Svět motorů(asi?)

prohledat
110 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 26.04.2006 do 02.05.2006, založil/a Mišell
řadit dle data
22:51:56
27.04.2006
havlik
-> Crack: no panecku ty ses zase chytrej
22:50:38
27.04.2006
Crack
Jak to tak čtu,tak koukám že teda ABS je omyl historie a že všechny automobilky co ho tam dávaj dělaj špatně1
22:50:21
27.04.2006
Honza M
-> havlik: asi půjdu do fáčka 1
22:47:21
27.04.2006
havlik
-> Honza M: vid to je v prd*li
22:46:12
27.04.2006
Pavel P..
-> havlik: no je mi to jasný... jako bych nic neřekl...
22:46:09
27.04.2006
Honza M
-> kirri: kurnik my fakt nemáme ferari? 1
22:45:10
27.04.2006
havlik
-> Pavel P.: no tak o facku bych se vubec nezminoval4
22:43:38
27.04.2006
Pavel P..
-> havlik: buď v klidu fáčko na tom neni o moc líp....
22:16:30
27.04.2006
havlik
-> kirri: fakt ne? a ja si furt myslel ze jo dvoje dvere mam taky a cervena barva skoro jak na F1 a ona je to jen skodovka12 12
22:15:38
27.04.2006
kirri
Hele víte co mě tady fascinuje?
6e někteří tady dokážou tvrdit, že snad Škodovka je lepší než nový auto s ABS, to není jen v tomhle tématu, už se to řešilo i v zimě, no někteří mě fakt zarážejí, ona Škodovka opravdu není Ferrari, fakt ne4
22:11:37
27.04.2006
Pavel P@nkáč
-> COL: Jak jsi tady psal s tím ABS jak jsi zkončil v půlce křižovatky se mě stalo to samý, se mě rodičův opl rozkákal na dírách a já jsem skončil na druhé straně křižovatky nic zrovna nejelo naštěstí..bez ABS bych neměl problém...jinak já abs nemám moc rád
22:09:51
27.04.2006
Honza M
-> COL: téměř nulové nároky na řidiče 3
22:09:09
27.04.2006
Pavel P@nkáč
Taky podle mě na škoduly hraje roly lehkej předek naproti autům co mají motor ve předu
21:46:18
27.04.2006
COL
Posilovac je jen o sile na pedal a s maximalnim moznym zpomalenim nema nic spolecnyho. Jen s nim dokaze naplno brzdit i 40kg blondyna misto 100kg medveda.
Flekujici auto, a to jakekoliv, brzdi vzdy spatne.
Kydsi jsme srovnavali thalii s ABS s pneu sire 175 se skoduli s 185 a zadny podstatny rozdil se neukazal. Pochopitelne se s tou skoduli nesmykovalo. Test probihal na suchu.

Nespornou vyhodou abs je zachovani stopy a temer nulove naroky na ridice. Kdyz jsem na polygonu zkousel plne brzdeni v octavce rs ze 180 na nulu, tak jsem se u toho docela nudil :o).
19:52:02
27.04.2006
p.b.
-> Honza M: Nebudem, ale opravdu mě dostává když si někdo myslí že flekující šáde brzdí líp jak new car s ABS. Porovnávat se to nedá...
19:47:29
27.04.2006
Honza M
-> p.b.: no jasně ale nebudeme tady přeci srovnávat lagunu a řadu 742. To by trošku postrádalo smysl... 4
19:46:10
27.04.2006
p.b.
-> Honza M: No já se se stofkou bez posilovače něco najezdil a myslel jsem si jak mi to brzdí... Po přesednutí do rapida jsem si říkal jak jsem byl hloupej když jsem si myslel jak mi kilo brzdí... a při přesednutí do novýho auta, si říkám že jsem docela sebevrah když jezdim se škodovkou :))
19:44:02
27.04.2006
Honza M
-> p.b.: posilovač je snad jen o síle na pedál ne? Zaflokovat se dá klidně i š100 a užovky bez posilovače. Jen se na to musí víc dupat 1
19:42:26
27.04.2006
p.b.
-> Honza M: No je fakt že ty zmatený 165 neví co maj dělat. Ale jen gumama to opravdu není, stačit se kouknout na posilovač brzd u laguny a u škůdky... S posilovačem co je velkej jako kýbl se hned jinak brzdí. Ale klidně se zastávej škůdky, mám proto pochopení :))
19:38:54
27.04.2006
Honza M
-> p.b.: to bude asi taky trošku gumama. Většina lidí má na šáde 165/80. Ale rozdíl s gumama 185 a 4pístkama by asi pocítit byl...
19:36:38
27.04.2006
p.b.
Článek: Dneska jsem na něj koukal, nepřipadá mi jako hanění, celkem pěkně sepsanej (nečetl jsem celej) pěkný fotky. Na svět motorů až moc dobrý :))

Brzdy: Kdo si myslí že když 120 flekuje tak brzdí líp jak nový auto s abs je... asi trošku mimo :) Jako jo když jedu s rapidem tak neni problém zablokovat kola při brždení třeba v 60km/h a pak jet smykem, ale když si pujčím od otce lagunu (samozřejmě s ABS), tak je při brždení úplně cítit jak se to auto přibíjí k silnici a brzdná dráha je fakt někde jinde. Prostě new káry z abs brzdí líp než škůdka...
19:18:13
27.04.2006
Fantozzi
Ten článek v SM je náhodou parádní, a tím tvrzením o kroku vedle lze souhlasit. kdo si to přečte, pochopí.

Nevím jak brzdění, ale myslím, že yarisek, nebo swift by škodovku porazil mininálně stejně, jako ten Espace... Mám škodovky rád, ale slepě a za každou cenu je obhajovat a rvát se za ně nebudu
18:53:55
27.04.2006
Kapřík - zrušená registrace
ABS brzdi prave na 70-80% ...
18:53:09
27.04.2006
Kapřík - zrušená registrace
jak se skutecne ma ABS prakticky dokazany ze pokud je auto ve stavu v jakym ma bejt cili udrzovany tak ,nejlepsi brzdny efekt ma brzda tehdy kdyz se kolo brzdni na 70-80% rychlosti auta to je nejucinejsi brzdeni (hodnota 1 ) s tim ze kadzej povrch ma jinej soucinitel adheze , a pri plne zablokovanym kole je ucinek asi 0,6 kdyz vemu ze 1 jako maximalni hodnotu
15:58:38
27.04.2006
kirri
-> Baghira: no třeba jo, ale jim šlo hlavně o to, ať lidi vidí kam a jak se za ty léta všechno posunulo
15:53:32
27.04.2006
Labros
je pravda, že to srovnání je dost zavádějící.
Spíš by bylo objektivnější, kdyby jako to nový auto vybrali něco ze stejný třídy, pak by to asi mělo i podobnou velikost pneu. Nějakej Swift nebo Yaris nebo tak něco. Možná by to dopadlo stejně, možná líp nebo i hůř pro škodovku.
15:37:16
27.04.2006
Baghira
-> kirri: No jde o to, že tam porovnávali 120cu s uplně novym Renaultem Espace, což je trochu o dvě třídy jinde...
15:20:14
27.04.2006
COL
->kirri: mozna maji navyky z aut bez abs, kde kdyz to zejmena pri vyssi rychlosti s metodou brzdeni "feed forward" prezenes - tedy to zaslapnes moc, tak to muze byt pekny pruser... tak radeji brzdi metodou "feed back" tedy podle toho, jake je okamzite chovani vozu to je pomale. Nejlepsi je samo vhodny mix obojiho...
15:14:01
27.04.2006
COL
-> kirri: ony ty ABSkove "krece" jsou celkovemu ucinku abs spise na zavadu, kdyby to rizeni skluzu otacek kola bylo spojite, brzdilo by to jeste lepe, ovsem to by nikdo nezaplatil...
14:42:27
27.04.2006
kirri
-> Labros: ono je to o zvyku, já jezdím spíš už defenzivně, ale někdy je to opravdu zajímavý co to dělá1
14:39:09
27.04.2006
Labros
-> kirri: a kvůli takovým dávají brzdovýho asistenta, ze kterýho se mi chce blejt - pomalu sešlápneš bzdu skoro na podlahu aniž by se něco dělo a naopak trochu rychleji zareaguješ a auto skoro zastaví
14:37:59
27.04.2006
kirri
-> COL: ABS neumí simulovat neumí nikdo, to by musel mít smrtelné křeče :-))))
14:37:03
27.04.2006
Labros
-> COL: to je dobře - pak by totiž ABS nemělo smysl ani na mokru 1
14:36:55
27.04.2006
kirri
-> Labros: a to jsem ještě někde v SM a nebo CarAutu četl nějakou poznámku instruktora školy smyku, že někteří řidiči prostě neumějí brzdit..... (nesešlápnou brzdový pedál naplno)
14:36:21
27.04.2006
COL
Vsak jsem to preci psal stylem - co je teoreticky mozne, plus pak to, co je pro praxi vhodnejsi (a tim je nepochybne ABS)....
ABS simulovat umi malo kdo - tedy v kriticke situaci :o) a rovince bez provozu se tomu da alespon priblizit....
14:32:26
27.04.2006
Labros
-> COL: tak to jsem netušil, že když říkáš že auto bez ABS brzdí stejně dobře, že předpokládáš, že v autě sedí řidič, který dokáže nohou věrně simulovat ABS. Naopak jsem předpokládal, že v něm sedí průměrný řidič. Případ řidiče, který brzdu zašlápne ať se děje cokoliv, jsem ani neuvažoval.
14:30:30
27.04.2006
COL
-> Labros: plus tvrdim to, ze az na vyjimky, z nichz jednu jsem uvedl, je lepsi v aute abs mit...
14:27:54
27.04.2006
COL
-> Labros: tvrdim, ze kolo brzdi nejlip kolem hranice smyku, pri optimalnim otackovem skluzu. Coz jde jak pomoci ABS, tak pomoci nohy, ale prvni pripad je nesrovnatelne jednodussi a ve vysledku da zpravidla lepsi vysledek.
14:18:02
27.04.2006
kirri
-> Majkl:

naše auta brzdí hůř, montujeme totiž ABS "Antilock Break System"

Audi


To by panečku byla reklama3
14:14:39
27.04.2006
kirri
-> Baghira: a víš asi proč to srovnávaj se 120tkou? protože těhle aut je tu prostě drtivě nejvíc, takže to osloví nejvíc populace v naší republice. to samé by tam mohli dát s favoritem a ten si taky neškrtne
14:13:58
27.04.2006
Labros
-> COL: Naopak, máš to původně správně 4 Tvrdíš teda, že vše co se o smyku píše je nesmysl a je to naopak?
14:12:19
27.04.2006
COL
No ja tam mam preklep...5
14:06:22
27.04.2006
Majkl
-> COL: není důvod, aby auto bez ABS brzdilo na suchu lépe

-> Labros: není důvod, aby auto s ABS brzdilo na suchu lépe

tak jak teda? 3
14:03:29
27.04.2006
Labros
-> COL: ano, není důvod, aby auto s ABS brzdilo na suchu lépe, pokud ovšem dokážeš ovládat pedál tak, aby se ti žádné kolo nezablokovalo, a ještě za předpokladu, že všechna kola mají stejnou trakci.
13:41:26
27.04.2006
COL
další vyjímka je hrbatý povrch, kde kolo odsakuje a nemá stálý kontakt s povrchem, tam může mít abs nečekané problémy... Sám jsem si to vyzkoušel - zastavil jsem až v půlce křižovatky, téměř vůbec to nebrzdilo dokud kola získala relativně stálý kontakt, pak jsem stál hned.
Obecně není důvod, aby auto bez ABS brzdilo na suchu lépe, brždění s ABS je ale mnohem jednodušší. Kola lze na hranici smyku udržovat i bez abs, ale je to velice náročné a musí to být nacvičeno.
K těm srovnáním: Sice jsem to neviděl, ale nesmí se zapomínat, že také zaleží na pneumatkách a to jak na směsi, tak na rozměru.
Ona škodovka na galuzkách šíře 165 bude brzdit vždy hůř, než třeba oktávka na 205tkách. Je to tím, že k oddrolování směsi - tedy smyku dojde na užší pneu dříve. Rozdíl je patrný už při osazení pneu 185/70 na škoduli. Z výzkumných důvodů jsem zkoušel dát jedno kolo 165 a druhé 185, už při lehkém brždění to táhne ke straně, kde je tam 185... následuje zablokování té 165tky, zatímco 185tka ještě nemá problém... Pak se blokne i ta 185, celkový brzový účinek poklesne a auto táhne neřiditelně k té straně, co je 185... Jinak je to testování dost o hubu !

ABS = snadné brždění plus, a to hlavně, snadné držení stopy prři brždění.
12:27:05
27.04.2006
Labros
jediná vyjímka jsou extrémně měkký povrchy, jako štěrk nebo čerstvej sníh, kde ABS může prodloužit brzdnou dráhu, protože tam jediný jak je možný zastavit je zablokovat kola.
12:21:16
27.04.2006
Labros
-> Sušenka: promiň ale klidový tření je vždycky vyšší než smykový.
12:08:43
27.04.2006
Sušenka
-> Labros: To ale neni kravina - na suchem rovne m asfaltu ma skutecne auto bez abs pri stejnych parametrech oproti druhemu s abs vyhodu, protoze na suchem asfaltu je smyk vyhodnejsi. Tato vyhoda se ztraci na vsech ostatnich povrsich a obzvlaste za mokra a naledi. Neberme v potaz srovnavani prumerne skodovky bez abs a Z4ky...4
11:18:58
27.04.2006
Labros
-> Majkl: promiň ale kdyby ses nad tím trochu zamyslil tak to nemůžeš říct takovou kravinu... a přečti si co tady někdo napsal, že na škodovce když na to pořádně hamtneš, tak zablokuješ kola (platí i pro sucho)
11:17:33
27.04.2006
Labros
-> Majkl: 3 3
Extreme Tyres