Někdy jsme tu řešili, za jakých podmínek můžeme za technický stav dostat body podle nového zákona o provozu na pozemních komunikacích a za kterých nám můžou odstavit vozidlo...jinak celé znění vyhlášky o technické způsobilosti vozidel...
www.e-law.cz/zakony/341_0
2.txt
§ 36
Závady na vozidle, které ohrožují bezpečnost
provozu na pozemních komunikacích
(K § 2 odst. 5, 6 a 7 zákona)
(1) Jsou-li na vozidle závady, které ohrožují bezpečnost
provozu na pozemních komunikacích, nesmí být vozidlo užito
v provozu na pozemních komunikacích, s výjimkou nouzového
dojetí.8)
(2) Závadou podle odstavce 1 v osvětlení vozidla je vždy,
a) nesvítí-li potkávací nebo brzdové nebo zadní obrysové světlo
alespoň na straně přivrácené do středu vozovky,
b) nelze-li přepnout dálková světla na potkávací,
c) způsobují-li světlomety oslnění,
d) jsou-li dodatečně namontovány nebo upraveny svítilny svítící
dopředu nepřerušovaně světlem jiné barvy než bílé, kromě
předních svítilen do mlhy žluté barvy a dozadu nepřerušovaně
svítící světlem jiné barvy než červené,
e) jsou-li chybně zapojeny svítilny nebo chybně propojeny svítilny
tažného vozidla a přípojného vozidla.
(3) Závadou podle odstavce 1 v zasklení vozidla je vždy
a) prasklé nebo poškozené čelní sklo ve stírané ploše o velikosti
větší než 20 mm,
b) zatemnění čelního skla na propustnost zjevně nižší než 75 %
nebo zatemnění předního bočního skla na propustnost zjevně
nižší než 70 %.
(4) Závadou podle odstavce 1 na výfukovém potrubí vozidla je
vždy netěsnost nebo neúplnost výfukového potrubí nebo zjevný zásah
do tohoto potrubí mající vliv na vnější hluk vozidla.
(5) Závadou podle odstavce 1 na karoserii vozidla nebo na
jeho podvozku je vždy poškození nebo deformace karoserie nebo
podvozku, včetně řízení a brzd, které může bezprostředně ohrozit
bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.
(6) Závadou podle odstavce 1, která má vliv na znečišťování
životního prostředí, je vždy zjevné unikání paliva, oleje nebo
mazacích tuků.
(7) Závadou podle odstavce 1 na pneumatikách vozidla je vždy,
a) je-li hloubka dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů
menší než 1,6 mm u vozidel všech kategorií a u mopedů menší než
1,0 mm,
b) obnažuje-li trhlina nebo poškození pláště pneumatiky na jejím
vnějším obvodu (oblast koruny, ramene, boku a patky) kostru
pneumatiky nebo ji narušují,
c) jsou-li namontovány pneumatiky různého rozměru na téže nápravě,
nejde-li o nouzové dojetí.
(8) Závadou podle odstavce 1 je vždy překročení největší
povolené hmotnosti vozidla nebo překročení největších povolených
rozměrů vozidla nebo jízdní soupravy, není-li vozidlo v režimu
zvláštního užívání pozemní komunikace podle zvláštního právního
předpisu.3)
(9) Závadou podle odstavce 1, která se týká spojení dvou nebo
více vozidel do jízdní soupravy, je vždy porušení požadavků na
vzájemné zapojení vozidel do jízdních souprav.
(10) Jsou-li na vozidle závady na brzdovém systému, které
znemožňují nebo by mohly znemožnit účinně zastavit vozidlo
(například prasklé brzdové hadice) nebo hrubé závady na řídicím
ústrojí (například zjevné deformace a nadměrné vůle), je vozidlo
nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích.