Potrebuju neco ujasnit...

prohledat
55 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 06.11.2006 do 14.11.2006, založil/a Syny
řadit dle data
23:17:29
14.11.2006
Gryzly
-> Syny: eště bych překostřil světla, to jsou velcí odběratelé.
00:41:04
12.11.2006
Syny
-> Matsoft: 3 Tak to bude asi muj pripad 1
00:27:49
12.11.2006
Matsoft
-> Syny 09.11.06 20:48:40: u nekolika aut mi to delalo, ale dobijet to pak stihalo - dobijelo to cca od 1200 ot. bylo to jak se starym dobijecim relatkem, tak s novym. motor byl ukostrenej OK a pristroje taky.... nezbavil jsem se toho.
00:00:39
12.11.2006
Syny
Chlapi, tak dneska sem si hral s kostrou a bliak to o neco min... Takze bych potreboval radu, co kde jeste prekostrit... Udelal sem: regler, pristrojovku, - baterie, motor, a vepredu v kufru, ty sterace bo co to je na tim motoru steracu... Trochu sem upravil, vysrupni kabliky od altiku... A je to lepci, tak mi poradte co jeste... Treba se toho zbavim... Jo a jinac, jeste sem si hral s + kablikem na starteru... Tak prijimam navrhy a rady co jeste udelat....4
20:48:40
09.11.2006
Syny
Takze postrehy... Dneska sem jel cca na 2500ot/min... Mel sem zaply dalkovy (4 oko) + plnej vetrak topeni... A blikalo to jak splaseni, je to videt na budikach i na svetlech venku a nejvic na lampickach osvetleni interieru... Kdyz sem jednou vosolil na volnoveh potkavacky, mlhovky, sterace a taky topeni, tak mi kontrolka nesvitila ale na baterii bylo asi 11,5 - 12,0V... Teco mezi - uz nevim presne... Kdyz zapnu svetla tak mi to z 900ot spadne cca na 750 (vse dle tockomeru), kdyu zapnu vetrak topeni na full power tak mi to tez z 900ot spadne na 750 a kdyz zapnu oboji najednou tak mi to spadne uplne stejne z 900 na 750... A svetla blikaji s otackama motoru... Kyz ale otacky klesaji tak se frekvence pulsovani zmensuje na viditelnou a porad s otackama klesa a kdyz otacky dojdou na volnobeh, tak to proste klasicky pohasne... I s tou remenici z fava... 8
12:02:04
09.11.2006
Vojtik
to že na volnoběh zhasne kontrolka dobíjení neznamená, že to dobíjí, ale že už je altík nabuzenej a při vyšších otáčkách bude dobíjet. Bez zátěže může klidně dávat 14 V ale jakmile se zapnou světla tak bude na baterce max 12 V
11:56:32
09.11.2006
Vojtik
mě tenhle pokles otáček dělá i 70 A z oktávky, je to nejspíš tim, že má malou řemenici na drážkovanej řemen, tudíž narozdíl od ostatních altíků tlačí plnej proud i při nižších otáčkách motoru a tím snižuje jeho otáčky.Obyč. altík na volnoběh prakticky nadobíjí, tudíž zvýšený odběr nehraje žádnou roli na jeho zatížení, tudíž neklade motoru odpor, jenže když se dá menší řemenice třeba z fáva na klíňák, nebo drážkovaná, tak altík dobíjí i na volnoběh, takže se vyšší odběr proudu projeví na jeho zatížení, klade motoru větší odpor a tím ho mírně zpomalí, je to tudíž naprosto v pořádku a narozdíl od předchozího altíku a vibračního regulátoru ti to dobíjí i na volnoběh, což je jednoznačně lepší
10:57:24
09.11.2006
Gryzly
-> Syny: skuz změřit škvíru mezi těma dvouma hliníkovýma deklama. tu škvíru kde prosvítají statorový plechy.
já mám v plánu až se mi dostane do ruky altík 70A že bych ho zkusil dát do deklu co má přední držák tlustej jako šáde.
10:47:29
09.11.2006
Pedros
-> Crestik: to jo,s tím souhlasím,ale 55A dobíjí až od 1100 ot/min..to ale resi ta remenice z fava,co tam ma..Ale rozhodne ani s 35A by to nemelo takhle litat
09:51:34
09.11.2006
Crestik
-> Pedros: no, ono je to asi tak, že 35A a 42A alternátory začínají dobíjet od nějakých 1000/min, čili když máš volnoběh nějakých 850/min, tak to ani nedobíjí, natož to ještě napájet nějaké světla, tudíž se zapojí do hry baterka. Těch 35A (42A) je dostupných až ve vyšších otáčkách, od oka 3000/min.
-> Syny: no, jeden z důvodů, to být může :-)
09:30:31
09.11.2006
Pedros
-> Syny: si mi nezdá,že by 35A alt ík neukrmil světla
23:01:37
08.11.2006
Syny
-> Crestik: Takze to ze kdyz zapnu na volnobeh svetla tak spadnou otacky myslis ze je tom, ze tam mam misto 55A altiku 35A altik? 149
22:15:27
08.11.2006
Crestik
-> Syny: říkám, podle statorových plechů....regulátor je v podstatě jedno, méně náchylný na poruchy je samozřejmě ten elektronický. Já mám na 55A vibrační, bo jsem se ještě nedokopal k výměně za elektronický, a jde to v poho.
20:38:05
08.11.2006
Syny
-> Pedros: No jaky ty denni sviti hodne dobre... Jelikoz jak bylo receno, sviti prima 21W zarovkou a neklopi se jako porkavacky - proto se s nima nesmi svitit za snizene viditelnosti... Jednak nesvitis vzadu a za druhy vlatne oslnujes a ac se to nezda tak vlastne docela dost! Jina je to vpodstate mlhovka se sklenenym sklem, takze kdyby se nabarvilo ne cerveno to sklo, tak je to zadni mlhovka...

-> Crestik: Takze ja mam obal altiku z 55A a vnitrek 35 3 To je pekny... No jen mi napadlo, jak se tvari 42A a 35A altik an elektronickej regler? Ten by nemel vadit ne? No budu to muset zkouknout... Jina kazdopadne me zajima, jak tedy od sebe odlisit 55A a ty ostatni, kdyz podle stitku to muze bejt jinak 8
18:13:31
08.11.2006
Nwkt
-> Pedros: Viděl sem ty Helly na nějakym transitu a připadlo mi to, že to vůbec nesvítí. Když třeba v noci zajíždim do garáža mam vypnutý světla tak je nádherně vidět jak ty denní svítí všude
15:21:44
08.11.2006
Pedros
-> U-Geen: ono je fakt,že nesvítí na zem,jako potkávací světla,ale svítí přímo,ale kámoš koupil na Hondu nějaký 6W,a kdybych měl porovnat potkávací a ty na denní svícení,tak by rozhodně vyhrály ty potkávačky
15:16:37
08.11.2006
U-Geen
-> Pedros: Hella dela denni svetla takovy, aby byly vic videt nez potkavacky i se svejma 21W, pokud tam teda nemaj diody.
15:06:15
08.11.2006
Pedros
-> Crestik: no zdálo se mi to uhozený,ale já jsem moc důvěřivej člověk,takže když někdo napíše na netu píčovinu,tak nad tím ani moc neuvažuju..Fakt je,že to co píšeš,a když se nad tím člověk pořádně zamyslí,tak na tom něco bude.. Ale pokud je ta spotřeba jenom 0,1l/100,v tom případě nechápu význam světel na denní svícení,jsou k hovnu a ještě ve srovnání s normálníma potkávačkama až tak moc nesvítí (viz 6W žárovky a pod)
12:41:43
08.11.2006
Crestik
-> Syny: alternátor není před smrtí nikdy...buď funguje, nebo nefunguje, to se pak mění diody, letuje atd, příp. mažou/mění ložiska. Ale "vyrábět elektřinu" bude, i kdyby kuličky z ložisek byly ohoblované do kostek. Podle mě jde složit alternátor zvaný "přehled typů", takže je možné, že jednu takovou kuriozitu vlastníš.
12:30:36
08.11.2006
Syny
-> Crestik: jde vymenit ten kryt na kterym je vyrazeny cislo 55A? Myslim tim, jako ze by am byli streba 35 a kryt 55... Nebo ja fakt nevim... Je ale pravd, ze od ty doby co ho mam tak blika elektrika, svetla pohasinaj fort i s tou remenici z fava a jeste k tomu zacali s nasazenim tohoto altiku padat i ty otacky kdyz zapnu svetla... Ale tne co sem mel predtim, ten byl pred smrti...
12:26:57
08.11.2006
Crestik
55tka má vyšší stator (tloušťka všech plechů), není to o moc, řekl bych max 0,5cm. Ještě rozdělat, a podívat se, jak je to opravované. Takový brnkající kontakt na diodě, případně podobně "takyrepase" jsou občas taky zábavné
12:04:11
08.11.2006
Syny
-> Crestik: moment, tka tt si me zarazil..... Altik sem kupovla za 500 od nakyho typka, udajne po repasi... Je teda prava ze nemam zadny dukaz ze to je 55ka - krome toho ze je to tam vyrazeny -ale to by melo jit i prerazit ne8 No 42ka altik mi to nedelala... Kdyz sem dal ten novej tka to zacalo... A kdyz sem na to nahodil remenici z faa, tak to je brutalne znat... Ale i kdyz zapnu na 4 oku dalkovy, mam pustenej vetrak topeni a mlhovky tak dobijeni nesviti... Jak se da poznat teda jestli to je 55A nebo 35A ???
11:57:28
08.11.2006
Crestik
-> Pedros: hua, tu je nějaké to počtení
www.autoklub.cz/show.php? page=acr/i...
11:57:03
08.11.2006
Crestik
-> Pedros: tak ten článek psal zas nějaký vysokoškolský kolenovrt, co žárovku nikdy neviděl, pouze simuloval na PC...tomu snad proboha nevěříš. Kdyby výkon 160W měl příkon zhruba 300W, tak tvoje auto nebude mít 60k, ale 59,5k. Kdyby to znamenalo zvýšení spotřeby o deci, tak to je hodně.
11:49:16
08.11.2006
Crestik
-> Syny: čoveče tak to máš asi něco špatně....já mám orig. motor eRko, pouze 55A alternátor, prozatím furt vibrační regulátor, volnoběh cca 800/min a můžu zapnout potkávací i dálkové (vnitřní nemám zapojené) a na otáčkách nic nepoznám (při volnoběhu). Takže to vypadá, že ty máš ještě ten 35A altík, který má odlišnou křivku v závislosti na otáčkách, proto ti padaj otáčky. A na první pohled to vypadá, že to musí mít spotřebu jak kráva.
11:44:23
08.11.2006
Pedros
-> Pedros: ne=nebo -zkurvená klávesnice 1
11:43:37
08.11.2006
Pedros
-> Crestik: někde jsem četl,z nějaký německý studie :),že rožnutá potkávací světla přidávají 0,4l/100 Km,takže znát to asi bude ono 160W ne 42W bude na 100 km určitě znát.. 4
11:25:24
08.11.2006
RadstaR
Cece asi to mas rozbity, kdyz ti padaj otacky. Takovej efekt jsem teda nikdy s normalnima svetlama nezaznamenal 9
11:08:32
08.11.2006
Syny
-> Crestik: No tak ja znovu rikam, ze snizena viditelnost nebyla... Pac kdyby byla tka mi naparil pokutu 4 A vzhedem k tomu ze kdyz zapnu na volnobehu potkavacky, tak mi spadnou otacky cca o 250ot/min, tak to asi znat bude... Zrovna dneska specialne sem zkoumal, jestli je videt kdyz auto predemnou sviti vzadu - odpoved je ze to videt je, ale az kdyz sem za nim tak 10m a to jeste kdyz jede ve stinu... Na slunicku to proset videt neni, kordu skodovek, ktery nemaj vzadu cirou optiku ale "centimetrovej" a casto zaslej past... Takze myslim ze ja normalniho slunyho dne le uplne fuk jestli vzadu auto sviti nebo ne... kazdpdne vepredu svitim... Takze si mylim ze ty svetla jasou dobra investice a kdyz pripocitam ze predny H4 ky mi stali 1000,- tak se mi urcite vylati je pouzivat poze kdyz toma smysl a to za snizene viditelnosti...4 Jakmile je hur videt ta svitim normalne, ale namam jedinej duvod svitit normalnima potkavackama kdyz sviti slunicko tak, ze musim mi brejle...
23:52:44
07.11.2006
Fantozzi
No, já jsem zastánce jednoduchosti, takže bych si na auto další světla nedával. Takhle nastartuju, rožnou se mi potkávačky a o nic se nemusím starat a už vůbec ne o to, jestli je, nebo není snížená viditelnost. Na čím míň věcí musím myslet, tím líp :-)

Mimochodem - podle mě je lepší, když auto svítí i vzadu, protože jasně vidím, že je v poybu. U auta, který nesvítí je určitej předpoklad, že stojí u pankejtu...
19:54:23
07.11.2006
Nwkt
-> Crestik: No za snížený viditelnosti to vidět bude, ale jak? Podle mě docela blbě 8
19:51:27
07.11.2006
Crestik
-> Nwkt: jop, u těcho nových aut je to sporné, je fakt, že z určitého úhlu je to blbě viditelné, ale určitě to asi mají vychytané tak, že za jiných a důležitějších podmínek to viditelné je. Nějak se mi nezdá, že by začli používat něco, co je horší než rýhovaný barevný plast.

-> Syny: oka, nechcu se hádat, už mlčím. Každopádně jestli poznáš větší spotřebu, když máš odběr 20 nebo 100W, tak se kloním. Je to v podstatě to samé, jako bys poznal rozdíl ve zvýšení výkonu o 0,1kW. A až nebudu schopen poznat, jestli auto jede, tak asi fakt nebudu jezdit, bo mám nějaké zbytky zodpovědnosti.
Já se bohužel seru do všeho, i když tato diskuze vznikla na jiné téma...kdo nepozná sníženou viditelnost, by asi taky neměl řídit 4 Howg
19:30:55
07.11.2006
Nwkt
-> Petr Šťastný: 300 a pár drobnejch
19:29:55
07.11.2006
Petr Šťastný
jen by mě tak zajímalo kolik ty světla stojej? Nebo spíš kolik km musím najezdit aby se zaplatily? Podle mě jen další zbytečnost.
19:22:55
07.11.2006
Syny
-> Nwkt: Presne. Prez den tam ta 5W zarovka nehraje roli... A kdyz uz zacina bejt blbe videt, tak zapnu normalni... Ja v tom nevidim problem... A mam takovej pocit, ze ty svetla byli prave proto i navrzeny. Usetri altik a sviti jen to nutne co svitit ma -a to je predek auta...
19:20:16
07.11.2006
Nwkt
-> Crestik: Když mluvíš o těch zadních světlech, tak si vem nový auta s čirýmy zadníma světlometama, dneska sem za jednim jel, tam nevidíš jestli ty koncový svítí nebo ne, to samý blinkr, prostě to přes den nebylo viět. Takže podle mě je fuk jestli to svítí nebo ne. Nehledě na to že při snížený viditelnosti musíš světla na denní svícení vypnout a používat normální, takže třeba když začne pršet tak používáš normální a svítí všechno.
19:07:51
07.11.2006
Syny
-> Crestik: Tyyjo, tak to nemyslis vazne... Vis vubec co sou svetla na denni sviceni40
No vzhelem k tomu ze tma sou 21W zarovky => 42W , tak si spoct kolika Wattama svitis normalne 4

2*60 potkavacky, 2*5W vzadu + 2*5W osvetleni RZ + prisrtojovka a parkovacky... A ver tomu ze kdyz altik zatizis, tak klade vetsi odpor => vetsi spotreba... A jelikoz mm remenicu z fava, tak to plati jeste vic... Jo a v lete, kdyz je slunicka jak rikas 3 prdele, tak opravdu neuvidis 5W zarovky auta pred tebou, to mam obcas rozeznat jestli mu blika blinkr nebo brzdi natou videt jestli mu sviti zoncovky... A sam obcas sleduj, jak moc je to vzadu videt to osvetleni. A taky, jestli ve dne neviis ze pred tebou jede auto, tak radsi nejezdi... V zakone slo o to aby bylo videt protijedouci auto... Ve predu to sviti... Samozrejme ze mluvim o pocasi ve kterym je normalne videt - kdyz je sero tak svitim potkavackama... Kazdopadne se zamysli nad tim cos tu psal... A kdyz uz se bavime o duchodcich, tak duchodci obvykle (narozdil od dnesnich ridicu) pouzivaji blinkry, inu od toho na aute sou aby se s nima blikalo kdyz se vyjizdi od krajnica a tak 4
18:58:28
07.11.2006
Crestik
-> Syny: LOL, prý snižuje spotřebu...to snad nemyslíš vážně...máš sice menší odběr (20W?) který ti pokryje zesilovač nebo rádio. Potkávací žárovky sice šetříš, ale zato tam máš další vlákno, které taky není nadosmrti. Ale podle mě svíticí zadní obrys má výhodu i v tom, že prostě poznáš, že auto momentálně "funguje" čili ti ten matiz, co stojí u kraje a má za volantem dva důchodce, klidně vjede náhle před nos. Ty mu ale stačíš uhnout, bo mu svítí parkovačky a čekáš, že ono auto jelo/jede/pojede. Podobně v létě, kdy je slunka tři prdele, vjedeš do lesa a vídíš kulové...svítící auto přeci jen zbystříš rychleji. Pokud teda, jak zmiňuješ, nemá tuner na té svojí stovce zasprejované vybledlé kryty. 4
18:35:52
07.11.2006
Syny
-> Esso: No tak podle me byl tan zakon delanej proto, aby bylo videt protijedouci auto... Jak rikam u plno starich aut v zadu ani neni videt ze sviti! Kdyz bych zapnul parkovycky, tak mi zhasnou ty na to denni sviceni4 Proste sem je zapojil tak jak to ma bejt a tak je i uzivam. Zakon je delanej kvuli tomu aby si videl auta co jedou proti... Jestli myslis ze za normalniho dne hraje nejakou roli ta 5W zarofcicka vzadu tak to asi tezko...
18:30:53
07.11.2006
Esso
-> Syny: protoze kdyz nesvitis vzadu a pouzivas ty svetla na denni sviceni tak nemusely ten zakon o celodenim sviceni nemusely delat protoze je to skoro stejny jako by si nesvitil a myslim ze kdyby si mel zaple k tomu i obrysovky v zadu tak si tu spotrebu az tak nezvysis
16:31:14
07.11.2006
Syny
-> Crestik: Kolikrat svitis ve dna dalovkama? 3 No ty na to denni sviceni maj vyhodu, ze prave nesviti nic jinyho - setris zarovky, alzik nemusi tak dobijet - coz pry i snizuje spotrebu a tak... A zapinaj se sami po nastartovani. Pak kdyz je sero a zapnes klasicky tak se automaticky vypnou... A prosimte vysvetli mi, kdyz se te to zda jako picovina, proc bych ve dne mel svitit vzadu? Stejne u 90ti % skodovek ve dne zezadu ani nepoznas jestli sviti nebo ne... A jestli nevidis neosvetlene(v zadu) auto pred sebou za jasneho pocasi, tak je to s tebou hodne spatny4
23:50:02
06.11.2006
Crestik
-> minno: každopádně je to podle mě kokotina největšího kalibru, ty světla pro denní svícení. Bo se prý rozsvěcujou samostatně bez obrysovek...takže nesvítí ani zadní...kurňa, nějak to nepobírám. No, srat, každopádně jen obrysy+potkávací a dle potřeby dálkové je podle mě naprosto dostačující.
23:47:16
06.11.2006
minno
-> Crestik: tam kde si tie denne namontujes3
23:39:56
06.11.2006
Crestik
-> Gryzly: kde jsou na 120tce denní a potkávací světla?
23:24:27
06.11.2006
U-Geen
-> Gryzly: eee to bych nedelal, budou ho buzerovat ze skutecne nesvitil a ne ze mel denni...
23:23:21
06.11.2006
Gryzly
-> Syny: pokud by tě zastavili plácačřkou a né červeným světlem nebo světlem STOP tak není snížená viditelnost.
Ale mysleli že si na tobě smlsnou že nesvítíš. a byli zklamaní tak tě aspon zbuzerovali. To je normální, příště když uvidíš v zrcátku fízly tak přepni z denních na potkávací.
20:56:34
06.11.2006
Syny
Jinak, uz nemusim mit na prahu tu izolepu 40 UIz to mam vyvareny a kdyby ste videli jak pekne a za jakou cenu - uplne sem byl stastnej jako blecha 3
20:43:37
06.11.2006
Syny
-> minno: Ja na ne mrdam, aspon z nich udelam blbce 3 No jelo okolo tak 5 aut co nesvitili, pac na to kazdej mrda a jen me stopnou 8
20:40:14
06.11.2006
minno
-> Syny: to su tie vase svetla na denne svietenie. takmer nikto to nepozna a toho kto to aj pozna ani len nenapadne, ze ked ti nesvieti zadok ze to automaticky znamena ze ti nesvieti aj predok.
Nalep si na zadné čelo veľký nápis: "Svietim svetlami na denné svietenie, pri ktorých nie je povinné svietiť súčasne aj zadnými obrysovkami. Howk." A budeš mať pokoj.3
20:30:26
06.11.2006
Nwkt
-> Syny: Jenže ty si pro ně nesvítil vůbec 4
Extreme Tyres