skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Duše do bezdušových pneu, nebo ne?
no když si tak vybavuju, tak dva zimáky mám dané dusš, jelikož rafky byly dost na nic a proto tam ty duše musely byt... ale že by nějaký problém byl si nevybyvuju... dělal mi to přímo při koupi a že by tam dával nějaký pudr nevím... bylo to v Polsku, kde jsem ty gumy kupoval... je na nich najeto už cca 15tis a zatím žáden prblém:) jen vaha... ale příští týden je necham přezut na jiné disky, co jsou ok:) tak uvidíme jak ty duše budou vypadat....
-> Samantus: no sak to som vravel... ked si vlastnikom da sa povedat uz pomali veterana musis byt zaroven specialista od kolies az k motoru uplne na vsetko... inak doplatis na vlasnej penazenke nedaj boze vlasnej kozi... bol som proti tym dusiam lebo ako som spominal nebola to sranda ked prdavali a raz pri cca 110 km/h taky slusak tak nebit prazdnej trojprudovky zle by to skoncilo... a preto som si za tym stal
takze treba to brat vazne... sak ale ucime sa staaale

takze treba to brat vazne... sak ale ucime sa staaale

-> Mishoooo: konecne si na to kap, ale zase tak vazne to neber, proste jak ti tam pneusák prdne dusi nasucho tak ho vyprcej, proste se to musi dukladne vysypat pudrem....
-> Samantus: -> King: no jo...paaaanoveee.... by som povedal ze kazdy mal z castu pravdu... myslel som si ze v odbornom servise priamo v fabrikovej predajni Barum vedia co vravia... ale kvalita a a kvalifikovanost tychto pracovnikov je zamerana asi len na moderne auta kde uz ani nevedia co dusa je a v mojom velkomeste akym BA je uz ani nepoznaju starsie postupy co sa im ani nedivim... bohuzial je to tak od automechanikov az po pneuservismanov! Proste zistujem ze s Rapidom by som mal odbornejsi servis a rozsiahlejsie moznosti dakde v zapadnutej riti na okraji Slovenska alebo Ciech ako v hlavnom meste
A este nieco... takze duse do bezdusovych AAAANO ale jedine ked budete stat pri nich a kontrolovat co tam vlastne pchaju a nespolihat sa na ich odborne znalosti

A este nieco... takze duse do bezdusovych AAAANO ale jedine ked budete stat pri nich a kontrolovat co tam vlastne pchaju a nespolihat sa na ich odborne znalosti

Pánové-> King: -> Samantus: mají pravdu tak to vypadá,že vědí o čem mluví.Řekl bych,že záleží jen na stavu disků a vašem rozhodnutí.
-> Boss: ten syfilis, to byla montazni pasta, neboli mejdlo
Protoze jsem mel 2 vorezly plechace, jezdil jsem poslednich x desitek tkm s bezdusakama (zebrovani) a dusema na zadku a nikdy v tom nebyl zadnej problem

dal som duse do 195/55 a 185/60 r14, su tam drazky. minimalne 1x za tyzden mi niektora prdla. v jednom pneuservise mi taky stary foter povedal aby som tam dal 13ky duse. posluchol som a vyse rok a pol som nemal defekt....
a toto je duse, a nerikej mi ze je to bezdusak ten plast:-))))) dukazy?? tady sou.... toto co vidite je pravdepodobne montaz bez "pudru" s pak se to prodre, pri spravne montazi se nic nestane...
-> Mishoooo: no jo no, tak to ti budu muset neco ukazat, toto je chemlonka guma na delenej rafek z marigotky, na delenej rafek se davaj jenom duse a tak jak vidis je vevnitr drazkovana
-> Crack: Ne, starý a olezlý..:o))
-> Boss: a co to máš za hliníkový kola že ti ucházej?neměl jsi je náhodou nově renovovaný?
Samantus..aha, no nevim co teda s tím dělali, na účtence bylo lepení patky a cca 10 cm po obvodu to bylo v jednom místě kde se stýká ráfek s gumou zasiflený nějakým světlým něčím, vypadalo to jak chemopren nebo tak.
-> Samantus: tie duse na drazky = samovrazda!
mi tu moju dusu ukazovali... ona sa nehybala proste boli tie ostre drazky pod tym tlakom narezane v dusi
mi tu moju dusu ukazovali... ona sa nehybala proste boli tie ostre drazky pod tym tlakom narezane v dusi

1. duse do bezdusaku: i s drazkovanim ano, ale musi se tam dat klouzek (pudr) aby si sedla na jedno misto a drzela, pokud ne tak po tech drazkach klouze a vydre se to.
2. duse do nizkoprofilu: no este sem to nevidel, ale snad existujou, ale jak rikam nevidel sem to
3. lepeni patky: Patka se nelepi, ale dava se tam takovej cernej srac, kterej se pred montazi musi nechat zaschnout, jinak ho preumatika rozmaze a je to k hovnu, utesnit se to da vzdycky
4. existuje pripad vytahane patky, kdyz vypustis kolo a vnejsi patka odpadne bez odrazeni, v tomto pripade gumu reklamovat nebo vyhodit, protoze nepomuze ani utesneni a ani duse, protoze pohybujici se patka na rafku dusi rozedre... Tot vse na mem srdicku
2. duse do nizkoprofilu: no este sem to nevidel, ale snad existujou, ale jak rikam nevidel sem to
3. lepeni patky: Patka se nelepi, ale dava se tam takovej cernej srac, kterej se pred montazi musi nechat zaschnout, jinak ho preumatika rozmaze a je to k hovnu, utesnit se to da vzdycky
4. existuje pripad vytahane patky, kdyz vypustis kolo a vnejsi patka odpadne bez odrazeni, v tomto pripade gumu reklamovat nebo vyhodit, protoze nepomuze ani utesneni a ani duse, protoze pohybujici se patka na rafku dusi rozedre... Tot vse na mem srdicku
-> p.b.: A rozměr pneu ?
Ono bude kurva rozdíl, jestli dáš duši do 195 / 45 / 16 a nebo 165 / 80 / 13.
Přičemž při variantě 165 se nedá o něčem jako jízdních vlastnostech hovořit.
To je tak nějak standart na normální ježdění.
Na razantnější jízdu to není, to je spíš tak na rozbití huby.
Ono bude kurva rozdíl, jestli dáš duši do 195 / 45 / 16 a nebo 165 / 80 / 13.
Přičemž při variantě 165 se nedá o něčem jako jízdních vlastnostech hovořit.
To je tak nějak standart na normální ježdění.
Na razantnější jízdu to není, to je spíš tak na rozbití huby.
-> Boss: Já mám duše v bezdušákách. neházíto a jízdní vlastnosti to nějak viditelně neovlivňuje..
-> Boss: zavisi od typu gumi... ak ma vnutorne drazkovanie tak v ziadnom pripade tam dusu nedavaj!!!
Ja som to nevedel dal ju tam a skoro som na to doplatil tym najcenejsim... mi pri cca 120km/h rychlosti rupla a bolo co robit aby som to ustal!!! este mi rupla behom 2 tzyzdnov 2 krat a
potom mi v znackvom pneuservise povedali ze to bolo kvoli tej dusi... ze tie drazky deru do duse a preto stale praska
Ja som to nevedel dal ju tam a skoro som na to doplatil tym najcenejsim... mi pri cca 120km/h rychlosti rupla a bolo co robit aby som to ustal!!! este mi rupla behom 2 tzyzdnov 2 krat a
potom mi v znackvom pneuservise povedali ze to bolo kvoli tej dusi... ze tie drazky deru do duse a preto stale praska

Já jsem měl taky podobný problém, a taky jsem se bál zhoršení jízdních vlastností ale jestli nejezdíš úplně na hraně (stále powerslidem) tak Ti to asi vadit nebude, já jsem je tam dal a pohoda!
Poraďte, mám problém s jedním kolem..pořád uchází, už 2x mi lepili patku (což teda počítám je ta styčná plocha mezi gumou a ráfkem) a pořád je to nahovno..14 dní třeba pohoda a pak přes noc ujde úplně do mrtva. Gumy jsou to 205/55 15"..hliníkový disky. Dát tam duši, nebo to bude nějak víc házet, případně to zhorší jízdní vlastnosti?