skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mondeo pre rodinu
19:07:29
02.10.2006
02.10.2006

rolls
ludia...no tom mojom mondiku sa mi nezda ukazovatel teploty. od vcerajska som mal podozrenie ze sa mi nezohrieva motor tak ako ma, cize rucicka sa nedostane do pola Normal. dnes som sa nastval, kedze mi to nedalo, nalozil som rodinnku do afta a dal som si rally na tunajsi kopec cca 6 km. pocas celej cesty mi tu ukazovalo len v bielom policku, co je pod normalom. na kopci som zastal, motor nechal bezat, zrazu rucicka vyrazila do stredu policka normal. po ceste dole to iste, rucicka pod normal, doma na volnobehu zase v poli normal. je problem v cidle teploty alebo termostate? precital som si diskusiu na mondeo forume, tam som nezmudrel preto sa pytam tu. ide o to ze cidlo stoji 900 bratu ceskych a termostat cca 300-500 ceskych chechtakov. uz sa mi podarilo podla knihy co som si kupil a nejakych obrazkov identifikovat kde sa co nachadza, vymenit to nieje problem, otazka je co vymenit? tusi niekto?
12:13:44
02.10.2006
02.10.2006

King
-> COL: Tak samozřejmě, že projektant dálnice se i v Alpách snaží vyhnout extrémním převýšením, ale i to málo, co je pod Brenerem stačilo, aby postižená koncernová felcka f plný palbě utrpěla těžkou ránu od italské nákupní tašky s polovičním motorem :))
00:18:04
02.10.2006
02.10.2006

COL
-> King: a to to ještě na Brener není žádnej pořádnej krpál :o)
00:03:00
02.10.2006
02.10.2006

PeterP136
-> Baghira: Nevymenili ste ju nahodou za nejaky zazrak od prebalovaca smejdov vyradenych z vyroby znacky QH anglicko?
21:43:58
29.09.2006
29.09.2006

Baghira
-> Engi: Lambda bylo první co nás napadlo...bohužel i po čase po preventivní výměně se nic nezměnilo...:-/.
21:28:49
29.09.2006
29.09.2006

King
-> Engi: Jasně to je klasickej způsob, jak vznikaj lidový moudra typu "ta 1.6ka ve feldě žere jak prokopnutá" a pod. Ono to bylo ještě komplikovaný tím, že dokud byl ten motor lechce vychladlej, tak normálně táhnul, ale jak se dostal na nominální teplotu, totálně zvadnul nad 3000rpm a žral i trávu v pangejtu :) Jsme tenkrát zrovna dali voraz na pumpě na rakouský straně pod Brennerem, naskládali se do feldy(4 lidi) a tradá zdolat alpskej průsmyk. Felda ajnckomazechs zaržála a odpočinutá vyrazila z tankštele v plný síle, ale po pár stech metrech se vrátila do svýho obvyklýho pastavu. Někdo prohodil ke slovenskému kolegovi, který neměl to srdce trápit koncernový engine vyššíma otáčkama poznámku: " Tya voe, za chvíli nás snad začnou předjíždět do toho krpálu i Pandy!" :).....no a asi za minutu nás skutečně ometla strará hranatá Panda a zmizela v dálce
Z této služebky se traduje i jedna kolegova legendární věta - Za Rozvadovem byl úsek, kdy se muselo jet po německý okresce, než se dojede k dálnici. 4 lidi ve zdechlý feldě a já zavolantem. Obvykle tam nemá cenu předjíždět ani sám s nadupanou koktávkou, natož s uvedenou HW konfigurací. Asi po minutě jízdy za kamionem slyším z místa spolujezdce (už po několikáté): "A prečo ho neobehneš?!", odpovídám: "Protože jsem realista" :).....chvíli ticho a kolega skenuje prostor před tirákem a pak památná věta: "Teraz možeš!!!"....celá osádka zbystřila.....a cca 1sekundu po hlášce kolem nás v protisměru prosvištěl LKW jak prase :). Kdosi ze zadu důrazně poučil kolegu, že spolujezdec je od slova "držet hubu" :) Sorry za OT, ale to je legendární story, která nikdy nesmí chybět na srazu z bývalými spolubojovníky :)
Z této služebky se traduje i jedna kolegova legendární věta - Za Rozvadovem byl úsek, kdy se muselo jet po německý okresce, než se dojede k dálnici. 4 lidi ve zdechlý feldě a já zavolantem. Obvykle tam nemá cenu předjíždět ani sám s nadupanou koktávkou, natož s uvedenou HW konfigurací. Asi po minutě jízdy za kamionem slyším z místa spolujezdce (už po několikáté): "A prečo ho neobehneš?!", odpovídám: "Protože jsem realista" :).....chvíli ticho a kolega skenuje prostor před tirákem a pak památná věta: "Teraz možeš!!!"....celá osádka zbystřila.....a cca 1sekundu po hlášce kolem nás v protisměru prosvištěl LKW jak prase :). Kdosi ze zadu důrazně poučil kolegu, že spolujezdec je od slova "držet hubu" :) Sorry za OT, ale to je legendární story, která nikdy nesmí chybět na srazu z bývalými spolubojovníky :)12:24:13
29.09.2006
29.09.2006

Engi
-> King: a vo tom to bohuzel nejvic je no - lambda je svina - vahu vzduchu nastesti tyhle motory nemaj - dalsi hrozna vec na poruchu :) - jeste me napadlo, pokud by byla rozhazena delka vstriku tak to se spotrebou taky pekne zamava - na diagnostice jsme byli 4 marey se stejnym motorem a ty doby se lisily - spotreba taktez - proste rikam,ze 10l je nenormalni...
10:39:15
29.09.2006
29.09.2006

King
-> Engi: Ten Baghírův příklad bude ten samej případ jako jedna naše služební 1.6ka felda. Pár měsíců jsme reportovali naší logistice, že s tím autem něco není v cajku (spotřeba, výkon), ale prej to je v poho a my neumíme řídit :) No tak jsme teda jako důkaz provedli služebku do Itálie při který jsme bez nějakýho závodění vytáhly průměrnou spotřebu podle kompu na 13,6l !!! :) Pak už se s náma bavili :) Byl to samozřejmě problém s lambdou a váhou vzduchu tuším...
08:29:06
29.09.2006
29.09.2006

Engi
-> Baghira: tak to by ses divil,ale mam presne to co rikas 1.6 16V a spotrebu mam dlouhodobe 6.9l - po meste jezdim kolem 7.5 - nad 8 jsem se jeste nedostal ani s plnym autem a kolama na strese ! - pokud to takhle zralo tak potes,ale s nejvetsi pravdepodobnostio se odporoucela lambda,...
-> Labros: jasne , ja jen popsal subjektivni nazor ze sluzebnich oktavek I. - proste jsem se uvnitr citil stisneneji,ale jak rikam - subj. nazor
-> Labros: jasne , ja jen popsal subjektivni nazor ze sluzebnich oktavek I. - proste jsem se uvnitr citil stisneneji,ale jak rikam - subj. nazor
23:57:10
27.09.2006
27.09.2006

U-Geen
-> Baghira: Engik ma 1.6 :-)
21:32:25
27.09.2006
27.09.2006

King
-> Nwkt: Jj, souhlas. Já jsem se nedávno stavoval za kámošem a on zrovna ležel pod švagrovým "bezporuchovým a úsporným" Mercedesem - rutiní komplet oprava spojky Přítlačák, ložisko, lamela....suma sumárum a ještě po slevě cca 15pct to vyšlo na 7000 čechokreditů a práce zadarmo. Tak jsem to tak zkouknul - přítlačák SACHS skoro stejnej jako ten náš, lamela a ložisko taky žádnej hajtech a povídám zkroušenýmu majiteli, že to vypadá hodně podobně jako na shade akorát, že já za to platil jenom 12 stovek :)) Ale jinak je s "chrochtákem" spokojenej :c)
21:25:44
27.09.2006
27.09.2006

Nwkt
-> rolls: Tomu se jenom směju, když tu občas vidim inzerci a někomu se to zdá moc drahý
21:12:55
27.09.2006
27.09.2006

rolls
-> Nwkt: no ja mam skusenost s fordom...a casto tu citam ako sa niekto stazuje na vysoke ceny na nejaky diel shade 

21:00:47
27.09.2006
27.09.2006

Nwkt
-> rolls: To neni jenom u Fordu, to je u všech automobilek ...
20:56:45
27.09.2006
27.09.2006

rolls
este raz tu niekto spomenie ze nejaka suciastka je na shade draha tak mu otrieskam o hlavu cennik Fordu 

20:40:52
27.09.2006
27.09.2006

Mišell
-> rolls: Vítej ve světě Forda

19:30:00
27.09.2006
27.09.2006

rolls
-> King: no co sa tyka tej vymeny kvapalin atd...predchadzajucemu majitelovi celkom verim lebo je to moj kamos a o to auto sa dobre staral, takze toto je pohodicka. jedine co je na hovno tak bude pravdepodobne spojka, trebalo by vymenit lamelu, pritlacak mozno lozisko no a po kupe manualu a citani ako sa to ma rozobrat som radsej prestal u asi desiateho bodu co bolo odmontovanie vyfuku, tie predchadzajuce body uz znamenali polku auta rozobrateho a caka este dalsich mozno desat bodov
radsej som to prestal citat
v servise by ma to malo vyst asi 10-15 tis sk...co je celkom palka kua
radsej som to prestal citat
v servise by ma to malo vyst asi 10-15 tis sk...co je celkom palka kua
17:48:06
27.09.2006
27.09.2006

Labros
-> Baghira: možná jste měli jinou 1.6, my měli 75kW 16V, myslim že existuje ještě nějaká 60kW nebo tak.
17:22:14
27.09.2006
27.09.2006

Baghira
-> Labros: Tak nám, respektive kámošoj tvrdili v servisu, že je to u 1,6 naprosto normální, že je to na to větší auto slabej motor.
17:09:31
27.09.2006
27.09.2006

Labros
-> Engi: Naši přešli z Marey na Oktávku a později na Oktávku II a jsou taky spokojený, jenom Oktávka má víc místa v kufru a míň na zadních sedadlech, což je netrápí.
17:08:02
27.09.2006
27.09.2006

Labros
-> Baghira: Tak to my měli Mareu 1.6, a žádná spotřeba jako prase se nekonala. To jsi měl asi nějakej špatnej kousek
16:45:32
27.09.2006
27.09.2006

Baghira
-> King: Njn, byl pozdní večer a já už usínal :-).
-> Engi: Jenže to u Marei nemáš určitě 1,6 benzík, kterej žere jak krmný prase. Spotřebu na dálnici jsme měli 10 l/100km a když jsme s tím byli v servisu, že to není možný, tak nám bylo řečeno, že je to naprosto normální a že je vše v pořádku :-/.
-> Engi: Jenže to u Marei nemáš určitě 1,6 benzík, kterej žere jak krmný prase. Spotřebu na dálnici jsme měli 10 l/100km a když jsme s tím byli v servisu, že to není možný, tak nám bylo řečeno, že je to naprosto normální a že je vše v pořádku :-/.
11:07:57
27.09.2006
27.09.2006

Engi
jj mondeo combi byla jedna z variant rodinnyho auta - navic po zkusenostech s firemnim mondeem 98 - robustni, prostorny auto a rozvody byly delany po (podrztese!) 230kkm a ten motor byl naprosto vpohode neveril jsme svym usim, kdyz me rekli ze je puvodni - trochu me odrazovala zravost fordackych motoru - hlavne v escortiku
nakonec jsme se rozhodl pro Mareu a jsem maximalne spokojenej - spotreba a jizdni vlastnosti na jednicku a toho mista.....i oktavka by svym zpusobem mohla zavidet
jinka s tema opravama, vymenama na novejsich autech to je sranda - nekam se dostat je opravdu bud rozebrani pulky motoru, nebo mit ruce jak saxana
nakonec jsme se rozhodl pro Mareu a jsem maximalne spokojenej - spotreba a jizdni vlastnosti na jednicku a toho mista.....i oktavka by svym zpusobem mohla zavidet

jinka s tema opravama, vymenama na novejsich autech to je sranda - nekam se dostat je opravdu bud rozebrani pulky motoru, nebo mit ruce jak saxana

09:22:37
27.09.2006
27.09.2006

U-Geen
-> Adam Radimovič: hm... pod nim je domecek termostatu :-))
00:13:48
27.09.2006
27.09.2006

aDAm
-> U-Geen: drzak serva na Toledu?
00:11:55
27.09.2006
27.09.2006

gim
vono staci menit zarovku na fabce, menil sem levou a malem sem se posral pri nasazovani toho krytu nazpet, abych na to mel gumovy prsty a tri ruce.
V akordiku sme meli svicky asi po 80tkm a kdyz je tata ukazal servisakovi, tak mu rek proc menime novy svicky ze sou naprosto v poradku tak sme mu rekli kolik maj najeto. nechtel tomu verit a kdyz sme hledali stejny na vymenu tak sme je nikde nenasli. kdo vi co to bylo. ale od ty doby to nejak hur chyta
V akordiku sme meli svicky asi po 80tkm a kdyz je tata ukazal servisakovi, tak mu rek proc menime novy svicky ze sou naprosto v poradku tak sme mu rekli kolik maj najeto. nechtel tomu verit a kdyz sme hledali stejny na vymenu tak sme je nikde nenasli. kdo vi co to bylo. ale od ty doby to nejak hur chyta
23:56:54
26.09.2006
26.09.2006

Samantus
Hold Audi TT, je v tom holt bordel.
A co pak takovej Ahold?
A co pak takovej Ahold?
23:18:04
26.09.2006
26.09.2006

King
-> Baghira: "Hold"...už i ty Brute?

23:14:49
26.09.2006
26.09.2006

Baghira
-> U-Geen: U toho TT je to taky na h...protože prostor pod kapotou je jako u Fabie, ne li menší a trůní si tam zadeklovaná 1,8T...jóóó hold se panáček prohne.
23:13:05
26.09.2006
26.09.2006

U-Geen
-> King: nj ja zapalovaci svicky nemam, nastesti :)
23:12:34
26.09.2006
26.09.2006

King
-> U-Geen: To snad není v dnešní době nic neobvyklýho, že kvůli výměně svíček se musí rozebrat půl motoru. Třeba na jednom Subaru je to takovej vomrd, že se tam dávaj radši nějaký Densa s životností 100tkm, protože ač stojej ranec, pořád to výjde levnějc, než je měnit s polovičním intervalem....
23:11:27
26.09.2006
26.09.2006

U-Geen
-> Baghira: no ja kdyz menil ten temostat tak sem na to taky cumel jako puk :-) on ten drzak serva je docela masivni :-)
23:09:30
26.09.2006
26.09.2006

Baghira
-> U-Geen: Taky jsem si myslel, že to nějak půjde...no nešlo :-/. Museli by jsme rozebrat půl motoru a to se mu nějak nechtělo, asi ve mě neměl důvěru :-).
23:07:51
26.09.2006
26.09.2006

U-Geen
-> Baghira: na svicky? docela narez...
23:07:13
26.09.2006
26.09.2006

Baghira
-> ps: Tam kde jsou, ale bylo to totálně nepřístupný, tak ho čeká nakonec autorizovanej servis :-).
22:50:40
26.09.2006
26.09.2006

King
....tím jsem chtěl říct, že bez výměny provozních kapalin po koupi ojetýho auta bych se stím jezdit neodvážil. Namátkou si vzpomínám na jednoho "libertariána", co se chodil vykecávat na TechWeb a divil se, co jsou to ty škodovky za shity, když musíme každou chvíli měnit brzdovku, když v jeho "americe" ji neměnil 10let a je klid
:) A pak si to po něm kup :)
:) A pak si to po něm kup :)22:46:07
26.09.2006
26.09.2006

King
-> rolls: Dolejt? snad vyměnit, ne?
Původnímu majitely bych nevěřil ani nos mezi vočima :)
Původnímu majitely bych nevěřil ani nos mezi vočima :)22:25:24
26.09.2006
26.09.2006

Pavel P..
-> Samantus: kámoš měl scorpio rok 95 v kombiku a pořád se mu na tom něco sralo, klimatizace nefungovala, motor zadřel při cestě z brna do prahy 6km za brnem...a oprava ho stála kolem 20tis., chcal z toho olej, pak mu odešli brzdy a nakonej i spojka, pak mu prasklo výfukový potrubí.... takže to vyměnil nakonec za jiný auto, ale když to jezdilo tak to bylo docela solidní povození..
22:19:31
26.09.2006
26.09.2006

Samantus
-> rolls: no tak to ja mam Scorpika, a dostal sem se az k castecnemu rozmontovani automatu a sic nevyresic zavadu sem ho smontoval a kupodivu makal stejne jako pred tim, ale vyresila to vymena za jiny v cene litr:-) jinak kdo tu tvrdi ze na forda sou drahy ND tak at si koupi mercedesa a pak to bude ten spravnej orgac, jinak ja se chystam v daleke budoucnosti (3-5let) na MB E classe 1995 - 98, ale nejspis to vypada na scorpio 95-98
22:19:06
26.09.2006
26.09.2006

petr s
-> Baghira: Kde jste je proboha hledali?
22:15:15
26.09.2006
26.09.2006

Baghira
-> King: To mě připomíná, když za mnou o víkendu přijel kámoš s TT, jestli bych mu nepomohl vyměnit svíčky...no pomohl bych, kdyby jsme je našli :-). Prostě bez demontáže turba a nevim čeho ještě nebyli pomalu ani vidět, natož je vyměnit :-).
22:11:54
26.09.2006
26.09.2006

rolls
-> King: no ja som zvladol doliat vodu do ostrekovaca a vymenit ziarovku v zadnom obrysovom svetle...mozno sa pokusim este doliat olej a to bude cele

21:57:44
26.09.2006
26.09.2006

King
-> rolls: No já už jsem se dopracoval do stádia svépomocné výměny halogenky v předním světlometu (MKIV) :) No a když už mi v servisu ukázali, jak se sundává ten dekl z motoru, možná bych troubleshootoval dál, ale za měsíc bude nová Ghia, tak snad bude pár tisíc km klid :)
21:46:19
26.09.2006
26.09.2006

rolls
-> King: este nie ale na fordclubs.org som sa registroval, celkom zaujimave rady sa tam clovek podozveda, vcera som si kupil manual na mondeo ale ked som pozrel pod kapotu tak sa mi do toho moc pustat nechce 

21:42:07
26.09.2006
26.09.2006

King
-> rolls: A v Mondeu clubu už ses registroval? :c) (cmc.fordclubs.org/) Já jsem pasivní člen no.777 :c) S myšlenkou koupit starší Mondeo pro rodinu jsem koketoval už dávno, ale protože mi ho nadělil za slušnej měsíční paušál i s kartou na dehet současnej zaměstnavatel, nic se kupovat nebude :c)
21:40:15
26.09.2006
26.09.2006

rolls
-> Baghira: co sa tyka ceny tak to je slusne si myslim..ja osobne som s auti viac ako spokojny
21:38:53
26.09.2006
26.09.2006

rolls
-> Baghira: no to je model Mk2...no mne osobne sa ten model nepaci kvoli tym svetlam ale inac slusne auti


21:20:17
26.09.2006
26.09.2006

Targa
-> U-Geen:


21:13:39
26.09.2006
26.09.2006

Baghira
-> rolls: Tak to tady kombajn 98 (novější maska), s nějakejma 100tis/km v plynu je tak za 100 tisíc, což je slušný.
21:04:53
26.09.2006
26.09.2006

rolls
no to moje ma rocnik 96 karoseria a zeby trpelo nejakou hrdzou to vobec nemozem povedat. co sa tyka dielov, preto mam to druhe mondeo nie? takze fakt nevidim problem. btw...treba si omrknut cenu mondea u nas a sotva niekto najde pod 100 tis...a to nevravim o tom ze ja mam dve za 80 

