď08:48:33
12.02.2007
12.02.2007

tomapa
-> Peca: takovej otáčkomněr ale z favorita jsme měli taky vw warbecu a ještě tuningovej spotřeboměr samozřejmně potahy a taky otec předělal patice žárovek na H4 

07:24:59
12.02.2007
12.02.2007

Peca
A jeste byly v mode takovy ty poznamkovy sesitky, prichyceny na skle tou prisavkou, co mely na prvni strance nejakou nahou babu. Jako dite si pamatuju, ze pri svych cetach do skoly jsem nakukoval do kabin a pocital nahotiny


07:22:56
12.02.2007
12.02.2007

Peca
Ja treba nedavno videl porady oldschool diodovy otackomer v uzovce z roku 77 - tribarevna stupnice diod postupne zarila podle seslapnuti plynu. Otackomer na obdelnikove desticce mel rovnou stupnici, umisten v miste popelniku a za jizdy to vypadalo jako kdyz mluvi samotny Kit ze serialu Knightrider 

23:29:50
11.02.2007
11.02.2007

Ad@m
Tak hoši my jsme měli ve staré 105 na palubce ventilátor, a pěkně pomalu se otáčející, to byl tuning
Jo a ještě digitálky ve středu 3-ramenného sportovního volantu 
Jo a ještě digitálky ve středu 3-ramenného sportovního volantu 
23:27:36
11.02.2007
11.02.2007

minno
chuť vylepšovať a líšiť sa od ostatných tu bola asi vždy, s rozdielom že vtedy sa to nevolalo tuning a neboli také možnosti.
Otec mal na kile tiež kontrolku ručky, LED indikátor stavu baterky, voltmeter atď :-) Ono aj v nejakom starom Stope som videl fotku šáde vpredu s plastovým podnárazníkom...
Otec mal na kile tiež kontrolku ručky, LED indikátor stavu baterky, voltmeter atď :-) Ono aj v nejakom starom Stope som videl fotku šáde vpredu s plastovým podnárazníkom...
22:31:27
11.02.2007
11.02.2007

JoseA
-> Don Carlos: Aby ne, docela sem to už vnímal jako děcko, jeden aj druhý strýc kúpili zároveň škodovky v roce 87, jeden 105 a druhý 120, pak sa předbíhali kdo na tom má víc doplňkú a mně sa to v té době strašně líbilo. Otec na vzhled moc nedal, spíš si upravoval motor na embéčku a na motorkách, ale to si nepamatuju. Bylo to v 70tých letech.
22:24:49
11.02.2007
11.02.2007

Luky
Známý dřív závodil s 1150. Jako civilní auto měl takovou "polo1150", s náporákem. Byl tu nějaký soudruh policajt který je neměl moc v lásce a oni se s nim vždycky děsně špičkovali. Jednou je zastavil, koukal pod kapotu na expanzku od chladiče a prohlásil s úsměvem něco ve stylu " a ty si myslíš že to tímhle uchladíš?" A on že je to jen expanzka a že to má chladič vepředu.
A šup a byl bez techničáku
A šup a byl bez techničáku

22:18:16
11.02.2007
11.02.2007

Don Carlos
-> JoseA: Kurňa ty máš pamět, na to jak si vypi.ý, teda vlastně mladý...


22:16:09
11.02.2007
11.02.2007

JoseA
A přídavné brzdové světla, které pak byly nějakou dobu zakázané. A zhruba od devadesátého roku už začaly frčet plastové spojlery, křídla, prahy, ofuky, atd, atd
22:13:45
11.02.2007
11.02.2007

JoseA
JJ, všecko je to pravda. Klasické samolepky kopírující hrany škodovky, co nejpolepenější interiér. Začátkem devadesátých let frčely clonítka s nápisy škoda a různých značek cigaret (kmotr měl camel). Zpomínané chlupaté tygří potahy včetně potahu volantu, co největší přídavné halegeny a mlhovky, někdo nacpal světel kolik se věšlo. Ale ještě asi nikdo nezpoměl módu polštářkú za oknem
, to měl skoro každý. Ještě nedávno to vozil jeden starší chlap z práce za oknem v kilu. Asi to dobře zachytávalo prach
, to měl skoro každý. Ještě nedávno to vozil jeden starší chlap z práce za oknem v kilu. Asi to dobře zachytávalo prach21:43:30
11.02.2007
11.02.2007

gim
strejda zamlada lital na 110elesu na loukotich co se sesmelili v motorsportu, pridavnej tockomer a samozrejme sportovni volant a vrtana radicka... jeho znamy meli erka stejne upraveny plus odlehcenej setrvak a tak podobne. co sme meli doma kilco tak melo nizsi pruziny z eska, motor s brousenou hlavou.
este ste zapomeli na 2narazniky nad sebou to bejvala taky hodne oblibena uprava, stejne jako cpat kridilko z emka na 100-110r
este ste zapomeli na 2narazniky nad sebou to bejvala taky hodne oblibena uprava, stejne jako cpat kridilko z emka na 100-110r
21:42:30
11.02.2007
11.02.2007

havlik
-> Kloggie: no co soused si dělal touring sporta

21:36:32
11.02.2007
11.02.2007

Kloggie
Táta měl nejdřív Moskviče 403jku a pak 412tku, tu poslední si už pamatuju.A pak sme ještě měli žigulíka. A vim že děda tý 412tce do palubky namontoval nějaký kontrolky a vypínače a nikdo nevěděl na co to je.U nás se moc netunilo,myslim že vrchol našeho family tuningu bylo, když fotřík předělal pumpičkoidní ostřikovače na spínač s motorkem:))Ale pamatuju si jak Děda řikal, že si soused na svojí starý oktávce udělal dva karburátory a jak je to debil, že se chce zabít a tak...kdyby to viděl dneska...


21:13:48
11.02.2007
11.02.2007

p.b.
A vlastně ještě asi na ty hundrtce měl takovej plot okolo ty horni odkladaci desky na palubce, takže taky dobovej tuning :))
21:12:35
11.02.2007
11.02.2007

Honza M
-> King: tak to je dost dobrej výcuc


21:11:39
11.02.2007
11.02.2007

p.b.
-> King: Jé toho psa co kejval hlavou měl děda ve stary dacii (dokonale okopirovanej renault 12) to byla super kára. Ještě měl co si pamatuju na přední masce takovou podkovu snad z nerezu a znáček města plzně. Strejda měl na stofce beskydky v půlce předních blatníků a víc už si bohužel nepamatuju :(
21:08:08
11.02.2007
11.02.2007

tomapa
-> King:
ty voe sepiš už knížku King a 1000 rad podle kterých se neřídit

ty voe sepiš už knížku King a 1000 rad podle kterých se neřídit

20:57:42
11.02.2007
11.02.2007

King
-> tomapa: Mno, ty antény nebyly ani tak tuningovým pokusem, jako spíš nutností, protože spousta dobovejch rádií v shade měla jenom AM rozsahy (DV,SV) a tam je hodně znát každej decimetr dýlky antény navíc - vono při vlnový dýlce 250m-1km je 50cm proutek tak nějak na pikaču :)
Já myslím, že "tunink" v rámci zákona a s laskavou schovívavostí VB se "pek" odjakživa -"kolínský" hliníkový volantíky, zmíněný madla fofrklacký ala těžítko (popř. domorobo soustružený kreace ze dřeva), plyšový hnědí buldoci s hlavou kývající se v rytmu jízdy, plata na vejce tamtéž z recyklovanýho papíru :) Největší drsoni a rebelové s manželkou švadlenou pak měli potahy z chlupatýho "eskyma" a ze zbytku látky pak brutální chlupatej potah na volant s průměrným prokluzem čtvrt otáčky volantu. Hardkóre uvedený grupy pak využilo chlupatou textýlii i na potah palubky (dřevní flok :) a dokonce i kapličky s budíkama
Kdybych nezažil, neuvěřím - shade jsem v časový tísni kupoval od jednoho mladýho bagristy-tunéra a při vzpomínce na budíky a kontrolky čučící z rudých chlupů se dodnes osypávám :)
Ale jinak prej byl v 70. a 80. letech prostor pro tunink dost omezenej, protože švestky znali těch pár typů aut jak svoje boty a s rozkoší pitvali každej detail i třeba schovanej v motoru a každá odchylka byla po zásluze potrestána :) . Vyjímkou nebyli prej ani namátkový "STK" on the road, kdy bengo nelenilo a na pojízdným lehátku se zanořilo proaktivně pod shade a běda např. když olej kapal íce než je zdrávo. Můj bejvalej šéf používající jako kundolap "vnitřně" a tudíž nenápadně votuněnou Š1000MB mi vyprávěl, jak při takový kontrole musel zas naopak vysvětlovat, jak je možný, že nemá na motoru ani převodovce byť jedinou kapičku oleje! Halt každý vybočení z průměru se muselo prošetřit :)
-> bitmap: Já jsem zase slyšel "dobově-lidový" vysvětlení, že ten pásek bimbající se za autem je stěžejní pro ochranu posádky při zásahu auta bleskem
Já myslím, že "tunink" v rámci zákona a s laskavou schovívavostí VB se "pek" odjakživa -"kolínský" hliníkový volantíky, zmíněný madla fofrklacký ala těžítko (popř. domorobo soustružený kreace ze dřeva), plyšový hnědí buldoci s hlavou kývající se v rytmu jízdy, plata na vejce tamtéž z recyklovanýho papíru :) Největší drsoni a rebelové s manželkou švadlenou pak měli potahy z chlupatýho "eskyma" a ze zbytku látky pak brutální chlupatej potah na volant s průměrným prokluzem čtvrt otáčky volantu. Hardkóre uvedený grupy pak využilo chlupatou textýlii i na potah palubky (dřevní flok :) a dokonce i kapličky s budíkama
Kdybych nezažil, neuvěřím - shade jsem v časový tísni kupoval od jednoho mladýho bagristy-tunéra a při vzpomínce na budíky a kontrolky čučící z rudých chlupů se dodnes osypávám :)Ale jinak prej byl v 70. a 80. letech prostor pro tunink dost omezenej, protože švestky znali těch pár typů aut jak svoje boty a s rozkoší pitvali každej detail i třeba schovanej v motoru a každá odchylka byla po zásluze potrestána :) . Vyjímkou nebyli prej ani namátkový "STK" on the road, kdy bengo nelenilo a na pojízdným lehátku se zanořilo proaktivně pod shade a běda např. když olej kapal íce než je zdrávo. Můj bejvalej šéf používající jako kundolap "vnitřně" a tudíž nenápadně votuněnou Š1000MB mi vyprávěl, jak při takový kontrole musel zas naopak vysvětlovat, jak je možný, že nemá na motoru ani převodovce byť jedinou kapičku oleje! Halt každý vybočení z průměru se muselo prošetřit :)
-> bitmap: Já jsem zase slyšel "dobově-lidový" vysvětlení, že ten pásek bimbající se za autem je stěžejní pro ochranu posádky při zásahu auta bleskem

20:34:55
11.02.2007
11.02.2007

sliwowitz
a co take "zaluzie" umiestnene zvonka na zadnom skle S110R... humus ale je to dobove...
moj telocvikar - starsi pan - mal svojho casu kilecko, kupil ho ako nove... nad tachometer namontoval kaplicku a la 120S, nahodil otackomer, voltmeter ampermeter, tlakomer oleja ekonometer, a ja neviem kolko dalsich budikov, kontrolky ci ma zavrete dvere, zapnute pasy, a ine blbosti v ktorych funkcnost bola nulova, ale dokonale zmietli kazdeho kto do auta sadol, takze interier vyzeral jak kokpit v lietadle... samozrejmostou bol autoalarm domacej vyroby... na motor namontoval nerezovy vyfuk (a potom chodil cely polepeny aby si to nevsimli esenbaci), koli stabilite zrezal predne pruziny... a to vsetko v 70-80tych rokoch... potom nahodil motor 130(zaciatok 90tych rokov, v tej dobe to hocikto nemal)... nakonec mu to kilecko pred par rokmi ukradli nejaki fagani a rozmlatili ho... tak si kupil oktavku a zacal s nou robit to iste... :DDD
a takych magorov bolo urcite zopar aj davno pred nim... takze myslim ze to zacalo cele ovela skorej nez po revolucii...
moj telocvikar - starsi pan - mal svojho casu kilecko, kupil ho ako nove... nad tachometer namontoval kaplicku a la 120S, nahodil otackomer, voltmeter ampermeter, tlakomer oleja ekonometer, a ja neviem kolko dalsich budikov, kontrolky ci ma zavrete dvere, zapnute pasy, a ine blbosti v ktorych funkcnost bola nulova, ale dokonale zmietli kazdeho kto do auta sadol, takze interier vyzeral jak kokpit v lietadle... samozrejmostou bol autoalarm domacej vyroby... na motor namontoval nerezovy vyfuk (a potom chodil cely polepeny aby si to nevsimli esenbaci), koli stabilite zrezal predne pruziny... a to vsetko v 70-80tych rokoch... potom nahodil motor 130(zaciatok 90tych rokov, v tej dobe to hocikto nemal)... nakonec mu to kilecko pred par rokmi ukradli nejaki fagani a rozmlatili ho... tak si kupil oktavku a zacal s nou robit to iste... :DDD
a takych magorov bolo urcite zopar aj davno pred nim... takze myslim ze to zacalo cele ovela skorej nez po revolucii...
20:03:13
11.02.2007
11.02.2007

bitmap - zrušená registrace
Nesmime zapomenout na "antistaticky pasek" tahnouci se po zemi a chranici nas pred zhoubnou statickou elektrinou 

20:02:56
11.02.2007
11.02.2007

tomapa
-> Hurdis: jo jo ty šroby jsme měli na warbecu a ještě antény čím delší tím lepší 

20:02:16
11.02.2007
11.02.2007

Borin - Král tuzerů
-> Majkl: Hlavně že si pokecáš sám se sebou


19:58:54
11.02.2007
11.02.2007

Hurdis
Taky nelze zapomenout na "tuningové" šrouby SPZ s barevnými skleněnými hlavičkami, gumové podložky pod SPZ s nápisem Czechoslovakia, hlavice řadící páky ala skleněné těžítko, kdo neměl byl lůzr.
Tohle téma se mi moc líbí, určitě dáme dohromady další oldschool doplňky.
Tohle téma se mi moc líbí, určitě dáme dohromady další oldschool doplňky.
19:56:15
11.02.2007
11.02.2007

tomapa
-> Peca: ale už sama automobilka osazovala fáčka křidýlkama, tmavýma oknama, kouřovýma krytama světel, lepší "hifi" soustavou, koženým interierém a tak si myslím, že se "tuningovalo" už dřív
19:53:55
11.02.2007
11.02.2007

Hurdis
Taky si vzpomínám jak v 80.letech bylo strašně IN mít zpětná zrcátka co nejdál na blatníku, jako malýmu klukovi se mi to bůhví proč strašně líbilo a lepil jsem je tak na angličáky
.
.19:53:51
11.02.2007
11.02.2007

Majkl
-> Majkl: bylo to v roce 86
19:50:57
11.02.2007
11.02.2007

Peca
-> havlik: Az v roce 1999/2000 ? Tak to je mazec, to bych cekal neco starsiho ...
19:49:37
11.02.2007
11.02.2007

Peca
-> Hurdis: jasne, tuzing forever


19:48:02
11.02.2007
11.02.2007

havlik
ale jinak upravy provazí škodovky už od začátku kdy se podle přesnejch návodů navrtávaly díry do vejfuků aby to více řvalo děda o takovejch věcech jednou povídal docela sem se bavil
19:46:03
11.02.2007
11.02.2007

Majkl
muj tata mel na LSku snizeny pruziny tak ze kdyz zvedl auto na hever na maximum tak neslo vyndat zadni kolo z podbehu 

19:45:53
11.02.2007
11.02.2007

havlik
podle mě to byl nějakej mělník kolem roku 1999-2000 jako první sraz škodovek mrkni tady do galerie a ne techwebu sou taky nějaký foto z tej doby moc rád se na ty fotky koukám dost aut na ARCéčkách a tak paráda
19:44:10
11.02.2007
11.02.2007

Hurdis
No tak srazy nevím, ale co se týče prvních spoilerů tak laminátová nebo v horším případě plechová přinýtovaná lízátka, ofuky oken, rychlé samolepky, chlupaté potahy volantu a sedaček atd. frčely už za hluboké totality
19:42:09
11.02.2007
11.02.2007

Honza M
tak to jsem zvědav...
19:39:38
11.02.2007
11.02.2007

Peca
takze dneska to mame 15 let od prvniho pripojeni na internet z CR 
Zajimalo by me docela jak je na tom cesky tuning, jestli je nejaka historie akci, kdy byl treba prvni tuning sraz u nas, jak to bylo s pocatky uprav Skodovek. A pozor, nemyslim tim JZD Slusovice a jeho amaterske upravy, pripadne vyvoj zavodnich typu Skodovek, zajima me to upraveny co bezne jezdi v kazdodenim provozu ... Predpokladam ze to vsechno vypuklo az po revoluci, ale kdy? Kdo s tim zacal, kdo pridelal na svou rodinnou Skodovku prvni spoiler, kdo prvni nasadil ladeny vyfuk?
Taxem hodte co nejvic info a fotek cehokoliv, co by mohlo byt ze zacatku - upravy, srazy, akce, tuning ...

Zajimalo by me docela jak je na tom cesky tuning, jestli je nejaka historie akci, kdy byl treba prvni tuning sraz u nas, jak to bylo s pocatky uprav Skodovek. A pozor, nemyslim tim JZD Slusovice a jeho amaterske upravy, pripadne vyvoj zavodnich typu Skodovek, zajima me to upraveny co bezne jezdi v kazdodenim provozu ... Predpokladam ze to vsechno vypuklo az po revoluci, ale kdy? Kdo s tim zacal, kdo pridelal na svou rodinnou Skodovku prvni spoiler, kdo prvni nasadil ladeny vyfuk?

Taxem hodte co nejvic info a fotek cehokoliv, co by mohlo byt ze zacatku - upravy, srazy, akce, tuning ...
