skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
smyk
20:39:00
04.09.2006
04.09.2006

petr s
-> Honza "Bobr": S tím se musíš naučit a pak by ses divil co to umí
20:29:58
04.09.2006
04.09.2006

Honza "Bobr"
A kruci, vy tu probíráte smyky a práci a mě došlo, že už druhou zimu nebudu mít zadohrab. Ach jo, v zimě byla se škůcou vždycky sranda. Ale ten předohrab je strašně neochotnej na jakoukoliv akci ve sněhu. Na ledě možná, ale jinak ani guvno. Včecko abych tahal přes ručku . . . nuda a vytahaný lanka

22:35:17
02.09.2006
02.09.2006

Don Carlos
-> JoseA: Spíš, jak to píšeš? ... Už sme se o tom kdysi bavili. :)
14:38:55
02.09.2006
02.09.2006

JoseA
-> Don Carlos 02.09.06 14:33:28: NJN, teď už možu, nejsu na něm závislý a mám jinú prácu. Krom toho lituju že sem mu nedal přes tlamu už dávno za to jeho jednání

14:33:28
02.09.2006
02.09.2006

Don Carlos
-> JoseA: Ty voe, jak to mluvíš?!
14:30:55
02.09.2006
02.09.2006

JoseA
Taky už sem cosi zažil, poprvé sem dostal smyk když sem si vezl od známého wartburga po opravě brzd. Bylo to v největších mrazech, na cestě ujezděný sníh. Brzdy byly spravené skvěle, tak sem zaplatil od odjel vesnice (prdel světa). Je to úsek možná 4-5km samá zatáčka, silnice třetí třídy neudržované. Jel sem si asi 40km/h a bez problémů vybíral zatáčky, ikdyž sem vždycky jel do zatáčky trochu v protisměru, nebo silnice je tam fakt úzká. V tom přede mnou další zatáčka, ale najedou vidím jak doproti valí audi A6 asi dvojnásobnou rtychlostí jako já a samozřejmě prostředkem cesty. Tak sem si v zatáčce ještě trošku přibrzdil....
"A sakra.. ty brzdy sou spravené fakt dobře" řekl sem si, když mě začal předjíždět ultralehký zadek wartburgu. Tak sem zatáčku projel bokem, ale to znamenalo, že sem zabral už uplně celou šířku cesty a řidiči audiny nepomohlo ani částečně vjet do závěje. Se škodovkama 120LX/130L sem v zimě žádné problémy neměl, jenom sem nesměl na namrzlé cestě prudce přidávat. Předminulou zimu mě ještě štrýchnul do Transita řidič s fiatem ducato. Byla to jeho vina, jak sem viděl že je rozjetý z kopce na tom náledí, hned sem vjel na krajnici až do závěje a čekal jestli to ukločíruje... Neukočíroval, promáčklé dveře a on toho měl víc (nárazník, světlo, blatník). Bohužel ačkoliv sem neměl na nehodě vinu, první sem zavolal (bývalému)šéfovi (jeho auto) a ten mi řekl, ať v žádném případě nevolám policajty, že mám z chlapa zkusit dostat nějaké prachy a kdyby to chtěl řešit přes fízly tak rači ujet
.... Ten zkurvysyn totiž nutil zaměstnance jezdit v autě bez platné STK. Tak chlap samozřejmě u sebe prachy neměl a tak sem odjel bez peněz a s promáčklými dveřmi. Výčitky za to, že sem mu rozbil auto sem poslouchal až do doby kdy sem konečně dostal rozum a vysral se na toho hajzla a sehnal si jinou práci. Ikdyž se mnou v tom autě tehdy jel spolupracovník který se mě ve všem zastal, nebylo to nic platné a to auto sem spravoval sám.
"A sakra.. ty brzdy sou spravené fakt dobře" řekl sem si, když mě začal předjíždět ultralehký zadek wartburgu. Tak sem zatáčku projel bokem, ale to znamenalo, že sem zabral už uplně celou šířku cesty a řidiči audiny nepomohlo ani částečně vjet do závěje. Se škodovkama 120LX/130L sem v zimě žádné problémy neměl, jenom sem nesměl na namrzlé cestě prudce přidávat. Předminulou zimu mě ještě štrýchnul do Transita řidič s fiatem ducato. Byla to jeho vina, jak sem viděl že je rozjetý z kopce na tom náledí, hned sem vjel na krajnici až do závěje a čekal jestli to ukločíruje... Neukočíroval, promáčklé dveře a on toho měl víc (nárazník, světlo, blatník). Bohužel ačkoliv sem neměl na nehodě vinu, první sem zavolal (bývalému)šéfovi (jeho auto) a ten mi řekl, ať v žádném případě nevolám policajty, že mám z chlapa zkusit dostat nějaké prachy a kdyby to chtěl řešit přes fízly tak rači ujet
.... Ten zkurvysyn totiž nutil zaměstnance jezdit v autě bez platné STK. Tak chlap samozřejmě u sebe prachy neměl a tak sem odjel bez peněz a s promáčklými dveřmi. Výčitky za to, že sem mu rozbil auto sem poslouchal až do doby kdy sem konečně dostal rozum a vysral se na toho hajzla a sehnal si jinou práci. Ikdyž se mnou v tom autě tehdy jel spolupracovník který se mě ve všem zastal, nebylo to nic platné a to auto sem spravoval sám.11:22:22
02.09.2006
02.09.2006

KEAN
-> zbysak:


21:37:37
01.09.2006
01.09.2006

King
-> pajavlk:
Hmm.....s lpg se tohle nestane
Hmm.....s lpg se tohle nestane
20:05:39
01.09.2006
01.09.2006

Nwkt
-> Esso: O tom sněhu mi povídej, v zimě sem málem přerazil takovej malej stromek
mrcha mi nezatočila doprava 
mrcha mi nezatočila doprava 
18:11:25
01.09.2006
01.09.2006

pajavlk
-> King: když sme naposled zkoušeli školu smyku dopadlo to takhle 
skoda.stable.cz/cz/index. php?id=4&i...

skoda.stable.cz/cz/index. php?id=4&i...
17:49:32
01.09.2006
01.09.2006

Esso
-> Syny: kdyz budes zatacet a zaslapnes na snehu tak to proste dal bude sankovat obcas kdyz mas stesti tak chytis nejaky misto kde ze to zasekne a zastavi nebo hodne velkou rychlosti roztoci na druhou stranu
A jinak s osobakem je to blby kdyz se to nekde zacne smykat ale s nakladakem to je teprv prdel kdyz vidite jak na zastavce v zatacce stoji babka vo holy a ty jenom jedes s nalozenejma osmy tunama pisku presne na babicku.Kruty to zazitek nastesti i tim nakladakem se da jezdit driftem
A jinak s osobakem je to blby kdyz se to nekde zacne smykat ale s nakladakem to je teprv prdel kdyz vidite jak na zastavce v zatacce stoji babka vo holy a ty jenom jedes s nalozenejma osmy tunama pisku presne na babicku.Kruty to zazitek nastesti i tim nakladakem se da jezdit driftem

17:19:47
01.09.2006
01.09.2006

zbysak
-> KEAN: chce to nejezdit mokrejma zatackama kilodeset 

13:40:35
01.09.2006
01.09.2006

KEAN
Kdyz sme u tech smyku, tak taky pridam jednu moji spatnou zkusenost: V110km/hod sem ho chytil v mokre zatacce, 2x me to hodilo a sel sem pres strechu 

13:08:53
01.09.2006
01.09.2006

Gryzly
-> King 31.08.06 23:20:18: A občas nějaký dobitý disk. ;-)
06:39:34
01.09.2006
01.09.2006

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Tuzinger: opitym bez pásů jen to nejhorší
02:13:02
01.09.2006
01.09.2006

Probek 36 - zrušená registrace
foto
02:12:03
01.09.2006
01.09.2006

Probek 36 - zrušená registrace
Tak pridam fotku kamosovho fiata pre vystrahu.Bol opity a isiel cez zimu na diskoteku ci kam.Isiel asi 60 a v zakrute dostal smyk.Na kazdej strane vozovky bol namrznuty zavej.Vyletel na jeden zavej a myslel si ze tam ho to zastavi,ale ono ho to odrazilo na opacnu stranu na ted druhy zavej a ten ho tiez samozrejme nezastavil ale ho preletel.Smola bola ze tam bol svah asi 4m a tam potok.Samozrejme ze nemal pas a spolujazdec tiez nie takze im to otrieskalo hlavy.Inak ziadne zranenia.Ale vraj nebolo moc prijemne vyliezat z auta do potoka pri teplote -10
00:31:57
01.09.2006
01.09.2006

King
-> Syny: Nevím, nebyl jsem tam, ale možná primární problém za daných podmínek je ta rychlost
Možná by pomohlo použití "manuálního ABS" tzn. přerušovanýho brždění, ale od stolu se to skutečně posoudit nedá ¨:)
Možná by pomohlo použití "manuálního ABS" tzn. přerušovanýho brždění, ale od stolu se to skutečně posoudit nedá ¨:)00:12:43
01.09.2006
01.09.2006

Syny
Mel sem podobnej zazitek, jel sem pulkou auta po snehu a pulkou po asfaltu a ustrelilo mi to a ja se ritil na svodidla do protismeru kde jeli auta... Dupnul sem na brzdu ale jelo to samo dal... Tak sem strhnul volant na druhou stranu a pustil brzdu a auto sebou skublo na druhou stranu, a dostal sem smyk na druhou stranu, ale uz se dal ridit... Stacilo jen lehce pridat plyn a vydriftoval sem to tak tak pred protijedoucim autem a tak 20cm od svodidel... Stalo se mi to v 80ti a bylo to docela veseli, kazdopadne kdyby nekdo brzdil a zatacel, tak stejne tak jako tak pojede rovne nebo co jineho se stane? Nezkousel sem to takze nevim...
23:20:18
31.08.2006
31.08.2006

King
-> formalin: Každopádně jseš pašák, že ses dokázal pochlubit :c) Asi to bude chtít při prvním sněhu vyrazit na nejbližší prázdný parkoviště a blbnout a blbnout :) Dělám to tak každou zimu a těch pár stovek za PHM a sjetý vzorky se myslím už několikrát bohatě zaplatilo. Jak ta reakce na smyk není "pudová", je to k ničemu a vybavovat si poučky z instruktážní videokazety při smyku je fcelku napikaču :) Ono je vždycky po bitvě hodně generálů, ale např. je až z podivem kolika procentům zkušenejch driverů chcípne při krizovým brždění motor

23:18:59
31.08.2006
31.08.2006

Skoda RBK - zrušená registrace
ja si myslím že keď niekdo svoju skodulu pozná tak až taká nevyspytatelná zase nie je ale všetko je o skúsenostiach, veď človek sa učí stále a nikto učený z neba nespadol ( až na výnimky a tých je absolútne minimum) takže pekne trénovať, trénovať a trénovať ako lenin vravieval
a šmyky sa dajú cvičiť aj za mokra nielen za ľadu a snehu
a šmyky sa dajú cvičiť aj za mokra nielen za ľadu a snehu22:11:21
31.08.2006
31.08.2006

pajavlk
-> Rabbit: otočím se o půl otáčky ujele prdel a stojím i když to hrabe a zase se to pomalu rozjíždí a to samý asi nemám takovej cit v rejdu abych to ukočíroval
21:31:43
31.08.2006
31.08.2006

Rabbit
pajavlk:
Na suchu sem to nezkoušel. Ale na ledu nebo sněhu zastavíš, namotáš si plnej rejd, dáš za dva, prošlápneš plyn na podlahu, pustíš spojku a už se točíš.
Na suchu sem to nezkoušel. Ale na ledu nebo sněhu zastavíš, namotáš si plnej rejd, dáš za dva, prošlápneš plyn na podlahu, pustíš spojku a už se točíš.
21:19:04
31.08.2006
31.08.2006

Hurdis
-> formalin: ale upozorňuju, že cena za celodenní kurz je astronomická!
např. já mám jeden polygon cca 40 km (zde se natáčelo i zmiňované video Bourá jen blb) a cena za komplet je 4200,-
existují ale i levnější varianty, jen záleží na umístění
třeba zde kurzy od 1 do 8 dní od 1400 do 11000
jiforcars.cz/
např. já mám jeden polygon cca 40 km (zde se natáčelo i zmiňované video Bourá jen blb) a cena za komplet je 4200,-
existují ale i levnější varianty, jen záleží na umístění
třeba zde kurzy od 1 do 8 dní od 1400 do 11000
jiforcars.cz/
21:07:14
31.08.2006
31.08.2006

formalin
-> Hurdis: o skole smyku som u nas este nepocul len na discovery chanenel
ale asi fakt sa skusim porozhliadnut po tejto skole.dik
ale asi fakt sa skusim porozhliadnut po tejto skole.dik20:59:41
31.08.2006
31.08.2006

Hurdis
-> formalin 31.08.06 20:26:31: na podobnou situaci se nikdy 100% nepřipravíš, ale jestli máš strach, že příště zase zazmatkuješ, doporučuji navštívit školu smyku, na celodenní kurz je to ovšem hrozivá cena, ale i přesto myslím, že to nejsou vyhozené peníze
u nás například některé pojišťovny nabízí k povinnému ručení zdarma jeden (ale velmi zkrácený) kurz
nebo alespoň shlédni video typu Bourá jen blb a situace si vyzkoušej někde mimo provoz na bezpečné ploše
každé podobné rady profesionálů mají hodnotu, i když ti asi spousta machrů u piva bude tvrdit opak
u nás například některé pojišťovny nabízí k povinnému ručení zdarma jeden (ale velmi zkrácený) kurz
nebo alespoň shlédni video typu Bourá jen blb a situace si vyzkoušej někde mimo provoz na bezpečné ploše
každé podobné rady profesionálů mají hodnotu, i když ti asi spousta machrů u piva bude tvrdit opak
20:33:11
31.08.2006
31.08.2006

pajavlk
hele eště se zeptám jak děláte kolečka ? povedlo se mi to jenom jednou v zimě na sněhu že sem levým předním stál na mistě a točil se okolo jeho osy jindy už se mě to nepovedlo vim že sem pomalinku jel dal za jedna roztočil to a v plnym rejdu pustil spojku ale vždycky mě jen předběhla prdel a zastavila se a pak se zas rozjížděla je na to nákej fígl ? 

20:26:31
31.08.2006
31.08.2006

formalin
bojim sa ze ak opet zazijem taku situaciju a nebudem duchapritomny , spravim opet tu istu chybu

20:24:29
31.08.2006
31.08.2006

formalin
chalani drzal som brzdu jednak preto lebo moje podvedomie a navyky na tuto situaciu niesu spravne. A prva myslienka co ma napadla ked mi brzdy"nefungovali&qu
ot; je ze mi fakt nefunguju lebo prave riesim jeden problem ze mi unika brzdovka a v tej chvili ma napadlo ze amen brzdy su v kybli. a preco som nepodradil fakt neviem
nenacvicena udalost. asi aj to zahra na vahu ze clovek talci jednou nohou a potom zmeravie ak na take situacie nieje zvyknuty. jednoducho dostal som "jeleni efekt"toje ked vyde jelen na cestu a si ta vsime tesne pred sebou tak sa nepohlne ale zmaeravie

nenacvicena udalost. asi aj to zahra na vahu ze clovek talci jednou nohou a potom zmeravie ak na take situacie nieje zvyknuty. jednoducho dostal som "jeleni efekt"toje ked vyde jelen na cestu a si ta vsime tesne pred sebou tak sa nepohlne ale zmaeravie

19:42:59
31.08.2006
31.08.2006

Skoda RBK - zrušená registrace
minno: keby dačo šlo oproti tak by si to tu nenapísal

19:01:58
31.08.2006
31.08.2006

minno
ja som naposledy dostal smyk pred vyse rokom (zimu a sneh neratam, vtedy je to bezne a ocakavane), ked sme mali v praci este Daciu DoubleCab. Vyrazil som s kolegom z mesta, prsalo. Siel som tak 60 a predo mnou siel nejaky nakladiak. Ten vyhodil blinker doprava a zacal brzdit. Tak som chcel pribrzdit aj ja, sliapol som na brzdu, ale takou beznou silou, vobec nijako silno. Auto sa pekne rozplavalo a ja som to nejako zacal zachranovat. Auto preslo do protismeru, a kym nakladiak stihol odbocit doprava, mne sa to podarilo nejako vyrovnat. Mal som dusu v krku :-) Nastastie nic neslo oproti.
18:50:47
31.08.2006
31.08.2006

minno
-> formalin: dupanim v smyku na brzdu ten smyk uz nezachranis, len ho predlzis a nepomoze nic ine len tu brzdu pustit a odblokovat kolesa.
17:44:42
31.08.2006
31.08.2006

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Skoda RBK: já sem na letních odjezdil dvě zimy bez nehody... (akorát jednou sem se nechtěně otočil...) a to jen proto že sem nejezdil 70
17:43:26
31.08.2006
31.08.2006

Rooney - zrušená registrace
-> Skoda RBK: aha

17:41:24
31.08.2006
31.08.2006

Skoda RBK - zrušená registrace
Rooney: celoročné=horšie ako letné
17:40:19
31.08.2006
31.08.2006

Rooney - zrušená registrace
-> Peťa Klíč: mno tata má taky OR 34 myslím
, a to jsou celoroční
, a to jsou celoroční17:40:05
31.08.2006
31.08.2006

Skoda RBK - zrušená registrace
Peťa Klíč: ja som odjazdil celú zimu na letných ale na túto som sa už pripravil a zohnal 90percentné zimné dunlopy. Ale musím sa priznať že niekedy som musel nechať auto u kamaráta lebo mi lepilo že sa niekde vykotím alebo som vôbec na shade nikde nešiel.
17:14:44
31.08.2006
31.08.2006

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
no ze začátku sem si smyky zkoušel různě přivodit... a jednou se mi to nevyplatilo... 80... švic to naa křižovatce doleva ... (mokro) jeden smyk, druhej smyk, předek do škarpy, přede mnou sloup... pravej rejd... zaparkoval sem 10cm vedle toho sloupu... odnesl to plot... je to už pomalu dvá roky... a ten plot je furt zbouranej...
-> pajavlk: čeče na letních... po sněhu... 70 ?? ty si sebevrah !!!
-> pajavlk: čeče na letních... po sněhu... 70 ?? ty si sebevrah !!!

17:00:45
31.08.2006
31.08.2006

Rooney - zrušená registrace
Latošní zimu, bude Rápo pěkně v teplé garáži.
Papíry dám do depozitu a hotovo.
Jezdit v zimně je vo hubu.
Nebál bych se toho že to někde nabořím já, na to sem až moc opatrny, ale toho že to někdo naboří do mně.
Loňi to bylo x blbců, kterým sem se na poslední chvilku vyhnul

Papíry dám do depozitu a hotovo.
Jezdit v zimně je vo hubu.
Nebál bych se toho že to někde nabořím já, na to sem až moc opatrny, ale toho že to někdo naboří do mně.
Loňi to bylo x blbců, kterým sem se na poslední chvilku vyhnul

16:56:29
31.08.2006
31.08.2006

Rooney - zrušená registrace
-> pajavlk: no já měl taky podobny zážitek.
Jel sem po rovince, předemnou fakýr s totaálně zasněženýmy světly, jen sem se pro něco natáhl do kastlíku, tak 2s nepozornosti, podívám se na fakýra, a " kua on stojí"
brzda na plno + ručka -( pro jstotu
), jel sem tak max 40
Stejně to bylo prd platný, byla ledovka jako kráva, pak sem si všiml že na pravý straně cesty je závěj, okamžitě sem tu brzdu pustil, poslal to do té závěje a zase zašláp brzdu.
Mno zastavil sem tak 5cm od toho magora.
Kdyby mu šly aspoň vidět brzdové světla, tak sem si toho všimnul ještě dříve
Jel sem po rovince, předemnou fakýr s totaálně zasněženýmy světly, jen sem se pro něco natáhl do kastlíku, tak 2s nepozornosti, podívám se na fakýra, a " kua on stojí"

brzda na plno + ručka -( pro jstotu
), jel sem tak max 40Stejně to bylo prd platný, byla ledovka jako kráva, pak sem si všiml že na pravý straně cesty je závěj, okamžitě sem tu brzdu pustil, poslal to do té závěje a zase zašláp brzdu.
Mno zastavil sem tak 5cm od toho magora.
Kdyby mu šly aspoň vidět brzdové světla, tak sem si toho všimnul ještě dříve

16:45:03
31.08.2006
31.08.2006

Rabbit
Tomik...:
V loni v timě se mi stalo něco podobnýho: Jedu po rovině a blíží se zatáčka kam potřebuju jet (asi tak 110°). Nevim kolik sem tam měl, buď 60 nebo 80. Vim že sem přibrzdil a podřadil jak sem zvyklej na suchu. A v půlce zazáčky sem začal přidávat (taky jak to dělám na suchu). Najednou cejtim, že mi utiká zadek do boku. Jak řikáš, naštěstí sem na brzdu ani nepomyslel. Pustil sem plyn a rovnal volantem. Byla obrovská klika, že nejelo nic proti.
pajavlk:
Přesně, to potom člověk zistí, že je nejlepší buď jet na dvojku krokem a nebo nejezdit vubec. Já sem totiž zistil, že na sněhu se nedá dělat nic. Nesmíš prudce přidávat, brzdit ani zatáčet.
V loni v timě se mi stalo něco podobnýho: Jedu po rovině a blíží se zatáčka kam potřebuju jet (asi tak 110°). Nevim kolik sem tam měl, buď 60 nebo 80. Vim že sem přibrzdil a podřadil jak sem zvyklej na suchu. A v půlce zazáčky sem začal přidávat (taky jak to dělám na suchu). Najednou cejtim, že mi utiká zadek do boku. Jak řikáš, naštěstí sem na brzdu ani nepomyslel. Pustil sem plyn a rovnal volantem. Byla obrovská klika, že nejelo nic proti.
pajavlk:
Přesně, to potom člověk zistí, že je nejlepší buď jet na dvojku krokem a nebo nejezdit vubec. Já sem totiž zistil, že na sněhu se nedá dělat nic. Nesmíš prudce přidávat, brzdit ani zatáčet.
13:09:51
31.08.2006
31.08.2006

pajavlk
jj smyky to je věda
taky si pamatuju jak sem se kolikrát klouzal nejhorší zážitek sem měl když sem si pučil sousedovu stopětku a ten měl OR34 celou zimu já jezdil na traktorech takže sem byl zvyklej brzdit razantně a tak no a pak sem jel za mladou v zimě takovou prohrnoutou cestou že se tam vešlo auto jel sem tak 70 a na vteřinu sem se podival do zpětnýho a když sem se podival zpátky dopředu vidim jak ze zatáčky vyjela proti mě další šáde okamžitě sem šel do brzd jenže se ozvalo huiiiiiiiii a jel sem jak sáňka tak plnej rejd doprava (byla tam vysoká závěj) ale brzdu sem držel furt jel sem jak sáně proti tomu předemnou a tak pět metrů předním sem tu brzdu pustil a modlil se ať ustřelí ... ustřelil předek narval sem to do závěje všude lítal sníh přes okno sem neviděl trochu to zadrncalo a zůstal sem stát narvanej v závěji pravej bok auta byl úplně pod sněhem předek celej ucpanej sněhem ty díry v masce ke chladiči
tak sem vylez a musel sem se projít několikrát dokola abych to rozdejchal jak se mě klepali ruce sem ani nemoh chcípnou motor když si pak uvědomíte že ste mohli zabít sebe i toho co jel proti mě ten se musel podruhý narodit
když sem se vzpamatoval a šáde vytáh ze závěje tak sem celou další cestu nepřekročil 50km/h i když to bylo po rovnejch solenejch silnicích
každej řidič by si podle mě měl projít něčím takovým co mu srazí hřebínek když si myslí jak to na sněhu umí 
taky si pamatuju jak sem se kolikrát klouzal nejhorší zážitek sem měl když sem si pučil sousedovu stopětku a ten měl OR34 celou zimu já jezdil na traktorech takže sem byl zvyklej brzdit razantně a tak no a pak sem jel za mladou v zimě takovou prohrnoutou cestou že se tam vešlo auto jel sem tak 70 a na vteřinu sem se podival do zpětnýho a když sem se podival zpátky dopředu vidim jak ze zatáčky vyjela proti mě další šáde okamžitě sem šel do brzd jenže se ozvalo huiiiiiiiii a jel sem jak sáňka tak plnej rejd doprava (byla tam vysoká závěj) ale brzdu sem držel furt jel sem jak sáně proti tomu předemnou a tak pět metrů předním sem tu brzdu pustil a modlil se ať ustřelí ... ustřelil předek narval sem to do závěje všude lítal sníh přes okno sem neviděl trochu to zadrncalo a zůstal sem stát narvanej v závěji pravej bok auta byl úplně pod sněhem předek celej ucpanej sněhem ty díry v masce ke chladiči
tak sem vylez a musel sem se projít několikrát dokola abych to rozdejchal jak se mě klepali ruce sem ani nemoh chcípnou motor když si pak uvědomíte že ste mohli zabít sebe i toho co jel proti mě ten se musel podruhý narodit
když sem se vzpamatoval a šáde vytáh ze závěje tak sem celou další cestu nepřekročil 50km/h i když to bylo po rovnejch solenejch silnicích
každej řidič by si podle mě měl projít něčím takovým co mu srazí hřebínek když si myslí jak to na sněhu umí 
12:59:15
31.08.2006
31.08.2006

Tomik...
Tak když už tady takový téma je, tak se taky podělim... Asi před rokem jsem na mojim formanu měnil zadní tlumiče i pružiny z pickupa... Jel jsem se pak s mladou projet a byl jsem zvyklej, že když to vezmu do zatáčky, tak jak byly ty tlumiče v háji, že mě to mírně poodskáče a jedu dál... Ale jak tam byly ty nový, tak seděli úplně parádně, jel jsem taky z kopce do takový levý skoro vracečky, ale věděl jsem že tam zrovna nic nejede, už jsem byl tak ve čtvrtce, když mě docela zvostra začal předbíhat zadek, mladá se zarazila do sedačky, ale na brzdu mě teda ani nenapadlo šlápnout, to bych asi zkončil v tom lese co byl pode mnou, začal jsem točit na opačnej směr a tu zatáčku jsem projel úúúplně nádherně dveřma napřed, jak v rally
mladá se mnou nemluvila ještě půl dne... Dělal jsem, že jsem ten smyk udělat chtěl, ale prdel jsem měl řádně stáhnutou...

mladá se mnou nemluvila ještě půl dne... Dělal jsem, že jsem ten smyk udělat chtěl, ale prdel jsem měl řádně stáhnutou...

12:37:13
31.08.2006
31.08.2006

Hurdis
jasně, v krizovce uděláš blbost ani nevíš jak, proto je potřeba mít tyhle situace nacvičené a dělat je automaticky
letošní zimu hodlám odjezdit na zcela odlišném autě než 5 předchozích zim (jiná charakteristika převodovky, měkčí podvozek, těžký litinový motor, bez serva a poprvé na pořádných zimních kolech
) takže mám v plánu absolvovat před prvním sněhem trénink na zkušebním polygonu a pak v zimě na místních odstavných parkovištích
letošní zimu hodlám odjezdit na zcela odlišném autě než 5 předchozích zim (jiná charakteristika převodovky, měkčí podvozek, těžký litinový motor, bez serva a poprvé na pořádných zimních kolech
) takže mám v plánu absolvovat před prvním sněhem trénink na zkušebním polygonu a pak v zimě na místních odstavných parkovištích12:15:59
31.08.2006
31.08.2006

Rooney - zrušená registrace
-> formalin: Souhlasím s Hurdisem!
Ja jezdim 3roky, ale taky nejsem nějaký profík
, ale mít zadpnutou brzdu na podlaze a zatáčet?
, to je fakt sebevražda, tohle to už raději nedělej.
Buď jedno nebo druhe nikdy né naráz, a když už zatáčet , tak brzdit s citem
Vím, to se mi to kecá ze židle
, když je člověk ve stresové situaci, tak je vše těžší...
Ja jezdim 3roky, ale taky nejsem nějaký profík
, ale mít zadpnutou brzdu na podlaze a zatáčet?
, to je fakt sebevražda, tohle to už raději nedělej.Buď jedno nebo druhe nikdy né naráz, a když už zatáčet , tak brzdit s citem

Vím, to se mi to kecá ze židle
, když je člověk ve stresové situaci, tak je vše těžší...
12:14:56
31.08.2006
31.08.2006

formalin
-> Hurdis: ja neviem to vela casu nebolo odohralo sa tomozno vsetko za take 3 az 5s neviem ale bolo to kratko.Jasne skuseny by sa nad takym niecim ani nepozastavil ale ja som dost slusny a kludny sofer aj z tohodovodu lebo vem ze skodovka nije velmi stabilna[seriovka] no ano to ma hned po zastaveni napadlo a hodil som tam aj trojku ale spojku som mal na podlahe podvedome som talcil oboma nohma
12:02:34
31.08.2006
31.08.2006

Hurdis
-> formalin: no ono se to ze židle hezky říká, ale udělal jsi pár celkem velkých chyb,
se škodovkou jsem se něco nasmýkal (vlastně poslední rok jsem jí měl pouze na víkendovou zábavu, po mých oblíbených podhorských silničkách
)
nechci poc radit, na to jsou odborníci ve školách smyku, ale poslat auto s natočenýma kolama a zadupnutým pedálem
když už jsi měl podle toho co popisuješ "tolik" času, tak šlo určitě podřazovat a brzdit motorem, nebo použít průserové brždění v zatáčce- jet rovně a brutálně zaflokovat, pak pustit brzdu a teprve zatočit, tohle už mi párkrát zachránilo plechy, když jsem byl trošku rychlejší do zatáčky - díky panu Krestovi a jeho videu
se škodovkou jsem se něco nasmýkal (vlastně poslední rok jsem jí měl pouze na víkendovou zábavu, po mých oblíbených podhorských silničkách
)nechci poc radit, na to jsou odborníci ve školách smyku, ale poslat auto s natočenýma kolama a zadupnutým pedálem

když už jsi měl podle toho co popisuješ "tolik" času, tak šlo určitě podřazovat a brzdit motorem, nebo použít průserové brždění v zatáčce- jet rovně a brutálně zaflokovat, pak pustit brzdu a teprve zatočit, tohle už mi párkrát zachránilo plechy, když jsem byl trošku rychlejší do zatáčky - díky panu Krestovi a jeho videu
11:52:12
31.08.2006
31.08.2006

formalin
caute vcera som chytil svoj prvy smyk na mokrej vozovke[som z toho vygulany
] siel som tak kolo 70 po rovnej ceste a pravom pruhu.Cesta potom naberala spad dole kopcom a mierne sa zatacala do prava[tento usek so zatocenim moze mat tak 120m a za nim su hned ssemafory] Bol vecer a po dazdi a voda stekala dole kopcom no to som nevidel . stekala mierne. poznate ten pocit ked vidite zelenu na semofore a pridate no zrazu oranzova a hned cervena. dobe tak som pribrzdil brzdil
a zrazu citim ze nic idem dalej tak som dupol a nic idem dalej tlacil som do pedalu celou silou a siel dalej nenapadlo ma uvolnit spojku ,mal som zaradenu trojku. so stalcenym brzdovym pedalom naplno som isel dole kopcom a semafor sa blizil. na zakrute tej pravotocivej som issel rovno do druheho laveho jazdneho pruhu tak som skrutil volant naplno doprava no nic auto nereagovalo stale islo stale rovno a zacinalo pozvolna spomalovat.zrazu zastalo. stal som asi tristvrtinou auta v lavom jazdnom pruhu . mal som stastie zastavil som asi dva metre pred prechodom pre chodcov.nastastie nikto na nom prave nebol. a dasie stastie bolo ze ten co bol veda mna v jazdnom pruhu tak isel za mnou len par metrov ja neviem si 5.ale netrubil na mna ked som presiel do jeho pruhu asi videl ze co sa deje ked som mal kolesa vybocene doprava a isel som rovno. Ano priznavam som amater jazdim nieco cez rok a pol a mam najazdene nieco zhruba cez 20 000km. jasne ze som skusal smyky na snehu a hodinky ale to je fakt upne ine ked to skusate a cakate smyk a ste vo vytrzeni pred smykom. Ako ked idete domov a citite sa v pohode po celom dni . Hej a este jedna vec moja prva mienka bola ze mi nefunguju brzdy lebo prave riesim unikanie brzdovky.No po zatoceni volantu som pochopil co sa deje.No nic len som sa musel o tom podelit s ostatnymi. ak mate aj vy nejake zazitky a checet esa podelit tak prosim sem s nimi
] siel som tak kolo 70 po rovnej ceste a pravom pruhu.Cesta potom naberala spad dole kopcom a mierne sa zatacala do prava[tento usek so zatocenim moze mat tak 120m a za nim su hned ssemafory] Bol vecer a po dazdi a voda stekala dole kopcom no to som nevidel . stekala mierne. poznate ten pocit ked vidite zelenu na semofore a pridate no zrazu oranzova a hned cervena. dobe tak som pribrzdil brzdil
a zrazu citim ze nic idem dalej tak som dupol a nic idem dalej tlacil som do pedalu celou silou a siel dalej nenapadlo ma uvolnit spojku ,mal som zaradenu trojku. so stalcenym brzdovym pedalom naplno som isel dole kopcom a semafor sa blizil. na zakrute tej pravotocivej som issel rovno do druheho laveho jazdneho pruhu tak som skrutil volant naplno doprava no nic auto nereagovalo stale islo stale rovno a zacinalo pozvolna spomalovat.zrazu zastalo. stal som asi tristvrtinou auta v lavom jazdnom pruhu . mal som stastie zastavil som asi dva metre pred prechodom pre chodcov.nastastie nikto na nom prave nebol. a dasie stastie bolo ze ten co bol veda mna v jazdnom pruhu tak isel za mnou len par metrov ja neviem si 5.ale netrubil na mna ked som presiel do jeho pruhu asi videl ze co sa deje ked som mal kolesa vybocene doprava a isel som rovno. Ano priznavam som amater jazdim nieco cez rok a pol a mam najazdene nieco zhruba cez 20 000km. jasne ze som skusal smyky na snehu a hodinky ale to je fakt upne ine ked to skusate a cakate smyk a ste vo vytrzeni pred smykom. Ako ked idete domov a citite sa v pohode po celom dni . Hej a este jedna vec moja prva mienka bola ze mi nefunguju brzdy lebo prave riesim unikanie brzdovky.No po zatoceni volantu som pochopil co sa deje.No nic len som sa musel o tom podelit s ostatnymi. ak mate aj vy nejake zazitky a checet esa podelit tak prosim sem s nimi
