myschaak AZNP K.Hora 13.12.09 21:24:46 napsal:
→ Kaprof: auto neni ještě VW stejně jako v pripadě
škodovky favorit
ale favorit je už vw.....
Hrubá chyba... na to že jsi škodovkář... vývoj, zadání a výrobu ještě posvětila strana, nikoli kapitalisti...
Tak trochu historie Škoda
Výrobce o nový vůz usiloval od 60. let. Změna koncepce - kompletně nový automobil. Škoda 100, 105, 120 a pak ve verzi "M" je jen urpavená a překopaná 1000-ovka vpodstatě... Rozhodnout mohl pouze ústřední výbor komunistické strany, který to pak uložil vládě. Ta na sklonku roku 1982 uveřejnila usnesení o tom, že vznikne nový automobil škoda (Favorit).
Zkráceně - po tom usnensení z roku 1982 - vývoj měl být dokončen 30. června 1985 a výroba měla začít v roce 1987. Tímto usnesezním vlastně vznikl popud a možnosti pro vývoj vozu Škoda Favorit - karoserii navrhl Nuccio Bertone, na vzniku vozu spolupracovali zahranční firmy - porsche, sachs, peirburg, mahle a další. V roce 1987 bylo vyrobeno jen necelých 200 Favoritů, v dalším něco přes 21.000. No a to podstatné - Volkswagen vstoupil do Škodovky v roce 1991. Jako hlavní cíl nového vlastníka byla kvalita, kvalita a zase kvalita. Používala se VW norma pro výrobu vozidel která označuje hodnocení kvality celkové výroby přičemž 1 je nejvyšší známka a nehorší je 5. Škoda tehdy po převzetí obdržela 4,6 což při dodržení VW normy mělo znamenat zastavení výroby a kompletní překop. Protože co bylo tehdy nad 4 tak se považovalo za katastrofu. To samozřejmě nebylo možné a proto se to zlepšovalo postupně. Dnešní auta vítězí v interní soutěži o kvalitu - soutěž je koncernová! VW, Audi, Seat, Škoda.. Škoda vyhrává s hodnocením 1,2 - superb - ale to je trochu jiná protože u tohoto auta je podíl ruční práce skoro 70%... Takže kde máš, že Favoš je koncern vergl??? Navíc koupí VW získal celou řadu patentů z Favorita... velmi dobře VW hodnotil motor 1.3 - ten se ve finále probojoval v téměř nezměněné podobě do kdejakého koncernwerglu a montoval se vpodstatě jen s jiným obsahem a změnami až do 2003... a to nemluvíme o dalších věcech jako patentovaná zadní náprava - převodovka vyladěná od Porsche... kdyby ta škodovka nebyla zajímavá tak ji VW nekupoval... takže pokud jsi to myslel tak, že Favorit je VW koncern wergl po roce 1991 tak to nemůžeš myslet vážně - snad jen vlastnicky, ale technicky nikoli protože žádné velké technické změny tam moc nebyli ani mimo ty co se plánovali ještě za soudruhů... Vem si že Felda je vpodstatě koncerwergl, ale přesto je to jen "uhlazený" Favoš....