skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zkusenosti s Bxem
13:51:39
17.12.2006
17.12.2006

Jirik - zrušená registrace
-> Esso: Tož jasné, nicméně BX nechválím, páč ho nemám ni dopodrobna neznám, nehledě na to. Že kdybych ho chtěl nebo chválil, tak s ním jezdím, neb s ním nejezdím.
13:46:49
17.12.2006
17.12.2006

PeterP136
Myslim ze sa vsetci zhodneme na tom, ze auto v dobrom stave bude fajn nech je akejkovlek znacky (skoda, citroen, korejec, amerika).Problemy nastavaju ak nenajdeme lacneho a kvalitneho dodavatela ND a slusny servis. Ja som si citrona rozmyslel z dvoch dovodov. Jednak nemam garaz ani cas to opravovat a najst slusny sevis je skutocne umenie. A za druhe nase skvele zakony prijmane nasou skvelou vladou nechutne predrazuju montaz lpg do cohokolvek insieho nez je skodovka a par vynimiek (daewoo napr.).
10:50:21
17.12.2006
17.12.2006

Esso
-> Jirik [toreádor]: jo ale spojeni spojky a brzd je trosku neco jineho nez kapaliny pro tlumice.Ja nejsem trapak rikam jen sve vlastni zkusenosti do BX bych nesel.U Xantie a XM nevim s nimy zkusenost nemam.Nebudu hanit neco co neznam.Ale u tebe je videt ze si koupil Citrona takze i kdyby si vedel ze BX je sracka tak ho budes chvalit aspon me to tak prijde bohuzel bx co najdes tady v cechach je z vetsiny uz auto za hranici zenitu je mozne ze je to neudrzbou ale repasy toho co by to auto vetsinou potrebovalo nikdo neudela protoze by se dostal na cenu kdy by mel uz davno jine auto novejsi a lepsi
23:29:38
16.12.2006
16.12.2006

Jirik - zrušená registrace
-> Esso: Ty seš holt trapák jak cyp. Prostě věc názoru, kup si třeba Vectru, která hnije jako prase ještě po roce 2000.
Je možné, že měly šťouch opravený neorigo dílama.
Další věcí je, že osobně bych nešel pod rok 1999 a víc, což Sušenka nemůže a např. Xantie ti neschnije a je kvalitativně i komfortem někde jinde než třeba to BX nebo Xm.
Jinak co se týká hydrauliky, tak u Škodovky máš taky spojenou nádržku brzdy spojka, byť se žlábkem. A když ti nepude jedno či druhé, tak taky nikam nejedeš.
Je to pouze o nutné péči. Když ji neposkytneš, máš to drahý u každýho auta.
Jinak se podívej třeba, kolik stojí spojka a tlumiče např. na Octávu 1.8.
Je možné, že měly šťouch opravený neorigo dílama.
Další věcí je, že osobně bych nešel pod rok 1999 a víc, což Sušenka nemůže a např. Xantie ti neschnije a je kvalitativně i komfortem někde jinde než třeba to BX nebo Xm.
Jinak co se týká hydrauliky, tak u Škodovky máš taky spojenou nádržku brzdy spojka, byť se žlábkem. A když ti nepude jedno či druhé, tak taky nikam nejedeš.
Je to pouze o nutné péči. Když ji neposkytneš, máš to drahý u každýho auta.
Jinak se podívej třeba, kolik stojí spojka a tlumiče např. na Octávu 1.8.

23:13:41
16.12.2006
16.12.2006

Esso
-> Sušenka: Mam dve segry obe mely nastesti uz jen mely BX a muzu jen hanit nic pozitivniho sem na tom nenasel jedna to mela schnile jak prase (poznamka jirika ze neschnije pod prdeli) a vzdy jednou za cas pri delsi jizde se objevila zajimava zavada v elektrice ze auto prestalo jet a nez si na to prisel proc tak se auto rozhodlo ze zase pojede ani lidi kteri se hrabaly v citronech nevedely co s tim a autorizovany servis rekl ze takovy stary krapy nedela,Druha segra mela na podivani celkem uchazejiciho citrona ale po technicke strance strasne .A ten vyborny povozek bych nikomu nepral do auta ani zadarmo zvlast vymysl spojeni brzd s podvozkem dohromady je super a to ze kdyz auto nenastartujes tak jinak nez na podvalu neodvezes je take perfektni
21:49:57
16.12.2006
16.12.2006

ogi
Tak se taky vložim do diskuze. BXa ani XMa bych se nebál. Kámošovo táta má oba exempláře, BX už několikátou, čtvrtou nebo pátou a je maximálně spokojenej. A upozorňuju, že to je člověk, kterej na pravidelnou údržbu s**e, takže ňáký pravidelný výměny nehrozí a auto jezdí víceméně pořád a v hroznejch podmínkách. Takže BX klidně koupit, ale ideální by byl dovoz z ciziny a postavit to na český papíry... U nás sehnat slušnej kus bude problém, i když už jsem po bazarech pár voňavejch kusů viděl
21:46:01
16.12.2006
16.12.2006

Sušenka
-> Crestik: A uprimne - kdo da dneska i za perfektni skodovku vic, jak 15 tisic, pokud to ma na jezdeni a ne na hrani?
21:44:28
16.12.2006
16.12.2006

Sušenka
-> Crestik: Ja se do toho auta nehodlam vysypat - rozumej - nedam za nej sto litru - a shanim auto, kter me bude vozit az do doby, nez zacnu normalne vydelavat a o favorit moc nestojim, pac to bude jeste tak tri ctyri roky trvat.
Takze pak se ho zbavim teprve, az bude uplne na odpis a koupim si poradny podle potreby - rodina ano/ne.
A kolik dostanu za favo nebo feldu za ctyri roky? Muhaha, za 4 roky uz budou fava na prach a feldy se budou prodavat za cenu dnesnich favoritu... Tohle me netrapi...
Takze pak se ho zbavim teprve, az bude uplne na odpis a koupim si poradny podle potreby - rodina ano/ne.
A kolik dostanu za favo nebo feldu za ctyri roky? Muhaha, za 4 roky uz budou fava na prach a feldy se budou prodavat za cenu dnesnich favoritu... Tohle me netrapi...
20:51:17
16.12.2006
16.12.2006

Hurdis
-> Crestik: No ono to máš z obou pohledů nastejno. Jak říkáš "tuzemáci" jsou kvůli obrovské poptávce předražená auta (bez vyjímky, jedno jestli felicia, fabia, octavia) a na druhou stranu, pokud koupíš "profláknuté" zahraniční auto, existují kluby, dílny, které odvedou za 200/h kvalitnější práci než autorizovaný servis a ještě si dobře pokecáš :-), na trhu je na výběr dostatek ND od několika výrobců jak v originálu i replice (stačí vybírat dle aktuální potřeby a stavu konta)
alespoň taková je moje zkušenost
alespoň taková je moje zkušenost
20:31:26
16.12.2006
16.12.2006

Crestik
heh, ironie, kámoška se teď nemůže jednoho BXa zbavit. Se ani nedivím. Podle mě rozumně uvažující člověk si takové auto v dnešní době nemůže koupit. Pokud ho koupím v dobrém stavu, nebude to zadarmo, můžu si gratulovat. Akorat asi bude problém za pár let takové auto prodat. A pokud se o auto člověk nestará, tak je jedno, jestli má pozink nebo ne. Všechny auta tohodle data se serou plus minus stejně, u zahraničních aut je to složitější s opravam a ať si kdo říká co chce, budou vždycky dražší než u tuzemáků. Když ho budeš mít v super stavu a za pár let budeš chtít něco jiného, asi budeš muset jet prodat do Francie nebo krutě spláčeš nad výdělkem. U favorita v pěkněém stavu zas máš výhodu, že tady bude dost zájemců, stejně jako je momentálně hlad po 120tkách po kloboučníkách.
19:24:01
16.12.2006
16.12.2006

Sušenka
-> Sušenka: Kamard ma ted Xantii 2.2 HDi r.v. 2001, najeto asi 120tis. a po koupi investoval akorat asi 3 nebo 4 tisice za nejakou udrzbu a proplach hydrauliky a je vysmatej.
19:21:52
16.12.2006
16.12.2006

Sušenka
-> Jirik [toreádor]: Tak ja prave touzim po hydraulice
Jinak Xantie by byla super, lec ta uz je mimo moje financni moznosti - to XMko by bylo idelani, kdyby vyslo v ty 2.1 TD - tam je povinko asi 8 tis, coz se da vydejchat a i s havarijnim bych se vesel do 10 tis. za rok.
Ja mel mezi znamymi dve rodiny z BXem a obe ho chvalily a z domu sly pouze kvuli veku.
Jinak Xantie by byla super, lec ta uz je mimo moje financni moznosti - to XMko by bylo idelani, kdyby vyslo v ty 2.1 TD - tam je povinko asi 8 tis, coz se da vydejchat a i s havarijnim bych se vesel do 10 tis. za rok.Ja mel mezi znamymi dve rodiny z BXem a obe ho chvalily a z domu sly pouze kvuli veku.
19:17:45
16.12.2006
16.12.2006

Jirik - zrušená registrace
-> Sušenka 16.12.06 13:19:40: Z toho si nic nedělej, debilní je Mr. Din, kterej píču zná.
Nicméně BXko má trošku zastaralejší systém hydr. odpružení. Nemá protipadací koule se zámkem, jen vpředu. Výměna hydr. kapaliny je určena na cca 60 000 km. Dofuk koulí dusíkem není určen, ale když zajedeš každé dva tři roky, tak se nic nestane. Po koupi doporučuji u hydry proplacha výměnu za new kapalinu. Počítám, že BX bude mít taky společnou pro brzdy, servo a pružení.
Jinak ceny u BX - XM, nebo Xantia, tak jsou pro díly odpružení velmi příznivé, nové koule, popř. pístnice nepřekračují ceny běžných tlumičů na lepší auta typu Vectra apod. (týká se hlavně vyšších středních tříd, Xantia a XM) Jsou dostupné originály, druhovýroba, repase.
Jinak např. spojky prej vydrží až 200 000 km městského provozu
. BXko mají známí mnoho let a spokojenost, ale asi bych se poohlédl po něčem novějším, buď Xsaru bez hydry a nebo po Xantii, což je úžasné vozidlo. Můžu jen doporučit a pečlivě vybírat kusy, což platí u každé ojetiny.
Pozn.: Francouz vám neschnije pod prdelí, pozink.
Nicméně BXko má trošku zastaralejší systém hydr. odpružení. Nemá protipadací koule se zámkem, jen vpředu. Výměna hydr. kapaliny je určena na cca 60 000 km. Dofuk koulí dusíkem není určen, ale když zajedeš každé dva tři roky, tak se nic nestane. Po koupi doporučuji u hydry proplacha výměnu za new kapalinu. Počítám, že BX bude mít taky společnou pro brzdy, servo a pružení.
Jinak ceny u BX - XM, nebo Xantia, tak jsou pro díly odpružení velmi příznivé, nové koule, popř. pístnice nepřekračují ceny běžných tlumičů na lepší auta typu Vectra apod. (týká se hlavně vyšších středních tříd, Xantia a XM) Jsou dostupné originály, druhovýroba, repase.
Jinak např. spojky prej vydrží až 200 000 km městského provozu
. BXko mají známí mnoho let a spokojenost, ale asi bych se poohlédl po něčem novějším, buď Xsaru bez hydry a nebo po Xantii, což je úžasné vozidlo. Můžu jen doporučit a pečlivě vybírat kusy, což platí u každé ojetiny.Pozn.: Francouz vám neschnije pod prdelí, pozink.
19:14:44
16.12.2006
16.12.2006

Hurdis
já sháněl pěkného formana od jara protože máme doma feldu combi i silverline a nechtěl jsem trhat partu 
celkem jsem si byl prohlédnout 9 akčních modelů (silver, black, solitaire) podle fotek a keců majitelů v parádním stavu, byl jsem ochotný slušně zaplatit, ale výsledný stav všech aut mi v tu dobu škodovky naprosto znechutil, sáhnul jsem jinam a nelituju
takže pokud formana, tak asi nějakou voňavku z rajchu

celkem jsem si byl prohlédnout 9 akčních modelů (silver, black, solitaire) podle fotek a keců majitelů v parádním stavu, byl jsem ochotný slušně zaplatit, ale výsledný stav všech aut mi v tu dobu škodovky naprosto znechutil, sáhnul jsem jinam a nelituju
takže pokud formana, tak asi nějakou voňavku z rajchu
18:48:22
16.12.2006
16.12.2006

Sušenka
Kazdopadne stejne rozhodne asi az znamy ze servisu - az mi rekne bezne ceny oprav 

18:47:32
16.12.2006
16.12.2006

Sušenka
Ste me zas nahlodali, parchanti, ale co s tema zasr*** skodovkama furt mam delat??? 





18:43:42
16.12.2006
16.12.2006

Baghira
-> Sušenka: Forman se dá sehnat krásnej za 25 tisíc a že jsem jich už viděl. Zrovna nedávno Silverline v LPG za 27.
18:28:33
16.12.2006
16.12.2006

Sušenka
Nejhorsi ale je, ze takovej Solitaire, kterej by se mi fakt libil - je nejmin 40 jak kdyz vysije - a to je za skodovku zasr*** hodne...
18:27:12
16.12.2006
16.12.2006

Sušenka
-> Baghira: S tim povinkem mas pravdu - ten rozdil cini moji dvoumesicni utratu za benal - jeste by to chtelo spocitat, kolik usetrim, kdyz budu misto za osm jezdit za sest...
A jeste posilovac taky jsem zapomnel
Jinak mate samo pravdu - forman se urcite slusnej za 25 sezene...
Dyz ja neviiim, pomooc
A jeste posilovac taky jsem zapomnel

Jinak mate samo pravdu - forman se urcite slusnej za 25 sezene...
Dyz ja neviiim, pomooc

18:21:56
16.12.2006
16.12.2006

Baghira
-> Sušenka: Si kup Formana v BMMku a odtaháš tim všechno...a opravíš si to na koleně.
18:20:52
16.12.2006
16.12.2006

Baghira
-> Sušenka: Jenže co ušetříš na spořebě, zaplatíš na vyšším povinym.
18:20:30
16.12.2006
16.12.2006

Sušenka
-> Baghira: Nj, akorat to ma malej kufr a pro jizdu na dalnici - teda do dalnicniho kopce - nedostacujici vykon...
18:19:22
16.12.2006
16.12.2006

Sušenka
-> doctor: Jo a XM urcite v dieslu - 2.1 nebo 2.5 - ta spotreba je cool 

18:18:36
16.12.2006
16.12.2006

Baghira
-> Sušenka: Osobně bych si spíš koupil toho Favorita...
18:17:22
16.12.2006
16.12.2006

Sušenka
-> doctor: To je prave pruser, ze kdyz to neni od nekoho aspon trochu znamyho, tak ta zaruka je tam nulova - a kdyz se vysere XMko za 30 nebo 40 litru, tak das dalsich 20 do oprav a ses na 60ti - kdyz se vysere BXo, tak misto 20ti ses na 40ti, coze je lepsi - ale urcite jsem se toho XMka nevzdal - uvidim, jak na o mbudu s prachama na jare...
XM je muj sen... (krom teda CXa v kombajnu - ale to uz je ve slusnym stavu za veteransky ceny...)
XM je muj sen... (krom teda CXa v kombajnu - ale to uz je ve slusnym stavu za veteransky ceny...)
18:13:26
16.12.2006
16.12.2006

Sušenka
-> Sušenka: A navic ses uplne maklej do aut, ktery jsou stary, poruchovy nebo nevykonny a rozezrany.
Proto sis koupil predrazenyho bouchlyho favorita, vysypal si do nej uz skoro dalsich 15 tisic a budes rad, kdyz ho za tech 20 zas prodas, vole...
Proto sis koupil predrazenyho bouchlyho favorita, vysypal si do nej uz skoro dalsich 15 tisic a budes rad, kdyz ho za tech 20 zas prodas, vole...
18:04:49
16.12.2006
16.12.2006

doctor
-> Sušenka: Před půl rokem sme XM 2.0i prodávali za 30 a bylo v super stavu !
18:02:41
16.12.2006
16.12.2006

Sušenka
-> Max: No ja prave nevim - mne se libi ta antikorozni ochrana u rocniku uz treba 90 - stejne jako u Peugeota.
Mne se strasne libi co se tyce designu (uchylka na hranaty auta) a vybavy a ceny samozrejme.
Jeste hodim rec se znamym v servisu citroenu, co mi rekne on...
Mne se strasne libi co se tyce designu (uchylka na hranaty auta) a vybavy a ceny samozrejme.
Jeste hodim rec se znamym v servisu citroenu, co mi rekne on...
17:52:05
16.12.2006
16.12.2006

Hurdis
Matčin bratr má už asi 2. nebo 3. exemplář, na prvním se napálil a auto bylo hned tak akorát na ND, ale pokud vím tak u novějšího modelu OK
funkce 3. stupně podvozku "terén" je v blátě a sněhu super a pohodlí při cestovaní taky fajn, ale stejně bych to nechtěl.
funkce 3. stupně podvozku "terén" je v blátě a sněhu super a pohodlí při cestovaní taky fajn, ale stejně bych to nechtěl.
17:37:08
16.12.2006
16.12.2006

Max
-> Sušenka: je to na každym...jestli to auto chceš,tak nemá cenu ti to rozmlouvat. J8 bych francouze nechtěl. Natož starýho. Perování je tam celkem propracovaný,to jo... ale myslim že zrepasování čerpadala,nový koule..to by se trochu prodražilo.
13:19:40
16.12.2006
16.12.2006

Sušenka
-> Mr.Din: Jinak ten podvozek bych naopak nazval velice vymakanej, spis nez debilni
-> PeterP136: XM by bylo fajn, ale to uz je cenove mimo moje moznosti - nakup + prvni opravy, to bude nejmin 70-80 kkc.
-> PeterP136: XM by bylo fajn, ale to uz je cenove mimo moje moznosti - nakup + prvni opravy, to bude nejmin 70-80 kkc.
13:18:04
16.12.2006
16.12.2006

Sušenka
-> PeterP136: Ja samozrejme mam bxforum prolezly, jen me zajimaly zkusenosti ostatnich.
-> Mr.Din: To je vlastni zkusenost, nebo jen nazor?
Ja jsem totiz az tak spatne nazory od minulych i soucasnych majitelu na to auto neslysel. A 1.9TD 66kw tak z roku 93 by nemusela bejt spatna kara, urcite lepsi, nez favorit - i kdybych mel hned po nakupu vymenit vsechny koule a nechat repasovat cerpadlo.
-> Mr.Din: To je vlastni zkusenost, nebo jen nazor?
Ja jsem totiz az tak spatne nazory od minulych i soucasnych majitelu na to auto neslysel. A 1.9TD 66kw tak z roku 93 by nemusela bejt spatna kara, urcite lepsi, nez favorit - i kdybych mel hned po nakupu vymenit vsechny koule a nechat repasovat cerpadlo.
10:36:32
16.12.2006
16.12.2006

PeterP136
BXo od isteho roku je pozink. Podvozky v nasich platovych sirkach odchadzaju pretoze nik nemeni kvapalinu v hydrauliku s tym suvisi aj stav brzd pretoze to ma napln spolocnu s podvozkom. Ale starane BXko by som bral. Aj ked ja radsej XM alebo xantiu. Inac to nie je debilny podvozok len (ne)udrzbou odchadza viac nez klasicky pruzina-tlmic. A BX nie je korab oni to tam brali ako u nas favorita. XM bol korab. 5m dlzka a 6valec s hydrou 2 (aleboakosatovolalo) to bola ina kava. Ale to chce vlastnit servis aby si take nieco dnes dal do kopy.
Ak chces viac neobjektivnych info tak chod na bxforum.
-> Mr.Din: BXo ma tlmice? :)))
Ak chces viac neobjektivnych info tak chod na bxforum.
-> Mr.Din: BXo ma tlmice? :)))
09:35:17
16.12.2006
16.12.2006

Samantus
Stary francouze nebrat, zbytek popsal uz Mr.Iso
00:08:02
16.12.2006
16.12.2006

Honza M
-> Bedřich:
tak to bude asi best off ne? 
tak to bude asi best off ne? 
22:52:32
15.12.2006
15.12.2006

Bedřich - zrušená registrace
To je ta vesmírná loď ze Starteku...Enterprise 

22:39:58
15.12.2006
15.12.2006

Pavel P..
-> Sušenka: k čemu takovej škopek?
22:38:41
15.12.2006
15.12.2006

Mr.Din
největší křáp všech dob !! vysoká poruchovost hlavně toho debilníhopodvozku, koroze kolem uchycení tlumičů vzadu, a tak dále a tak dále. ee nebrat !

22:32:58
15.12.2006
15.12.2006

Sušenka
Tak sup, kdo mate zkusenosti s timto francouzskym korabem silnic?
