
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dálnice
01:23:30
11.07.2011
11.07.2011

Mr_Kubas
-> King: Možná bych to ještě upravil na EKOTERORISTY, jak psal někdo v diskusi u článku 

01:20:50
11.07.2011
11.07.2011

Mr_Kubas
No jistě, že víc škodí, než by pomáhali... Komu tím jako prospějou?
23:51:13
10.07.2011
10.07.2011

j_j
-> King: od tý fotky mám 8 km chatu
ale jsou to hovada - paradoxně svým přístupem škodí úplně všem - přírodě, státu, cizincům co sem jedou utratit peníze, lidem co bydlí v Lovosicích a okolních obcích. 


23:47:13
10.07.2011
10.07.2011

King
-> Mr_Kubas: Trochu bych to poopravil - eko-aktivisty by bylo potřeba plaňkou přetáhnout po palici a nejlépe opakovaně (zvlášť v případě D8) :)
19:51:53
10.07.2011
10.07.2011

Mr_Kubas
-> 1560: Se s tím serou
Se té dálnice nedočkaj snad ani mý děti...
Nejplusovějšímu komentáři není co vytknout...
Ekologické aktivisty by bylo potřeba postavit do řady a každého přetáhnout plaňkou od plotu. Těm žábám a sýkorkám, nebo co to vlastně "chráněj" by daleko víc prospěla již stojící silnice, po které plynulá jízda přináší minimum exhalací oproti klikacení po okreskách a jízdě "brzda / plyn".

Nejplusovějšímu komentáři není co vytknout...
Ekologické aktivisty by bylo potřeba postavit do řady a každého přetáhnout plaňkou od plotu. Těm žábám a sýkorkám, nebo co to vlastně "chráněj" by daleko víc prospěla již stojící silnice, po které plynulá jízda přináší minimum exhalací oproti klikacení po okreskách a jízdě "brzda / plyn".
19:34:45
10.07.2011
10.07.2011

1560 - zrušená registrace
13:51:46
27.06.2011
27.06.2011

Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> Mr.Lumpy:



13:46:21
27.06.2011
27.06.2011

Mr.Lumpy
-> 1560: takže z toho nakonec byla taková veselá příhoda 

13:12:21
27.06.2011
27.06.2011

1560 - zrušená registrace
Tady na tom byli akorát dvě sebevraždy, jeden se teda netrefil a místo na tu silnicu pod tím spadl do řeky, tak vyplaval a šel znova nahoru na most. Než tam došel, už tam čekali cajti. Byl trochu pod vlivem, tím se vysvětlilo to, proč se asi o 25 metrů netrefil.
13:11:04
27.06.2011
27.06.2011

1560 - zrušená registrace
-> Nwkt:



13:10:29
27.06.2011
27.06.2011

Nwkt
-> 1560: Za měsíc bude v TV, že teroristi odpálili most na D1 

13:08:16
27.06.2011
27.06.2011

1560 - zrušená registrace
poslední
13:07:59
27.06.2011
27.06.2011

1560 - zrušená registrace
.
13:07:43
27.06.2011
27.06.2011

1560 - zrušená registrace
.
13:07:28
27.06.2011
27.06.2011

1560 - zrušená registrace
.
13:07:12
27.06.2011
27.06.2011

1560 - zrušená registrace
.
13:06:54
27.06.2011
27.06.2011

1560 - zrušená registrace
.
13:06:40
27.06.2011
27.06.2011

1560 - zrušená registrace
.
13:06:28
27.06.2011
27.06.2011

1560 - zrušená registrace
.
13:06:13
27.06.2011
27.06.2011

1560 - zrušená registrace
S dovolením oživím mrtvolu, teď jsem pro jednoho člověka dělal nějaký dokumentačky mostu D1 nad řekou Moravou u Kroměříže, třeba se to bude hodit i někomu zde...
Raději bez komentáře, mostům jaksi nerozumím.
Raději bez komentáře, mostům jaksi nerozumím.
12:15:55
27.01.2007
27.01.2007

Esso
nedavno nase firma muselu udelt prekop silnice a pred opravou silnice pred asfaltovanim prijel pan s takovym zarizenim kterym zkusil hutnost podkladu a rekl opet vse vyhrabat a znovu predelat.Ze to co sme vyhrabaly a zase zpet nahazely nemuzeme pouzit,musely sme vse zasypat makadamem a na vrch jemnejsi sterk a co jecastji hutnit zabou aby sme se dostay na hodnotu co chtel.Ale kdyz sem pozoroval firmy ktere delaji kanalizace a dalsi ruzne prekopy silnic tak to nedelaji a prislo me ze sou samozrejme dohodly s tim panem ze jim to zmeri jen tam co to omylem udelaly :-)
11:39:59
27.01.2007
27.01.2007

Baghira
-> Fantozzi: Jinak CB kryt nejde použít všude, kde je jílovitý podloží, což je skoro všude, tak to bez dalších nákladů nejde a ta dálnice by pak na kilák stála dvě miliardy.
11:37:37
27.01.2007
27.01.2007

Baghira
-> Fantozzi: Tak firmy jako Skanska nebo Strabag určitě nemají problém s tim, že by si museli kvůli naší dálnici kupovat nové stroje. Jednak jsou to firmy nadnárodní a mají dost techniky v zahraničí a druhak i kdyby kupovali nové stroje, tak to platí z režie nehledě na to, že si je dají do odpisů a ten stroj jim zůstává a nenechávají ho jako součást dálnice. Navíc se jim právě díky odpisům vždy vyplatí kupovat nové stroje, nejen kvůli efektivitě.
Co se týká kvality dálnic, co si budeme povídat, je to o stavebním dozoru. Taky když stavěj strabag silnici na který se za dva roky objevili koleje zjistilo se, že aby ušetřili, použili místo štěrku elektrárenskej popílek, což jim snížilo náklady a zvedlo zisk, jenže parametry materiálu jsou uplně jiný a celá silnice jde do hajzlu...nehledě na to, že se zjistilo, že je ten popílek jedovatej a lidi mají otrávený studny. Bohužel smlouva byla napsaná tak, že je záruka pasé, takže kdo tu opravu znova zaplatí...no my přece :-((. Takže ono by šlo stavět kvalitně, ale muselo by se chtít a musel by bejt dobrej dohled.
-> Labros: Jo sorry D5 upsal jsem se.
Co se týká kvality dálnic, co si budeme povídat, je to o stavebním dozoru. Taky když stavěj strabag silnici na který se za dva roky objevili koleje zjistilo se, že aby ušetřili, použili místo štěrku elektrárenskej popílek, což jim snížilo náklady a zvedlo zisk, jenže parametry materiálu jsou uplně jiný a celá silnice jde do hajzlu...nehledě na to, že se zjistilo, že je ten popílek jedovatej a lidi mají otrávený studny. Bohužel smlouva byla napsaná tak, že je záruka pasé, takže kdo tu opravu znova zaplatí...no my přece :-((. Takže ono by šlo stavět kvalitně, ale muselo by se chtít a musel by bejt dobrej dohled.
-> Labros: Jo sorry D5 upsal jsem se.
16:56:40
26.01.2007
26.01.2007

Fantozzi
-> p.b.: Řeknu ti to takhle - CB kryt je o něco dražší. při délce dálnice 20km už je to docela pěkná sumička a i když by se to v horizontu 20 let vyplatilo, náš stát radši zaplatí asfalt. Takže CB jde hlavně tam, kde je to výodnější z hlediska provozních podmíek.
Na slovensku jsou na tom ještě hůř. Tam ani CB finišery nemají a museli by si je půjčovat od nás, což je další zdražení, takže tam mají jasno úplně
Na slovensku jsou na tom ještě hůř. Tam ani CB finišery nemají a museli by si je půjčovat od nás, což je další zdražení, takže tam mají jasno úplně
16:49:24
26.01.2007
26.01.2007

p.b.
-> Fantozzi: Takže takový sci-fi, nebo se takhle budou dělat všechny dálnice? :) Jinak doba jde dopředu V3Sky a 815ky zůstávaj :))
16:42:23
26.01.2007
26.01.2007

Fantozzi
-> p.b.: všechny určitě ne, psal jsem o celobetonových krytech ;-) A to ještě o těch, dělaných novou technologií
16:41:36
26.01.2007
26.01.2007

Fantozzi
-> Labros: no, kdybys po mě chtěl info z Olomouckyho kraje, asi bych ti pomohl vic, ale nestavěla to nahodou SSŽ? Nic proti nim, ale myslím, že celorepublikově podle zkušeností moc neumí stavět silnice, které jsou hodně zatěžované
16:40:33
26.01.2007
26.01.2007

p.b.
-> Fantozzi: No sám jsem zvědavej jestli ty nový úseky vydrží 20 let, bohužel o tom silně pochybuju, žijem v době kdy se pomalu nic trvanlivýho nevyrábí amyslím že ani dálnice nebude vyjímka, přeci jen co by všechny ty firmy dělali, stavět dálnice všechny nemůžou, tak alespon opravovat ne? .)
16:18:13
26.01.2007
26.01.2007

Labros
-> Fantozzi: No tak bys mi možná dovedl vysvětlit, jaktože povrch R6 - obchvat Pavlova - byl zdevastovanej už po půl roce?
16:00:29
26.01.2007
26.01.2007

Fantozzi
-> Luukkyy: ne, nedělám do veřejných zakázek, jenom mám, řekněmě trošku lepší přístup k různým informacím.
Byl jsem to já, s tím Čunkem, ale nemyslím si, že bych tě až tak ztrapnil.
A co se finišérů týče - Jeď do prahy a projeď se Strahovckým tunelem - tam byl v době výstaby použitej tehdejší finišer na celobetonovej kryt a už jsou tam koleje, hrboly a tak. Zatímco doba pokročila a dnes už mají velký firmy nový mašiny, který to dokáží udělat tak, že to vydrží 15-20 let bez větších oprav. Taky co se asfaltu týče, se situace změnila. Možná sis letos mohl všimnout, že mnohý firmy už mají mašiny používající úplně jinou technologii pokládky asfaltu. Doba jde dopředu a i když pak může být kus dálnice o něco dražší než předloni na starých strojích, vzhledem k tomu, že vydrží jednou tolik si jistš spočítáž, že to nakonec bude výhodnější. Není hned nutný psát o komických vyjádřeních. Nebo si myslíš, že s mašinou ze 70. let by ta dálnice byla kvalitativně stejná?
Hodně lidí nadává, jakto, že někde ta dálnice po 5 letech je jak nová a jinde za tu stejnou dobu potřebuje novej vrchní koberec. No, možná, kdyby sizjistili, kdo ty rozdílný kusy dělal a jaký měl technologický zázemí a vybavení, pochopil by
Byl jsem to já, s tím Čunkem, ale nemyslím si, že bych tě až tak ztrapnil.
A co se finišérů týče - Jeď do prahy a projeď se Strahovckým tunelem - tam byl v době výstaby použitej tehdejší finišer na celobetonovej kryt a už jsou tam koleje, hrboly a tak. Zatímco doba pokročila a dnes už mají velký firmy nový mašiny, který to dokáží udělat tak, že to vydrží 15-20 let bez větších oprav. Taky co se asfaltu týče, se situace změnila. Možná sis letos mohl všimnout, že mnohý firmy už mají mašiny používající úplně jinou technologii pokládky asfaltu. Doba jde dopředu a i když pak může být kus dálnice o něco dražší než předloni na starých strojích, vzhledem k tomu, že vydrží jednou tolik si jistš spočítáž, že to nakonec bude výhodnější. Není hned nutný psát o komických vyjádřeních. Nebo si myslíš, že s mašinou ze 70. let by ta dálnice byla kvalitativně stejná?
Hodně lidí nadává, jakto, že někde ta dálnice po 5 letech je jak nová a jinde za tu stejnou dobu potřebuje novej vrchní koberec. No, možná, kdyby sizjistili, kdo ty rozdílný kusy dělal a jaký měl technologický zázemí a vybavení, pochopil by
14:36:49
26.01.2007
26.01.2007

p.b.
-> Luukkyy: Počti počti, ale bacha na to téma zapomenutejch staveb je hroznej žrout času

14:26:21
26.01.2007
26.01.2007

Luukkyy
-> p.b.: Nádhernej materiál, díky. To si počtu
-> Labros: No, projel jsem se už jednou po české highway, rádio hrálo něco o rout 66, ale něco bylo jinak

-> Labros: No, projel jsem se už jednou po české highway, rádio hrálo něco o rout 66, ale něco bylo jinak

14:04:28
26.01.2007
26.01.2007

Labros
-> Luukkyy: Ale s těma stavebníma strojema na tom něco je, teď když máš to americký fáro projeď se po americký dálnici a koukni, co na to maj za vercajk. Všechno dělaj obří stroje a není vidět, že by dělali něco ručo. U nás když jezdím kolem věčně rozestavěné R6, tak jsou tam vidět vždycky akorát nějaký vejtřasky. Což jim neomlouvá vysokou cenu, naopak by měli být levnější, protože jim to trvá dýl.
A když se v emérice opravuje dálnice, tak žádný záplaty. Úplně oddělaj půlku dálnice (včetně podloží) a udělaj fungl novou.
A když se v emérice opravuje dálnice, tak žádný záplaty. Úplně oddělaj půlku dálnice (včetně podloží) a udělaj fungl novou.
14:03:39
26.01.2007
26.01.2007

p.b.
-> Luukkyy: No to není tak úplně pravda, jezdíme částečně i po dálnici která se začala budovat už před válkou, více viz www.rsd.cz/rsd/.../54A7AE
583D167B15C125724100559740
?OpenDocume...
14:00:13
26.01.2007
26.01.2007

Labros
-> Baghira: Jenom detail, A6 navazuje na D5, ale to je jedno... A pak můžu cizincům donekonečna vysvětlovat, proč se u nás tak pomalu stavěj dálnice, jaká jsme chudá země atd.. I když věřím i tomu, že si ten pisálek vytáhl ty numera, který mu nejlíp pasovaly, nic dalšího nezjišťoval a rovnou napsal skandální článek.
14:00:09
26.01.2007
26.01.2007

Luukkyy
-> p.b.: To sice jo, ale moc se s tím neudělalo a měla vést úplně jinudy. Ta D1, po které jezdíme, vznikla na přelomu 70 a 80tých let.
13:53:18
26.01.2007
26.01.2007

p.b.
-> Luukkyy: D1 se začala stavět 2. května 1939...
13:35:08
26.01.2007
26.01.2007

Luukkyy
-> Fantozzi: Jako obvykle řeším argumenty a ne lidi, ale u tebe mi to nedá: Děláš nějak do veřejných zakázek? BTW:Byl si to ty, kdo mě při té debatě o Čunkovi ztrapnil když sem psal něco o jejich zadávání ????? Sem to línej hledat
K těm tvým pisálkům - jsem taknějak z branže, takže ti v mnohém musím dát za pravdu. Spousta novinářů opravdu píše o něčem, o čem nemá ani anung. Problém je, že v tomhle případě nejsou tak daleko od pravdy, tak nějak už to nakousl Baghira.
Ten tvůj argument s finišerama a grejdrama je doslova komický. To jako myslíš, že jsme tu slezli ze stromu, takže tu není ani vercajk na stavbu dálnic
D1 se začala stavět tuším v roce 1971. Nemluvě o tom, že kdyby ti stavební firma zaúčtovala do stavby domu nákup třeba míchačky, asi bys je nakopl

K těm tvým pisálkům - jsem taknějak z branže, takže ti v mnohém musím dát za pravdu. Spousta novinářů opravdu píše o něčem, o čem nemá ani anung. Problém je, že v tomhle případě nejsou tak daleko od pravdy, tak nějak už to nakousl Baghira.
Ten tvůj argument s finišerama a grejdrama je doslova komický. To jako myslíš, že jsme tu slezli ze stromu, takže tu není ani vercajk na stavbu dálnic


13:09:46
26.01.2007
26.01.2007

p.b.
-> Fantozzi: No nevím co si o tom myslet, je fakt, že se na tohle téma nedá sehnat žádná kloudná informace, což už samo o sobě cosi říká
A třeba STRABAG (který staví dálnice i u nás nebo ne?) je mezinárodní firma, ty finišery i ostatní mašiny může využít i jinde, takže tahle argumentace... no nevím no


22:36:10
25.01.2007
25.01.2007

Fantozzi
jak říkám, nemám iluze, že je všechno čistý jak slovo boží. Jde jenom o systém toho výpočtu. Právě že nejsem z oboru, jenom se o to trochu zajímám. Proto vím, že se to v každé zemi počítá trochu jinak a pak si nějakej pisálek všimne někde na netu mezi honěním koz dvou hausnumer a na základě toho napíše článek. Ale nemá tam ani uvedený zdroje, ani rozpis nákladů na ten kilometr. Je možný, že je to u nás dražší, ale je taky třeba vědět, že firmy co to staví musí někde nakoupit finišéry a jiný mašiny a protože se u nás třeba staví míň, logicky musí nabídnout vyšší cenu. Těch možností je spousta a ještějsem nenarazil na objektivní článek, kde by byly uvedené stejné náklady v cizině i v česku. Všude jenom hotová čísla bez podkladů...
21:54:15
25.01.2007
25.01.2007

Baghira
-> p.b.: Co jsem slyšel, tak rozpočet na německou dálnici A6, která se spojuje s českou D8, byl na kilometr poloviční.
21:50:19
25.01.2007
25.01.2007

Baghira
-> Fantozzi: Obávám se že nemáš pravdu, protože Italská norma na veškeré stavby je na úrovni našich norem pro stavby nad 700 metrů, takže ještě přísnější. Jak pozemní, tak dopravní...teda aspoň co vim. Myslim, že nejjasnější příklad pokud jde o článek je se stavbou dálnice D47, která měla stát původně 115 miliard. Pak když už to bylo do očí bijící a všechny český firmy oználili, že se v pohodě vejdou do 47 miliard byl tendr zrušen (pod pokutou 0,55 miliardy Kč). Takže dnes nás vyjde 80 kiláků dálnice na 57 miliard, protože se navýšilo DPH, což je 0,71 miliardy na kilometr a už jsem někde zaslechl hlasy, že by nebyl problém se dostat na 28 miliard, což snad i nějaká firma nabídla, ale protože asi nedala úplateček, tak...
18:36:45
25.01.2007
25.01.2007

p.b.
-> Fantozzi: No a jak to tedy je? Staví se tu dálnice za menší peníze než třeba v Německu? Vypadá to že jsi z oboru .)
16:18:40
25.01.2007
25.01.2007

Fantozzi
-> Labros: v itálii mají mosty a estakády, dokonce i tunely. Ale cena se počítá za každou dálnici.Jestli si nějakej pisálek vytáhne ukázkově rovnou dálnici vedenou nížinou a srovná to s D8, je asi logický, že D8 vyjde dráž. Nevěř všemu, co čteš. Možná tě bude zajímat, že díky stálejšímu klimatu na většině území itálie vychází stavba líp, protože nemusí být odolná vúči změnám klimatu.
16:15:56
25.01.2007
25.01.2007

Fantozzi
pod odkazem www.autobahn17.de/ si můžeš ověřit co teď napíšu - v roce 2000 kde podle rozpisu započítávali všechny náklady i s vyvolanými investicemi, vycházel kilometr na 420 mil, od té dobymírně změnili metodiku výpočtu a jsou na 220 mil. Zajímalo by mě, jestli autor toho článku vůbec zjišťoval, jestli nákladové položky započítané v ceně jsou alespoň srovnatelné, jestli je to výsledek i s daní ( u nás 1/5 ceny). Ale asi nebudu daleko od pravdy když řeknu, že ne, nezjistil. Prostě opsal nějaký hausnumera co našel někde na netu. tečka. U nás je to jasně nejhorší. Tečka. Neříkám, že je to tady všechno čistý ale zase to není tak špatný, jak se média snaží prezentovat
12:56:59
25.01.2007
25.01.2007

Luukkyy
Jo, vo tom bych tady mohl udělat přednášku, o tom transparency international. Ale asi byste buď
anebo spíš


12:42:54
25.01.2007
25.01.2007

Labros
-> Fantozzi: A v Itálii nemají tunely, mosty, estakády? Jak se teda v Německu počítají ty ceny?
12:40:56
25.01.2007
25.01.2007

Fantozzi
říkám na to to, že třeba v německu se ty ceny počítají trochu jinak ;-)
Nejvíc se mi líbí, jak všichni berou do huby D8, jak byla drahá. A všiml si někdo tunelu, mostů, estakád...? :-)
Nejvíc se mi líbí, jak všichni berou do huby D8, jak byla drahá. A všiml si někdo tunelu, mostů, estakád...? :-)
12:23:01
25.01.2007
25.01.2007

Gabriel
co dodat
12:12:29
25.01.2007
25.01.2007

p.b.
Tak co říkáte na nově otevřené úseky dálnic? A taky třeba na tohle www.autorevue.cz/Default.
aspx?section=17... .)