Auto na olej!!!! Asi to pořeším. :-)

prohledat
26 příspěvků (zobrazeno 1 až 26) od 15.12.2006 do 20.12.2006, založil/a dyrup
řadit dle data
16:50:20
20.12.2006
Baghira
-> Power of Bass: Jenže si taky na druhou stranu musíš uvědomit, že pokud se k nám nebude dovážet cukr z Polska, tak bude o půlku dražší, protože ho naši zemědělci neumí za tu cenu co to Poláci prodávají ani vyrobit...? Otázkou pak je, jaký subvence tam od státu plynou, ale to už je otázka politiky a co si budeme povídat...pokud si máme na někoho ukázat, pokud jde o ty limity, tak je to Špidla, kterej tyhle podmínky dohadoval.
13:41:38
20.12.2006
Power of Bass
Baghira,
no ja myslelel jako diktovat nekomu kolik ma vyprodukovat cukru a mlika (bez ohledu na tuzemskou spotřebu ketre tyto kvoty překračuje cimž si ostatni zeme EU zajisti odbyt sveho matroše unas..) s tim nasi zemedelci nenadelaj nic 8 (a to sme byvali cukrovarska velmoc 7 ale to se tu neřeši ja vím 3
11:57:44
20.12.2006
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
Gemini - ak skodovky tak casto jazdia, ale oilmix si miesaju samy :-) Ja som myslel nieco ekologicke a prinosne pre penazenku. ale nie LPG, tym by som erku neprznil....
11:43:35
20.12.2006
Gemini
-> alchstuip: da sa....ale je to drahsie a uz sa to tak neoplati

btw trabanty este tak jazdia :) s aditivom v benzine
08:46:58
20.12.2006
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
no, ked sa tak vozim po Slovnesku, repky sa tu pestuje stale viac a viac...... jej cena stupa a vraj dobre ide na odbyt... Mna by len zaujimalo, ci sa nieco podobne neda "prilievat" aj do benzinu
20:31:18
19.12.2006
Baghira
-> Power of Bass: Tak právě v tom není chyba v EU, ale v našich zemědělcích. Olejka je nákladná a nejsou na ní žádný dotace. Navíc se dá pěstovat tuším jednou za tři roky. Takže každej zemědělec si radši zaseje obilí na který dostane dotaci a když nebude mít úrodu, kvůli suchu, tak dostane ještě odškodnění...za olejku dostane v obojím případě h... Naše produkce ekopaliv by měla být asi 14-ti násobná oproti dnešku.
11:58:19
19.12.2006
Gemini
majitelia poli a pozemkov, pestujte repku olejnu :)

srat pestovanie.....raz za cas navstivte nejake langosovne a hranolkarne, dovezte domov olej, 2 x cerpadlom cez filter a mate vozenicko na mesiac.....budu radi aj majitelia prevadzok aj vy
00:50:58
19.12.2006
King
-> Power of Bass: Ty, ty, ty....euroskeptiku!!!1 Pěkněs to napsal :)
18:30:18
18.12.2006
Power of Bass
dyrup - pekna myšlenka ale opravdu mysliš že by tohle prošlo? v ropě jsou biliony ne-li triliony dolarů a toho se mocipáni jen tak nevzdaj a navíc je tu EU a ta našim zemědělcům paří pokuty za "nadprodukci mléka nad stanovenou kvotu" (a to sem si nevymyslel!) takže proste ne,tohle nepude dokud tu bude takovy... (to už si domyslete každy sam..)69
16:55:02
18.12.2006
dyrup
-> King: Tak to jsem nevěděl, že se to má přimíchávat do nafty. 9 3 Zase jsem o něco chytřejší. Ta daň tu je. Je to myslím nějakých 9 kč za litr, když se olej používá jako palivo. Souhlasím, že čím více se o tom bude kecat, tím více po tom půjdou úřady. Teď zatím nikdo neotravuje a dá se opravdu jezdit za těch 16 kč. Olej má oproti ropě jednu neskutečně velikou výhodou a tou je, že je to obnovitelný zdroj a to znamená, že i když cena stoupne s poptávkou tak se zastaví na určité hranici a stoupat dále nebude. Čím míně bude ropy tím bude dražší, né nadarmo se jí říká černé zlato. Pokud půjdu opravdu do extrému tak může cena oleje i zlevnit, protože s poptávkou roste cena, ale na druhou stranu s nabídkou zase klesá a udělat olej ze slunečnice je snadnější než najít a upravit ropu na naftu. No a pokud by naše zemědělství na toto zareagovalo tak by se z části probudila i naše ekonomika. Ale někdy mám moc bujnou fantazii tak mě moc nekamenuj. 1
18:51:25
17.12.2006
King
-> dyrup: Jakto, že se o tom nikde nepíše? Jednak se má v celý Unii do normální nafty na pumpě přimíchávat určitý procento upravenýho řepkovýho oleje, druhak se informace o ježdění na friťák nikde na velkejch "ofiko" serverech asi propagovat nebudou, protože je to je cosi jako daňovej únik a používání paliva, který je v rosporu se schvalovacíma podmínkama auta do provozu. Nehledě na to, že se to bude tak dlouho mezi lidma probírat až i naše zabržděná legislativa zareaguje na tohle kolenovrtství uvalením nějaký spešl daně, takře pak budou fritovaný hranolky luxusem :) Další věc je že teoreticky při zvýšený poptávce po rostlinejch olejích může jít cena nahoru tak jako tak, takže se to ve finále nevyplatí - ale jsem jenom futurista amatér :)
16:10:48
17.12.2006
dyrup
-> bitmap: Musím jen souhlasit. Pokud bude dvounádržový systém a auto se zahřívá na naftu a potom se přepne na olej, tak vše šlape jak má. 2 Ano trochu oleje stíká do nafty, ale když se zkrátí výměna mot. oleje tak si motor jen chrochtá a nic nepozná. Jen je trochu divné, že se nikde člověk nedočte o tom, že by olej mohl sloužit v budoucnu jako alternativní palivo. Všude samý elektromobil, bionafta, vodíkový pohon atd.
14:02:53
17.12.2006
PeterP136
-> bitmap: O mazanie sa nemusis bat. Rastlinny olej maze lepsie nez ropne oleje a nie to este nafta a to aj nariedeny (nareideny prosim porovnavat s naftou :) ).
13:36:33
17.12.2006
bitmap - zrušená registrace
Spatna cerpadla na olej jsou cerpadla zn. Lucas. Jsou ale plug and play zmenitalna za Bosche, ktere si s rostlinacem hrave poradi.
-> PeterP136: Nam tu nejde ani tak o viskozitu, jako o mazaci schopnosti. Redeni benzinem, nebo petrolejem neni nejlepsi napad, protoze protekajici naftou/olejem se cerpadlo zaroven maze a pokud bys ho naredil necim takovym, tak by ti za chvili reklo papa.
A s tim znehodnocovanim motoroveho oleje to taky neni tak zhavy. Pokud se jezdi jenom tak, ze se do nadrze naleje olej a jedeme, tak samozrejme ano, ale pokud je nabastleny kvalitni dvounadrzovy system se dvema tricestnymi ventily a predehrevem + vime jak to pouzivat, tak neni rozdil mezi nafotu a olejem jak v lete, tak v zime.. Samozrejme krome ceny za km 1
13:30:20
17.12.2006
PeterP136
A este niekto na oleje.cz spominal ze cerpadla znacky tej a tej maju slabe hriadelky, takze na husty rastlinny olej sa im hriadelky ukrutia.
Ale ked uz tak by som olej riedil technicakom alebo aspon petrolejom na viskozitu bliziacej sa nafte. Alebo prerobil na spominany dualny pohon s vyhrievanim olejovej nadrze.
13:26:29
17.12.2006
PeterP136
Problem s rastlinnym olejom v naftiaku je vraj ten, ze najma pri studenom motore ho ide vela do motoroveho oleja a aj po zahriati sa z neho nejake polymery do motoroveho oleja dostanu a znehodnotia ho. Ale myslim ze riesit ci najdem na naftiaku milion alebo 200tkm v nasich podmienkach je trochu mimo. Aj tak pri beznej "udrzbe" u nas naftiaky budu na odpis po 200tkm aj na kvalitnu naftu. Staci aby im v autorizovanych servisoch zapisovali utretie olejoveho filtra handrou do servisky ako vymena motoroveho oleja zn. Castrol a ten motor odide este skor.
10:57:12
17.12.2006
Baghira
-> King: Bohužel...ale bylo to na nějakym známym serveru, ale kde??? Dokonce o tom mluvili i v motožurnálu v rádiu, takže možná tam...a taky to je možná už rok, fakt nevim :-).
21:51:14
16.12.2006
Gemini
jazdit na miesanku ( 1:1 olej-nafta) mozete aj bez uprav motora
20:58:36
16.12.2006
King
-> Baghira: Nemáš nějakej link na ten test?
10:54:27
16.12.2006
charon
Sem koukal, ze prestavbova sada na dvounadrzovej system stoji cca 14 500 bez nadrze. To vypada podobne jako LPG. Ted jeste spocitat, co se oplati vic.
10:46:27
16.12.2006
Baghira
-> dyrup: To máš stejný, jako s LPG. Ještě donedávna všichni strašili, jak odejde rychle motor a jak se to nevyplatí. Pak udělali teď v létě pokus s dvěna identickými motory, jeden na benál, druhej na LPG. Na obou najeli 350 tisíc (v laboratorních podnínkách) a motor na benál byl na odpis, na LPG vydržel o 200 tisíc víc...Myslim, že s timhle to bude podobný.
10:10:05
16.12.2006
dyrup
To je jasné, že se tam musí udělat upravy jinak by na to už jezdil každý. A zase tak šílené úpravy to nejsou. Jasně netvrdím, že je to bez problémů, vše má svoje mouchy. Lidé co na to jezdí tak si to jen pochvalují. Výkon je stejný, trochu nižší spotřeba, příjemnější vůně a u některých aut se sklidní i motor. Jo ty testy jsem četl a to na Auto-Tipu a ve Světě motorů. A dopadlo to stejně jak se dělal crasch test škody 105 7. Výsledek byl stejný jako u 105 prostě udělali vše pro to, aby odradili lidi.Těmto časopisům se nedá věřit vůbec nic, stačí si přečíst různé diskuze lidí co na to jezdí a poznáte, že to opravdu jede a motoru to nevadí. Je to pěknej hnus jak se snaží lidi vystrašit a nesnaží se nic dělat pro hledání alternativních paliv. Je jasné, že do nového TDi to lít nebudu. Když budu mít auto za půl mega tak budu mít i naftu a benál. Tato úprava se hodí do starších vozů. Protože škodovka už začíná dosluhovat tak o tom uvažuju. 3 A jako takové ty kecy, že motor umře po 10 000 km jsou pěkná blbost. Když to bude auto bez úprav tak jo, ale jinak se dá najezdit i přes 100 000 km bez problémů, ale s upraveným autem. No a jelikož počítám, že příští rok bude stát nafta a benzín kolem 35 kč/l a poleze to pořád nahoru. Tak to risknu a uvidím. Ono není to krásné jezdit za 15 až 20 Kč/l. 3 6 2
20:45:38
15.12.2006
Baghira
-> bitmap: V zimě stačí míchat se zimní naftou, poku nejsou extrémní mrazy, tak pohoda.
20:17:19
15.12.2006
bitmap - zrušená registrace
A v zime to tuhne a je potreba udelat hafo uprav palivovyho systemu kvuli tomu. Na leto je to ale supr hracka :)
19:24:12
15.12.2006
Kloggie
si kup dyzla, je jich mraky. A asi pred pul rokem to probirali v tv, dokonce i udelali pokus a fungovalo to. Akorat technik rikal at si lidi daj bacha na to aby tam nenalili neco co by rozezralo gumu a aby nechali na ten olej seridit motor, jinak se vykonovy parametry vozu snizej.
17:55:43
15.12.2006
dyrup
Vím je to známá věc, ale má s tím někdo zkušenosti? Tady je o tom docela dobře napsaná stránka. www.bioauto.sk./uvod.html
Jako alternativa je to určitě super. 2 1
Extreme Tyres